/fotboll/osk/forum/6699.aspx/fotboll/osk/forum/6699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Midsomer
2008-09-02 19:07
Sersant//

Du menar alltså att om DIF tagit ledningen på sin första chans så hade matchen utvecklats sig på precis samma sätt? Med skillnaden att Alvbåge släppte in bollarna i stället för att rädda dem. :)
Örebro Grixx
2008-09-02 19:01
Konstigt, när vi har 4-5 klara chanser i någon match så beskrivs det inte som chans efter chans....men när stockholmslagen....

...så lustigt det måste vara att jobba som journalist.
Örebro Sersant
2008-09-02 18:49
Ämne: Midsomer//Odenplan
....
Tycker inte eran offensiv var så dålig ni kom till mycket braq avslut och hade vi inte haft sveriges bästa målvakt för dagen mellan stolparna så hade ni vunnit med 3,4-0.
Örebro anderzon_
2008-09-02 17:57
Alvbåge ska bara ha hyllningar en dag som denna, men ska man leta efter nåt att förbättra, så tycker jag att texten på hans annars intressanta blogg, flyter ihop till en textmassa som är ganska jobbig att läsa ;)
Örebro oroT
2008-09-02 17:37
I ett bra LAG finns det många spelare som kan kliva fram och avgöra matcher.

Kim har gjort det, Staaf har gjort det...etc etc etc

Att Kungen avgjorde matchen igår med sitt fenomenala målvaktsspel är väl exakt samma sak som att Staaf snubblat igenom och pillat in 1-2bollar?

Ne, stora delar av ÖSK's lag vek ner sig igår, men då vi har ett bra LAG klev såklart en annan hjälte fram och avgjorde, Kung Alvbåge!

Sluta förringa oss målvakter, blir så less =)

F.Ö borde DIF vunnit sett till matchen då ÖSK vek ner sig totalt. Men att Kung Alvbåge kliver upp och tar fajten tyder på en jävla bredd i ÖSK som inte synts till på många år(-94?).

Edit: Idag -- Igår.
Örebro in med Boniek
2008-09-02 17:33
Dåså försvinn zero...o byt nick namn tack
Djurgården LessThanZero
2008-09-02 17:27
Midsomer//Odenplan

Vad e era problem? Jag har skrivit precis det ni skriver, jag har hyllat Alvbåge, jag har klankat ned på DIFs offensiv.
Nu så är Ösk i en god form men fick ändå inte låna bollen stundtals...
Örebro Midsomer
2008-09-02 16:56
Odenplan//

Helt rätt, håller med. DIF var bättre och med en "normal" målvakt hade ni förmodligen vunnit denna match. Förstår inte vad LessThanZero vill ha sagt med sin polemik. Tror han försöker få fram att ÖSK-supportrar velat göra gällande att vi dikterade villkoren på Stadion i går..
Örebro Midsomer
2008-09-02 16:54
LessThanZero//

Aha, så du säger att om ni gjort mål på en av chanserna i första halvlek så hade matchen spelats helt på era villkor i andra halvlek och ÖSK hade fått stå och titta på. Precis som vi fått göra i de tre senaste matcherna mot Blåvitt, Kalmar och Elfsborg med andra ord. :)

Hade varit kul att se hur matchen utvecklats om vi inte haft en målvakt som stoppat era tama avslut. Eller är det månne så att en målvakt också ingår i laget.
Djurgården Odenplan
2008-09-02 16:53
Just sånt här tjafs efter matcher är jääävligt tröttsamt faktiskt. Som jag skrev häromdan; visst, DIF hade mest chanser och hade man förvaltat dom bättre hade man givetvis vunnit matchen. Nu var Djurgårdens avslut på tok för dåliga och Alvbåge storspelade i Ösk-målet. Därefter är ett oavgjort reslutat helt i sin ordning.

Nuff´ said!
Djurgården LessThanZero
2008-09-02 16:44
Midsomer

Kan räkna upp FEM chanser på rak arm som var riktigt heta, det hade räckt med att vi satt en av dessa så hade matchen varit över.
Det låter på folk som håller på Ösk att ni kan diktera villkoren på Stadion, så är det inte ni fick en poäng pga att DIF var usla offensivt. Bra så!

Lycka till i fortsättningen!
Örebro Midsomer
2008-09-02 16:39
LessThanZero//

Vi var kassa offensivt i går, men menar du att folk ber om ursäkt för att Alvbåge gjorde några vassa räddningar? Ni ägde matchen första tjugo av bägge halvlekarna. I övrigt jämnt och chansfattigt i en överlag dålig match där det ändå bevisades att ÖSK kan göra en plattmatch borta mot ett formstarkt lag och ändå ta poäng. Skulle aldrig få för mig att be om ursäkt för att ni har dåliga anfallare. :)
Örebro Sekt. E
2008-09-02 16:38
LessThanZero // Varför vänder dig emot att några öskare går in på er sida och ber om ursäkt för dåligt spel? Liksom du så vet vi ju att ni ägde stora delar av matchen. Sett till de senaste matcherna så är det en besvikeles för oss, eftersom vi hade hoppats att kunna bjuda en bättre kamp.
Djurgården LessThanZero
2008-09-02 16:32
Midsomer

Klart det var ett steg i rätt riktning då vi höll nollan men som jag skrivit tidigare så slog vi Rbk med 2-1 hemma. Hur det känns? Tycker det är direkt svagt av DIF att inte vinna när man är så pass överlägsna. Det jag invände emot var att folk härifrån är och ber om ursäkt för att Ösk inte var bättre, ni vart helt utspelade och fick en poäng, tack Alvbåge, tack DIF för era klena avslut!
Örebro Midsomer
2008-09-02 16:28
LessThanZero//

Hur känns det att spela 0-0 mot ett lag som inte var med på planen? Se dock det positiva i det hela, 0-0 mot ÖSK måste ju vara ett rejält kliv i rätt riktning för er efter 0-5 mot Rosenborg?
Djurgården LessThanZero
2008-09-02 16:25

Midsomer

Tacka vad fan ni vill, på plan var ni inte med. Klart att folk visar missnöje, 0-0 mot Ösk på Stadion???
Er coach tackade iaf efter matcher för poängen...
Men grattis till 0-0 en poäng!

Örebro Midsomer
2008-09-02 16:22
LessThanZero//

Menar att du att vi skall tacka Djurgården för att de var snälla och skänkte oss en poäng? Skall vi tacka Djurgårdens usla anfallare som inte kan göra mål? Eller skall vi tacka de Djurgårdare som buade ut sitt eget lag under slutkvarten när DIF:s anfallsspel bestod av långa bollar på Jones?

Mäktiga Djurgården är tre poäng före oss i tabellen, naturligtvis borde vi stå med mössan i hand och bli bedårade av eran fantastiska fotboll.

J-t synd att inte Robin Staaf satte jätteläget i slutet. Hade varit så kul att tysta de 8 000 DIF:are som fanns på Stadion i går kväll.

Lycka till i bottenstriden framöver. Det kan ni nog behöva.

En fråga, stämmer det att ni la ut 10 miljoner på Oremo och 4 miljoner på Ekong?
Djurgården LessThanZero
2008-09-02 16:18

DEt blir lite löjligt när flera av er kommer in på vårt forum och ber om ursäkt för att inte Ösk kunde bjuda upp mer. Hybris, ni var helt utspelade men pga klena avslut av DIF och en fenomenal målvakt i Ösk blev det 0-0 istället för 3-0!
DEtta flaggade jag för innan match (då trodde jag också att DIF skulle göra mål på sina chanser), Ösk ska tacka för poängen..

Örebro ÖSKare i exil
2008-09-02 16:12
Jag sitter och tänker på matchen och kom att tänka på hur Nordin alltid fick bollen felvänd. Han tvingades att möta och få boll med en man i ryggen. I andra tycker jag att backlinjen höll bollen mer för att hitta alternativ frammåt vilket säkerligen var för att inte tappa bollen och få en spelvändning mot sig direkt. Smart.
Örebro Midsomer
2008-09-02 15:45
Någon på Kubanernas forum brukar fixa det har jag för mig.
Örebro -=joth=-
2008-09-02 15:27
Någon som har en torrent på matchen på G?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-02 13:56
Klart det kommer en dipp förr eller senare, nu kom den igår. Men även målvakten räknas in i ett lag. Tack Alvbåge !

Nu kommer en välbehövlig vila för hela gänget.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-02 13:36
Jag tycker hyllningen till Kalmar är kul och på sin plats. John gjorde en magnifik match och det sågs av de som absolut behöver veta det - förbundskaptenerna. John har även fått upp farten på bloggen igen.
Örebro E.Shams
2008-09-02 13:06

Jag är nöjd med poängen mot Djurgården. ÖSK har nu 6 matcher utan förlust. Det finns en orimlighet i att ÖSK ska vinna/spela bra varje match. Att få ett oavgjort resultat borta mot Djurgården är helt ok. Sen att spelet inte var det bästa får man acceptera ibland. Man kan inte ha orimliga förväntningar.

Angående TV4:s ”Veckans Lag”. TV och media är i stor utsträckning underhållning. Det är vetenskapen och rättsväsendet som letar efter en ”sanning”. Media har rätt stort inslag av underhållning och söker således inte i lika stor utsträckning efter "sanningen" "det rätta" osv.

Ser man i vilken kontext som Kalmars målvakt blev utsedd till bästa målvakt så inser man att det bör tas med en nypa salt. Alla kategorier gick till Kalmar, även det röda kortet som dessutom fick kategorin med den ironiska motiveringen ”för att de är tråkiga”. Således var det en hyllning till Kalmar.
Örebro Kronblom
2008-09-02 12:50
Wuzak//
han var förvisso stabil mot giffarna men kan ej mäta sig med Alvens fantommatch igår,kan det vara pga hans ålder måhända...?
Örebro Kronblom
2008-09-02 12:47
Ämne: //Kronblom

Vi möt....
klagar inte över pinnen(oxå nöjd med poäng mot skansen)och det är ju ett fall framåt när det gäller ÖSK och matcher på stadion.Men hade innan match större förhoppningar på ÖSK:s spel som varit väldigt bra de senaste matcherna och mot bra motstånd dessutom,vet inte om jag vill gå så långt som att säga att det var ett steg tebaks i gårdagens match men skansen får styra och ställa alldeles för mycket och som jag nämnde tidigare så är det först när Rodevåg och Johansson är på plan som det börjar hända saker framåt för då tar man över men det blir för svårt för medspelarna när man enbart fått försvara sig större delen av matchen och ej har ork att fylla på med kraft!
Örebro Wuzac
2008-09-02 12:34
Mycket förvånad över att Kalmars målvakt blev vald till veckans målvakt av TV 4. På vilket sätt briljerade han jämfört med Alvbåge? Märkligt val. Antagligen ingen som tittade på Dif-ÖSK
Örebro Midsomer
2008-09-02 12:07
Sena byten?

Ett byte - framtvingat - i halvtid ett byte efter 63 minuter och ett byte med kvarten kvar. Det är väl inte att klassificera som sena byten?

ÖSK började inte bra i går men efter en halvtimme började det se bättre ut och vi kunde gå till pausvila med rätt positiva vibbar ändå efter att vi jobbat oss in i matchen. I början av andra var DIF tillbaka i förarsätet och då valde Sixten och Alec att slänga in Per för att förändra matchbilden. Sedan fick snabbe Rode en kvart för att hota DIF i djupled när Nordin tagit slut. Jag är inte besviken på coachningen i går.
Örebro Kubanen
2008-09-02 11:57
Intentioner fanns det som sagt. Sedan att det inte etablerades något riktigt bra av det är tråkigt. Men som sagt en stor skillnad mot tidigare år, och det börjar bakifrån.

Stabil målvakt är ett understatement. Hysén-klass igår för er som kommer ihåg.

Försvaret försöker "spela" fotboll mellan varandra innan den går högre upp i banan. Jag glömmer aldrig Gurra, Tomas, Ståhl, Fresa m.fl. som i en sån här match hade stått och skyfflat långbollar in i oändligheten. All heder åt detta. Sedan att man emellanåt missar lite gör inte så mycket.

Mittfältet förlorades stort igår, men med Nordin på plats och inhoppare som PJ så kanske vi slipper förlita oss på Nobbe som spelfördelare. Larsen i all ära men den kreativitet som Nordin besitter har vi inte haft sedan Arnor.

Sedan en måltjuv som Staaf och en targetplayer som Kim, att jämföra med de senaste säsongernas katastrof på topp.

Bor i Stockholm sedan 17 år och jag har levt med att se ett säckförsvar sedan 1994 och det urartade totalt under Lundins era. Så det vi fick se igår på Stadion är ett stort steg framåt.
Örebro Chipset
2008-09-02 11:54
Ämne: Jag kan förstå kriti....
Tycker du gjorde en bra lekmannaanalys. För om sanningen ska fram så spelade ju Djurgården riktigt fin, rörlig och hungrig fotboll igår. Åtminstone så länge deras ork bar.
Annons: