/fotboll/osk/forum/6707.aspx/fotboll/osk/forum/6707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-09-03 11:12
Galet, biljetterna till 100-års festen tog slut på en halv dag. Jag som skulle åka iväg och köpa ett gäng. Är det någon som köpt biljetter och ångrar sig eller får förhinder är jag intresserad köpare.
Örebro Liberate
2008-09-03 10:58
"Har för övrigt fortfarande inte tröttnat på "Maybelenne I Hofteholder". :-P "

Nu är jag inte med riktigt?
Örebro -=joth=-
2008-09-03 10:52
Hur svårt ska det vara att få en oljemiljadär att investera i ÖSK, de verkar ju växa på träd. Nu ska tydligen City bli störst...
Örebro jappel
2008-09-03 10:49
och på tal om att aklimatisera spelare.
Hoppas att vi jobbar på att få hit fler spelare från Kamerun. Jag ser gärna att det blir en Kamerunsk koloni i Örebro. Berra och Ze borde väl ha kontakter och tips på spelare som passar in i ÖSK.
Örebro jappel
2008-09-03 10:46
Riktigt bra gästkrönika.
Tack för den.
Örebro jappel
2008-09-03 10:40
Ämne: Frempan nätade för B....
ja hoppas att det lossar ordentligt för James.
Jag saknar honom i ÖSK truppen som vi har idag.
Han hade väl passat fint att slänga in på vänsterkanten nu när porokara är avstängd..eller?
Örebro -=joth=-
2008-09-03 10:38
Liberate//Hehe... helt okej! Old Boys! ;-)
Har för övrigt fortfarande inte tröttnat på "Maybelenne I Hofteholder". :-P
Örebro Liberate
2008-09-03 10:27
-=joth=-//Tack för sällskapet i måndags,hade varit tråkigt att stå utanför Stadion själv;)
Örebro -=joth=-
2008-09-03 10:20
Mycket kul för James. Hoppas att det börjar lossna för honom riktigt rejält snart. Ett bra sparkapital ifall vi blir av med någon kantspringare under vintern.
Örebro Midsomer
2008-09-03 10:04
Frempan nätade för BP:s U21-lag i går. Verkar ha varit riktigt snyggt av denna text på DIF:s sida här på SvenskaFans att döma.

"James Frempong stod betänkligt ensam till vänster i straffområdet när han mottog ett högt inlägg och klippte till direkt med en mycket snygg vänstervolley mot bortre delen av målet - ottagbart för Wahlström - och 0-1 var ett faktum. Ett riktigt klassmål. Frempong tillhör Örebro men är utlånad till BP för att få mer speltid."
Örebro Midsomer
2008-09-03 09:09
malge//

Fast Porokara är ju avstängd mot Gefle. Men håller med generellt, gärna Wowoah i kedjan. :)

manneg//

Om vi får ha detta lag som vi har nu (med nyförvärven Alvbåge, Staaf, Olsen, Per Johansson samt friska kameruaner) redan från premiären nästa säsong skulle det kunna bli riktigt roligt.
Malmö FF manneg
2008-09-03 08:36
Intressant gästkrönika. Tror nog att ni kommer kunna etablera er som ett stabilt mittenlag med toppambitioner vissa år i alla fall (typ Halmstad). Absolut ingen omöjlighet att krönikan blir verklighet, ÖSK är definitivt på gång!
Örebro malge
2008-09-03 00:09
ett annat alternativ är ju att låta pär j få lira vänster back och plocka upp voven som ytter! voven- olsen- porokara
Örebro Miroslav kuba
2008-09-02 23:13
Jag röstar på det andra alternativet.Staaf kan vi byta in om det skulle behövas.
Örebro Midsomer
2008-09-02 22:29
ÖSK-Karl//

Jidsjö har "hopparknä" och är inte ens med i den dagliga träningen.

Lär väl bli:
Bassombeng-Olsen-Staaf
eller
Bassombeng-Olsen-Rodevåg
i matchen mot Gefle.

Jag röstar på det första alternativet.

m
Örebro rirobban
2008-09-02 22:25
Ämne: Saxat från NA:

&q....
Tyvärr har inte division 5 uppehåll:(
Måste träna på tisdag tyvärr.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:21
Knepigt upplägg av speedwayslutspelet:

"Indianerna kommer att få möta elitseriesegrarna Lejonen från Gislaved i slutspelets kvartsfinal. Kvartsfinalen består av två matcher, en på Sannahed och en i Gislaved. Den första matchen är på Sannahed på tisdag. Returmötet i Gislaved körs en vecka senare.

Det är tre kvartsfinaler. De tre vinnarna samt förloraren med högsta förarpoäng går vidare till semifinal."
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:16
Någon som vet hur det är med Jidsjös skada? Kan han spela mot Gefle, eller tar Rodevåg den platsen. Stellan har jag aldrig sett spela och Per Johansson är väl ingen forward direkt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:14
På fotbollsmatcher ryker åskådare ihop och slåss, i speedwaymatcher sköter förarna själva den biten, särskilt när det gäller mycket.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:10
Saxat från NA:

"Den första matchen är på Sannahed på tisdag"

Nu har vi något att göra under fotbollsuppehållet !
Örebro rirobban
2008-09-02 22:10
Ämne: rirobban//

Förövr....
Japp det är nog det...
När är slutspelsmatchen på hemmaplan?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:07
rirobban//

Förövrigt så missar aldrig Henka och Simon Johansson en ÖSK-match om de är hemma.

Dax att bjuda igen.

ALLA TILL SANNAHED !!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:03
rirobban//

Inte undra på att ni förlorade med en sådan speaker ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 22:01
rirobban//

Det kan säkert stämma på toppförarna, såg Västervik-matchen på TV ikväll. Ordföranden där sa att de kanske måste lägga ner bara för att de missade slutspelet.

Den enes död, den andres bröd.

ALLA TILL SANNAHED !!!
Örebro rirobban
2008-09-02 21:58

Men va....
Hehe jag fattade inte heller det. Bor de på Skyllbergsvallen kanske:)

I övrigt så hände en lite kul grej igår. I halvtid (ca kl 19.15) så sa speakern på Skyllbergsvallen att i matchen mellan ÖSK och Djurgården så leder ÖSK med 4-0. Publiken runt om blev riktigt förvånade och ett djupt "ojjjjjj" hördes innan speakern sa att han skojade. Jag blev riktigt glad för en stund, innan jag förstod att det inte kan stämma. Men fan vad kul det hade varit:)
Örebro rirobban
2008-09-02 21:53

"....
Ja de är dyra i drift. Har för mig att jag läste att de flesta tar 3000 kr/poäng de tar i en match! Om det stämmer så är det ganska härlig lön:) Menar tar jag 6 poäng så har jag samma lön som jag hade på mitt förra jobb per månad:)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:52
rirobban//

Men var kommer alla fotbollsspelare i Skyllberg ifrån, man ser ju bara fotbollsplanen?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:51
rirobban//

"Det värsta är väl bara att det är ganska så dyrt med speedway?"

Ja, toppförarna tjänar sjukt mycket pengar. Men de kör ju nästan varje dag, du vet Tony Rickardsson innan han la av, bajamaja i Krakow o.s.v.
Örebro rirobban
2008-09-02 21:48
ÖSK-Karl//
Jag hade helst inte skrivit resultatet från igår:) Vi förlorade med 0-3 och var inte med i matchen i huvudtaget.Står förresten referat från alla div.5 matcher i NA.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 21:46
rirobban//

Och jag åkte förbi Skyllbergs fotbollsplan idag. Hur gick det i matchen?

Knepigt med lilla Skyllberg att de alltid spelar förhållandevis högt upp, jag har mött dem i fyran har jag för mig. Det är så många år sedan.
Annons: