/fotboll/osk/forum/667.aspx/fotboll/osk/forum/667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-17 15:27
@Nissesson:

Jag kan meddela att Blåvitt under de 3 första omgångarna har slagit näst minst antal passningar, men 3:e flest långbollar (procentuellt sett). Dessutom har man det tredje lägsta bollinnehavet samt att man varit inblandade i flest nickdueller av samtliga lag. Brottarfotboll var det va? ;)
Örebro rirobban
2016-04-17 15:20
@Pedretti:

Snacka om att kasta sten i glashus. Norrköping är en av Sveriges tråkigaste och fulaste städer. Örebro har fått pris som Sveriges bästa och finaste centrum och är den stad som ökar mest i befolkning utanför dom tre största städerna!
AIK Nissesson
2016-04-17 14:51
Tack Alltid Örebro !

Du har gjort min dag lysande :)

"Roligast att läsa att supportrarna till Sveriges mest destruktiva och outvecklande tråklag IFK Göteborg ..."
AIK Nissesson
2016-04-17 14:31
Hela Närke skrattar :))))

... senare i höst !
Örebro Pedretti
2016-04-17 14:14
"Vilket lag ogillar du mest?
– Örebro. Det är en tråkig klubb från en tråkig stad med en tråkig supporterkultur."

Pekings svar, ren och skär lögn
Örebro rirobban
2016-04-17 14:09
Pedretti//

Förmodligen är det så :) För min del får gärna Ellos vara kvar eftersom det innebär 3 säkra poäng i hemmamatchen mot dem. Angående bortamatchen på Borås Arena så har vi även där tagit en del poäng senaste åren! Men Ellos ser betydligt svagare ut utan Anders Svensson, kanske kan få problem i år!?
Örebro Pedretti
2016-04-17 14:01
@Alltid Örebro:

"Vilka två lag vill du åker ur direkt?
– IFK Göteborg på grund av skadeglädje och och Örebro för de är inte roliga."

Elfsborg svar kanske motiveras av att vi har förnedrat dem på de Behrnabeu de senaste gångerna vi spelat här.
Örebro Alltid Örebro
2016-04-17 10:02
Humor att läsa Aftonbladets undersökning med frågor till supportergruppernas ledare. Roligast att läsa att supportrarna till Sveriges mest destruktiva och outvecklande tråklag IFK Göteborg vill att två spelande framtidslag, Östersund och ÖSK ska åka ur :) Mindervärdskomplexen från hålorna tillika syskonen Norrköping och Borås lyser också igenom.
AIK Nissesson
2016-04-17 09:41
Alltid Örebro

"Optimismen ska fortsätta hållas vid liv så att öven den mer kräsna delen sv publiken fortsätter komma :)"

Härligt inlägg, jag tycker att vi kan lägga ner pessimismen, åtminstone ett enda år, 2016, i klubbens långa historia.

Eller i varje fall försöka, vi tror att "det" ät möjligt och jobbar alla tillsammans för att det skall hända :)

ÖSK !!!
Örebro Alltid Örebro
2016-04-16 23:43
@Marta (hane):
Haha, jo vi är överens. Nu när vi fått de första psykologiskt viktiga poängen hoppas jag vi fortsätter mot Sundsvall! 9 poäng på 4 matcher vore riktigt trevligt inför mötet med Göteborg! Optimismen ska fortsätta hållas vid liv så att öven den mer kräsna delen sv publiken fortsätter komma :)
Örebro Marta (hane)
2016-04-16 22:49
Alltid Örebro/ Äro vi icke överens?

Det jag argumenterade för var att jag tror det var mer än lag på papper vi mötte första omgångarna. Övertygad om att största motståndaren varit rädslan för att inleda som senaste åren. Men har en känsla av att den motståndaren nu är besegrad.
Örebro Alltid Örebro
2016-04-16 21:16
@Vinnartradition:
Håller med! Sundsvall ska inte underskattas, med det sagt ska vi ändå ha poäng.
Örebro Pedretti
2016-04-16 21:13
Vi får hoppas vårt kära ÖSK har lärt sig läxan om hur man ska ta hand om huvudstarka motståndare. Vi vet ju hur det gick förra gången vi stötte på ett motstånd med huvudstarka spelare....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-04-16 21:04
Det kommer att krävas en riktigt bra insats på måndag för att tre poäng ska bärgas. Sundsvall är inget dåligt lag och de lär vara uppumpade med bra självförtroende efter segern mot Malmö. Sundsvall har en hel del starka huvudspelare vi måste se upp med på fasta situationer.
AIK Nissesson
2016-04-16 17:26
Alltid Örebro 17:03

"Vi ska självklart vara missnöjda om det inte blir minst 1 poäng mot Sundsvall. Vi har topp 6 som måsättning då ska vi plocka poäng mot lag som i slutändan bör sluta runt 10-12 plats..."

Så rätt du tänker i dina tankar :)

Torskförbud !!!
Örebro Alltid Örebro
2016-04-16 17:03
@Marta (hane):
Vi ska självklart vara missnöjda om det inte blir minst 1 poäng mot Sundsvall. Vi har topp 6 som måsättning då ska vi plocka poäng mot lag som i slutändan bör sluta runt 10-12 plats...
Örebro Vinnartradition
2016-04-16 16:07
@Mäster Estragon:

Kommentatorn i dagens match verkar ha noll koll på att Tomer tidigare spelat i ÖSK.
Mäster Estragon
2016-04-16 15:50
Tomer i kassen för HIF
Örebro Marta (hane)
2016-04-16 13:27
Tror poäng borta mot Gif är viktigt också.. inte minst ur publiksynpunkt för att bibehålla draget så att vi kan lyfta stämningen än mer nästa match mot IFK.

Men rent psykologiskt är resultatat än så länge mer än godkänt. Det ät inte bara motståndare vi har mött utan även våra hjärnspöken.
Mäster Estragon
2016-04-16 12:57
Får hoppas på lite muntrare resultat mot Giffarna i år jämfört med ifjol i alla fall.

Hemska matcher sist.
Örebro Nicka i ribban
2016-04-16 10:12
Vi behöver verkligen en vinst på måndag för att hänga på toppen. 6/7 poäng efter 4 matcher med mediokert motstånd (undantag DIF) skulle inte vara tillräckligt bra. Som jag sagt tidigare måste vi plocka poäng i början så vi har bra häng på en Europaplats när spelschemat blir svårare. Vissa kanske tycker att 2 vinster av 3 är bra gjort hittills, men i min bok är det bara godkänt. HeIF och J-södra kommer att slåss i de nedre regionerna. Djurgården å andra sidan kanske överraskar positivt i år och fajtas i toppen, men det är ändå ett lag vi ska kunna ta poäng mot hemma. Speciellt med Mrabti och Radetinac skadade. Hoppas på minst 4 poäng i de kommande 2 matcherna. Då har vi åtminstone ett snitt på 2 poäng per match, vilket blir mycket tuffare att hålla i sommar.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-15 21:13
Gillar gerzics temperament i klippet för några dagar sen! Det märks att han är i form... :)
Örebro Pedretti
2016-04-15 20:23
@ForzaÖsk:
Fast alla klackar har väl "snott" ramsor eller hur? Ser ju hellre att en klack kör ramsor som de har "snott" men gjort till sina egna än att de inte kör några ramsor alls. Dessutom så har väl de flesta klubbar här i Sverige "snott" sina ramsor från andra länder också. De som har "snott" dessa ramsor kan ju inte heller tvingas betala royalties till de klubbar som uppger sig ligga bakom dessa för det vore ju helt banalt. Vi har ju till exempel en ramsa som hörs rätt så ofta från västra stå. "Ett lag i vårat liv En kärlek svart och vit Vi följer vårt lag igenom glädje och sorg Låt sången eka över gator och tog" Vars melodi är tagen ifrån en italiensk klackramsa och jag bifogar en länk med just denna italienska ramsa. Så detta med att sno ramsor är något som kommer ske i tid och otid och man får helt enkelt vänja sig vid att höra klackar köra ramsor som man hört så många gånger förut, fast i annan tappning förstås.
Örebro ForzaÖsk
2016-04-15 19:21
Kollar ÖFK - Häcken. Har ÖFK inga egna ramsor. Hört åtminstone 2st ramsor klacken kör. Tror inte ÖFK var först med dem.
Örebro svartvitthjärta
2016-04-15 19:10
Håller med om att man inte kan tvinga fram engagemang från sittplats.
Det handlar om själ och hjärta!
Själv är jag 50+ och svartvittberoendet blir bara större med åren. Står alltid i klacken.
Heja Sport!
Örebro svartvitthjärta
2016-04-15 19:06
Vet inte om jag missförstod förslaget angående bortafans i ishallen, men jag fattade det som att man naturligtvis inte kan tvinga dit dem utan endast erbjuda en "bra produkt" som de frivilligt skulle välja.
Annars är de helt fria att ladda på annan plats i stan.
Heja Sport!
Örebro Marquis de Sade
2016-04-15 17:47
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-15 16:26
Det är drygt 3 dygn kvar tills nästa match. Ugh!

Jag är så taggad!
Örebro cellblock
2016-04-15 16:11
@Tokaij Azsu:

Finns inget att göra åt zombie folket, de sjunger inte och vill inte börja sjunga heller. Tror du folk börjar leva sig in mer i matcher om ÖSK lägger ut en video där det står "VI BEHÖVER ER" ? Handlar om vilken mentalitet man har som människa. Det är inte så jävla svårt. Mindre trams och mer äkta tack, något som alltmer försvinner ju mer moderniserad fotbollen blir.
AIK Nissesson
2016-04-15 15:47
MdS

"Fast det var inte det frågan handlade om för mig.

Att kommunen frågar hockeyn om de tror att de kan hitta ekonomi i att servera öl till supportrar som kommer till Örebro för att titta på fotboll är frågan, om vi kokar ner den till vad jag ursprungligen refererade till."

OK, det verkar alltså enbart att handla om ekonomi för stadens stora klubbar? Aha, då är jag nog med (?)

Samhällsaspekternas kostnader och vinster är oväsentliga i "ekonomin", de bara finns där ändå. och är dolda och inte bör diskuterats, eller?
Annons: