/fotboll/osk/forum/6663.aspx/fotboll/osk/forum/6663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2008-09-20 20:46
Och Olsens....
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-20 20:01
Djäflun//

Säg inget till någon, men ja ;))
Örebro Djäflun
2008-09-20 19:19
Ämne: Maartin//

Kontakt....
ÖSK-Karl//
Är det Nordbacks kontrakt som inte är klart ännu?
Örebro in med Boniek
2008-09-20 19:15
ösk
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-20 18:20
Maartin//

Kontaktsituationen ser mycker, mycket bra ut för ovanlighetens skull. Alla nyckelspelare har kontrakt även över nästa år minst (utom en).
Örebro Olsén19
2008-09-20 17:42
kom på att nästa match är sista matchen för Östra "trä-stå".. Nu blir Behrn Arena komplett!!
Edit: ny - nu
Örebro Henke,Örebro
2008-09-20 16:49
Ämne: Hur ser kontrakt sit....
Jaha,förstår att de flesta lagen börjar bli intresserade av våra spelare nu,alla har tre år kvar på sina kontrakt.
IFK Göteborg Maartin
2008-09-20 16:41
Hur ser kontrakt situationen ut i ert lag? Vilka spelare har utgående kontrakt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-20 15:42
Acke//

Å andra sidan lär ni då få Rodevåg emot er och han är i kanonform !
Halmstads BK Acke
2008-09-20 14:47
Hade varit skönt att slippa Bassombeng mot vårt lite tröga försvar!

Vårt skadeläge är bra och det blir en ordinarie trupp vad det verkar!

Väl mötta på måndag!
Örebro Mittåt
2008-09-20 14:25
ÖSKs söderbröder var i farten redan vid lunchtid idag på Behrn Arena. Sturehof stod för motståndet och det fanns en 1-6 förlust från i sommras att ta revansch för.

Inte heller den här gången var det någon tveckan om vilket lag som var bäst på planen. Söder tog ledningen i den första halvleken genom mål av Christopher Kihlgård skott-lobb långt utifrån kanten över en förvånad målvakt) och Jakob Nilsson (genomspringning).

Sturehof som har nedflyttningshotet akut hängande över sig kom igen i början av andra halvlek med två snabba mål. Sedan upprepade Söder sitt eget målförlopp från första halvlek, fast spegelvänt. Jacob sprang igenom och gjorde 3-2, varpå Kihlen behärskat lobbade över en målvakt som kommit fruktansvärt på mellanhand. Slutresultatet blev således 4-2 även om Söder brände några bra chanser mot slutet av matchen.

Pysslingen i målet klistrade som vanligt alla bollar inom räckhåll. På de två som slank in kunde han inte göra så mycket åt. Kul dessutom med en målvakt som företrädesvis slänger ut sina bollar. Nästa år når han nog över halva plan.

På mittfältet utmärkte sig givetvis Jacob och dessutom var Martin Johansson inte alls oäven. Kihlen längst fram var som vanligt väldigt giftig så fort bollen var inom räckhåll.

Notabelt var att båda lagen valde att spela före detta mittbackar som anfallare. Hos Söder var det Kihlen och Zebastian Lovén och hos Sturehov Alexander Nätterlund. Pontus Jakobsson (-91), som numera tränar med talangtruppen spelade på det inre mittfältet hos Sturehof och skötte sig bra. Jag trodde han var anfallare, men han kanske inte har den nödvändiga mittbacksrutinen.
Örebro Midsomer
2008-09-20 13:23
Acke//

Ja, det mesta tyder på att det blir Porokara, Olsen och Rodevåg på topp mot Er. Hur är erat eget skadeläge?
Halmstads BK Acke
2008-09-20 13:21
Tja!

Är Bassombeng och Staaf förmodligen borta i matchen mot HBK då? Går Rodevåg in isåfall?
Örebro Ropesin
2008-09-20 12:49
Den som inte har sett NA:s klipp med Nordin och Alvbåge har missat något, för det var riktigt roligt! Fruktansvärt sköna grabbar! Hahaha!
Örebro Midsomer
2008-09-20 12:10
DaSa//

Nej, Kihlen är inte en av kapterna (men han borde vara det). Det är Sebbe, Nobbe och Sammy som valdes av spelarna själva.

Bassombeng var inte med på träningen i dag. Tror inte vi kan räkna med Staaf i truppen mot HBK heller.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-20 12:09
DaSa//

Själv är jag kluven angående Rodevåg, men självklart skall optionen utnyttjas.
Örebro DaSa
2008-09-20 12:08
Är inte Kihlen, Wovven och Nobbe kaptener idag? Så det är nog inget problem...

Det som talar emot att Nobbe skall bytas ut är att SIxten inte verkar vilja ändra så mycket i startelvan. Vilket på sätt och vis är bra, än jag gärna sett t.ex. Per Johansson få chansen på hans position.

Sen så skrev jag att jag ville ha Borg som sportchef. Men vad jag vet så sitter Sjögren säkert så det lär ju inte hända, var mest ett önsketänkande.
Örebro DaSa
2008-09-20 12:06
ÖSK-Karl//
Syftade på att om vi skulle förlänga med honom för att sedan sätta honom på bänken. Optimala ekonomiskt är att förlänga kontraktet och sedan sälja honom.

Sen tycker jag att det är bättre att ha en riktig target istället för en nödlösning som Roden. Han är bra men inte som target. Ge honom lite chanser på ngn av kanterna de sista matcherna och misslyckas han så blir det försäljning och gör han succé så behåller vi honom som back-up tills vi säljer Poro eller Bassombeng.

Jag tror att Bassombeng har större potential att inbringa mera pengar medan Berra har potential att komma till en bättre klubb tack vare hans ålder. Bassombeng är ju lite äldre och mera skadebenägen...
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-20 12:04
Saywee//

Hoppas det blir fint väder i Halmstad även på måndag, men ta på dig mycket kläder. Tänk på hur länge du måste stanna på arenan efter matchen ;))
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-20 12:04
ÖSK// Det blir nog Kihlen.
Örebro ÖSK!
2008-09-20 11:43
fråga! om vi nu skulle ta ut Nordback, vem är då kapten?
Örebro _Adde_
2008-09-20 11:23
Åh Saywee, vad skulle jag inte göra för att få va i dina skor just nu! Visserligen har vi kalasväder här uppe i Lule och idag vankas derby, LHF - SAIK. (Gäsp)

Men tänk att få gå i den sköna höstsolen längs Nissanstrand (från Lilla helfvetet eller Mårtenssons) med fjärilarna fladdrandes i magen ner mot natursköna(men fallfärdiga) Örjans...

Hoppas vi kan skrälla och heja från mig med!
AIK Saywee
2008-09-20 11:03
_Adde_, kul inslag, har bara sett de första 4 minutrarna, får ta resten senare i kvällsmörkret, vädret i Halland är för bra för att sitta inne och glo på en bildskärm.

Det som "slår mig" litegrann är väl att NA försöker efterlikna Svartvitts ÖSK-TV, att dom inte kan komma på något eget ... ;-)

FORZA SVARTVITT!
Örebro 0REBR0
2008-09-20 11:02
Ämne: Har ni sett senaste ....
världsklass!
Örebro _Adde_
2008-09-20 10:44
Har ni sett senaste na-tv inslaget? Älskar det, Nordin är sådär skönt blåst som bara han kan va!

Nordin och Alven är för sköna!
AIK Saywee
2008-09-20 10:38
Laddar för besök på Örjans vall.
Delar med mig av lite "motståndarkunskap" som jag själv funderat på några gånger ...

"I augusti samma år gav stadsfullmäktige idrottsplatsen namnet Örjans Vall efter S:t Örjans hospital, som fanns under medeltiden vid platsen för Örjans Valls entré."

Från HBK´s oficiella, "samma år" är 1922

Supportrarna "Kvastarna" kommer väl troligtvis från att arenan ligger på Kvastvägen 10-20, eller?
2008-09-20 09:36
Var väl inte mycket som fungerad mot Gefle? Dock räddade Roden oss och var till och med nära att frälsa med ett segermål.
AIK Saywee
2008-09-20 08:53
Nu blir jag faktiskt lite orolig, hade vi två(kanske t.o.m. fler?) spelare på plan som inte slog en enda passning rätt senast mot Gefle?

Det handlar om Rodevåg och Nordback i första hand har jag förstått av nedanstående inlägg, men Rodevåg gjorde ju iallafall mål!

Får nog ta en BennyL mot febern ;-)
AIK Saywee
2008-09-20 08:47
Min "höstfeber" minskar något, men fotbollsfebern tilltar, i övermorgon är det matchdag!

Jag hoppas verkligen på en trepoängare, så att man slipper tänka på lagen under ...

... HEJA SVARTVITT, nu vill jag att vi klättrar uppåt i tabellen.

Sun is shining!
2008-09-20 08:41
Kajanus/ Rodevåg är absolut ingen mittfältartyp. Dessutom slog inte han heller en passning rätt mot Gefle. Dock gjorde han ett fint mål och höll på att avgöra med ett andra också. Han är i bra målform men att sätta honom på mittfältet kommer Sixten aldrig göra det kan jag lova. Hoppas däremot att han kan få chansen till ett inhopp och kanske gör ett avgörande mål mot Halmstad.
Annons: