/fotboll/osk/forum/6731.aspx/fotboll/osk/forum/6731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2008-08-28 21:18
//ÖSK_Karl

... och även i Sverige, särskilt för oss som är doktorer men inte läkare ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:17
Wivallius//

Ok, det är det som är så viktigt i Tyskland !
Wivallius
2008-08-28 21:16
//ÖSK-Karl

Har för mig Nordahl var 32 år när han drog till Forward 1978
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:15
Chipset//

Ha, ha, Tack ;))
Örebro Chipset
2008-08-28 21:14
...och han är född -46
Örebro ÖSK-Karl
Chipset//

Hur gammal/ung var han då?
Wivallius
ÖSK-Karl//

En doktorsavhandling och en läkarexamen är helt olika saker. "Vanligt folk" kallar en läkare för "doktor" men de allra flesta läkare har INTE doktorsexamen och skall INTE kallas för doktor!
Örebro Chipset
2008-08-28 21:12
Kuhi lider av Wallinder-syndromet, dvs han är bara bra i en klubb. I det här fallet Forward. Idag avgjorde han matchen igen.

ÖSK-Karl// Nordahl spelade i Forward 79-80 om jag inte missminner mig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:10
Robban Örebro//

Nej, Västra är tillverkad för att bygga om till sittplats vid behov, det blir likadant med Östra, så 10.000, sedan är det nog lapp på luckan.
FORZA ÖREBRO!
2008-08-28 21:09
Kalmar är imponerande, men deras publiksiffra är kass! så synd att ett så bra lag är just i Kalmar! ;S
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:08
DaSa//

Jo, men enligt styrelsen skall vi vinna SM-Guld först 2015, men själv tror jag vi har en gyllende chans nästa år. Vi har spelare på bra kontrakt och våra konkurenter kommer att tappa spelare.

Men för det krävs det pengar så vi kan lösa Kim, se länk ;))
Örebro Robban Örebro
2008-08-28 21:04
ÖSK-Karl/
Kalmar får bara ta in sittande åskådare på Fredriks Skans så det var nog lapp på luckan ändå. Vet inte hur många vi får ta in vid europa spel 7254?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:03
Saywee//

En fråga till, du som har bättre minne än mig. Hur gammal var Thomas Nordahl när han valde att varva ner i BK Forward?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 21:00
Saywee//

Detta med spelarkurva, har för mig att Dan Sahlin slog igenom sent i åldern?
Örebro DaSa
2008-08-28 20:59
Så länge vi inte spelar i ngn europacup så behöver vi inte vila spelare. En match i veckan skall de fixa.

Ang. Wiken/Oscar så får man ju se det som en investering att spela Oscar istället för Wiken. Han är inte lika bra som en formtoppad Wiken men som Wiken spelade hela våren så tror jag dagens Oscar skulle varit minst lika bra. Sen så kommer antagligen Oscar bli bättre och bättre för varje match medan Wiken spelar på sin topp nu.

Om nu Berra skulle säljas till sommaren så har vi ju fortfarande Wiken kvar i truppen och kan då förlänga kontraktet istället för att göra det nu om nu Berra skulle säljas.

Sen angående Thompa exemplet så vann vi ngt SM-guld när han spelade i ÖSK?? Nej, och jag hoppas vi siktar lite högre än att vara nöjda med mittenplaceringar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 20:56
Otroligt ikväll:

Kalmar vinner lätt emot Gent, men publiksiffran, under 3.000. En sådan match hade säkert lockat 10.000 till BA.

Var det ifrån Gent ÖSK värvade Mambo Mumba?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 20:52
Saywee//

På tal om doktorsavhandling, det är ju otroligt skönt att vi slapp doktor Gutestam och istället fick dansk dynamik ;))
Örebro bleke
2008-08-28 20:49
rosenborg leker tydligen med djurgården...5 - 0
AIK Saywee
2008-08-28 20:41
Undrar hur en "spelarkurva" ser ut, dvs prestation kontra ålder, skulle kanske vara intressant (eller inte), men ändå ...?

Vet att det är olika för olika lagdelar, t.ex målvakter verkar kunna bli bättre med åren ...

.... och anfallsspelarna verkar vara lite yngre.

En doktorsavhandling i ämnet kanske finns, men det är ändå många andra parametrar än ålder som spelar in.

Men statistik och "prestation" och facit finns det gott om genom åren, men ...

... jag kanske bara svamlar, men med tanke på utveckling, förlängda kontrakt, spelarnas värde etc, är det kanske inte helt ointressant.

Gammal är äldst, ofta, men inte alltid!
Örebro Wuzac
2008-08-28 20:15
Jag tycker inte man skall behandla spelare sämre eller dissa dem bara för de är äldre. Vad betyder inte Kilen för ÖSK? Vad är han? 35? Bästa spelare spelar. Thats it. Så länge de är hela och inte alltför skadebenägna tillsammans med hög motivation så ska man få spela. Ok, man kanske inte skriver ett 4-års kontrak med en 36 åring.
Men ett på 1-2 år kan vara Ok. Tror också att Sebastian Henriksson har mer att ge, om han är motiverad så. Vad betydde inte "gamlingen" Thomas Andersson för ÖSK?

Men vad som är viktigt, är att klubben vågar ersätta med egna unga spelare när "den gamle" är skadad/avstängd och inte möblera om på flera platser för att täcka upp med en annan veteran.
Slutligen skall tränaren våga, den dag det kan sägas att den unge kommit ifatt den "gamle" ha rätt till sin plats. Att man inte får platsen på gamla meriter (läs Lagerbäck-princip)
Örebro Wuzac
2008-08-28 20:11
Ämne: Wuzac//

Hej !

....
ÖSK-Karl//

Hehe - Ok, kommer du hem med 3.5 mille för Kim då lovar jag att komma, och att bjuda på en cigarr till ;o)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 20:05
Robban Örebro//

Jag tror inte att ÖSK är "skyldiga" Spelarinvest några pengar, däremot kan man ju tycka att Örebro Kommun är det via sitt företag Örebroporten. Om inte Spelarinvest gått in och "räddat" BA så hade det fortfarande varit en byggarbetsplats.

Men ÖSK som klubb behöver sina pengar till annat än spelarköp, ungdomar behöver lockas med hyggliga träningsförhållanden och boende, samt en liten fickpeng. Att ÖSK skulle "skänka" en del av sitt överskott till Spelarinvest tycker jag är fel, trots att jag sitter på två stolar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 19:57
Robban Örebro//

Se länktipset, i övrigt kontakta:

Hans Melin tel 019/ 16 48 48
Wivallius
2008-08-28 19:49
//Robban Örebro

Om jag minns rätt från årsmötet för Spelarinvest, betalade ÖSK Fotboll AB tillbaks ifjol och att man nu är "kvitt" på den fronten.
Örebro Robban Örebro
2008-08-28 19:44
ÖSK-Karl/
Hur jobbar Spelarinvest för att få fram fler personer som sattsar pengar där så att vi kan lösa bla Per Johansson? Men även andra spelare till nästa säsong.

Betalar ÖSK tillbaka pengar till spelarinvest av de klubben fick i SE? Då ÖSK nu verkar gå bättre ekonomiskt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 19:18
Conjuration//

Ursäkta om jag gjorde dig förnärmad, men visst ligger lilla Sköllersta i Hallsbergs Kommun? De har väl nästan alltid varit bättre än "stora" Hallsberg i fotboll. Även Kumla fostrar ju många fler talanger i olika sporter, jämfört med Hallsberg, vad är felet?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 19:14
Grixx//

Du resonerar klokt och genomtänkt vad gäller Wiken. Vi får vara glada för varje år han spelar. Han skulle tjäna mer där han är anställd som Fastighetsmäkare annars. Som tur är sponsrar ju Skandiamäklarna ÖSK !
Örebro Conjuration
2008-08-28 19:09
Va, Hallsberg dåliga på idrott? Se på resurserna som Hallsberg har jämfört med Örebro etc. Om Örebro vore hälften så bra som Hallsberg så skulle de ha vunnit champions league minst 5 gånger på tvåtusentalet
Örebro Liberate
2008-08-28 19:08
Gott folk se för fan till och köp biljett till Kubanernas bussar till Sthlm!!

Alla til Sthlm!!!!
Örebro bleke
2008-08-28 19:05
nej, nej, vi måste spela med bästa laget ända till slutet, jag har ju satt en hundring på att ösk skall sluta åtta eller bättre i serien :)
Annons: