/fotboll/osk/forum/6763.aspx/fotboll/osk/forum/6763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate
2008-08-18 15:03
Vad olika vi tycker om man ser till procenten på spelarna.39% vill se Olsen fast han är avstängd.
Örebro abdel seidou
2008-08-18 14:50
Ämne: abdel seidou//

De....Det har du helt rätt i min gode Saywee. MEN James är ju egentligen inte att räkna som ett potentiellt nyförvärv. Sixten och Alec har sett honom en hel försäsong och en halv säsong i u21 allsvenskan. Någon sådan succe så att han flyttar på Roni och kniper vänsterplatsen kan han knappast bli, då skulle han inte vara utlånad.

Dom skickade iväg honom för att dom inte kunde ge honom den speltid han behöver eftersom han inte befinner sig tillräckligt högt upp i hierarkin just nu. Jag kan verkligen inte se hur hans chanser till spel skulle ha förbättrat sig av att Olsen o Basse gjort succe, Roni spelat mycket bra, Staaf levererat samt Henriksson och Rodevåg börjat hitta tillbaka så smått.

På sikt vill man såklart satsa mer på James än på spelare som Roden och Seb, det är väl alla överens om, men då kan det nog vara viktigt att han får stanna i BP och få den matchning han behöver på kort sikt. Det tror jag iaf är bättre än att ta hem honom till u21 serien.
pojkelit
2008-08-18 14:48
nu borde de väl bli nåt klart med olsen även till nästa säsong va? har inte sett mycket av honom men visst funkar han bra i spelet och inte bara gör mål?

måste säga grattis till en bra säsong, spelmässigt menar jag i första hand. kanske poängen börjar trilla in för er nu oxå.
Örebro Pencing
2008-08-18 14:46
Intressanta debatter måste jag säga. Vårt forum tillhör de absolut bästa på svenska fans!
AIK Saywee
2008-08-18 14:37
abdel seidou//

Det du skriver verkar helt logiskt, men verkligheten kan ibland vara ologisk.

Det är som ett lotteri, Olsen t.ex. blev helt enkelt en fullträff, men vem visste det i "midsomras", andra förvärv har både "gått och försvunnit" utan rubriker genom de svartvita ångeståren.

James skulle kunna bli en riktig fullträff, vem vet ....?!
Örebro abdel seidou
2008-08-18 14:33
Sen skulle jag iofs tycka att det var intressantare att använda James än Rodevåg ifall det skulle behövas vid nån skada eller så men då skulle han bara få nån eller nått ihopp o sen tillbaka till u21 igen.

Hellre att Rodevåg rostar i u21 serien än att James gör det säger jag. Så jag ser gärna att James stannar i BP säsongen ut.
Örebro abdel seidou
2008-08-18 14:27
Ämne: abdel seidou// I min....
Hlynur, så speciellt långt borta är han inte om du räknar efter. Axén gillar honom och dom använder hellre honom än att ta tillbaka James. Skulle James komma tillbaka för att fylla en tillfällig krislucka så blir det inget mer spel i BP eftersom han inte kan hoppa fram och tillbaka hur som hellst och som sagt, han ska få matchning innan han är klar att prestera nått i allsvenskan. Där är Rodevåg solklart före, som jag sa innan är James inte alls så klar som spelare som många verkar tro.

Sen går Rodevåg GARANTERAT flera mil före Stellan som bara är här tillfälligt som nödbackup.

Självklart så är Rodevåg inte ens i nerheten av att kunna peta Roni eller Basse men han står fortfarande först i kön där framme efter Kim, Basse, Roni och Staaf. Att ta hem James skulle va rätt om man tänker ge honom tid men det skulle han aldrig få eftersom Rodevåg går före.
AIK Saywee
2008-08-18 14:27
Alla till BA ...

.. eller skall man ta sig över bergen och heja på ÖIS?
Örebro Hlynur
2008-08-18 14:22
Vi har ju faktiskt en rätt bred trupp när man tänker efter vilka möjliga anfallskonstellationer vi kan ställa upp med. Ingen av nedanstående skulle nog göra bort sig.

Alt. 1
Porokara - Olsen - Bassombeng
Alt. 2
Frempong - Henriksson - Staaf
Alt. 3
Rodevåg - Jidsjö - Antonen
Alt.4
Näfver(?) - Nordin - Stellan
AIK Saywee
2008-08-18 14:18
Mittåt - välkommen åter - lämna oss inte en gång till!!

Detta med att planer inte håller är intressant på något sätt, för det handlar ju om att kunna spela eller inte och pappa Lagrell har ju i elitsammanhang förklarat att kan man inte ha spelbara planer, ja då "åker man ur", men det gäller väl endast elitgängen?

FORZA MITTÅT!

Edit hälsar att det blev en vokal fel ...
Örebro Hlynur
2008-08-18 14:16
abdel seidou// I min värld så är Stefan Rodevåg ganska så långt ifrån en plats i startelvan även om han skulle vara fit for fight.

Örebro Mittåt
2008-08-18 14:13
ÖSK Ungdoms match i kväll skulle enligt planerna spelas på Lundby IP. Men här uppe finns det inga planer som håller för fotbollsspel. Därför är matchen flyttad till Behrn Arena. Dessutom är tiden för avspark tidigarelagd med en halvtimme. Matchen börjar alltså redan klockan 18:30.
Örebro abdel seidou
2008-08-18 13:53
Ämne: Tycker Henriksson är....
Jag tror knappast att det är aktuellt att plocka hem Frempong nu när Rodevåg så sakteliga börjar komma tillbaka i matchform. Den bänkplatsen kommer han få ta. James beöver spela och anledningen att han inte var med mot Landskrona var att han har varit sjuk. Annars har han hoppat in i många matcher för BP, inte bara alibibyten på slutet utan verkligen fått tid att påveka. En del matcer har han fått starta också men han konkurrerar med en duktig egenfostrad spelare på den kanten (Christer Youssef).

Sen är det ju ingen slump heller att Stellan Carlsson är här på ett korttidskontrakt (som löper ut samtidigt som James lånekontrakt) det hoppas jag att alla är medvetna om så att ni inte har några onödiga uppskruvade förväntningar på den killen.

Han är här som breddspelare och har "James-plats" i truppen för att han ska kunna Stanna i BP och få lite matchning även nu när Rodevåg har varit borta och Basses lår har hållit på o jävlats. Långa och många inhopp i BP är trots allt bra mycket mer A-lags spel än han skulle få i ÖSK på Ronis plats. Han är inte så pass färdig som spelare som många verkar tro.

Till nästa säsong tror jag han kommer vara med som nummer två på vänsterkanten bakom Roni och hoppa in en del. Då kommer också Stellan försvinna, såvida inte Rodevåg får för sig att han måste lämna klubben för speltidens skull.
Elfsborg #20
2008-08-18 13:25
Ämne: Ämne: Nu när ....
tack för infon. väl mött....
Örebro Hlynur
Tycker Henriksson är given ersättare till Olsen i anfallet. Han är ju samma spelartyp (om än inte riktigt lika vass). Vi behöver lite tyngd i den positionen. Kan inte han spela så tycker jag att Jidsjö bör spela som centertank. Nu är väl tyvärr han oxå skadad, så det är inte helt lätt att formera laget. Det blir nog ändå Staaf som tar platsen mot Elfsborg, men jag är rädd att han väger lite lätt, även om han har andra kvaliteter, exempelvis är han ju en riktigt bra avslutare.

Håller också med Aspen i att vi bör ta hem Frempong nu när vi börjar få en tunn trupp p.g.a. alla skador. Han verkar ju inte få någon speltid i BP, så då är det ju bättre att vi tar tillbaka honom. Tror han kan göra bra ifrån sig på en av kanterna i anfallet.
AIK Saywee
"Grått och tråkigt i Kalmar"

Vilken trevlig rubrik på svenskafans, men vad betyder den, för snålänningarna kanske den stämmer, men hemma i glada Närke stämmer den inte alls!

Fortsättning ...
"Uselt väder, dålig plan, undermåligt spel och en domare som tappade matchen Sätter man samman dessa fyra komponenter får man 95 minuters fotbollslidande."

Uselt väder - jaja, hösten närmar sig!
Dålig plan - jaja, då åker man ur!
Undermåligt spel - jaja - då missar man guldet!
... och domaren tappade matchen därför att den danske kungen inte kan spela mot guldkandidaten från "Båros".

Snacka om (skriva om) dåliga torskar!!!!!

Dåliga förklaringar till borttappade (2 p) inför slutspurten
Örebro Blå Bergen Blues
2008-08-18 13:16
Jag vet inte om nån annan här har varit inne på det tidigare, men jag läste att man ansåg det vara "slarv" vid första baklängesmålet igår. Då anser jag att det var bra mycket mer slarv när det gäller Nordbacks agerande vid 1-2. Att i det läget nicka/spela upp bollen rakt i skottsektorn är en dödssynd. Tyvärr åker ÖSK på en del baklängesmål av det slaget, senast innan (vad jag minns) mot AIK då Kihlberg gjorde ett liknande misstag..
Örebro abdel seidou
2008-08-18 13:15
Ämne: Nu när dansekn är av....
Troligtvis blir det Robin Staaf som får ta den platsen. Han är visserligen en helt annan spelartyp men han har ändå gjort 3 mål sen han kom efter EM (på en start och 7 inhopp eller nått sånt). Jag tror det är dags för hans andra match från start.

Rodevåg är lär inte vara klar för spel än efter sin skada så han är knappast aktuell, ledningen har nog lärt sig att Robert Walker verkligen inte är nån anfallare och Sebastian Henriksson har precis som Rodevåg varit borta mycket så han lär börja på bänken.

Så sammanfattningsvis troligen Staaf, men kanske kanske kanske Henriksson (Inte speciellt troligt).

Angående plats: Finast sitter du på norra läktaren men där är nästan alla "centrala platser" upptagna av sponsorer.

På södra läktaren borde det vara lättare att få tag i riktigt bra platser men där får man passa sig så man inte hamnar på översta tredjedelen (eller nått sånt) för där finns pelare som kan skymma lite i vissa vinklar om man har otur.
Örebro Pencing
2008-08-18 13:08
Hur nära kan stellan eller jidsjö vara spel? Någon som vet?
Elfsborg #20
2008-08-18 13:04
Nu när dansekn är avstängd, vem väntas at hans plats mot elfsborg?
Vill även passa på och ge ÖSK en spontanapplåd, inte bara för pinnen senast utan även för den fotboll som då och då visas upp...
Kommer att åka på matchen från annat håll, vart på BA bör jag skaffa plåt?
Örebro Aspen
2008-08-18 12:53
darrade på handen
Örebro Aspen
2008-08-18 12:53
Wuzac//Trpr Frempong har hamnat i en dåligt sits. BP ligger i ett mellanskikt utan kontakt med varken topp eller botten.
Då satsar BP på sina egan spelare inför nästa år och då hamnar lån som Frempong i ett vakum. Jag tycker vi ska ta hem Frempong som en backup upp för Roni.
Örebro Wuzac
2008-08-18 12:50
Glm inte att vi har Gefle, Norrköping och Ljungskile kvar på hemmaplan. Troligen kommer vi att ha avgörnade i egna händer. Men det vore så himnla skönt om vi istället kunde fightas om platser uppåt i slutet på AS.
Örebro Ropesin
2008-08-18 12:49
Måste bara hylla Kim Olsen ytterligare. Inte nog med att han stänker in mål och vinner höjdbollar. Från läkarplats ser han också ut att vara en fantastisk lagkamrat och ödmjuk person. Bilden från ICA-matchen när han lyfter upp Göran efter 4-2 är ett starkt bevis. Just nu kan man inte göra annat än att älska dansken!
Örebro Wuzac
2008-08-18 12:48
Ämne: Kändes tungt när Lju....
Fempong lånades ut till Brommapojkarna. Såg BP mot Landskrona förra veckan och då var inte Frempong med. Vet ej orsaken.
Örebro Gooner86
2008-08-18 12:38
Staaf kommer att måla mot Elfsborg.
Örebro Pencing
2008-08-18 12:34
Kändes tungt när Ljungskile tog tre poäng igår. Det gör att vi inte kan känna oss säkra alls. Fyra poäng upp bara. Det går att tappa väldigt snabbt om våra poäng inte fortsätter ticka in. Men om vi fortsätter som vi avslutat ska det ju inte vara några problem. Ska bli intressant att se hur vi klarar oss utan Olsen i nästa match.

Är det förresten någon som vet hur det går för Frempong? Jag minns inte ens vilket lag han är utlånad till. Han ska väl in och på allvar konkurrera nästa säsong antar jag.
AIK Saywee
2008-08-18 12:28
Mitt sommarboende (maj-sept) består av cirka 80 procent bor-åsare "runtikring", min glädje (hittills) skulle bli total om ÖSK fortsätter att spöka hemma i Närke´s pärla!

FORZA ÖSK!
Örebro Kronblom
2008-08-18 12:07
Ämne:
Det känns som vi ä....
ÖSK är långt i från klara,de närmaste matcherna mot Ellos och ett pånyttfött skansen kommer att visa om det blir en lustfylld eller kvalfylld höst.Vågar inte hänga av Ljungskile riktigt än,de fortsätter ju att överraska mot topplagen och är bara fyra poäng efter ÖSK.Att de skulle gå och vinna på Olympia fanns ju bara inte på kartan så de känns fruktansvärt svåra att tampas med,sen kan ju personer som Magnus Haglund i spetsen stå i TV och spy galla över Ljungskiles spelsätt men de gör det de är bra på och gör det bra dessutom.Synd med Olsens två gula i går,en stor suck av lättnad i Ellos-lägret misstänker jag...?
AIK Saywee
2008-08-18 12:06
Helt rätt Ropesin, pinsamt var ordet, att inte fule Rydström fick gult kort för tjöt en minut var pinsamt (rep). Kim fick det efter några sekunders prat. Att KFF får två turmål skall de väl vara tacksamma för ...?

Hoppas, när det gäller Au (kem), fast det är svårt att skriva, men Elfsborg spelar faktiskt mycket mer fotboll än Kalmar kan drömma om ...

Dj**la tjong, gnäll och tråk ...

FORZA SVARTVITT!
Annons: