/fotboll/osk/forum/6706.aspx/fotboll/osk/forum/6706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-01 18:43
Ämne: Nu börjar jag funder....
Djurgården spelar på Stockholm stadion.
Olympiastadion ligger i Helsingfors.
Örebro vinner.
Och solen är varm.
Ett gäng festliga fakta :-)
Örebro Chipset
2008-09-01 18:43
Usch vad nervöst! Nu kryper jag in till PPV:n i vardagsrummet. Ö S K !!
Örebro Robban Örebro
2008-09-01 18:35
Härligt att se hur Djurgårdens backlinje kommer att klara sig. Sjölund Bassombeng duellen ser spännande ut.
Örebro Olsén19
2008-09-01 18:11
Om nu Jonas Eriksson känner sig hotad och behöver poliseskort..
Borde han inte tänka över sin insats som domare då kanske?
Fundera på vad egentligen det är han håller på med...
Pengarna behöver han ju inte då 70 miljoner är helt ok för ett företag, han dömer bara för nöjes skull. Frågan är om det är värt det den dagen han blir misshandlad av supportrar för idiotiska feldömningar?
Jonas tänk efter lite!
Örebro Midsomer
2008-09-01 18:03
Som väntat, både Bassombeng och Kihlberg med från start. Nu går jag offline och drömmer om tre poäng.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 18:03
Olsén19//

Tror han heter Per Johansson, han går på linjen i varje omgång. Sist var det i TV-matchen TFF-AIK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 18:01
Olsén19//

Ännu räddare för hemmapubliken är säkert Jonas Eriksson ikväll, detta då han behövde poliseskort efter matchen MFF-TFF nyligen.
Örebro Olsén19
2008-09-01 17:59
ÖSK-Karl

Finns det?
Vem är det?
Skulle vilja veta vem det är så man kan kolla in honom när andra lag möter varandra
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 17:57
Midsomer//

För att inte tala om förra året när ÖSK ledde med 1-0 borta mot HIF, Näfver helt ensam med målvakten när Björck höll på att sparka benen av honom.

Skulle varit frilägesutvisning och straff. Efteråt säger Jonas Eriksson att det inte var matchavgörande eftersom HIF vann med 4-1.

Jag kan inte förstå varför inte varje lag kan ha rätten att plocka bort en domare inför varje säsong?

På tal om domare från Kumla, det finns en AS-linjeman bosatt där, han får inte dömma ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 17:57
AIK Saywee
2008-09-01 17:54
Nu börjar jag fundera igen, på forum 1891 står det att det är match på Stockholm Stadion, jag trodde att den var omdöpt till Olympiastadion, men, men, det är väl samma här hemma, med nya namn, vi går till Vallen ...?

Odenplan, hinner du med ett måltips på vägen österut mot er hemmaborg, för den ser faktiskt ut som en borg.

Lycka till ...

... med tipset helst ;-)
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-01 17:52
Fan va gött, Roni mot Hagge. Ska bli riktigt jävla skoj att se den fighten. Hoppas bara Roni går vinnande ur dom flesta bataljerna!
Örebro Midsomer
2008-09-01 17:51
Kom igen ÖSK! Tre pinnar i kväll..
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-01 17:50
Tycker det vore kul som satan om Zé får skalla in en boll idag. Tror också han gör det. En fast situation på frispark från S.W. Är då upplagt för årets glädje fnatt!

Kom igen ÖSK, kör hårt och ta med er minst 1 pinne hem.
Djurgården Odenplan
2008-09-01 17:46
Bekräftat i DIF´s mobiltjänst. Dahlberg mittback bredvid Peter Magnusson (Johannesson lirar som def mitt) och Sjölund vänsterback.
Roligt att man håller på en förening som verkligen misshandlar sina talanger. Kul för tex en sån som Kebba Ceesay, när till och med en anfallare och en mittfältare går före i backlinjen.

Mot Stadion nu! 1-4 till er...

*ridå*
Örebro Tom Hell
2008-09-01 17:35
Ämne: Ny rockar vi fett, T....
Saywee: Ah Frisk ja. Där har vi en domare som jag i alla fall kan skriva under på att han var usel (på hemmaplan). Men han var åtminstone usel åt alla så det var ingen som drog någon direkt fördel av det.

Olsén19: jag säger inte att de inte kan bli påverkade. bara att domarkritiken vida överstiger de fel som domarna faktiskt begår.
Örebro Edoos
2008-09-01 17:34
Ämne: Envisa rykten hävdar....
Hoppas du menar han är klar för spel ikväll mot djurgården. Det låter mer logisk.
Örebro Olsén19
2008-09-01 17:34
Värt att tillägga på mitt förra inlägg är att jag säger inte att dagens domare har blivit mutad, men jag blir inte förvånad om han har det.
ni vet Djurgården - Östermalm - Cash ;)
Örebro Olsén19
2008-09-01 17:31
Tom

Domarna påverkas av flera orsaker. Just i dagens fall är det att matchen spelas i Stocholm och ÖSK har betydligt mindre supportrar på plats. Domaren idag kommer inte precis bli rädd av publiken när han blåser till DIFs fördel., men däremot nackdel... (vid felbedömning)

Visst, det blir bara irritation från Kaminerna om de får domslut mot sig, men som domare kan man bli lite skraj när man har 10.000 personer mot sig samtidigt...

Alla människor har något lag som ligger närmare hjärtat än andra, nu vet inte jag vad/hur/om dagens domare tycker om Örebro SK eller Djurgården IF, men en vild gissning är att det lutar mer åt Djurgården än åt Örebro. Så domaren påverkas på alla sätt och vis.
Domaren kan även vid ett tidigare (eller senare)tillfälle få betalt för vart han blåser. Och jag litar inte ett skit på de svenska domarna, för ibland dömer dem så fel så tillochmed medsupportrarna undrar vad det är som händer..

Så allt snack om att domaren inte påverkas kan bara alla lägga ner med. ÖSK kommer få mer frisparkar mot sig denna afton, det är bara att gilla läget! tyvärr

Jag brukar ha mest fel i världen när det gäller tippning, och då kan jag väl tippa 1-0 till Djurgården.
Örebro # brorzan
2008-09-01 17:27
Om det nu är så att Sjökund och Dahlberg går ner i backen för att ta hand om Bassombeng och Olsen så är det ett intressant skifte som sker.

ÖSK spelar sitt eget spel, medan Djurgården anpassar sig helt efter hur ÖSK spelar.
Örebro D. McGrain
2008-09-01 17:26
Envisa rykten hävdar att Fredrik Nordback är i princip klar för Djurgården...ngn annan som hört ngt?
AIK Saywee
2008-09-01 17:26
Ny rockar vi fett, Tom Hell, jag skall inte tjöta mer om mina erfarenheter, nu skall vi ta Djurgår´n, vi tycker bara lite olika om domarinsatserna.

Frisk från Mölndal hälsar ;-)
Örebro Edoos
2008-09-01 17:24
Lite små trevlig med kaxiga ösk.are, det är inte ofta sånt händer, men just nu känns det bra att vara ösk.are. Men man ska inte bli för kaxig, visst har vi spelat bra i vissa matcher, men vi är fortfarande ojämna för att vara en stablil mittenlag.Hur som helst 0-2 till ösk känns ändå inte omöjligt.
Tom Hell
visst att påstå allsvenska domare är köpta, eller "bara" att de försöker medvetet gynna vissa lag är lite larvig, men jag tror att nivån på våra dommare är inte så pass höga att dem kan stå emot publiktrycket, eller vissa spelare.
T ex en bra dommare hade vågat blåsa straff för ösk i matchen mot Halmstad eller Helsingborg, men det är inte alltid dem vågar göra det.

Örebro Midsomer
2008-09-01 17:23
Klart som fan topplagen gynnas av domaren. Så är det alltid. I alla ligor. Det kan inte någon som har nåt innanför pannbenet ifrågasätta.

Dahlberg i mittförsvaret...*hoppas, hoppas*
AIK Saywee
2008-09-01 17:21
Tom Hell, jag har inte påstått att någon domare är köpt, men jag har sett tillräckligt mycket för att fundera över om så kan vara fallet och då handlar det inte om att "köpet" innebär ekonomiska fördelar ....!

Att de gynnar vissa lag tror jag faktiskt inte är helt omöjligt.

Dagens samhälle är nog lite mer komplicerat än vi kan tro ...?
Örebro micro_42
2008-09-01 17:21
Matchen bokad på ppv.
100 p på att PORO. målar
Örebro oroT
2008-09-01 17:18
Saywee //
Nordin och Poro gör varsin balja ikväll, tror Khilberg och Superdansken står för varsin framspelning.

Tom Hell //
Känns väl som att domare kan ha en tendens att gynna vissa lag i de flesta ligor. Finns exempel från England, Frankrike, Spanien osv där topplag fått, vad som kännts som, vissa fördelar i sin bedömning.

Om sedan allsvenskan är mer eller mindre drabbat än någon annan liga låter jag vara osagt. Men visst kan det ibland kännas som om topplagen i AS +08klubbarna ibland kan få en del ganska mjuka avblåsningar till sin favör?
Örebro Tom Hell
2008-09-01 17:14
Ämne: Tom Hell//
Men du k....
Saywee: Nej, jag håller faktiskt inte med på någon av punkterna. Visserligen kan jag bifalla att domarnivån kanske inte har förbättrats i år, men jag tycker inte att den var speciellt låg innan.

Påstår du sedan att våra allsvenska domare är köpta? Eller "bara" att de försöker medvetet gynna vissa lag? Båda påståendena är lika larviga och hör hemma bland konspirationsteoretiker, och inte i verkligheten.
AIK Saywee
2008-09-01 17:14
oroT, ditt tips känns realistiskt!

Etta å kryss finns inte i mitt huvud, i allafall inte innan Jonas blåser av matchen ...

... måste uppåstanåtippanu.
Örebro oroT
2008-09-01 17:08
Länk till myp2p som sänder matchen. Finns ett gäng alternativ för att se kvällens match, för vissa behövs programvara.

Sopcast: http://www.sopcast.com/
-Ladda ner och installera så kommer även de länkar märkta "Sopcast" fungera(dessa fungerar EJ i Media Player lr dylikt utan måste ha sopcast installerat).

2-0 till de SvartVita giganterna ikväll!
Annons: