/fotboll/osk/forum/6680.aspx/fotboll/osk/forum/6680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Plingu
2008-09-12 23:06
och så är man tillagd i redaktionen!
Örebro Wuzac
2008-09-12 22:59
Så, nu är allt som tänkas kan diskuterat runt de 25 000 kronorna diskuterat. Inte ett hål finns! Precis allt är nämnt tre ggr,. Så, nu byter alla ämne.
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:48
Örebro Walter Gigena
2008-09-12 22:47
Fy fan vilket gnäll det var här inne idag. Det verkar som denna ältande händelse var i klass med Göteborgsfansens stormning av Eyravallen 1970.

Hoppas alla GNÄLLANDE närkingar här inne gör slag av sina uttalanden och äntrar västra stå tillsammans med kubaner och oss andra som sjunger så att denna "förfärliga" händelse aldrig mer upprepas. Tugga på forumet gör inte ett skit för den/de som tände sin rökpuff läser knappast förmaningar här.

Mot Elfsborg var det underbart drag och hoppas det blir detsamma på tisdag. På obestämd framtid kommer jag strunta i att logga in på detta forum tills att det börjar diskuteras fotboll igen (jag är delvis skyldig jag vet)

Avslutar med en bild jag tog i våras, på plats, på san-siro mellan Milan-Inter tillsammans med 85 000 på läktarna (100 kräktes och 90 000 dog av röken)

Per sempre in bianco e nero
Örebro GT
2008-09-12 22:36
Kallsvenskan. Flopparna. Kalkonerna.

Ibland är man riktigt glad att ÖSK inte ens nämns !!
Örebro Sersant
2008-09-12 21:59
Ämne: Liberate//

Antagl....
Ne så sugen på att bidra med pengar blir man ju inte när de tänds bengaler som kubanerna får betala för indirekt eftersom de finns väl 50.000 rikstaler undanstoppade av ÖSK som skulle gå till kubanerna om dem inte fick böter för då skulle böterna betalas med hjälpa av dessa pengar så då e hälften borta el? Kanske någon som har bättre koll?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 21:32
-=joth=-//

"Dock ser jag då i och för sig hellre att man pekar ut de som förstör för klubben och andra."

Helt rätt, knäpp gärna kort också med mobilen, det är ju dessa dårar (eller föräldrarna) som skall betala böterna.
Örebro -=joth=-
2008-09-12 21:26
Kan ju tillägga att jag är med i Kubanerna, Jag är på "Mitt andra hem" före varje match, jag står på västra stå. Tyvärr var jag inte där under Göteborgsmatchen men jag hade gladeligen pekat ut den som tände en bengal. Däremot skulle jag ju inte springa över läktaren för att hitta den skyldige.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 21:19
Liberate//

Antagligen är de väl bara ironiska mot nr.12-nicket.

Själva la vi 2.000:- i hinken inför Norrköpings-tifot, men blir det böter till ÖSK igen, då kommer det inte in en krona igen från våra stolar.
Örebro -=joth=-
2008-09-12 21:17
Bara en liten del av de som står på Västra är medlemmar i Kubanerna. Jag vet inte vad Kubanerna har för medlemsantal men det lär väl ligga runt 100-200 stycken så som sagt är det bara en liten del av Västra.

Det vi ska komma ihåg är att det finns många olika "supporter" grupperingar runt ÖSK och Örebro. Dom flesta bra men det finns väl även rötägg där.

Precis som media har den icke insatte förmågan att generallisera. Det är ju ungefär som att klassa alla i Örebro för pedofili på grund av att en man från Örebro har blivit dömd för det.

Det tragiska i det hela är att Kubanerna får dålig PR och förmodligen avdrag av det bidrag man får från ÖSK för bengalen.

Tillslut... jag tycker det är synd att det inte finns mer civilkurage i folket på läktaren oavsett gruppering eller "normal" åskådare så att man tar tag i saken. Ungefär som en del Hammarby supportrar gjorde i skandalmatchen. Dock ser jag då i och för sig hellre att man pekar ut de som förstör för klubben och andra.

Kan även tilläga att visst ser dethäftigt ut med rök bengaler i häftiga tifon. MEN, så länge som det är olagligt vill jag inte ha dem på arenan.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-12 21:02
Blir det fler stämningshöjare den 16:e Eller är 25 lapp för dyrt?
Dom som vill "röka på" på läktaren kan väl skramla ihop bötes summorna under varje match. På så sätt märker dom hur många som stöttar det hela!

Kallas detta tilltag för att tjuvröka?
Örebro Liberate
2008-09-12 21:01
Ämne: Står nr.12 för tolft....
Fansen blir som den tolfte spelaren,tänk själv och kliva in på någon arena som spelare och veta att du har ett par tusen fans som sjunger för dig och ditt lag,det är därför fansen oftast kallas "12:spelaren"trodde faktiskt att de flesta förstod det;)
Örebro micro_42
2008-09-12 20:48
Står nr.12 för tolfte spelaren? motspelare?
Örebro Rojas
2008-09-12 20:38
Astmatiker fly från läktaren ? Det låter som en riktigt oskälig reaktion. Jag är själv astmatiker men jag kände inte ett shit,om man då behöver "fly" undrar jag om det ens är möjligt att vistas utomhus eftersom jag kan ha ganska kraftig.
Örebro Rojas
2008-09-12 20:35
Ämne: nr.12//Du kan aldrig....
Vadå kostar det 50 öre att bli medlem?
Örebro Liberate
2008-09-12 20:24
Nr:12 står för den "12:e spelaren"dvs fansen,annars står det väl för åldern,med andra ord så kan det lika gärna vara vem som helst som stöttar Ösk på ett eller annat vis,behöver nödvändigtvis inte vara en Kuban.
Örebro D. McGrain
2008-09-12 20:01
Ämne: D. McGrain//

Myck....
Ja, det enda som behövs är att AIK, Bajen och DIF skulle säga att de bryter direkt och helt med supporterklubbarna tills dräggen är borta. Men de törs inte p.g.a. risk för förlorade pengar...För det har ingen betydelse om det är en mindre klack som Kubanerna eller Black Army, alla känner (till) alla och kan direkt peka ut idioterna - om de vill.

Kubanerna har en perfekt läge nu när de börjar växa mer och mer varje säsong att slå in på den positiva vägen - jämför med t.ex. Skottlands fans, danska roliganer (fanns en fyllskalle som sprang in på planen och blev avskydd av alla danskar också). Bara hoppas de riktiga Kubanerna (nästan alla?) klarar av att stå upp för sig själva och ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 19:42
D. McGrain//

Mycket bra skrivet och på exakt samma sätt kan 08-klubbarna rensa upp bland dregget.
Örebro D. McGrain
2008-09-12 19:37
Är inte aktiv medlem utan bara betalande medlem i Kubanerna för att stödja deras verksamhet och för att de har en uttalad anti-våld policy. Har allvarligt på att begära utträde p.g.a. rökbomben. Om det uppstår liknande "incidenter" kommer jag omedelbart avsluta medlemsskapet då har de förbrukat mitt förtroende.

Liksom i Bajenklacken vet alla vilka som står i klacken och alla vet vilken idiot det var som hade med rökbomben. Alltså kan man välja att stå upp för ÖSK och Kubanerna genom att direkt tillkalla polis alt. kontakta efteråt. Låtsas som att ingen vet vem det är eller fega ur är lika ynkligt som att tända roökbomber. Stå upp för varandra Kubaner! Och bort med dräggen omedelbart.

(Och jag vet precis hur det fungerar i en klack efter 15 år i en annan klack, annan stad, annan sport)
Örebro micro_42
2008-09-12 18:58
Är dessutom nicket nr.12 vad jag gissar, medlemsnummret i Kubanerna.
Då är det allvarligt för alla ÖSK-are.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 18:56
Ev?//

Bojkotten gäller alltså inte derbymatcherna, var gäller den då, enbart ståplats på bortamatcherna?

Jag tycker att ni till nästa år borde införa den även på sittplats på bortamatcherna och på det lags hemmaståplats som ni gästar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 18:51
Saywee//

Tänkte på samma sak, nr.12 verkar mystiskt insatt i rökbomben som kostade oss 25.000:-
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 18:48
Ev?//

Joddå, jag förstår mycket väl att huliganerna förstör mest för Hammarby. Just därför är jag förvånad att ni låter dom hållas och är arg när de kommer till Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 18:48
Hammarby Ev?
2008-09-12 18:41
ÖSK-Karl,

Om du inte förstår att huliganerna förstör mest för Hammarby och att ingen vill ha dom att göra så är du snett ute och jag för står din mycket konstiga åsikt.

Grixx,
Bojkotten gäller inte Aik och Dif då dom gått med på att inte låta Hammarby betala för bortaläktaren. Glasklart va?
AIK Saywee
2008-09-12 18:27
Ämne: Ämne: Ska man....
Välkommen in i hetluften nr.12

Hur kan du vara så insatt i att röken från den töntiga rökbomben eller vad tusan det var för löjlig grej, inte är farlig för astmatiker, är du överläkare eller docent eller något liknande?

Förklara vad som kemiskt i denna rökbomb gjorde att just denna rökbomb inte var farlig för några astmatiker!
Örebro Grixx
2008-09-12 18:26
Hur fungerar bojkotten vid derbymatcherna;-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-12 17:21
Ev?//

Skitsnack, ni skyddar och gömmer undan era hulliganer. Det som skulle kunna hjälpa er heter civilkurage. Sedan kommer ni undan med ett straff som inte är värt namnet.

Gör oss alla en tjänst och fortsätt er bojkott nästa år, men gör den på riktigt då.
Örebro Midsomer
2008-09-12 17:08
Någon som vet hur skadeläget ligger? Kan vi räkna med Bassombeng, Nordin, Kihlberg och Staaf mot Gefle?
Örebro Grixx
2008-09-12 16:52
Aspen// Hmm, hur räknar du?...eller missar jag något.
Annons: