/fotboll/osk/forum/6651.aspx/fotboll/osk/forum/6651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Yggdrasil
2008-09-23 21:40
Ämne: Ämne: Förövri....
Japp. Som Kladde säger, den som lever får se.
Men vi hoppas att Örebropubliken lärt sig lite av tifokulturen efter år av lektioner.
Örebro jappel
bra även att ellos vann, då plockade vi in 3poäng på Bajen som nu bara är 4 före Örebro.
Örebro 100år
Kif Örebro–Umeå IK
Publik: 3 083.

Humor att damlaget drar dubbelt så mycket publik som Trelleborg.
Örebro jappel
Ämne: Trevligt att ÅFF van....
det är en tanke som slagit mig också.
Konstigt. Minst sagt. i alla fall att dom lyckas samla så pass många bra spelare.
Är syrier bättre på att organisera och motivera än andra nationalliteter?

Kul ändå att ÅFF vann, som du säger en klassiker.
Verkligen trist om peking åker ur så att dom inte får derbyn nästa år heller....
AIK Saywee
2008-09-23 21:37
Trevligt att ÅFF vann "toppmötet" i SE, de är ju ett "klassiskt" gäng, kanske det kan bli närmaste derbygäng för ÖSK nästa år.

Apropå deras motstånd idag har det hänt att jag ibland funderat på varför Södertäljes "stora" fotbollslag heter Assyriska, och varför det i div 1 norra finns tre syrianska lag?

Varför är det ingen annan "nationalitet" som utmärker sig, typ Örebro kameruanska, Kumla japanska eller varför inte Laxå danska?

Har dock för mig att det finns något bosniskt liknande?
Örebro jappel
2008-09-23 21:24
Från officiella:
"En snabb överslagsräkning visar att det sammanlagt finns ca 840 sittplatser kvar. Till detta kommer då de 300 NA-familjebiljetter som släpps 2,5 timma innan match."

Från Jappel
"Ser oförskämt bra ut att det bara finns 1000 sittplatser kvar en vecka innan match.
att det även sålts 350 till stå är grymt.
Vi kommer troligen hamna över 10000, hoppas vi kan pressa siffran över 11000 också.
AIK Saywee
2008-09-23 21:19
Tackar 7hg, jag tycker också att vi spelar bra fotboll, men inte var väl ledningsmålet billigt, vi tryckte på rätt skapligt i början och på den femte hörnan satt den.

Lycka till själv med HBK, Västsveriges finaste lag.
Halmstads BK 7hg
2008-09-23 21:05
Ämne: Jag vill ha alla lag....
haha Henke;
för ett par år sen tyckte jag ellos spelade snyggast fotboll.
ifjol var kff det klart bäst spelande.
Och i år (efter EM) är det ju Sport som spelat den bästa fotbollen.
- sen kan du ju få dra vilka paralleller du vill...

Snyggt å smart gjort igår, även om ni fick ledningen lite billigt. Lycka till i Derbyt!
Örebro BabyKladde
2008-09-23 21:04
Ämne: Förövrigt undrar jag....
dom märker det den dagen, det räcker med att säga så :)
Örebro ösknisse
2008-09-23 21:01
Förövrigt undrar jag om vårat mäktiga 100-års tifo är allmänt känt bland den "normala" sittplatspubliken. Någon som vet?
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 21:00
Jag vill ha alla lag bakom mig men det blir väl först nästa år;)
Örebro ösknisse
2008-09-23 20:57
Så länger vi kommer före TFF och Djurgårn så är jag nöjd. Fast Malmö skulle ju inte sitta fel det heller.
Örebro BabyKladde
2008-09-23 20:56
Ämne: Kladde/
Kubanerna h....Om man säger så här. BOYS sa ifrån sig ansvaret till den här säsongen, och därför bildades den nuvarande tifogruppen som är mer seriös och består endast av personer som brinner för det. men största anledningen var mest för att man skulle få till ett rejält 100-årstifo. Men flera i BOYS är med i tifogruppen idag med.

men flera av tifogruppen's äldre medlemmar har vart med från kubanerna's början med att anordna tifon
Örebro jappel
2008-09-23 20:54
ser man på.
I och med dagens mff förlust klättrar ÖSK raskt förbi ovan nämnda lag.
Härligt. Marchen uppåt fortsätter.
Vi bara ska förbi Tff. (kanske några till på köpet.
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 20:38
Kommetatorn säger AmunIke,blir tokig han heter väl för fan AmunEke,små saker men rätt ska va rätt.
Örebro _Adde_
2008-09-23 20:34
Ämne: Läste att ni diskute....
Eyy kladde-man! Dags att läsa på lite?!?
Örebro jappel
2008-09-23 20:32
klent av peking att bara få ihop 4783 på läktaren. starkare då att hålla 1-0 mot MFF...med kvarten kvar.
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 20:30
Kan inte någon se till att nita Toivonen,så jävla vidrig är han.
Örebro Chipset
2008-09-23 20:23
Nu kom Touma in på idrottsparken. Jag törs lova att han sätter fart på Malmös offensiv. Håll ut Peking.
Örebro Yggdrasil
2008-09-23 20:15
Kladde/
Kubanerna har alltid haft en tifogrupp. Dock så tog boys örebro och Royals över ansvaret ett par säsonger.
Örebro jappel
2008-09-23 20:01
Ämne: Läste att ni diskute....
kul att läsa.
Ser fram mot att få se jubileumstifot på måndag.
Behövs troligtvis inte sägas, men se gärna till att filma det :-)
Örebro BabyKladde
2008-09-23 19:46
Läste att ni diskutera Örebro's tifokultur, och som representant från Tifogruppen så kan jag säga att vi bildades till denna säsong just för att tifon är nåt som saknas i större längd i örebro, i alla fall mer arrangerade. Vi är cirka 20 medlemmar i tifogruppen och är alltid minst 5-6 st. som hjälps åt vid våra träffar. Vi lägger ner mycket av våran fritid och satsar hela tifokassan till 100-årstifot nu under hösten, såg att någon skrivit en pengasumma nedan, och det är inte helt fel skrivit, vi lägger ner 45.000 kr på ett enda tifo. Och till nästa säsong kommer vi gå ett steg längre och planera i god tid, ha ännu fler träffar och förhoppningsvis fler allmäna tifodagar, och vi satsar på att bli ett par till intresserade personer.

Utöver tifogruppen har vi ett flertal personer som hjälpt till vid enstaka tillfällen.

Det är även tifogruppen som sköter insamlingarna, även om det inte skötts jättebra, men är något vi ska jobba på till nästa år med.

där har ni fått en inblick i tifogruppen ^^
Örebro jappel
2008-09-23 19:30
Ja det skulle inte sitta fel med en publik på bortåt 11000 på måndag.
får vi det så kommer vi nog upp mot 9000 i snitt i och med att det säkert kommer 10000 mot Henkeborg och ca 7700 mot GAIS. det blir nära...
Fast viktigast är ändå hur vi klarar oss på planen. (se bara på TFF :-)
för övrigt leder ju peking med 1-0 just nu...kanske kan motivera några hundra extra att ta sig till ärkerivalen Örebro på måndag :-)
Örebro malge
2008-09-23 19:24
yes 1-0 peking
Örebro Chipset
2008-09-23 19:17
Ämne: Ämne: hahahah....
Jappel// Oerhört kul! Kanske kan vi nå det budgeterade snittet trots allt. 10 000 pers borde inte vara omöjligt. Skulle inte förvåna mig om Peking vinner idag och får tillbaka självförtroendet lagom till derbyt.
Örebro jappel
2008-09-23 19:14
Ämne: hahahaha,
jappel di....
utöver det menar jag att söderstadion måste rustas upp. Den är hopplöst föråldrad och osexig.
sedan ser man tydligt att bajens tak verkar vara 11000. det är nästán alldrig fler trots att ni tar in 16000nu...
Örebro Evigt ÖSK
2008-09-23 19:11
Kul att se på officiella att det är ett starkt tryck på biljetter till IFK Norrköpings matchen. Oerhört skoj! Se nu till att vi fyller Behrn Arena, enligt AB Sveriges andra bästa arena :) (så tolkar jag det :) ).

Alla till Behrns!!!
Örebro jappel
2008-09-23 19:10
Ämne: hahahaha,
jappel di....
visste i ärlighetens namn inte att mitt lilla inlägg på detta lilla forum skulle rendera så mycket huvudbry (eller ens läsas alls) av några andra än oss ösk:are.
Jag håller med om att Dif och Bajen bör hamna högre upp. Bajen före Dif, speicellt med tanke på att dif är väldigt beroende av att det går bra för dom, samt av stockholmsderbyna.
Jag ska kanske flytta om min lista. Jag glömde helt enkelt bort dif och hammarby när jag skrev, och orkade inte numrera om när jag kom på mitt misstag :-) Alltid kul att se att det finns andra än Örebroare som bryr sig om denna sida.
AIK Saywee
2008-09-23 18:56
Oavsett vad AB skriver, jag läser inte sådant, så misstänker jag att Lagrell gör precis vad han vill. Tycker helt enkelt att han varit tillräckligt länge på sin post!
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-23 18:36
Chipset//

Jag har frågat och fått tillfredsställande svar, det är tre spelare som det jobbas hårt med just nu, för att säkra på 2-3 år till:

Olsen,Wickström och Nordback.
Annons: