/fotboll/osk/forum/6683.aspx/fotboll/osk/forum/6683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-09-10 15:44
Så osmart av de som STAL 25 000 från klubben.

Pengar som skulle kunnat bidra på en jäkla många sätt och inte minst sponsrat Kubanerna med resor och Tifo...en ren jävla stöld är det.
AIK Saywee
2008-09-10 15:38
Ämne: Kan allt gå under....
Smarta förslag :-)
AIK Saywee
2008-09-10 15:04
Ämne: "Den rökgranat som u....
Så himla onödigt, dyrt, nonchalant och fegt agerat av den eller de som tände på! Dessutom såg det ganska töntigt ut med den där fåniga röken som osade krut! Klent agerat av "påtändarna" ...

... våga träda fram och betala in pengarna till klubben, eller?
Örebro Walter Gigena
2008-09-10 14:56
Ämne: "Den rökgranat som u....
Rakt ner i Lagrells ficka.. och extra mycket för att vi är hans hatklubb nummer ett :)
Örebro Liberate
2008-09-10 14:23
Ämne: Kan allt gå under....
:)
ÖSK Lions
2008-09-10 13:57
Kan allt gå under det gemensamma namnet Behrn arena?
- Nej, på något vis måste det framgå att det är skilda anläggningar. Publiken måste veta var den ska gå till olika evenemang.

Behrn Arena - Fotboll
Per Arena - Hockey
Johan Arena - Bandy

Vad tycks? ;-)
Öreskå
2008-09-10 13:54
Rent bedrövligt tråkigt för Lundholm. Men det är bara att bryta ihop och komma igen, jag hoppas kunna se den grabben i a-truppen nästa säsong.

Wusac// Angående vänstebacks platsen håller jag inte med dig. Holgersson är på sin höjd, tycker jag, en Superetta-spelare.
Walker kanske skulle kunna fungera som v-back, vad vet jag. Någon annan plats i truppen har han ju inte lyckats på än så länge.
Örebro Midsomer
2008-09-10 13:45
"Den rökgranat som utlöstes på Behrn Arenas västra läktare under matchen mellan ÖSK och IFK Göteborg kan komma att stå klubben dyrt.
Fotbollsförbundets tävlingskommitté har dömt klubben att betala 25.000 kronor för tilltaget."
Malmö FF Mehmet Aurelio
2008-09-10 12:51
Tack för infot.
Verkar vara en duktig kille,hoppas han kryar på sig.
Örebro Midsomer
2008-09-10 12:35
Mehmet Aurelio//

Han är född 1990. Så fyllde/fyller 18 i år. En spelare som man tror mycket på här i Örebro. Kanske hade han kunnat få göra korta inhopp i allsvenskan redan i höst, när skador och avstängningar kan dugga tätt.
Malmö FF Mehmet Aurelio
2008-09-10 12:32
Hur gammal är Gustaf Lundholm??MVH
Örebro Midsomer
2008-09-10 12:26
Hlynur//

Tyvärr inte, "kvoten" är redan fylld av spelare som kan gå emellan lagen. Bland annat var ju Gustaf, Rosendal, Berra och Vitor Castro fyra av spelarna som pendlade/kunde pendla mellan lagen.
Örebro Hlynur
2008-09-10 12:23
Kan inte ÖSK:s A-lag låna ut överflödiga spelare temporärt till ÖSK Ungdom inför seriespurten? Spelare som R.Walker och J.Green skulle ju göra mer nytta med att spela upp ÖSK Ungdom i div.2 än att harva i U21/reservlaget.

Men det kanske finns regler som reglerar detta?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-09-10 12:23
Tråkigt med Gustav Lundholm.

Nu när både Näfver och Frempong är utlånade så finns ingen riktigt ersättare till Porokara.

Jag hade gärna sätt Frempong på Porokaras plats.

Som det ser ut nu så ser jag gärna Rodevåg. Men jag tror Staaf får börja.
Örebro Liberate
2008-09-10 12:02
Tråkigt att läsa om Gustav,hoppas han inte blir en ny Näfver och inte vågar gå in i närkamper när han är tillbaka.
Örebro Midsomer
2008-09-10 11:57
JAG HATAR KORSBAND! :(

Krya på dig Gustav.
Örebro DaSa
2008-09-10 11:44
Ni som diskuterar trupper, vilken storlek på truppen utgår ni ifrån? Vilken placeringsmålsättning har ni med truppen?

Jag utgår från att vi skall ha två spelare på varje position. Där både inte båda behöver hålla allsvensk toppklass, hellre en ung lovande än en gammal föredetting. Men man behöver ju också väga in att ungdomarna behöver speltid för att fortsätt utvecklas.

Därför ser jag gärna att som andra i forumet föreslagit att Astwalds, Lundholm, Jidsjö och Rosendahl får ta en säsong i SE eller lägst div 1 för att sedan vara med antingen säsongen 2010 eller hösten 2009. Sen kommer de förhoppningvis vara på topp 2011-2012 när vi skall slåss om guldet. Alla spelarna ovan spelar också på positioner där de konkurrerar med allsvenska toppspelare och därmed inte kommer få så mycket speltid (med undantaget Nobbe som jag inte ser som ngn toppspelare men tror att Lundholm skulle må bra av att acklimatiseras på SE nivå innan han debuterar i AS.)

Min förhoppning om nästa säsong är att vi slutar topp 6 och att vi spelar in Per och Oscar Johansson i startelvan. Hoppas även att vi går in i säsongen med en bättre fördelad trupp jämfört med denna säsong (t.ex. vänsterytter positionen där vi hade tre spelare).

På tal om vänsterytterplatsen så ser jag framemot att se Frempong spela nästa säsong. Inte omöjligt att Porokara blir utlandsproffs och då har vi förhoppningvis hans ersättare i Frempong.
Örebro öskung
2008-09-10 11:25
Ämne: Läget inför bortamat....
Visst, men inte vill jag säga att det är synd att vi inte går upp. För det är fortfarande matcher kvar. Nån som kommer ihåg Turkiets mirakel i somras..?
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-10 11:10
Det har väl höjts röster om missnöje med Medin inom Forward. Bogges som är tränare är väl gammal ÖSKare och man får hoppas att han är vänligt inställd. Jag tycker vi har flera spelare som skulle kunna passa för en säsong i forward. Peter R och Jocke Gren samt kanske någon av ÖSK Ungtupparna om dom nu inte förvånar mig och går upp.

Mittåt har sagt det mesta om situationen för ÖSK U. Och även om det går vägen så är det en kvalplats man når. Jag blir glatt överraskad om grabbarna går upp.
Örebro Mittåt
2008-09-10 10:57
Läget inför bortamatchen mot Ludvika är inte det bästa. Tre spelare är avstängda (Brunzell, Lindqvist och Astvald) och en förmodligen långtidsskadad (Lundholm). Dessutom är det en hel del förkylningar i truppen. Ludvika är ett bättre lag än vad man kan tro av deras tabellplacering. Det kan nog bli en mycket besvärlig match.

Det lag som bör ha bäst chanser att nå kvalplatsen är nog Arboga Södra. De har det lättaste programmet även om KBK kan bli en svårknäckt nöt. Värmlänningarna har ett tungt och svårspelat lag med en riktigt giftig målgörare i form av Adis Maglic.

Beträffande samarbetsmöjligheterna med Forward är de nog bättre än vad man kan få intryck av.
Örebro Wuzac
2008-09-10 10:33
Ämne: Intressant inlägg av....//Thompa
Håller med dig om att vi har tre balanspelare och en offensiv spelare som kan spela i Allsvenskan och det kanske är iaf en balansspelare för mycket. Sedan är frågan om ÖSK är tillräckligt starka mot lag som Djurgåden, Kalmar osv med bara en balanspelare på plan. ÖSK må spela med en defensiv på plan idag (Kilen) men i praktiken tar Nordback mycket defensivt ansvar också. Det sitter i hans märg. Kilen börjar också bli gammal och skadorna kan börja komma på allvar. Så det kanske är en poäng att ändå ha tre i truppen.

Tycker också som du att ett samarbete med Forward och Degen, förutom RIK och KIF, vore optimalt. ÖSK skulle då ha tillgång till en divisiontrappa från III till allsvenskan att plantera ut spelare på. Och i gengäld också kanske få en och annan talang från samarbetslagen. Det skulle skapas en Win-Win situation för alla parter. Tror ni Bofors vore ett topplag i Allsvenska hockey om det inte vore för samarbetet med Färjestad? Jag tvivlar.

I Ösk ungdom ska de inte spela till längre än max 19 år sedan måste deras resa uppåt börja om de skall bli en elitspelare.

Tror dock att relationerna mot Forward är ganska frusna. Har en känsla (men jag kan ju inte säkert veta) att ledare i forward uppmuntrar sina spelare tidigt att inte gilla ÖSK och välja andra alternativ (Forward tjänar ekonomiskt på det också vad jag hört och det är väl det som är orsaken). Jag har hört forwardspelare säga vad de tycker om ÖSK. Det ligger ingrott. Ledare i forward skulle enkelt, om de ville, kunna jobba bort den attityden bland sina yngre spelare. Misstänker att det inte görs några större ansträngningar på det, snarare tvärtom.

Örebro öskung
2008-09-10 10:26
ÖSKare i exil//

"Väldigt synd att talangerna inte lyckas gå upp i 2an".

Ge inte upp hoppet! It ain't over 'til the fat lady sings. Det är ju faktiskt tre omgångar kvar och vi ligger bara en poäng ifrån kvalplats.

Örebro Syrianska som innehar den nu har bortamatch mot Adolfsberg (6:a), hemmamatch mot Köping (1:a) och bortamatch mot Karlstad BK (3:a). Med andra ord ett svårt program!

Karlstad BK har förutom matchen mot Örebro Syrianska även hemmamatch mot Köping (1:a) och bortamatch mot Arboga Södra (4:a). Minst lika svårt program!

Arboga Södra har förutom matchen mot Karlstad BK hemmamatch mot Eker (12:a), och bortamatch mot IFK Örebro (7:a). Lite lättare program men poängtapp mot KBK så är de illa ute.

ÖSK Ungdom har bortamatch mot Ludvika (10:a), hemmamatch mot Adolfsberg (6:a), och bortamatch i sista omgången mot Köping (1:a).

Man ska aldrig ta ut något i förskott. Så har jag det sagt... :)
Men tittar vi på programmet så har vi stora chanser att gå upp. Vi möter ett Ludvika som bara har skrapat ihop 10 p på 19 matcher. Sedan ett Adolfsberg som vi borde vinna över med vår form (4 vinster och 1 oavgjord på de senaste 5 matcherna, och 11 vinster på de senaste 13 matcherna!). Troligtvis är Köping redan klara seriesegrare inför sista omgången och om vi har allt att spela för så lär vi vara mer motiverade att vinna matchen.

Att det skiljer bara en poäng mellan 2:an (Örebro Syrianska) och 5:an (ÖSK Ungdom) gör division 3-fotbollen riktigt spännande så här när höstrusket närmar sig.

Vi håller tummarna för avancemang så våra talanger får frodas i en mer utmanade miljö än den nuvarande.

EDIT: Sen är det ju ett kval sen också... :)
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-10 09:56
En massa gott att läsa.

Målvakt, enligt tidigare rykten skall Forwards (fd ÖSK Ungdom) Kristofer Jonsson vara på intresse listan som backup bakom John, kanske Peter R får utvecklas en säsong i Ettan?

Backar. Vänsterback. Wowoah är en nödlösning.

Mittfältare. Ett alternativ till Bedoya borde väl vara Enköpings Jamal Mohammed som vi varit och ryckt i tidigare. Intressant kille som dock verkar kunna försvinna lite i matcherna. En adept till Nordin kanske. Även jag sällar mig till kören som tycker att steget mellan ÖSK U och A-laget är för stort. Dock inte sagt att steget inte går att ta. Väldigt synd att talangerna inte lyckas gå upp i 2an. Spännande att se om någon av killarna klarar av att ta steget upp snart.

Anfallare. Lämnar Kim Olsen blir det en brännhet fråga, stannar Kim känns det betydligt lugnare.
Örebro Midsomer
2008-09-10 08:41
Jag tycker inte Lundholm skall ha Kihlbergs roll på planen. Tycker han gör sig bäst på en plats längre fram i planen då hans aggressivitet och förmåga att hitta rätt i djupledslöpningarna gör sig bäst som en av de två offensiva i mittfältstrion.

Astvald ser jag som en given spelare för A-truppen nästa säsong. Erik Nilsson är nog inte alltför långt borta heller, han tycks vara på väg upp ur minisvackan han haft under sensommaren.

Om jag utgår från att vi köper loss Kim och Per så undrar jag om det verkligen behöver värvas så mycket mer. Viktigt dock att man lyckas förlänga med Wikström och Nordback.

Walker, Henriksson och Näfver tror jag försvinner.
Örebro Thompa-
2008-09-10 01:35
Angående nya spelare tycker iaf jag att vi kan sälja walker till en superetta klubb, han håller inte för Allsvenskan, duger inte att kämpa tyvärr. Henriksson lär väl ha en ganska bra lön? (kan ju t.ex. vara ett bra skäl att låta honom varva ner redan nästa år) han kom trots allt från norge, ser inte att han bör vara kvar inom 1-2 säsonger.

Vill även se en tvåväggsspelare, vi använder trots allt 1 defensiv 2 offensiva. Kihlberg sköter sin roll galant då han hela tiden när han får boll skapar yta för sig själv, håller i boll och fördelar bollar, Nordin ska gärna ha bollen högre upp i planen, inget ont om Nordback men mittfältet behöver ngn mer som kan sköta speluppbyggnad så att vi kan hålla i boll och även hota framåt gärna en spelare med ett bra tillslag på boll samt en spelare som kan höja tempo, då kommer även nordin få mer ytor vilket leder till att han kan göra det han är bra på.
Örebro Thompa-
2008-09-10 01:21
Intressant inlägg av Wuzac, division 3 är som sagt ett för stort steg och jag tycker att våra egna talanger stagnerar där. De som har stor potential bör kunna lånas ut till högre divisioner så fort som möjligt, tycker att man bör kunna inkludera Forward. Skulle kunna vara en start till ett samarbete även med den klubben, dock bör nog Karlslund prioriteras atm i förstahand då de visat att de vill.

Det var tal om ett samarbete med Degen, ngn som vet om det har skett ngt mellan klubbarna?

Kan ju vara denna dags ämne att ta upp då många avskyr degen men samtidigt är jag iaf en som hoppas att de inte åker ur superettan, vi bör samarbeta med dem för att talangerna som är för bra för div1/2 ska få utvecklas och få speltid de ligger ju bra geografiskt samt att de faktiskt är en klubb som utvecklat väldigt många bra spelare.

Dessutom skulle ÖSK mkt väl kunna värva deras talanger innan andra klubbar hinner före, eller iaf att de får komma på provspel. AIK har ju som sagt Väsby och det finns andra exempel.
Örebro Wuzac
2008-09-10 00:26
Ämne: Rodevåg var snabbast....Kajanus
Rodevåg får springa hur snabbt han vill och skjuta hur hårt han kan. Det spelar ingen roll. Han levererar inte. Och det är fakta. Staaf gör det. Hur mycket tur det än är. (Sen skulle ingen annan bli gladare än jag om Rodevåg plötsligt började göra det)

(Edit stavfel)
Örebro Kajanus
2008-09-10 00:14
Rodevåg var snabbast i Allsvenskan förra året och han skjuter de facto hårdast i ÖSK, det är passningsspelet och dribbningsspelet han måste öva på. Men han känns oerhört mer given än Staaf, då Staaf är alldeles för dålig på att markera, hans ml kommer ju alltid i turpositioner (även om mål är mål oavsett vad). Men mot ett lag som Gefle (som nu kämpar med kniven mot strupen) behövs någon med Stefans tyngd.
Jag säger:
Stefan - Kim - Eric
och ha Staaf på bänken, eftersom minst en av dessa kommer gå av efter 60 min.
Örebro Wuzac
2008-09-09 23:56
Ämne: Wuzac//

Nej han ä....
Sá//
Ja just! Han ja! Ja han imponerade! Han vore guld om de följde upp och kunde få hit! Han var verkligt bra!
2008-09-09 23:54
Wuzac//

Nej han är amerikan.
Annons: