/fotboll/osk/forum/6729.aspx/fotboll/osk/forum/6729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-08-30 10:30
Munster till Linfield fc (!) och resten av talangtruppen till Brickebacken. (Nästan) allt inför eftermiddagens örebroderby.
Örebro Aspen
2008-08-30 10:00
Laget har två fridagar från träning denna vecka. Vi får hoppas det ger snabba och rappa ben på måndag.
DIF borta är en svår match.
Örebro Aleq
2008-08-30 02:05
Rode har visat att han inget har att göra i allsvenskan enligt mig.

Hoppas på Stellan, kul även att Martin J och Jacke spelade bra.
Örebro in med Boniek
2008-08-30 01:52
välkommen thompa!

tror Stellan Carlsson får göra allsvensk debut på måndag..men hoppas mer på Roden ;)
Örebro Thompa-
2008-08-30 01:29
Glider in såhär på natten för att presentera mig själv, har som alla andra läst på forumet innan (läs: 2-3 år). Tänkte att man kanske skulle joina diskussionerna.
Hoppas på en bra säsong nästa år, är ändå ganska newskool och har gått i vått och torrt sen 2001 som liten grabb! Så man har väll inte vart med under ngn riktigt bra säsong, DIF hemma 1-0 lr varför inte att hämta upp 0-3 hemma mot sundsvall samt assyriska 0-0 som roliga minnen.
I övrigt så har man lirat i karlslund pojkar födda 89, så man har lirat ihop samt tränat med Per johansson, samt till viss del 90-grabbarna, fast alla dessa gick ju upp i u-laget ganska snabbt. Men har nog ganska bra koll på dessa grabbar ^^

Får se hur många inlägg man orkar göra per månad
Örebro Sekt. E
2008-08-30 00:22
Sådär. En bil till som åker till stadion på måndag.
Örebro Ösk tjejen
2008-08-29 23:28
ska bli skönt att vinna över haginge & näfer.
vi har inget att förlora det är bara att köra på för fullt nu & fortsätta kämpa.
forza svartvitt!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-29 23:01
Alla till Fjollträsk!!!!!!

ÖSk kommer komma mellan 8-6:e plats i tabellen! Vi kommer vinna mycket nu!!!

FORZA SVARTVITT!!!!
Örebro Ösk tjejen
2008-08-29 22:58
Ämne: ÖSK tjejen// Han men....
ok! då fattar jag!
Örebro Joerny
2008-08-29 22:51
ÖSK tjejen// Han menar aktuell för finska landslaget.
Örebro Ösk tjejen
2008-08-29 22:21
vad då skulle nobbe bli aktuell för dif?
Örebro Wuzac
2008-08-29 22:10
Ämne: det känns som att Ki....Barsom, han hade fallit i bakgården och blev resande i fotboll med mindre lyckade resultat. Och precis som Plingu skriver behövde han ett skyltfönster och det blev ÖSK. Sedan h o r a d e han bort sig omgående. Trodde naivt nog att han, som trots allt passerat de 30 fyllda, kunde ge sina sista år till Örebro. Icke sa nicke. På något sätt får man väl ändå tacka honom för de insatser han gjorde de sista matcherna.

Däremot tror jag inte Kim hade samma medvetna avsikter. Jag vet att han var väldigt väldigt glad att få chansen i ÖSK. Men sedan, om det går bättre än t.o.m han förväntade själv så...
Örebro Wuzac
2008-08-29 22:04
Plingu//

Sjölund har tackat nej vad jag förstår och koncentrerar sig på Djurgår'n. Nordback behöver växa ett snäpp till för att bli aktuell.
Örebro Ösk tjejen
2008-08-29 21:57
Det går bra nu svartvitt det går bra nu, målen rullar in som dom ska!
Örebro Mittåt
2008-08-29 21:48
ÖSKs söderbröder har varit i Frövi och hämtat hem 3 poäng i något som väl nästan var en sexpoängsmatch.

Frövi tog något oroande ledningen rätt tidigt i matchen. En återuppstånden Zebastian Lovén (mittanfallare i en 4-3-3 uppställning) utjämnade till 1-1 före halvtidspausen. För assisten svarade en hemvänd Gabriel Binay.

Segermålet gjordes av lagets nigerianske mittfältare Femi. Ett mycket snyggt mål för övrigt. Det var en andraboll efter hörna. Femi möter den på volley och får en sådan där träff som man annars bara ser på TV. Hårt, pressat och utom räckhåll för Fredrik Mårtensson i Frövimålet.

Frövi pressade hårt på slutet men Söder stod till skillnad mot förra gången emot och tog hem segern i den snabbt avancerade natten.

Zebbe fick priset som bäste ÖSKare. Själv tyckte jag nog att en annan återuppstånden svartviting till och med var bättre. Jag tänker på Jacob Nilsson som återuppstått som inre mittfältare.

KIF-lånet Martin Johansson var också bra. Speciellt som vänsterback i andra halvlek. Han har en väldigt bra vänsterfot.
AIK Saywee
2008-08-29 21:40
Plingu/
Bottenlag enligt tabelläget, kanske, njaej?

Men poängmässigt är vi ett mittenlag, en poäng till och vi är på övre halvan, åtta!

FORZA ÖSK!
Örebro go_osk
2008-08-29 21:39
Ämne: Ämne: Jag för....
Tanken är att investerade pengar i spelarinvest ska ge bättre avkastning än räntan. Tar man en titt på dagens spelartrupp så finns det en del spelare som inom en hyfsat snar framtid skulle kunna säljas för rätt höga belopp med svenska mått mätt. Men som vanligt är allt lite av ett lotteri när det gäller ekonomi. Det känns hur som helst som att ÖSK gör det mesta rätt just nu.
Örebro Plingu
2008-08-29 21:32
Stuart Baxter har tagit ut sin VM kval trupp för Finlands räkning. Tre allsvenska spelare; Sjölund, Kuivasto och J. Johansson. Ingen har varit bättre än Nordback och Porokara har varit mycket bättre än dem alla.

Bara han fortsätter lär han ju vara med i truppen senare i höst.
Örebro Plingu
2008-08-29 21:29
Ja, Ösk har första tjing självklart. Men vill inte Kim skriva på ett kontrakt för att han vet att flera andra klubbar är intresserade med mer lönsamma kontrakt tror jag han helst vill den som betalar mest. Han är inte i behov av att utvecklas och på så sätt lira i ett lag han 100% han är duktig i. Nästa kontrakt han skriver är med största sannolikhet det bästa han signar så ekonomin kommer ha stor inverkan på det.

Saywe, bottenlag enligt tabellläget och på väg till mitten. Spelet vittnar dock om ett topplag men vi måste vara realister.
AIK Saywee
2008-08-29 21:22
Ämne: Jag förstår inte rik....
Jag har lite slantar, vet inte om de är de rätta, men om den danske kungen vill stanna kvar i de svartvita eleganterna, så kan jag nog pröjsa en penning, hur det nu skall gå till .....?
Örebro go_osk
2008-08-29 21:08
Jag förstår inte riktigt varför folk oroar sig. I och med klausulen som är skriven så har ÖSK första tjing på Olsen. Frågan är bara om de rätta pengarna finns tillgängliga.
AIK Saywee
2008-08-29 20:36
Plingu, jag ser dina hartänder, men du skrev väl fel, det skall väl vara "mittenlag" ...

... som desutom är hett och på väg upp i tabellen!
Örebro Plingu
2008-08-29 20:33
det känns som att Kim Olsen gör en Barsom.
Dvs. höjer sitt rykte i en "bottenklubb" i AS och flyttar till dem stora cashen. Har svårt att tro att andra klubbar främst Danmark eller Norge inte skulle vara intresserade. Han är ingen ungtupp, vill väl precis som Barsom och Joel tjäna några slantar. Han är förlorad, allt annat är en skräll.
AIK Saywee
2008-08-29 20:25
Ämne: Ämne: gbgdege....
Ditt inlägg känns lite påhittat, hur vet du att gubben som slog ned dig (troligtvis Norrköpingssupporter) var 50 år medans du själv inte vet hur gammal du var (typ 14, 15 eller kanske tom 16)???
Örebro in med Boniek
2008-08-29 17:24
Dinko Felic i Syrianska hade vart kul o ta hit..sett honom två gånger en riktig artist kan bli en allsvensk klass spelare om 2-3 år

För övrigt anser jag att sixten o alec axen är dem bästa värningen i år!
Örebro Conjuration
2008-08-29 17:19
Det var kul att läsa Kim-Olsen-chatten på NA. Rekommenderar alla att göra det, postar upp den korrekta länken som länktips på det här inlägget :)
Örebro Wuzac
2008-08-29 15:46
Ämne: Wuzac//
Fortfarande....
Jag hoppas verkligen du har rätt. Jag såg någon annanstans att klasulen var klubb-klubb. Men jag har gärna fel,och hoppas Kim vill stanna.

ÖSK får försöka jaga en sponsor som kan tänka sig betala hans övergång
Örebro rirobban
2008-08-29 15:43
Wuzac//
Fortfarande handlar det om att de saknas 2 miljoner kr för att ha råd att lösa honom. De pengarna saknades när han kom till ÖSK och de saknas nu med. Får man in pengarna så skall affären vara avklarad. Kan ÖSK betala övergångssumman (3,8 milj kr?) så är han ÖSK-spelare för ett antal år framåt (2,5 år har jag för mig). Nu vet inte jag om Kim har någon som helst befogenhet att bestämma själv, men skriven klausul är inte lätt att änfra på för någon av de inblandade.

Dessutom tror jag att Kim trivs i Örebro och ÖSK och tror att han gärna stannar här. Trots allt har han lyckats bra här och det är inte säkert att han lyckas lika bra på andra ställen. Menar på att han passar väldigt bra in i 4-3-3 med två offensiva yttrar som skapar chanser åt honom. Om man kollar på Kims mål så är de flesta en retur på ett skott eller avslut från Porokara eller Bassombeng. Jag tippar att han blir kvar...
Örebro Wuzac
2008-08-29 15:31
Jag vet inte riktigt hur ÖSK klausul med Kim och hans klubb är utformad. Trodde ÖSK kunde mer eller mindre "tvinga" kvar Kim om de ville. Såg dock på annan plats att det mer är en klausul med Silkesborg och att det hänger an på Kim att han VILL stanna.

Då tror jag, om han fortsätter så här, att ÖSK kan glömma Kim nästa år. Han hamnar i Skåne, Stockholm eller Norge. Då skulle ÖSK ha efter typ tredje matchen gjort bedömningen och försöka signa honom då.

Men jag hoppas att jag har/får fel
Örebro bleke
2008-08-29 14:54
skittråkigt med denna långa väntan mellan matcherna, tur att man har göteborgs och elfsborgmatchen inspelade så mna kan njuta av lite fotbollsgodis .

Ska bli kul att se hur vi klarar oss mot djurgården, brukar ju inte vara de muntraste tillställningarna för oss örebroare.
Annons: