/fotboll/osk/forum/6726.aspx/fotboll/osk/forum/6726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 00:05
Wuzac//

Japp, Folke är mycket nöjd med exponeringen via ÖSK, han är numera vice ordförande i Spelarinvest.

Du vet väl att han tog hand om Lars Larsen när han var på väg till Degen? Det är där Larsen jobbar nu, han talar ju flytande danska ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 00:02
Wuzac//

Deras lager (enormt) och huvudkontor ligger i Kumla, men de har butiker i hela Norden, dessutom har de ett dotterbolag Byggström, som levererar till alla möjliga butikskedjor.

Huvudägaren Jan Folke bor i Hallsberg och Frankrike.
Örebro Wuzac
2008-08-28 00:01
Ämne: Detta har Malmbergs ....
JA, det var mer än jag visste. Hade aldrig hört talas om dem före jag såg dem på ÖSK:s tröjor (Men det är väl det som reklamen handlar om ;))

Jag vet att ÖSK tidigare kämpade att hitta en nationell sponsor, typ IFK Ica, och försökte med Ericsson i Kumla på den tiden det begav sig men misslyckades.
Örebro GT
2008-08-27 23:59
Ämne: Ämne: Ämne....
Kalkon, f´låt Stahren i degen tar inga risker ang hjulbultar, han pendlar med tåg mellan 08-land och Stora GnällValla...
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:56
Detta har Malmbergs gjort första halvåret 2008:

· Nettoomsättningen uppgick till 264 108 (264 125) kkr
· Rörelseresultatet ökade med 11 procent till 23 508 (21 187) kkr
· Resultatet före skatt ökade med 3 procent till 21 802 (21 141) kkr
· Resultatet efter skatt ökade med 7 procent till 15 648 (14 594) kkr
· Resultatet per aktie ökade till 1,96 (1,82) kr
· Kassaflödet från den löpande verksamheten ökade till 2 233 (217) kkr

Marknad och försäljning
Nettoomsättningen under perioden januari - juni 2008 uppgick till 264 108 (264 125) kkr.

Eftersom de säljer väldigt mycket inför julhandeln bör omsättningen i år närma sig 600 miljoner.

OBS! Jag har inget med företaget att göra mer än att jag känner huvudägaren och grundaren Jan Folke.
Örebro Wuzac
2008-08-27 23:49
Ämne: Wuzac//

Men Malmb...."Men Malmbergs Elektriska är inte att förakta som huvudsponsor. De finns i hela Norden, går bra och är börsnoterade."

Oöhhh. Andra saken jag lärt mig efter 22:00 ikväll. Trodde det var ett ganska så lokalt företag.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:47
Wuzac//

Men Malmbergs Elektriska är inte att förakta som huvudsponsor. De finns i hela Norden, går bra och är börsnoterade.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:43
abdel seidou//

Jadu, att den hästsvansen ens kan visa sig på BA fortfarande snuddar nästan på psykopat. Han körde väl även Forward i botten? Vad jag med bestämdhet vet är att han som ordförande var mycket nära att lyckas sätta Kumla GK i konkurs, samt att han fick sparken av SEB, men det har han aldrig erkänt.
Örebro Wuzac
2008-08-27 23:33
Ämne: Ämne: Kan man....
Precis, man har bara råd att lossa hans hjulmuttrar ;o)
Örebro abdel seidou
2008-08-27 23:32
ÖSK-Karl- Självklart har du rätt i att pengarna för Haginge var en löjligt liten summa för en sån spelare. MEN det var en helt okej summa för att lösa ett så kort kontrakt. Man gjorde det bästa för att lösa problemet på ett så bra sätt som möjligt utifrån den knipa man satt i och frågan är om man inte måste anses ha lyckats med det även om summan var på tok för liten för spelarens kaliber.

Saktfärdighet i hanterandet av hans förlängning är en bidragande orsak till att problemet ens uppstod från början och det är ju en annan sak. Samt såklart också de helt befängda klausulerna i avtalat men jag tror och hoppas att man slipper sånt framöver.

Det behöver väl inte ens nämnas i sammanhanget att det var "snillet" Ove Lindqvist som låg bakom Haginges avtal på samma sätt som han låg bakom dom konstiga avtalen med norrmännen Furuseth-Olsen och Johnsen samt Peter Ohlsson, Samuel Mokede och Herish Kuhi från hans gammla klubb Forward. Sen har jag säkert glömt nån mer tok som han bjöd på. Mycket skit spåras ju tillbaka till den mannen och som sagt, jag tror att det är bra ordning på de avtal som skrivs nu för tiden.
Örebro Wuzac
2008-08-27 23:31

Nej, opti....Ok, trodde inte att Djurgårn var villig att betala så mycket mer för Näfver mot Per. Om de nu väljer att lösa honom. Jag vet ju att de var ytterst ovilliga att sälja Per. Men ok, får man så mycket mer för honom så är det ju bara att hoppas på affär. Sen måste ÖSK jobba mot en rikstäckande sponsor. Ok, inte lätt. Men man måste beta av marknaden ordentligt.
Örebro GT
2008-08-27 23:27
Ämne: Kan man inte sälja W....
botten-degen har ju inte ens pengar att nacka sin
Kalkon till tränare...
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:24
Varför är det så svårt att slå av datorn och lägga sig !
Örebro abdel seidou
2008-08-27 23:23
Att Nordback skulle försvinna till stockholm är jag inte orolig för. han skulle visserligen platsa i vilken av sthlmsklubbarna som hellst men det förstår dom inte själva. Dom vill ha "sexigare" spelare.

Är mer rädd för som ÖSK-Karl säger, oljelandet i väst. Hoppas att det inte blir en trend med svartvit spelarflykt ditåt nu efter Riddez och Barsom.
Örebro Aleq
2008-08-27 23:23
Tycker det är viktigt att ösk tänker långsiktigt, bassombeng och bertin har båda visat att de DEFINITIVT håller AS-klass.

Skriv ett nytt kontrakt NU så man slipper nya haginge affärer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:22
rirobban//

Vi får hoppas på att Falkenberg når AS, då kan de nog betala 1.5 miljoner för Rodevåg ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:20
rirobban//

Då är nog RiRi värd mer. Sirius hade ju inte råd att lösa honom, han är där på lån.

Degen har väl knappt pengar ens för elitlicencen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:17
Sersant//

Anttonen tillhörde låginkomsttagarna i ÖSK. Det gör inte Nordback. Men jag har för mig att Nordbacks tjej bor i Stockholm, någon som vet?

Risken finns ju också att han vill tjäna oljepengar i Norge.
Örebro rirobban
2008-08-27 23:15
Kan man inte sälja Westman och Henriksson i ett paketpris för 1 miljon kr till Degerfors (de tar ju gärna spelare från storebror:)...

Sen säljer man Rodevåg för 1 miljon... plösligt har vi pengarna:)
Örebro GT
2008-08-27 23:12
Som ni lagt märke till har vårat ÖSK dragit på sig extremt få gula kort under sommaren.
Och som någon påpekade, var finns "fair play" tabellen ?
Örebro rirobban
2008-08-27 23:11
Wuzac//
Har för mig att mellanskillnaden på den bytesaffären låg på 2-2,5 miljon kr. Därför får ÖSK in de pengarna man behöver.

Med det där vet ÖSK-Karl mera om:)

EDIT: Han hann före:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:10
Wuzac//

Nej, optionen på Näfver är värd 4 miljoner och Per Johansson 2 miljoner, där har du pengarna som behövs för Kim. Men det är ju långt ifrån klart att Djurgården löser optionen.

Det var det här jag menade tidigare, 1,4 miljoner för Haginge, löjligt lågt. Tack Haginge.
Örebro Wuzac
2008-08-27 23:06

"Ger....
Pengarna för Nävfer lär nog gå jämnt upp för pengarna för Per som Sixten tycks vara tvärsåld på. Tror inte på något större överskott där.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 23:05
Wuzac//

Håller helt med dig om Anttonen. Den mest misshandlade spelaren av ÖSK som jag kan komma ihåg. Dessutom är jag heller inte så säker på att Alvbåge sett till att komma till Örebro om svågern spelat i t.ex ÖIS eller TFF.

Men en snabb lösning av Kim, då gäller det för oss alla att snabbt köpa aktier för nära 2 miljoner.
Örebro Sersant
2008-08-27 23:02
Ämne: Ämne: Wuzac//....
Bara att hoppas att Nordback får samma behandling som Anttonen fick!
Örebro Miroslav kuba
2008-08-27 22:56
Ämne: Måste bara säga att ....
TACK
Örebro Wuzac
2008-08-27 22:55

"Ger....
Ja,håller med. Antonen, satan vilken misshandlad spelare av ÖSK. Samma sak höll på att hända förra gången hans kontrak höll på att gå ut,
Malmö FF Banksy93
2008-08-27 22:53
Måste bara säga att jag är jävligt imponerad på era senaste resultat :D...
Örebro Wuzac
2008-08-27 22:52

Frågan är....Börja skramla? Kompetenta forwards kostar? Det är ändå inte en jättesumma i förhållande till vad han hitintills betytt för ÖSK. Han är visserligen närmare trettio. Men jag tror att han ledigt håller tre säsonger till. Dan Sahlin var inte billig heller. Men sett till vad han producerade under den tid han var här vart det värt varje krona. Liksom Gudjonson. Jag tycker så klart att ÖSK skall värva ungt (och sno dem som tillhör Forward före de fyllt 18 och snäppet före de blir intressanta för andra klubbar). Men unga spelare utvecklas bättre i en trygg miljö (bra lag). Så jag är övertygad att sådana investeringar i beprövade spelare som Kim i längden lönar sig.
(Edit stavfel)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-27 22:50
Wuzac//

"Gerzic och hans agent skickade in kontraktsförslag i maj. I slutet på Juli hade ff inte hört ett skit. Att han agerade förstår jag fullständigt."

Det kontraktet borde Sjögren gjort upp under EM, det har han ju i efterhand också erkänt och det kan jag därför förlåta honom för. Men gör han samma sak med Nordback då har det gått för långt. Hade inte Axén rytet till så hade Anttonen varit förlorad. Men som sagt, i Kims fall måste Spelarinvest vänta in fler aktieköpare eller en eventuell försäljning av Näfver. Annars är Kim förlorad om ingen annan spelare säljs. Tror det finns drygt 2 miljoner i kassan nu, fattas alltså nästan lika mycket. 3.5 välinvesterade miljoner gick ju till Viborg för Alvbåge.
Annons: