/fotboll/osk/forum/6713.aspx/fotboll/osk/forum/6713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 21:01
LessThanZero//

Och jag känner ingen i Örebro som håller på Dif.

Det som är mest jobbigt är ju att få vända hem utan match om det blir regn.
Djurgården LessThanZero
2008-08-30 20:55
Sekt. E

Jag känner faktiskt ingen i Sthlm som håller på Ösk!

Väl mött1
Örebro Sekt. E
2008-08-30 20:44
LessThanZero // Så är det nog. Det ränner omkring en del difare och annat i Örebro. Fast inte orkar jag gnälla för det. Var och en håller på det man håller på.
Djurgården LessThanZero
2008-08-30 20:41
Sekt. E

Ok, nu har jag hört ett jävla gnäll ifrån er Öskáre efter att DIF varit i Örebro, då klagar ni på att så många människor från Örebro håller på DIF.
Örebro Sekt. E
2008-08-30 20:37
LessThanZero// Då är det ju ömsesidigt, eftersom vi inte bryr oss om dif. Hoppas på bra match på måndag. Landsorten segrar förhoppningsvis.
Djurgården LessThanZero
2008-08-30 20:25
ÖSK-Karl

Jag menar att det finns ingen i DIF som bry sig om Ösk, men åker ni hit och börjar att spela"allan" så skickar vi tbx er fortare än fort.
Men jag förstår er som inte vill åka, att ta betala för den där jävla platsen på fondläktaren borde vara kriminellt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 20:07
LessThanZero//

Menar du att ni har mindre bråk? Sedan är det ju risk att det blir regn och att vi enbart får åka buss/bil/tåg, inget vidare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 20:05
Sekt. E//

Det kanske går på ett ut, men Olearys har bättre med TV-skärmar, proppfullt är det nog på båda ställena.
Djurgården LessThanZero
2008-08-30 20:00

ÖSK-Karl

Nu förstår jag inte, såg du aik-hammarby skrev du? Vad har det med att DIF ska möta Ösk på Stadion att göra?

Sköter man sig och inte tar ut för stora svängar så é man välkommen till Stadion.
Örebro Sekt. E
2008-08-30 20:00
När Sport lirade borta mot trelle så var jag på Pitchers. Det var proppfullt av ösk´are.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 19:57
Ropesin//

Olearys tycker jag själv är klart bäst, brukar även vara en skön stämning.
Örebro Ropesin
2008-08-30 19:48
Frågar igen, på vilket ställe ser man bäst matchen på måndag? Förutom på plats förstås. Vart brukar det vara folk och vart är det bäst? Olearys?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-30 19:36
ÖSK-Karl//
just ja! sorry!:)
Örebro in med Boniek
2008-08-30 19:33
Väldigt många som fått för sig att matchen är i morgon ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 19:31
ÖSK KRILLE//

På måndag är matchen mot Dif.
Örebro in med Boniek
2008-08-30 19:30
Ämne: in med Boniek// Kom ....
aa väldigt ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-08-30 19:21
Näfver får väl sitta på bänken och tjura på måndag! :) Han lär väl inte få starta?
Örebro Mittåt
2008-08-30 19:03
Midsomer// Erik jobbar hårt, men hans spel lider av att det blir lite väl mycket snurr och krumelurer. Men den här gången hängde han inte med huvudet då han tappade boll och han såg hela tiden till att han var spelbar. Vad han betyder för laget inser man inte förrän han saknas (typ matchen mot IFK Kumla).

Adams utvisning var rätt hård även om det rent regelmässigt var korrekt. Först protesterar han efter att ha blivit fälld i IFKs straffområde. Salko missade fällningen (eller tordes inte ta den) utan tog fasta på protesten. Bara några minuter senare sparkar Adam bort bollen efter att ha blivit tveksamt avvinkad för offside. Så båda situationerna hade sitt ursprung i tvivelaktiga domslut, men det försvarar inte hans agerande.

Med Salko som domare gäller det att knipa ihop och att inte ifrågasätta. Det borde killarna veta och det vet de nog också innerst inne.
Örebro Midsomer
2008-08-30 18:57
Hade gärna sett Daniel Sjölund på vårt tremannamittfält. :)
Örebro rirobban
2008-08-30 18:51
Ämne: rirobban//

Jo, de....
Sålänge Anttonen är hel så saknar i alla fall inte jag Haginge. Hade väl varit okej som reserv, men i dagens ÖSK platsar han inte:) Inte många Djurgårdsspelare som jag skulle vilja se i dagens ÖSK-elva faktiskt. Aldrig att jag skulle byta Oremo mot Olsen för att nämna ett exempel.
Örebro Midsomer
2008-08-30 18:50
Mittåt//

Stort tack för den utförliga rapporten. Kul att höra att de som skall sköta sig... skötte sig. :)

Om jag förstått rätt så var Erik nere i en formsvacka förut, men han kanske har lämnat den därhän nu? Får man fråga vad Adams utvisning berodde på? Gissar att det var åtminstone en "onödig" varning för bortslagen boll, snack eller något annat... eller fick han rött direkt?
Örebro Sekt. E
2008-08-30 18:47
in med Boniek// Kom just på, visst är väl claret & blue väldigt vackra färger :)
Örebro Sekt. E
2008-08-30 18:46
Falkenberg/ Då är du på rätt ställe nu.

Karl / Sant, jag kunde inte heller hålla på aik. Har dock aldrig riktigt försökt, vilket känns bra.

Näfver, han behöver väl aldrig mer spela för oss. Däremot får han gärna vara bra i dif och säljas så att vi kan få lite kosing för grabben.

Tror nog att Haginge är lite nervös inför måndagen...
Falkenberg Falkenbergsfans
2008-08-30 18:31
Jag tycker Ösk är bäst i allsvenskan
Falkenberg Falkenbergsfans
2008-08-30 18:31
Jag tycker Ösk är bäst i allsvenskan
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 18:27
Degen tappade sin 2-0 ledning fast Ängelholm hade en man utvisad ;))
Örebro Mittåt
2008-08-30 18:27
Midsommer// Av naturliga skäl blev det väldigt mycket kämpa och inte så mycket skönspel, så vinsten var i första hand en triumf för ett hårt arbetande lag.

Av de spelare som står närmast A-laget så klarade sig väl Mackan Astvald och lagkapten Lundholm bäst. Mackan låg bakom ledningsmålet som ändrade maktbalansen i matchen och han hade som vanligt en hel del löpningar som ställde till stora problem för hemmaförsvaret. Gustaf avslutade en sedvanlig kämpainsats med ett riktigt kanonskott i krysset. Erik Nilsson slet också förtjänstfullt på mittfältet.

Eftersom ÖSK var tvungna att vinna spelade man trots att man hade en man utvisad med två anfallare (traditionellt 4-4-2), men det innebar att man var en man kort på mittfältet, så Gurra och Erik hade en hel del yta att täcka. Som tur var gick matchen på den rätt smala B-planen, så på det sättet blev det litet lättare för dem.

Rosen blandade och gav som vanligt. Enormt bra i närkamps- och reaktionsspelet men ibland osäker på höjdbollarna.

Jag noterar för övrigt att Syrianerna bara fick 2-2 borta mot Ölme, så nu är ÖSK Ungdoms situation betydligt bättre. Nu har de så att säga allt i sina egna händer. Vinst i resterande matcher och minst en kvalplats är säkrad.

Köping har en rätt tuff avslutning. Karlstad BK borta (det är en svår match), Syrianerna borta (det är också svårt) samt i den sista omgången ÖSK Ungdom hemma. Serien kan avgöras i den matchen.
Örebro in med Boniek
2008-08-30 18:26
Näfver blir väl såld till Ösk Ungdom? för vi vill absolut inte ha killen?;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-30 18:24
rirobban//

Jo, det har ju onekligen hänt en del med ÖSK sedan Näfver försvann. Haginge lär väl heller ingen sakna?
Örebro rirobban
2008-08-30 18:20
Ämne: rirobban//

Det va....
Det stämmer... och då blev han ju ganska så sur. Han sa att han inte var sämre än någon annan. Det var han!
Annons: