/fotboll/osk/forum/6691.aspx/fotboll/osk/forum/6691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-09-08 13:11
JoTh, japp, han dängde en lampa i huvet på mig, så jag såg både svart och vitt ...

Jag vågar mig inte på en startelva mot Kumla, men i mål kanske vi skulle prova PeRo (Peter Rosendal), eller?

Vissa spelare kanske måste "ViLa" men å andra sidan får de inte bli ringrostiga - för matchen mot Gefle är oerhört viktig. Känns som att det blir någon slags "sexpoängsmatch", vid vinst får vi väl lite distans "vid nedåtblick" i tabellen.

Hälsar ÖsKå ;-)

FORZA SVARTVITT!
Torsten den store
2008-09-08 12:58
Ämne: Ämne: Måste m....
Chipset // Ursäkta för sent svar. Nej du och alla andra får skriva era laguppställningar bäst ni vill inget som stör mig det minsta. Har aldrig sätt det intressanta i det bara.
Örebro -=joth=-
2008-09-08 12:53
Saywee//Jasså... du håller på lagrells blågula lag? har du fått en lampa i huvudet? ;-)

Möjligtvis att lagrells lag kan intresera när vi har en svartvit spelare med i laget.

Obs! Små bokstäverna i namnet är gjort med flit. :-P

Någon som har en startelva till Kumla matchen? ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-08 12:46
Någon som har varit och kollat på någon träning? Lite nyfiken på vad man fokuserar på.
RULE BRITANNIA!
2008-09-08 12:36
The Media
AIK Saywee
2008-09-08 12:27
Punktering på cykeln kan vara ganska kul om det sker i närheten av tjejen som har det ...?
AIK Saywee
2008-09-08 12:20
Men ... Gummianka, närmast i framtiden är det väl Ungern på Råsunda?

Tråkigt med dessa kvalmatcher tycker jag oxå att det är , men vid VM och EM-matcher, då tänder jag till ordentligt!

FORZA ALLSVENSKAN!
Örebro Olsén19
2008-09-08 11:57
sååå tåkigt med landslagsfotboll!!
Klubbfotbollen mycket roligare, det kommer gå skit för Sverige i Sydafrika i alla fall, så varför bry sig?

Go ÖSK
Örebro Gummianka
2008-09-08 11:26
Uppehåll för landslagsspel i Tirana är lika skittråkigt som punktering på cykeln. Gäääääsp, bjud in Gefle lite tidigare.
Örebro GT
2008-09-08 10:52
Ämne: Lite crazy, men jag ....
Large Lager ? No, Lars Lagerback...

Många pilsner blir det...
AIK Saywee
2008-09-08 10:48
Lite crazy, men jag kan inte låta bli, har svartvit fotbollsabstinens, finns det något på Ap-oteket som kan lindra ...?

Vem är Lagerbäck, låter som något slags ljust öl, fast då borde det väl bli Lagerbärs!

Lars Lagerbäck eller Lack Lagerbärs ..?

Vi har Sveriges bästa målvakt, John Alvbåge heter han!
AIK Saywee
2008-09-08 09:46
Lite "offside" kanske men RiRi höll nollan och JoPe målade (Sirius-Qviding 4-0)

SyreAtom, men det är väl inte så svårt att tyda förkortningarna om man känner till killarna i laget?

Däremot tycker jag det är enklare att se ÖSK från (bakom eget mål) i stället för att möta dem som motståndare, dvs hur man "speglar" startelvan, men äsch, det är inte så viktigt, det är nog bara jag som var med vid högeromläggningen på sextiotale som fortfarande har problem med höger och vänster. Kör dock högertrafik med bilen i Sverige sedan drygt 40 år tillbaka!

Forza SyAt
Örebro Midsomer
2008-09-08 08:44
Är det någon som har en uppfattning om vilken typ av trupp ÖSK skickar till Kumla i morgon för matchen i Folksam Cup? Borde vara en A-trupp med undantag av dem (Kihlen, Bassom, Nordin) som dras med småskavanker tror/hoppas jag.
Örebro -=joth=-
2008-09-08 06:42
Haha... allt måste vara på topp i ÖSK då det klagaqs på hur och varför det skrivs laguppställningar på Svartvitt...
Örebro SyreAtom
2008-09-08 00:10
Chipset//

Så svårt att skriva korta smeknamn istället är det väl inte, typ nobbe, alven, nordin osv. Man måste inte skriva Fredrik Nordback för att fatta att det är "nobbe" exempelvis.

Inga andra forum har de problem att skriva ner sina spelare med dess namn eller smeknamn. Det är iaf lite störigt med alla NoGe, RoPo, MaKi, SaWo osv måste jag säga. ;)
Örebro Chipset
2008-09-08 00:03
Ämne: Så där ja.
Länken ....
Matta// Det finns fler i den klubben som verkligen borde avgå, t e x värvningsansvarige blottaren Bosse Andersson. Hur kan han sitta kvar?!
Örebro Chipset
2008-09-07 23:59
Ämne: Måste man skriva lag....
Jo, men idéen med hela svenskafans.com är att supportrar får lite ventilationsutrymme för att förmedla åsikter, tankar och lite fakta. I det ingår också att förespråka eller gissa laguppställningar om någon så har lust. Stör det dig att folk skriver laguppställningar?

SyreAtom// Att folk förkortar namnen grundar sig nog i att laguppställningarna blir lite "snea" eftersom alla har olika långa namn. ;-)
Örebro Matta
2008-09-07 23:15
Så där ja.
Länken i rätt ruta.
Örebro Matta
2008-09-07 23:12
Ibland är det extra skönt att hålla på ett lag som ÖSK.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan...
Torsten den store
2008-09-07 22:38
Måste man skriva laguppställningar här överhuvudtaget? Ingen här som tar ut laget i slutändan ändå. Bättre vi låter SiBo och AlAx sköta det.
Örebro Rojas
2008-09-07 22:13
Haha bra sagt SyreAtom måste hålla med där.sKrIv nAmNeN:P
Örebro SyreAtom
2008-09-07 21:58
Måste man skriva hela uppställningar med dessa förkortningar som:

MaWi JoAl RoPo FrNo osv etc...??

..tar ju evigheter att lista ut vem som är vem känns lite störigt faktiskt. Orka pilla ner 4 bokstäver med varannan stor bokstav när man kort och gott kan skriva "Nordin" exempelvis. En aning lättare att lista ut vem vi pratar om.
Örebro Aspen
2008-09-07 21:48
Hoppas att strulet i skansen-DIF inte krånglar till det för Per J och Näfver.
Örebro in med Boniek
2008-09-07 20:27
3 bästa nyfövärven (sommaren)
1.staaf (kommer bli guld värd)
2.alven
3.olsen
Örebro Chipset
2008-09-07 20:08
Ungdom fick stryk, Karlslund fick stryk och Rynninge fick pisk av Gutarna. Pisshelg!
Örebro Olleboii
2008-09-07 20:03
Att lagerbäck inte kallar in Alvbåge är inte så konstigt... han gillar ju eddie..av något skäl, beats me..

jag själv tycker JoAl är mkt bättre än Johan Wiland... JoAl har potential att bli riktigt riktigt bra..det tror jag inte om wiland... abbas hassan hade jag helst av allt sett istället för eddie... killen kommer bli något såfort han får speltid!
AIK Saywee
2008-09-07 20:02
Vem är den där Lagerbäck ni skriver om ?
AIK Saywee
2008-09-07 19:49
Ämne: Det pratas mycket hä....
Det där handlar även en hel del om hur mycket speltid och förtroende de olika spelarna har fått, men Kihlen är nog den bäste ...?

Men utan att utse någon "sämste" så känns det mycket tryggt med ett målvaktsbyte i de senaste startelvorna.
Örebro Wuzac
2008-09-07 18:17
Ämne: //ösknisse

Jag ka....
Framförallt är SaWo bra med bollen tycker jag samt sköter sitt offensiva ansvar som ytterback. Vissa andra ytterbackar (typ JoGre) går aldrig över halva plan. Tycker Anttonen borde komma oftare än vad han gör också. Även den offensiva delen i ett ytterbackspel är viktigt, särskilt när man spelar 4-3-3. Sedan har han ibland lite positionsproblem i defensiven. Men det kanske man kan ta?
Wivallius
2008-09-07 16:30
//ösknisse

Jag kan verkligen inte hålla med om att SaWo gjort något sämre än någon annan. Ja, han har varit långsam i några uppspel, men herregud, till och med spelare som Kihlen (första målet mot AIK i hemskt minne) och Nordin har tappat boll på mittplan vilket i sin tur lett till kontringar och baklängesmål. Nej, jag tycker Samuel har gjort några riktigt bra matcher och fungerat mycket bättre i defensiven än vad man kunde förvänta sig.

Före och efter matchen mot ICA kunde jag möjligtvis ha tyckt att MaWi dittills under säsongen varit den vars namn man kunnat sätta störst frågetecken efter och jag hade föredragit OsJo i den positionen. Men de senaste fyra matcherna har han varit MYCKET bra så min slutsats när det gäller minst lyckade ÖSKare under säsongen är att man får gå ned till gränsen mellan bänk- och läktarspelare. Min kandidat till "minst lyckade ÖSKare" är alltså som jag redan redovisat nedan herr Robbo.
Annons: