/fotboll/osk/forum/6719.aspx/fotboll/osk/forum/6719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-08-28 16:10
Bra spel förra året med Abbe men när det kändes bra så sket det sig borta mot Djurgården.
Örebro Grixx
2008-08-28 16:08
Kan tänka mig att Wikström skriver nytt kontrakt extremt snart. Bra matcher senaste tiden och Holger långtidsskadad plus rehab.

Klubben chansar inte mer med sena förhandlingar när man sitter på pottkanten.Bättre att ligga lite före. Säkerhet och även möjligheter att sälja om 1 eller 2 år.
Örebro jappel
2008-08-28 16:06
vi får inte sväva iväg för mycket nu, det är trots allt bortaplan och dif som vi ska möta.
får vi med oss en poäng är det bra. allt annat är en bonus. (som dock på intet sätt är ouppnåligt)
Örebro Pencing
2008-08-28 16:03
Det är nu inför djurgårdsmatchen vi ska visa att vi inte är ett bottenlag. Det är nu vi ska visa att de senaste matchernas resultat inte är en tillfällighet, utan att vi verkligen är så här bra. Det ska bli otroligt intressant att se om vi kan hålla formen och kvalitén i fortsättningen. Det är väl det som skjiljer bra och dåliga lag. Att man klarar att spela bra i många matcher och inte bara i enstaka. Nu gäller det ÖSK! Nu lämnar vi botten för alltid!
Örebro DaSa
2008-08-28 15:20
Hehe, lär ju inte vara ngn som saknar Nedim för tillfället. Tror att han var en riktig energitjuv, inte bra att ha sådana spelare i truppen.

Känns som Djurgårdsmatchen kommer att bli rätt så lik de senaste tre matcherna. Vi möter ett lag som spelar i ngn europacup och har bra form. Inför varje match har man varit nöjd med ett kryss men knappt trott att det var möjligt, känns likandant nu att vi möter ett topplag och vi skall vara nöjd med en pinne. Men i den form som alla våra spelare är i just nu så är vi ett allsvenskt topplag.

Skall bli intressant att se hur vi spelar mot lagen som ligger i de nedre regionerna av tabellen. Kommer vi underskatta dem eller kommer vi inte lyckas hålla uppe vårat anfallsspel mot ett lag som ligger och försvarar med 11 gubbar?! Eller kommer det att lossna helt och vi kommer att krossa dem?!:)
Örebro jappel
2008-08-28 14:11
Ämne: jappel//

"så....
för att inte nämna Kameruns avbytarbänk..
Örebro jappel
2008-08-28 14:11
Ämne: En idé:

Djurgårde....
Vi ÖSK:are är väl ändå så få att vi försvinner i mängden :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 12:56
En idé:

Djurgården har likt vi en omröstning efter varje match om bästa spelaren, gå in och stödrösta på Näfver på deras forum efter varje match. Så kommer vi ett steg nämre de 4 miljonerna. Hoppas nu ingen Djurgårdare läser det här ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 12:49
jappel//

"så det ser mörkt ut för Nedim"

Och minst lika mörkt ut för Miro Jaganjac.
Örebro jappel
2008-08-28 12:28
Ämne: Se länk.

Nu har h....
Ja, bevisligen är det så att vissa spelare helt enkelt inte passar in i lag...oavsett hur bra dom kan tänkas vara. Och fotboll är en lagsport...så det ser mörkt ut för Nedim.
Örebro Walter Gigena
2008-08-28 12:07
Ämne: DaSa// Walker efterf....
Har du redan glömt Gigenas drömskott i krysset mot topplaget Falkenberg 05? Målet renderade i att Ösk fixade ett kryss på Behrn Arena (Det var hemska tider). Gigena firade som om han hade vunnit vm-guld och gjort det avgörande målet (till alla oss som var på plats obeskrivbara förtjusning).
Ösk's bästa argentinare genom tiderna gick under benämningen "pansarvagnen". Han är vad jag vet numera kontraktslös efter att inte ha fått förlängt med Club Deportivo Victoria i Honduras.
Örebro abdel seidou
2008-08-28 11:39
Se länk.

Nu har han visst ställt till det för sig igen. Det var tydligen inte bara ÖSK och vi på Behrn Arenas läktare som såg en del inställningproblem hos den snubben när inte allt gick precis som han ville.
Örebro abdel seidou
2008-08-28 11:14
DaSa// Walker efterfrågade en target och han fick handplocka precis vem han själv ville utifrån de resurser som fanns. Han gjorde också så och tog dit en "klassvärvning" som han hade haft på provspel när han tränade sundsvall och därför visste var en kvalitetsspelare, men spelaren visade sig vara en total katastrof (Walter Gigena). Sen ville han ha Ian Jeffs bara för att sätta honom på bänken och läktaren när det hettade till, inte konstigt sen att man lyssnade mindre och mindre på Walker och mer på övriga sportsligt ansvariga när det gällde värvningar ju längre tiden gick.

Han gjorde det som sagt dock bra utifrån det materialet han hade till sitt förfogande.

ÖSK-Karl// Just det, Yxhult var det ja. Stackars krakar!
Örebro josud
2008-08-28 11:08
För övrigt är det trevlig läsning i DN (pappersvarianten) idag; inte en, inte två utan tre (!!!) svartvita är med i DN-elvan för omgång 20! Bassombeng, Wikström och Alvbåge.

Kunde nästan lika gärna varit vem som helst av de andra också... :-D
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 11:08
abdel seidou//

Har för mig att hästsvansen nu är ordförande i Yxhult eller möjligen Stene, han bor ju i Kumla. Så de satsar väl mot AS nu ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 11:06
DaSa//

Pengarna till Per Johansson finns, men inte mer från Spelarinvest. Kontot länsades ju mer eller mindre för att lösa Kameruanerna och Alvbåge, samt de underskott ÖSK hade i SE. Sedan var ju även Spelarinvest tvingade att lägga pengar för att få BA färdigbyggt, tack Örebro Kommun.

ÖSK själva har idag en mycket god ekonomi, men det skall ju gå till löner m.m och att aldrig, aldrig mer behöva bli utsatta av Lagrell.

Bassombeng hade ju redan 1 A-landskamp och Ze var/är en av Kameruns mest lovande spelare så 4-5 miljoner är att betrakta som ett klipp.
Örebro abdel seidou
2008-08-28 10:59
Ämne: För övrigt var det v....
Klart vi ska va tacksamma för vad Walker och Hammar har gjort här. Båda två har i olika omgångar varit med och jobbat med talangutvecklingen inom ÖSK som tipselittränare osv. På senare år har dom ju som du säger både spelat upp oss i allsvenskan med lite tveksamt material och behållit vår plats det första året med än mer tveksamt material till sitt förfogande.

Bra att dom får lite uppskattning för en gångs skull! =)
Örebro abdel seidou
2008-08-28 10:51
ÖSK-Karl // Du har som vanligt bra koll. Det stämmer att han fick sparken från sin chefspost på SEB och det stämmer att han körde Forward i botten. Den klubben har ju inte haft samma förutsättningar som ÖSK att jobba sig upp ur träsket och dom lider ju fortfarande av "Lindqvist effekten". Det är ju delvis därför man hellre skickar sina spelare till malmö än ÖSK eftersom man då kan tvinga upp övergångssummorna lite och klämma ur malmö några extra tusenlappar.
Likaså golfklubben vid kvarntorpshögen har du rätt om. Där var det nog egentligen bra mycket värre ställt än med ÖSK enligt dom rykten (visserligen just rykten men ändå) jag hört och hade det funnits något som liknade fotbollens elitlicens fast för golfklubbar så hade nog Kumla GK varit ett minne blott idag.

Det sjuka är att han inte ger sig. Han är nu engagerad i en ny klubb. Jag kommer inte ihåg vilken av våra små landsbygdsföreningar det är som han nu tänker köra i botten men det var någon av de gammla klassikerna ute på landet här i Örebrotrakten iaf.

Engagerade föreningsmänniska och eldsjäl? Ja visst! Men kompetent att få ansvara för något som berör så mycket människor som en idrottsklubb/förening? Nej, knappast!
Örebro DaSa
2008-08-28 09:40
Kollade upp Näfver idag, han har inte fått ngr toppbetyg från DIF fansen men han har fått göra inhopp i nästan alla de senaste matcherna. Får hoppas att han kniper en plats i startelvan, så hans marknadsvärde ökar lite.

En annan negativ nyhet var att Zengin tackade nej till en flytt till Fredriksstad. Annars kunde det kanske öppnat för att Barsom skulle komma hem till ÖSK tidigare. Men han kanske inte skulle platsa i dagens i startelva? Vem skulle han peta?
Örebro -=joth=-
2008-08-28 09:37
För övrigt var det väl trots allt Walker/Hammar som faktiskt började införa positiv fotboll i ÖSK. Patrick och Hammar har tillsammans gjort otroligt mycket för klubben och ska ha en stor eloge för de dom gjorde med det materialet de hade.
Örebro DaSa
2008-08-28 09:25
Håller med ngn tidigare skribent om att Walker nog skulle ha lyckats bättre om han haft samma offensiva krafter. Vet att han efterlyste en target men aldrig fick ngn riktig, men just nu skulle jag inte vilja byta Sixten/Axén mot ngn annan tränare.

Tror vi har Axén att tacka för den enorma utveckling Nordin har haft denna säsong. Tänk om han kan få Frempong, Lundholm eller Oscar J att få samma utveckling nästa säsong.
Örebro jappel
2008-08-28 09:23
Ämne: Jag har för mig att ....
du han visst före med öppnandet med någon sekund :-)
Jag håller med dig om att det låter som oerhört stora summor med tanke på ÖSK:s begränsade ekonomi. Bossman lever och det bör gå att hitta bra spelare helt gratis. (fast ÖSK har kanske blivit ratade en gång för mycket för att våga lite på att bossmans väljer oss. (det blir ändring på det snart får vi hoppas nu när sixten skapar "Sexiga ÖSK" :-)
Örebro jappel
2008-08-28 09:20
och god morgon. lika bra att öppna forumet också då...kan inte vänta hela dagen.
hoppas att jag inte skrämde er med mitt inlägg :-)
Fast här inne brukar ni inte vara så lättskrämda.
Örebro DaSa
2008-08-28 09:19
Jag har för mig att det talades om att Berra och Bassombeng kostade småpengar, vilket jag tolkade som ngr hundratusen. Tycker 5 mille låter mycket för två europeiskt oprövade afrikaner.

ÖSK-Karl// När du pratar om att vi saknar pengar för att lösa Olsen om vi inte säljer Näfver. Betyder det att vi saknar ännu mera pengar om vi skall köpa loss Per Johansson också?

Med våran "småklubbs" ekonomi så förstår jag inte att vi vill värva en bänkspelare (Per J) för (2 miljoner). Okey om vi värvar honom med tanken att han skall spela i startelvan men då måste antingen Nordin, Kihlen eller Nobbe petas. Nordin behövs för sin kreativitet och Kihlen gör alltid bra insatser. Så kvar blir Nobbe som sitter på ett utgående kontrakt som inte blivit förlängt. Om sedan Bedoya eller ngn annan offensiv mittfältare skall in och Lundholm flyttas upp så kommer det att bli trångt på bänken. Så jag ser två alternativ, där jag själv skulle valt det första då jag vill se en tydligare satsning på unga spelare:

Alt1: Nordin, Kihlen, Per J Bänk: Bedoya, Lundholm. (med denna uppsättning kan vi sälja Nordin till sommaren och ha en ny spelare acklimatiserad för att mantla hans roll)

Alt2: Nordin, Kihlen, Nobbe Avb: Bedoya, Per J Utånad: Lundholm
Örebro jappel
2008-08-28 01:06
gonatt
tack för mycket intressant läsning....hoppas bara att det inte är för bra information. Finns kanske dom som inte alltid vill att allt ska synas (även om det är offentlig information..)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 00:26
Läggdax, gonatt ÖSK-vänner !
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 00:24
Sersant//

Det där med tröjreklamen är inte lätt att lösa. Förutom Malmbergs som betalar ett jättebelopp, så ingår övriga "tröjföretag" i Team ÖSK och betalar ca.300.000:- var för att synas på tröjorna.
Örebro Sersant
2008-08-28 00:21
Ämne: Ingen av oss kommer ....
Tänkte på det där just när matchen pågick men har inte tänkt på det någe mer efter matchen skulle vara interessant och se hur det ligger till med hur mycket övertid olika lag får när dem ligger under.
Örebro Sersant
2008-08-28 00:19
Spelar ju inte så stor roll vilket företag som står på tröjorna så länge ÖSK får bra betalt, men tycker det är en interessant diskution som togs upp för någon/några timmar sen angående tröjorna. Tycker inte dem varit snygga dem senaste åren och ett nytt klädesmärke skulle nog inte vara fel, någon som vet hur länge avtalet med Puma sträcker sig?

Sen tycker jag att man ska rikta in sig på en sponsor på magen och en till vänster och emblemet till höger. På ryggen en reklam, siffra och namn. Gillade shortsen med NA på rumpan vet inte varför :P. Sen gäller det ju att få det ekonomiska att gå ihop men företagen borde väl vara beredda att betala betydligt mer om deras logotype syns tydligare?

Sist men inte minst så är det ju överlägset snyggast när alla tröjorna har samma reklam och inte som idag olika på olika spelare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-28 00:18
Wuzac//

"Då kanske du kan , en kväll när ni röker ciggarr och vandrar runt i hans bibliotek med en konjak"

Kör du hem mig till Örebro då, det är så dyrt med Taxi? ;)
Annons: