/fotboll/osk/forum/6753.aspx/fotboll/osk/forum/6753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Elfsborg "Jogga bonito"
2008-08-24 13:59
jaja, tänker inte ta diskussionen, men alla fördömmer givetvis rattfyllan. Tror dock inte ni eller jag vet vad Elfsborg kommer/har delat ut för straff. Allt behöver inte vara offentligt. Kan ju vara som tex att besöka trafik-skadade eller bårhus mm...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-24 13:42
Det är nästan elakt att låta Mobaeck spela! Han kommer ju bli utbuad och möjligen psykad av de andra motspelarna!
Örebro ösknisse
2008-08-24 13:42
Ämne: Vem har sagt att Elf....
Vanliga människor får absolut inte alltidf stöd av arbetsgivaren. Skulle tex körkortet bli indraget vid någon incident så kan det tillslut leda till att man förlorar jobbet. Elfsborg har agerat otroligt lamt vid den här situationen, de måste göra em rejäl markering istället för att visa att det här helt okey att göra det han gjorde.
Örebro Grixx
2008-08-24 13:29
Herman lovar tuppkam vid ÖSK-vinst :-)
Örebro Edoos
2008-08-24 13:26
Enlig na är Kilhberg med från start, mycket viktig. Även Bassombeng är med.
Herman är blond nu :)
Örebro Grixx
2008-08-24 13:22
Bra talat alla ÖSK-are!
Örebro Edoos
2008-08-24 13:17
Ämne: Vem har sagt att Elf....
Ja du, varför ska en rattfylle fotbollspelare som är föredöme och idol för många ungdomar drabbas hårdare? tänk en gång till!
Det är som ÖSK-Karl säger.
idrotsmän och rattfylleri går inte ihop bara.
pinsamt Mobaeck
pinsamt Elfsborg
Örebro Aspen
2008-08-24 13:12
Nu är det den vanliga visan med NA startelva. Presentationen flyttas fram hela tiden.
Har Herman inte fixat håret ännu?
NA fixar lite spänning innan matchen.
Örebro Aspen
2008-08-24 13:09
"Jogga bonito"//
Jämför hur AIK gjorde med sitt fyllo. Man stängde av från matcher och stödde honom som människa. Upprepning medförde försäljning.
AIK tog sitt ansvar gentemot ungdomarna. Vad tror Du sponsorerna säger om att ha brottslingar som representerar sina värden?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-24 12:58
"Jogga bonito"//

Offentliga personer har ett helt annat ansvar att vara föredömen. Som när SSU-Anna var full och slogs på krogen, det var bara att packa ihop för henne.

Så fungerar det.
Elfsborg "Jogga bonito"
2008-08-24 12:44
Vem har sagt att Elfsborg ser lätt på rattfylla? Verkar som folk tror att bara för det inte blir offentligt, så sitter man och rullar tummarna dagarna i ända. Elfsborg har säkerligen har säkerligen inte suttit med armarna i kors.

Samhället kommer ge hans straff. Förstår inte varför offentliga personer ska drabbas hårdare och stängas av från sitt jobb. Är det "vanliga" människor så brukar arbetsgivaren stötta personen för att det ALDRIG ska hända igen. Måste väl vara den vettigaste lösningen...

(Edit: stavning)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-24 12:41
Idag borde publiksiffran bli över 10000! Med tanke på att Ösk har spelat fin fotboll och att poängen börjar rulla in! Folk har kommit hem från semestern. Men också det fina vädret borde locka en heldel folk!

Nu tar vi Elfsborg!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-24 12:14
jonte f//

Japp. när inte Elfsborg hade kurage att göra det får vi i Örebro ta hand om det. Han skall buas ut från line up tills han är i omklädningsrummet.

Hoppas det inte är han som kör spelarbussen, då är det väl risk att det inte blir någon match. Menar, att så enkelt som Elfsborg ser på en rattfylla så kan ju en olovlig körning inte vara någonting för dem?
Örebro Kronblom
2008-08-24 12:05
Ämne: Jag tror att både Ki....
Instämmer.Tror inte man ska behöva klara sig utan sådan nyckelspelare som Basse och Kilen,jag tror de kommer vara med båda två och fixa poäng mot Ellos!
Kalmar jonte f
2008-08-24 11:40
kom igen idag ösk! Det står i sportbladet att Mobaeck ska spela från start ge honom det mottagande han förtjänar. Jag tror bassombeng avgör idag!
Örebro loudspeaker (1908)
2008-08-24 11:36
Ämne: Festlig video! Om ni....
Haha... Vi får börja fila på detta efter matchen. Tror också på ett kryss! Väl mött!
Örebro Midsomer
2008-08-24 11:27
Jag tror att både Kihlberg och Bassombeng startar. Den sistnämnde har kört för fullt på träningarna på sistone. Anttonen är säkert också med (han har varit förkyld men är bättre nu). Kim kommer att saknas men Mål-Göran har varit riktigt bra i sina inhopp och redan gjort tre mål på begränsad speltid. Porokara ordnar segern! :)
Örebro Wuzac
2008-08-24 11:21
Ser tungt ut: Kim Olsen borta, Kihlberg troligen också. Antonen tveksam (jag vill inte se Gren där. Han går aldrig över mittlinjen) och nu även Bassonbeng tveksam. Ska Ellos vinna i Örebro har man nog sin bästa chans på länge nu.
Örebro Sekt. E
2008-08-24 10:52
Det verkar bli en fin dag för fotboll! Kul att vi är på gång, kul att Elfsborg kommer med många supportrar och härligt med en bra uppslutning runt läktarna av ösk-fans.

Fö: Håll fram hinken.
Elfsborg yellow fever
2008-08-24 09:51
Festlig video! Om ni vinner ikväll också har jag några förslag på nästa års "inför match", nämligen vad som kommer hända i framtiden innan vi klår er i Örebro:
#Första människan på mars
#Fred i Mellanöstern
#Göteborg står under vatten (växthuseffekten)
#Peter Flack startar missnöjesparti och blir vågmästare i riksdagen

Hur som helst - hjärtat säger 0-2, hjärnan invänder med 1-1.

Hoppas på en bra match ikväll - och Kalmartorsk mot Makrillarna!
Örebro Conjuration
2008-08-24 04:26
Jag tror på förlust. Traditionens makt är överskattad och existerar inte. Det är bara statistik. För 38 år sen hade inte Elfsborg sin nuvarande trupp. Ellos har en trupp som nu är mer eller mindre oslagar i allsvenskt perspektiv. Det är kört, jag känner det ända in i benmärgen. Ska statistiken ersätta den 12 spelaren? iaf s blir det fotbollsfest imorgon, blir kul att se hur många elfsborgare som hamnar i fel läktare den här gången hahaha
Öreskå
2008-08-24 01:40
Hoppas bara våra förhoppningar slår in. 38 år utan vinst Ellos!!!

Svart Vitt!!!!!!!!!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-24 00:10
Alexander Axén om traditionens makt:- Vi får hoppas på några år till...
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-24 00:08
Nordin Gerzic inför matchen mot Elfsborg
Örebro Tom Hell
2008-08-23 23:53
Haha, kom just på att hela 80% av Elfsborgs insläppta mål har kommit på bortaplan. Det borde väl tala för (numera) målglada ÖSK?
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2008-08-23 23:26
ÖSK - Karl
Ni har missat att ni var för fattiga för Allsvenskan och därför blev nedflyttade..
Lägg till det också.. Och att vi även vunnit SM - Guld medans ni harvat i S1 i flera säsonger.
Örebro 0REBR0
2008-08-23 23:10
enligt axén verkar det inte va någon fara med kihlberg och det verkar vara staaf som hoppar in istället för olsen...
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-23 22:24
Sekt. E//

"Skön snubbe. Då vet man ju vilken bygghandel som är att föredra när behovet uppstår."

Exakt ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-23 22:22
Något som jag tror att vi aldrig skrivit om här: Kollar ni i matchprogramet och ser vilka ÖSK:s största sponsorer är? Om inte, gör det och stötta dessa företag när ni handlar.

Tala gärna om att ni köper er bil, tvättmaskin, mat, lägenhet, elprylar, hus eller vad det kan vara, just för att de/vi är storsponsorer till ÖSK. Det blir man glad av att höra och då kanske man sponsrar ännu mer !
Örebro Sekt. E
2008-08-23 22:17
Skön snubbe. Då vet man ju vilken bygghandel som är att föredra när behovet uppstår.
Annons: