/fotboll/osk/forum/6652.aspx/fotboll/osk/forum/6652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-09-23 19:30
Ja det skulle inte sitta fel med en publik på bortåt 11000 på måndag.
får vi det så kommer vi nog upp mot 9000 i snitt i och med att det säkert kommer 10000 mot Henkeborg och ca 7700 mot GAIS. det blir nära...
Fast viktigast är ändå hur vi klarar oss på planen. (se bara på TFF :-)
för övrigt leder ju peking med 1-0 just nu...kanske kan motivera några hundra extra att ta sig till ärkerivalen Örebro på måndag :-)
Örebro malge
2008-09-23 19:24
yes 1-0 peking
Örebro Chipset
2008-09-23 19:17
Ämne: Ämne: hahahah....
Jappel// Oerhört kul! Kanske kan vi nå det budgeterade snittet trots allt. 10 000 pers borde inte vara omöjligt. Skulle inte förvåna mig om Peking vinner idag och får tillbaka självförtroendet lagom till derbyt.
Örebro jappel
2008-09-23 19:14
Ämne: hahahaha,
jappel di....
utöver det menar jag att söderstadion måste rustas upp. Den är hopplöst föråldrad och osexig.
sedan ser man tydligt att bajens tak verkar vara 11000. det är nästán alldrig fler trots att ni tar in 16000nu...
Örebro Evigt ÖSK
2008-09-23 19:11
Kul att se på officiella att det är ett starkt tryck på biljetter till IFK Norrköpings matchen. Oerhört skoj! Se nu till att vi fyller Behrn Arena, enligt AB Sveriges andra bästa arena :) (så tolkar jag det :) ).

Alla till Behrns!!!
Örebro jappel
2008-09-23 19:10
jappel di....
visste i ärlighetens namn inte att mitt lilla inlägg på detta lilla forum skulle rendera så mycket huvudbry (eller ens läsas alls) av några andra än oss ösk:are.
Jag håller med om att Dif och Bajen bör hamna högre upp. Bajen före Dif, speicellt med tanke på att dif är väldigt beroende av att det går bra för dom, samt av stockholmsderbyna.
Jag ska kanske flytta om min lista. Jag glömde helt enkelt bort dif och hammarby när jag skrev, och orkade inte numrera om när jag kom på mitt misstag :-) Alltid kul att se att det finns andra än Örebroare som bryr sig om denna sida.
AIK Saywee
2008-09-23 18:56
Oavsett vad AB skriver, jag läser inte sådant, så misstänker jag att Lagrell gör precis vad han vill. Tycker helt enkelt att han varit tillräckligt länge på sin post!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 18:36
Chipset//

Jag har frågat och fått tillfredsställande svar, det är tre spelare som det jobbas hårt med just nu, för att säkra på 2-3 år till:

Olsen,Wickström och Nordback.
Halmstads BK HBK-GULD
2008-09-23 18:27
Stort Grattis från Halmstad.Kanske inte så konstigt att ni körde över oss eftersom vi tydligen ställde upp med ett Damlag.AVGÅ JANNE ANDERSSON.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 18:23
Lagrell som inte verkar dra sig för någonting kan väl ändra reglerna, så att ett lag som har under 4.000 i snitt hemma tvångsdegraderas?

Självklart skall det vara minst 16 lag i AS, att inte vissa puckon kan räkna ut att det i år varit EM, samt att Ljungskile och Trelleborg drar så oerhört lite folk.

Bättre att de riktar in sig på 08-hulliganerna istället, så att barnfamiljer vågar gå på fotboll.
Hammarby Igi
2008-09-23 18:23
Ämne: Ämne: tack fo....
det tror jag inte men fortsatt jobba pa sa kan ni i alla fall komma narmare oss
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 18:16
Ämne: tack for lankarna!
....
Vi växer och blir fler och fler för var dag som går,vi har en bit kvar till Bajen men vi kommer dit,var så säker.
Hammarby Igi
2008-09-23 18:04
tack for lankarna!
Ni har en mycket battre klack an vad jag trodde. det var javligt skont att se.
Men ni har fortfarande ett stooort steg till sthlmslagen och framfor allt bajen men ni ar pa god vag.
respekt

Maste bara ge ett lanktips fran bajens forra match mot kalmar. Stamningen var inte den basta men den var anda bra. Det jag alskar med just denna film ar tifot som gjordes till sulan for en lang och trogen tjanst och hur bajens nr12 reagerar nar kalmar gor mal vid 05.18.
istallet for att lagga av att sjunga vid malet sa sjunger vi hogre!
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 17:52
Får inte glömma denna video,klart bästa summeringen av Kubanerna samt sjukt bra låt.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-23 17:44
Några länkar på ÖSK tifon.

http://www.youtube.com/watch?v=ZOQJbt6dHHk
http://www.youtube.com/watch?v=qJfLAanT2Os
http://www.youtube.com/watch?v=jZXtreucS10&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xP-9_ZwfOik
Örebro Grixx
2008-09-23 17:41
Igi// Alltid, kolla tex nästa match. Tyvärr är det ett av de mindre. Tror de bara har runt 40000 att lägga så det blir väl den minsta det här året. Men kolla upp nästa måndag....
Hammarby Igi
2008-09-23 17:35
da ar jag med. hottas upp lite, jag trodde han menade att stamningen pa sos borde hottas upp lite.
Skont att aven folk i orebro vet om att det ar pa soderstadion vi har bast drag.
tankte fraga en sak nar jag anda ar inne pa erat forum och det ar om ni nagonsin har tifo pa era matcher?
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 17:27
jappel di....
Du tror inte Jappel menade att Söderstadion isig behöver "hottas upp"själva arenan alltså?alla vet att Bajen håller låda särskilt på hemmaplan.
Örebro Erki
2008-09-23 17:26
Igi// Tror faktiskt inte att han rankade lagen på något sätt, han räknade bara upp de lagen som borde ligga i allsvenskan för att ska få så högt publiksnitt som möjligt.
Örebro E.Shams
2008-09-23 17:23

Ikväll håller jag på Norrköping när de möter Malmö. Norrköping kommer inte vara en konkurrent till ÖSK under denna säsong. Malmö är dock ett större hot. Dessutom kanske fler från Norrköping kommer till BA nästa vecka.
Hammarby Igi
2008-09-23 17:20
hahahaha,
jappel din lista pa vilka lag som drar mest publik var sa sjukt javla rolig!
jag hoppas att du skamtar nar du satter orebro pa 5-e plats.
Hur tanker du nar du satter hammarby pa 9-e plats?
Vad menar du nar du skriver detta: 9.Hammarby alltid bra tryck på söderstadion. BEHOVER DOCK HOTTAS UPP LITE???
Det ar dubbelt sa bra drag pa Soderstadion an pa vilken annan svensk arena som helst.

Annars sa haller jag med er helt och hallet nar ni sager att det ar dumt att saga utokningen av allsvenskan efter att bara 2/3 delar har spelats
Örebro Mittåt
2008-09-23 17:03
Esk går hårt åt storstadslagen i dagens krönika.

I Hammarby finns inga stjärnor, i Djurgården finns ingen ledning och i AIK finns bara fler och fler frågetecken.

I IFK Göteborg finns fortfarande många spännande ungdomar, men i Malmö står FF för fritt fall.
Örebro SyreAtom
2008-09-23 16:42
I år utökade man allsvenskan till 16 lag. När 2/3 delar har gått av den nya allsvenskan gör alltså folk knivskarpa analyser att detta är fel.

Mig veterligen kan jag inte få ihop hur man kan veta det efter så kort tid, men det kanske finns någon superhjärna från aftonbladet eller någon supersmart supporter i sthlm som vet mer än alla andra. Ja...efter hela 2/3 av allsvenskan har gått.

Nej istället bara bör det finnas 12 lag säger de. Smart bedömning.

Inte.
Örebro Djäflun
2008-09-23 16:28
Fast det verkar ju vara många som tror att publiktappet beror på den utökade allsvenskan. Pajasarna i 08 fotboll (här på svenska fans)var rörande överens (för ett par avsnitt sedan) om att allsvenskan skulle må bäst med tolv lag. ÖSK var ett av lagen allsvenskan skulle vara bättre utan enligt bajen/ap-fjantarna....
Örebro Midsomer
2008-09-23 16:27
Det vore intressant att se hur stor publikkrisen varit om det varit AIK och Malmö som kämpade om guldet, inte Kalmar och Elfsborg. Om vi inte spelat 6378 omgångar på drygt en månad. Om vissa 08:or inte bojkottat bortamatcher. Om vi spelat fotboll i maj och juni i stället för att ha ett långt EM-uppehåll. Säger som Chipset, vore galet att överge 16-lagsallsvenskan direkt.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-23 16:23
Rättsövergreppet är en sak men det här en helt annan.

Kritik framförs mot 16 lags allsvenskan. Och ja, 16 lag ger mindre åskådare per match på kortsikt. Lagrell tycker att man skall utreda det. BRA!

Aftonbladet skriver att man KAN banta ligan. Lagrell har ju inte sagt att han vill banta ligan utan att det kan ske? De hade också kunnat skriva att ligan kan komma att utökas om de ställt den frågan till Lagrell för det hade inte heller förnekats.

Varför äter ni direkt ur kvällstidningarnas hand och skriker varg så fort de fiskar läsare med upptrissade rubriker? Källkritik vänner. Läs, reflekter och ta aftonbladets rubriker med en skottkärra salt.
AIK Saywee
2008-09-23 16:18
Nej, nu skall jag svalka mina upphetsade nerver och ta en lång promenad längs stranden, glömma Lagrell för ett tag och bara minnas gårdagskvällens underbara besök på Örjans Vall, vilka underbara, snygga och viktiga mål de svartvita eleganterna levererade!

FORZA SVARVITT!
AIK Saywee
2008-09-23 16:14
Vilken kvinna som helst skulle fixa det minst lika bra som LÅL.

Förresten är det någon som har koll på vilka som "sitter" i valberedningen, Tall-Inger etc?

Missnöjet mot LÅL ökar från olika håll, hela tiden, jag hoppas att han har förstånd att snart säga att "nu drar jag mig tillbaka" ...

... å jag kan gärna hjälpa till ;-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-23 16:05
Varför inte låta någon yngre "nytänkande" förmåga ta hand om hans uppgift. Gubbslemmet på förbundet måste bort. Varför inte en kvinna?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-23 16:03
Visst har vi klarat oss utan Olsen nån match men i längden(dubbel bemärkelse) kommer han vara oerhört saknad ifall vi inte lyckas behålla honom.
Annons: