/fotboll/osk/forum/676.aspx/fotboll/osk/forum/676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jocke59
2016-04-04 09:00
Bra Tifo,bra publik siffra.Ösk klacken bra.dåligt ÖSK spelet.ösk sittplats som inte hejar så bra.Bra att Västra Stå sålt många års kort.Men det står inte på kortet man måste heja också.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-04-04 08:36
@RÅP for president!:

Känner att det är dags att dra sig tillbaka igen. Har ingen som helst lust att diskutera med dig och dina gelikar som bara är ute efter att skapa konfrontation genom provokationer och som riktar era egna tillkortakommanden och frustrationer i livet mot andra människor, fotbollsspelare som supportrar.
Örebro svartvit svamp
2016-04-04 08:34
Tråkigt med Broberg.. Intervjuade honom i torsdags och finns nu som podcast. Lyssna gärna på den!
Örebro Snö
2016-04-04 08:28
Ta de lungt, Axen säger att vi har ett mycke bättre lag än förra året och han vet ju, han tränar laget varje dag, de ordnar sig , mittens rike ä vårt o de e gott nog, fast man blir lite bekymrad när man ser Axen på presskonferensen, ska han leda laget mot segrar får han nog bete sig vuxet och inte sitta där som en "skolpöjk" som tappat smöret, heja ÖSK
Örebro RÅP for president!
2016-04-04 08:19
minatankar// Om du känner dem ger du dem ett bättre betyg, självklart är det så. Simpel as hell. Nordin är helig för dig, brukar ni fika ihop på Java? Han var grym på försäsongen, i går en av de sämsta på planen. Kan du inte gå ner och snacka med de spelarna som var dåliga så att dem blir bättre. Det vore guld för ÖSK. Har du bestämt vad man får skriva härinne? Sluta skriv skit. Bäst i går: Kubanerna och tifot. Anders Karlsson - alltid saknad, aldrig glömd! Krossa HIF!
Örebro rirobban
2016-04-04 08:12
Jag är också inne på att Nordin var lite bättre än dom andra ÖSK:arna. Sportbladet (se länk) rankade dessutom Nordin som matchens näst bäste spelare efter Omar Colley! Men det behöver iofs inte säga så mycket, för domaren fick (precis som Nordin) en 4:a (!) i betyg!!! Så det är nog en väldigt konstig bedömare dom haft på plats på Behrn igår. Men som sagt tycker även jag att Nordin var en av dom som var minst sämst igår. Med det sagt så måste ändå alla höja sig rejält på torsdag för att det inte ska bli total kollaps!

Vad är bästa vårtecknet? Jo att ÖSK spelar och radar upp förluster och poängtapp! Men ännu finns det tid att stoppa raset!
Örebro Minatankar
2016-04-04 07:48
@RÅP for president!:
Om du blivit avstängd får du själv ta ansvar för det. Jag har hållt mig borta från att skriva under ganska lång tid och gått in först under de senaste dagarna. Jag har motiverat varför jag ger fyra spelare en 2:a på en 5-gradig skala och det är därför att jag anser att både Moberg, Nordin, RÅP och DG spelade lugnt och försökte hela matchen genom att anstränga sig. Om då Moberg missat en nick, Nordin skjutit två gånger högt över målet, RÅP missat passningar och DG inte gjort mål spelar för mig mindre betydelse. De är i alla fall godkända hos mig. Jag känner flera spelare. Så du menar att jag inte ska kunna få ha en uppfattning om dem i alla fall? Två av dem jag känner ger jag en 1:a liksom laget i övrigt p g a att de inte visat lugn eller p g a att de inte kämpat som jag vill. Jag har dessutom inte givit Nordin bra betyg. En 2:a på en 5-gradig skala tycker jag är ett dåligt betyg. Minst 3 förväntar jag mig av en elitspelare. Jag tycker du ska skilja på sak och person och sluta skriva skit om mig. För varje gång du gör det fortsätter du att tappa i förtroende bland alla seriösa läsare på denna sajt.
Örebro RÅP for president!
2016-04-04 07:22
Tack för avstängningen, minatankar. Hur kan du ge Nordin bra betyg efter igår, då kör du ögonlock nedfällbara. Du måste känna honom på det privata planet annars ger man inte det betyget.
Örebro Espen.
2016-04-04 07:20
Bäst igår: Västra Stå's tifo! Sämst igår: Ring! bänka jr och flytta över Dajje dit och spela Hines-Ike till höger. Tur att det är match redan på torsdag så man slipper tänka allt för länge på detta spektakel.
Örebro Pedretti
2016-04-04 03:34
Presskonferensen efter matchen. Edit: 11:10 när Axén får en fråga om Sebastian Rings debut. Han ser rejält förkrossad ut mot slutet av presskonferensen. Denna förlust sved nog lika hårt för honom och spelarna.
Örebro Minatankar
2016-04-04 01:30
@Bastard on Parade:

Ska bli lite mer precis. Tycker som sagt att Moberg, Nordin, RÅP och DG ska ha 2 på en 5-gradig skala. Övriga 1. Tycker t ex att Rinne var för långsam med uppspel och att övriga visade osäkerhet.

Visst kunde Nordin ha spelat ännu mer offensivt. Men han slet hela matchen som få och hade få felpassningar. Då får han en 2:a av mig.

Jag tycker många skriver ner honom för ofta. Na ger honom en 1:a (ej godkänd) liksom du. Någon läsare på till Na tycker han var bäst i ÖSK. Så olika kan vi se på fotboll. Jag tycker emellertid det är helt orimliga krav att ge honom en 1:a när han sliter hårt så länge han orkar, det som han under tidigare år fått kritik för att inte göra.

Det blir ju ingen att spela till för Nordin om Astrit står bredvid eller bakom honom som i andra halvlek. Crespo blir alldeles för själv där framme. När Kalle är med går han upp i planen, mellan mittfältet och Crespo. Det är där Astrit ska vara, inte nere i fyrbackslinjen, möjligen gå ner på mittfältet. Det räcker.
Örebro Minatankar
2016-04-04 00:52
@Sunnanlid (2013):
Jag håller med dig. Astrit är en fantastisk spelare som kan betyda allt i ett lag. Men idag (igår) var han dålig, spelade för långt bak och var alldeles för divig i sitt kroppsspråk. Ska man ha ett sådant kroppsspråk ska man först leverera, som Zlatan gör. Först leverans, sedan ev divalater om de nu ska behövas över huvud taget. Jag anser att Astris låga position på planen i andra halvlek i kombination med hans attityd, var en stor förklaring till att ÖSK aldrig fick igång sitt spel. Sedan håller jag inte alls med de som skriver ner Nordin. Anser att han gjorde en godkänd insats, kämpade och slet samt slog bort få bollar. Fa´n, man är ju så besviken och förbannad över matchen att man inte kan somna :-)
Örebro Minatankar
2016-04-04 00:46
Fint av Kubanerna att hedra Ander Karlsson.
Mycket fint.
Örebro Vinnartradition
2016-04-04 00:20
@Bastard on Parade:
Man borde kanske sluta förundras vid det här laget. Men jag vill ändå utgå från att de som är anställda på myndigheten gör sitt arbete. Så var dock inte fallet idag. Ett tag såg det ut som att polisen ville att vår marsch skulle ta en sväng förbi bortasektionen.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-04 00:01
@Vinnartradition:

Ingen är väl förvånad över att Örebropolisen är inkompetenta i den här typen av sammanhang? De ställer krav på ÖSK att de inte får sälja biljetter till andra än årskortsinnehavare och medlemmar, men de tar ju själva varje tillfälle som ges för att leda supportrar till sammandrabbningar så de får gå loss med batongerna.
Örebro Vinnartradition
2016-04-03 23:54
Jag är mest besviken på Örebropolisen som dagen till ära lyckades med bedriften att leda vår marsch rakt in i djurgårdens dito. I vår marsh deltog alltifrån barnfamiljer till äldre. Polisens inkompetens medförde att dessa utsattes för stor fara.
AIK Nissesson
2016-04-03 23:51
Pedretti, ja den där förbannade bengalröken var inte rolig i lungorna.

Förresten, det var väl en hel del grisar, som närmade sig arenan, via Kasten Ottergatan, för där var det gott om glasflaskor och glaskross:(

Supporterkultur kanske, men tråkigt!
Örebro Pedretti
2016-04-03 23:22
Måste ge vår tifo-grupp en stor(!!!) applåd för ett vackert tifo och arrangemang! Djurgårdens var väl också bra, de få sekunder man såg av det innan det vart en vägg av rök.
Örebro Pedretti
2016-04-03 23:20
Det är en annan situation när man är på bortaplan och sjunger i en klack, då är det en "Vi mot världen"-attityd hos en. Men visst tusan borde det ha varit mer tryck hos oss på västra men jag tror att spelet och resultatet tog kraften ur många.
Inklusive mig, då jag gick och köpte korv efter 35 minuter av första då jag var så frustrerad med spelet.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-03 23:13
@Pedretti:

Den hade dessutom gått utanför. Stod i linje med bollbanan.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-03 23:11
@Lord Bertin Zé:

Jag tyckte det var helt OK fram tills Djurgårdens mål. Efter det tog DIF över matchen och stämningen dog helt. På samma sätt tyckte jag Djurgårdens fans hördes mer och mer ju längre matchen led.

Men ja, jag köper det du säger. Skaran som sjöng under andra halvlek var nog inte större än normalt.
Örebro Pedretti
2016-04-03 23:09
@pemo:

Detta funderade jag också på, det var ju X antal hörnor som gick förbi alla.
Sen vart jag besviken på Astrits frispark på slutet.
Ett lågt skott?
I muren?
Inte bra nog.
Örebro pemo
2016-04-03 23:04
Visst kan man klaga lite på Ring, men kom ihåg att detta var hans första match i allsvenskan. Då tycker jag det är mer oroligt i mitten. Varken Almebäck eller Moberg spred något lugn kring sig. Jag kommer alltid att få en klump i magen när ÖSK får frispark eller hörna mot sig och inlägg kan förväntas. Vårt mittlås blir vår akilleshäl i år.

Ropa på Brandon? Va? En 21-årig amerikan som ännu inte spelat på den här nivån? Nä, lugn i stormen. Grabben måste få en ärlig chans.

Spontant tycker jag att DG , RÅP och Dajje spelade som jag begär av dem.
Om Astrit skall spela på topp, går det inte ihop med Crespo. Ännu.

Jämför Ranegie och Crespo. Den förste mötte alltid bollen och försökte hålla i. Den andre stack bara på djupet hela tiden och var fruktansvärt enkel att stoppa.

Nordin var väl ok , men har visat mycket mer på träningsmatcherna. Kalle skall spela mer centralt om man skall ta till vara på hans spetskompetens.

Sen funderade jag mycket på varför Nordin tog högerhörnor och Astrit de från vänster? Alltså, utåtskruvade tillslag. Se på DIF. Första målet var ju en klasshörna.

Nåja, det var bara match 1. Hoppas att det var premiärnerver och att Brobergs skada inte var för allvarlig.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-03 22:48
Måste säga att jag var ganska besviken på Västra Stå idag. All denna hype på förhand, men det var bara dom i mitten som sjöng som det alltid har varit tidigare. Vet inte hur det lät från andra sektioner, men av det jag har hörde från vissa var att det var väldigt tamt jämfört med Djurgårdarna.
AIK Nissesson
2016-04-03 22:34
Hoppas att Bajen vinner med 2-0 i morrn, eller att Östersund som har sämre andrabokstav än Örebro, vinner med 3-0.

Tabellbitare:(
Örebro Chris P. Bacon
2016-04-03 22:26
@rirobban:
Japp, det stämmer. Det ser helt klart ut som att det var Djurgårdaren som sparkade ut bollen.
Örebro rirobban
2016-04-03 22:23
Hoppas matchen på torsdag går på en arena som kan TV-sända matchen! Det är man ju inte bortskämd med när det är bortamatch i Helsingborg :)
Örebro rirobban
2016-04-03 22:19
ÖSK väldigt dåliga idag, men domaren var lika dålig! Förstår inte hur han kan få döma ÖSK när han uppenbarligen har intressekonflikt mot klubben. Man trodde ju inte att han kunde döma sämre än Forwardmatchen, men detta var katastrof. Missade 2 solklara hörnor som ÖSK skulle haft, och visst var väl Djugårdens 1-0-mål en feldömd hörna? Jag kan ha fel, måste se repriserna för att avgöra. Men från läktaren kände domarens insats bedrövlig!
Mäster Estragon
2016-04-03 22:18
@Nicknamn i ribban:

Stannar i höjd med straffområdet gör han ju varenda match.. In med Hagge eller Brendan och låt Björnquist lira till vänster.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-03 21:58
@Mäster Estragon:

Ändå så gjorde han näst flest assist i ÖSK i fjol.

Det här med att "stanna i höjd med straffområdet" var inget unikt för Dajje idag. Djurgården kröp ner djupt ned i banan och stängde ytorna exemplariskt.

Vem vill du se på högerbacken istället? DG?
Annons: