/fotboll/osk/forum/6704.aspx/fotboll/osk/forum/6704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Västbanken
2008-09-02 07:46
Är det någon mer än jag som ifrågasätter taktiken efter en sån här match? Varför spelar vi 4-3-3? Det är ju från matchens början uppenbart att yttrarna Basso och Roni inte ges möjlighet att tillföra mycket offensivt. När de inte heller är i position att bidra i kampen om mittfältet känns det som två offrade spelare. Varför fortsätter Sixten med den här uppställningen?

Även offensivt blir ju Olsen ensam kämpe i ingenmansland. Olsen behöver någon att skarva till. Lösning: 4-4-2, troligen med diamant för att vinna mittfältet. In med Per Johansson på mitten(som var ASBRA när han kom in) och Mål-Göran på topp, ut med Basso och Roni.

Det här spelsättet lyckades ju mot KFF borta, borde testas igen.

Sedan kan man ju ifrågasätta att ställa upp med 7 mittfältare, även om startelvan på ett sätt känns självklar nu och har vuxit fram. Wovven var igår helt offside i defensiven - då borde han inte spela ytterback. Varje ytter som kommer mot Wovven är inställd på att dra honom - med en mer defensivt skolad spelare som Per J. skulle det knappast vara så. Konstigt, dock - Wovven är ju på tårna och rapp, han borde kunna göra bättre ifrån sig. Brukar iofs vara bättre än igår.
Örebro rirobban
2008-09-02 00:36
Frågar återigen...
Ingen som vet ifall matchen kommer att läggas upp på nätet för nedladdning?:)

Inte för att det kanske var någon bra match från ÖSK. Men vill gärna se bra målvaktsspel:)
Örebro lollo_homeboy
2008-09-01 23:55
Hade tyvärr inte tid att åka iväg till sthlm idag! Så jag fick följa matchen via mob medans jag befann mig på trängen.. Helt sjukt att Vsk supportrar håller på fortfarade och skriker hata örebro.. De spelar ju fan itne samma serie sen en ganska lång tid tillbaka.. Skönt att forward vände och vann med 3-1 ännu ett mål av Herish.. Skulle gå ner och spana på forward målvakt K.Jonsson som ryktes väg kommer bli nr 2 bakom jon alvbåge nästa år. Tyvärr satt han på bänken denna match. Fick informationen att de delat på jobbet i år för de har två lika bra målvakter på läkatren.. VSK supportarna var inte glada efter matchen domarn fick transporteras av planen med vakter..
FORZA ÖREBRO!
2008-09-01 23:50
haha tänk er att vi har inte tagit poäng borta mot djurgårn sen 9 år tillbaka hallå! och just idag av alla år tar vi poäng på stadion! hms...

det kan betyda att vi är ett formstarkt lag i nu läget, vilket vi redan är ;) FORZA ÖSK!
Örebro # brorzan
2008-09-01 23:33
Synd att Alvbåge inte fick kröna kvällen med en sådan här grej. :o)
Djurgården DIFMoberg
2008-09-01 23:32
Alvbåge var riktigt grym idag. Ligger säkert bra till hos herr Lagerbäck som var på besök på stadion. Tack för matchen grabbar.
Örebro ÖSK!
2008-09-01 23:31
det är väl självklart att TV4 inte var seriössa ikväll, Alvbåge blev inte veckans målvakt och de vissade två halvchanser från matchen. mitt personliga röda kort går till TV4.

Skäms!
Örebro Miroslav kuba
2008-09-01 23:19
Ämne: Ämne: Och Alv....
Jo dom gjorde väl en liten kul grej av det hela dom ville hylla Kalmar.Men det tycker jag att dom kan vänta med till efter säsongen isof.Dom gav ju tom det röda kortet till Kalmar.
Örebro rirobban
2008-09-01 23:13
Ämne: Och Alven blev inte ....
Angående tv4 "veckans lag" så var de inte seriösa idag. Kalmarmålvakten hade kanske ett skott att rädda. I övrigt var det Kalmarspelare/tränare på alla positioner. Det är ju inte för att de var bäst, utan för att de ville håna resten av fotbollssverige eftersom Kalmar kan ligga i toppen...

Annars hade Alvbåge blivit veckans målvakt, Tom Prahl veckans tränare och några andra spelar på de andra positionerna. Någon Kalmarspelare hade varit okej, men inte på alla positioner.

Skäms på TV4!!!
Örebro Midsomer
2008-09-01 23:12
Mr. Milton//

Vem fick priset då? Poppen i Bajen?

Wivallius//

Bara 80% här. Jag hade nog valt Anttonen i stället för Nordback. Men det är hugget som stucket. :)
Örebro Miroslav kuba
2008-09-01 23:10
mmm håller med dom tog Kalmars målvakt.Hur många räddningar behövde han göra mot Giffarna? 1 eller kanske 2? skumt.
Wivallius
2008-09-01 23:08
//Mr Milton

Vilka "dom"?
Wivallius
2008-09-01 23:07
Johannes Avenbrands betygssättning av ÖSK:arna i sitt matchreferat på pricken lika med min egen :-)
Örebro Mr. Milton
2008-09-01 23:06
Och Alven blev inte veckans målvakt.

Skojar dom?????????????????

Börjar seriöst undra om de ser alla matcher?
Örebro ösknisse
2008-09-01 23:04
Och vicken tajming, landslagklass när förbundskaptenen var på läktarn. Förövrigt så var Nordin ett skämt idag, vet inte om jag sagt det.
Örebro Miroslav kuba
2008-09-01 23:00
Tack för 1poäng Alvbåge.Hoppas dom andra ÖSKarna ser till att vara lite bättre mot Gefle så Alvbåge får iaf lite mindra att göra.Alvbåge höll landslagsklass ikväll.
Örebro Grixx
2008-09-01 23:00
Någon mer som tykte sig höra felsägningen? från kommentatorn som sa en match med mersmak för örebro...eller något ditåt...sedan såg han i kors och insåg sin lilla fadäs;-)
Wivallius
2008-09-01 22:59
FotbollDirekt:
"Mot slutet var det Örebro som stod för pressen, medan Djurgårdens mittfältsmaskineri började hacka."
Örebro Mr. Milton
2008-09-01 22:57
Ämne: //ÖSK-Karl

Tyvärr....
Weggen hade ju enligt NA problem med låret ;)

Tydligen i 10 år i så fall.
Wivallius
2008-09-01 22:55
//ÖSK-Karl

Tyvärr var/är ett av Weggens problem att han heller inte når längre med bollen än till mittcirkeln. Jag satt och önskade mig i våras att en av backarna ville sköta insparkarna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 22:52
Midsomer//

Ja, man var ju nöjd om Anders Karlson ens nådde mittcirken på en utspark. Dessutom är han i mitt tycke alldeles för självupptagen. Blir bättre när Westman tar hand om målvaktsträningen ;))
Örebro Mr. Milton
10 sek från ÖSK-matchen på den sk fotbollskanalen. Nu slår de alla rekord.

Bojkott.

Örebro ernot
Äckliga jvla tv4 sitter man och väntar för att få se matchbilder så visar de ett skott av rajalakso och ett av Staaf... sen går de till reklam
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 22:48
Wivallius//

Utan överdrift så var nog S-G Larsson -68 en av världens bästa målvakter. Om Thomas hade stannat året ut och om S-G inte fått huvudet spräckt så hade det varit en sensation om inte ÖSK vunnit Guld då.
Wivallius
2008-09-01 22:47
//Halfway...

Det är lugnt, pressen varade ju bara i 80 minuter ;-)
Wivallius
2008-09-01 22:45
//Ira Hayes

Nej, det visste nog ingen
Halfway to heaven - Fritt fall, nu även i Malmö
2008-09-01 22:45
ösknisse //

Okej såg inte er match idag så svårt och uttala mig om det men som det verkar så har ni blivit rätt pressade idag?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-01 22:44
ösknisse//

Vad skall då Bassombeng göra när Sigge kör med 70-80 talets skola, nämligen punktmarkering. Detta överraskade mig lika mycket som de som var med på den tiden.

Sjölund eller vad han nu heter hade följt med Basse om han så bara druckit vatten. Detta kommer naturligtvis Sixten och ÖSK att utnyttja i framtiden, men ikväll var det en chock från urminnes tider.
Wivallius
2008-09-01 22:44
//ÖSK-Karl

S-G Larson var ju VM-målvakt! För sin tid är det ju överlägset och även om jag såg matcherna 1968 har jag svårt att bedöma om ÖSK skulle vunnit serien om inte den där stolpen varit i vägen. Man var ju bara 7 år då!
Örebro Midsomer
2008-09-01 22:42
För mig är Westman en bättre målvakt än Karlsson. Förstod aldrig riktigt hajpen av Ankan, en medioker målvakt med snabba refler och uselt luftrumsspel. Men nåväl, skall inta kasta skit på någon nu. Kan bara konstatera att Sven-Gunnar och Kung Alve är på en helt annan nivå än Peter och Anders.
Annons: