/fotboll/osk/forum/6695.aspx/fotboll/osk/forum/6695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-03 22:19
malge//

Optionen Djurgården har på Näfver är 4 miljoner och ÖSK:s på Per J. 2 miljoner.

Får hoppas att Näfver gör några riktiga drömmatcher i höst. Hoppas Dif har några konstgräsmatcher han får vara med i.
Örebro malge
2008-09-03 22:11
och ännu mer näfver sen han försvan från ösk så har vi blivit bättre och bättre, likadant i matchen senast när näfver kom in tog ösk över och blev bättre
Örebro malge
2008-09-03 22:08
ja vad ska dom ha för näfver har hört 3,5 milj stämmer det?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-03 21:50
Ni som hörde matchen, vad sades om Alvbåge?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-03 21:48
malge//

Ha, ha, ja spela bollen till Näfver så det blir lugnt.....

Synd bara att han lär bli svårsåld.
Örebro malge
2008-09-03 21:38
ja precis de verkar inte vilja höja så mycket heller, förutom i halvtid när musiken drar igång men håller med om att det va tryck speciellt när näfver kom in hahaha
Örebro ernot
2008-09-03 21:34
Alvbåge vart veckans målvakt av svenska fans sweet
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-03 21:34
malge//

Vi var några stycken på olearys, vilket drag det var. De måste nog göra något åt högtalaranläggningen, vi hörde heller inte kommentatorn.
Örebro Olsén19
2008-09-03 21:08
boniek

Ja faktiskt, arenan har drag som Behrn Arena...

Personligen föredrar jag en sådan arena än en "gryta"
Örebro in med Boniek
2008-09-03 20:30
Berhn arena är väldigt lik Norwich Carrow road slå er en titt får ni se..
Örebro malge
2008-09-03 18:49
haha ja en annan satt ju på olearys och hörde inte kommentatorn under hela matchen
Örebro Midsomer
2008-09-03 18:20
Förresten, kommentatorn briljerade under matchen mot DIF med följande guldkorn:

"Ja, Peter.. du vet.. man skall aldrig säga Näfver"

Örebro malge
2008-09-03 18:16
ett tips är att kolla på 08 fotboll inslag djurgårn, halvvägs in i andra delen
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-03 17:07
Stockholm stadion är ingen fotbolls arena! Det är till för fridrott om jag får säga mitt!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-03 17:05
Saywee//
Jo den ligger vackert till.

Om man ska göra ett proffsigt intryck så tror jag att en fräch arena gör ganska mycket!
Örebro Olsén19
2008-09-03 17:01
En annan som borde byggas om är Strömvallen
Mitt besök i Allsvenskan förra året där var en blick tillbaka till superettan!
Och nu kanske Gefle åker ur Allsvenskan då är väl inte behovet jättestort att en ny arena påbörjas.
AIK Saywee
2008-09-03 16:58
Ja, Örjans vall är en tråkig arena, men den är "mycket vackert belägen"
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-03 16:54
Olsén19//
Ok då är vi snart ikapp!:)
Örjans Vall måste byggas om eller en helt ny arena i Halmstad! Den är förjävla nergången!
Örebro Olsén19
2008-09-03 16:45
Örebro Olsén19
2008-09-03 16:43
krille!

Kalmar FF (kommer bygga nytt 2010)
Elfsborg (ombyggnad på deras redan "perfekta" arena)
Helsingborg (Ombyggnad på gång!)
Hammarby (Ny arena på gång)
Göteborg (Ny arena nästa år)
AIK (Nya nationalarenan inom några år)
Malmö (Swedbank, klar nästa år)
Djurgården (Ingen ny arena än så länge)
Halmstad (Ingen ny arena än så länge)
Gais (se göteborg)
Trelleborg (Ingen ny arena än så länge)
Örebro (Behrn arena klar nästa år)
Ljungskile (kommer inte bygga nytt!)
Gefle (Vill bygga nytt, men inte byggklart)
Sundsvall (Behöver inte bygga om/ut)
Norrköping (Ombyggnad pågår!)

9 arenor kommer inom 3 år hålla mycket hög klass!
Tycker inte vi är så jädra långt efter.

EDIT svårt att stava Ljungskile =)
Örebro -=joth=-
2008-09-03 16:41
Ämne: Ämne: Hlynur/.... Inte så mycket framflyttad, från Sportklubben.net:

"På grund av ymnigt snöfall blev premiären framflyttad två dagar och Eyravallens gräsmatta var i utmärkt skick vid spelstarten. Redan i inledningen kunde ÖSK göra ledningsmålet, då Mikael Andersson från nära håll nickade Christer Fursths fina vänsterinlägg i mål. Djurgården kvitterade genom Thomas Lundmark, som efter hörna kunde nicka bollen i mål. I andra halvleken kom hemmalaget i överläge på nytt och det var sedan DIF:s tidigare målskytt med en "tåjagare" i pressat läge från långt håll överlistade den egna målvakten och i slutskedet kunde Jörgen Dunberg från nära håll fastställa slutsiffrorna till 3-1."
Örebro Midsomer
2008-09-03 16:33
ÖSK-Karl//När man bygger en ny läktare (Västra för c:a 40 miljoner tror jag) så tycker jag det är märkligt att man tar sån hänsyn till att det är "dyrt" att flytta strålkastarna. Vill minnas att summan jag hörde inte var astronomisk direkt och jag är också smått störd på att man inte byggde Västra i samma höjd som Norra. Men det kanske är dumt att gnälla allt för mycket. Jag gillar VÅR arena. :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-03 16:29
Saywee//

Det kostar tydligen så mycket pengar att flytta strålkastarna så det är orimligt. Däremot så har jag föreslagit att de skall byggas in, på så sätt frigörs mängder med reklamplatser att sälja.

Vi får se hur det går, förslaget mottogs positivt.
Örebro Midsomer
2008-09-03 16:26
Blå Bergen Blues//

Hoppas verkligen det, synd bara att det också sammanföll med vår största seger i allsvenskan (även om det resultatet tangerats någon gång).

Teori: Ju mindre publik - desto bättre ÖSK. :)

Sportklubben.net är en fantastisk sajt, all heder åt joth som underhåller den. Ett oerhört viktigt historiskt dokument och jag hoppas att ÖSK inser vad den sidan betyder för klubben.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-03 16:23
Appropå ingenting: ÖSK-Sirius (6-0) 1973, publik: 1.948, kan det månne vara ÖSK:s sämsta Allsvenska publiksiffra någonsin på hemmaplan?? Sånt man funderar på under en onsdagseftermiddag... :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-03 16:22
Saywee,Olsén19//
Går man in och tittar på norge och danmark så är de flesta arenorna Hyfsat nybyggda eller nyrenoverade(se länk). De ligger långt före sverige när det gäller arenor!
AIK Saywee
2008-09-03 16:17
OLsén19, jag gillar oxå att ha 4 "olika" läktare, tycker helt enkelt inte om enformighet!
AIK Saywee
2008-09-03 16:14
BBB, tänk jag fick samma känsla, men det är några år sedan ...?
Örebro Olsén19
2008-09-03 16:14
Krille, Saywee

Hörde någonstans att det eventuellt skulle bli så att taket skulle höjas på södra sitt och pelarna försvinner. Om det stämmer vet jag inte, kanske bara påhitt.

Men jag är helt på att bygga en läktare "på" den andra läktaren (ungefär som Esbjerg)
Nu är det väl 19 rader på södra (?) och med en påbyggnad på cirkus 15 rader kan det bli jäkligt läckert med 4 helt olika fristående läktare..

Jag tror inte att det är så "häftigt" att ha en gryta som alla säger, det är faktiskt häftigt och annorlunda att ha 4 olika läktare... Alla supportrar vill ha så, men jag tror att varianten med 4 olika kommer slå igenom och bli succé, på något sätt...
Men det är ju bara vad jag tycker.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-03 16:12
Ämne: Hlynur//1992 mötte v....
-=joth=-// Jag har för mig att den matchen, ÖSK-Djurgårn 1992 (3-1) förvisso ingick i premiäromgången, men att den blev uppskjuten och spelades mycket senare. Minns att en släkting kom till Örebro från Sthlm med tåget för att se matchen, för att finna ett Eyravallen täckt av ett tjock lager snö...
Annons: