/fotboll/osk/forum/6640.aspx/fotboll/osk/forum/6640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Djäflun
2008-09-23 16:28
Fast det verkar ju vara många som tror att publiktappet beror på den utökade allsvenskan. Pajasarna i 08 fotboll (här på svenska fans)var rörande överens (för ett par avsnitt sedan) om att allsvenskan skulle må bäst med tolv lag. ÖSK var ett av lagen allsvenskan skulle vara bättre utan enligt bajen/ap-fjantarna....
Örebro Midsomer
2008-09-23 16:27
Det vore intressant att se hur stor publikkrisen varit om det varit AIK och Malmö som kämpade om guldet, inte Kalmar och Elfsborg. Om vi inte spelat 6378 omgångar på drygt en månad. Om vissa 08:or inte bojkottat bortamatcher. Om vi spelat fotboll i maj och juni i stället för att ha ett långt EM-uppehåll. Säger som Chipset, vore galet att överge 16-lagsallsvenskan direkt.
Örebro ÖSKare i exil
2008-09-23 16:23
Rättsövergreppet är en sak men det här en helt annan.

Kritik framförs mot 16 lags allsvenskan. Och ja, 16 lag ger mindre åskådare per match på kortsikt. Lagrell tycker att man skall utreda det. BRA!

Aftonbladet skriver att man KAN banta ligan. Lagrell har ju inte sagt att han vill banta ligan utan att det kan ske? De hade också kunnat skriva att ligan kan komma att utökas om de ställt den frågan till Lagrell för det hade inte heller förnekats.

Varför äter ni direkt ur kvällstidningarnas hand och skriker varg så fort de fiskar läsare med upptrissade rubriker? Källkritik vänner. Läs, reflekter och ta aftonbladets rubriker med en skottkärra salt.
AIK Saywee
2008-09-23 16:18
Nej, nu skall jag svalka mina upphetsade nerver och ta en lång promenad längs stranden, glömma Lagrell för ett tag och bara minnas gårdagskvällens underbara besök på Örjans Vall, vilka underbara, snygga och viktiga mål de svartvita eleganterna levererade!

FORZA SVARVITT!
AIK Saywee
2008-09-23 16:14
Vilken kvinna som helst skulle fixa det minst lika bra som LÅL.

Förresten är det någon som har koll på vilka som "sitter" i valberedningen, Tall-Inger etc?

Missnöjet mot LÅL ökar från olika håll, hela tiden, jag hoppas att han har förstånd att snart säga att "nu drar jag mig tillbaka" ...

... å jag kan gärna hjälpa till ;-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-23 16:05
Varför inte låta någon yngre "nytänkande" förmåga ta hand om hans uppgift. Gubbslemmet på förbundet måste bort. Varför inte en kvinna?
2008-09-23 16:03
Visst har vi klarat oss utan Olsen nån match men i längden(dubbel bemärkelse) kommer han vara oerhört saknad ifall vi inte lyckas behålla honom.
Örebro Sekt. E
2008-09-23 16:01
Undrar i vilka andra sammanhang som maktfullkomlighet och insiktslöshet är premierande egenskaper?

Support your locals.
AIK Saywee
2008-09-23 16:01
Farsen fortsätter (igen), jag tror nästan att han bestämmer åt valberedningen vilka (vilken!) kandidat(er?) som skall gälla, sedan är det bara att dunka ryggar ....

... vore bättre att han ägnade sig på heltid åt de småländska barrskogarna och lingona ;-)

Om jag skall vara lite mer seriös, förstår jag inte varför han inte kan släppa fotbollen och lämna över till någon som kan föra fram svensk fotboll i framtiden!

Risken finns förstås att han bestämmer vem som skall ta över så att han kan hålla i kopplet flera år framåt, usch hemska tanke!

Svensk fotboll behöver förnyelse, eller? Hur är Sverige rankat i Europa, i Världen, eller de svenska klubbarna? Frånsett att kanske Kalmar i år kan ge lite extra, men, men ... ?

Förnya, förbättra och förändra svensk fotboll!

FORZA VALBEREDNING!
Örebro Chipset
2008-09-23 16:00
Aldrig att man går tillbaka till 14 lag eller att går ner på 12 lag (!). Det om något skulle döda intresset för allsvenskan. Ge 16-lags serien en säsong utan EM-uppehåll och annat krussidull och det kommer bli mycket bättre. Förresten...Avgå Lagrell!

ÖSK måste arbeta stenhårt redan nu för att få Kim Olsen att skriva på eller leta ersättare. Sådana spelartyper växer inte på träd. De är oerhört viktiga för vårt spel. "Oerhört viktiga" är ett rejält understatement förresten.
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 15:52
Den småländska djävulen slår till igen.
2008-09-23 15:48
Vi kan ju avskaffa Elitlicensen också. För att sedan ta tillbaka den.
2008-09-23 15:46
Lagrell är en idiot! Vem bestämmer om han får sitta kvar eller inte? Vilka har röstat fram honom? Hur får man bort honom!?
Örebro jappel
2008-09-23 15:42
hur kan en så totalt inkompetent person få så mycket makt? Visserligen är detta självklart inte bara låls påhitt men man börjar undra vad det sitter för folk på förbundets möten.
Det kan i alla fall inte bli varmt i rummet av hjärnaktiviteten..(om inte misslyckade tankeförsök genererar värme det också.)

Nåja 16 eller 14 lag kommer inte spela någon roll för ösk i alla fall. Men det är verkligen att gå bakåt i utvecklingen att fundera på att minska antalet lag igen.
Örebro jappel
2008-09-23 15:31
Katastrof med ständiga kontraorder.
Hur ska något lag kunna plannera och organisera långsiktigt om förbundet ändrar riktlinjerna hela tiden.
Dags att starta en utbrytarliga?
Svenskfotbollsendahopp ligan.
Jag tror att Lål utökade ligan för att han trodde och hoppades på Öster. Nu när han till slut insett att dom är nere i div2 för att stanna där ändrar han några regler igen.
Om han kunde skulle han säkert införa regler som gör att lag som heter Öster får en poäng per match oavsett hur det går...

Tur att dom i alla fall inser att det inte går att ändra på detta under pågående säsong då det skulle se ut som att vissa lag bestraffas oavsett hur dom väljer att utforma ändringen.
AIK Saywee
2008-09-23 15:24
Lagrell är en fara för svensk fotboll, han agerar och jobbar själv med några få ryggdunkarvänner i korridorerna.

"Nyss" skulle AS utökas av någon anledning och nu skall den minskas av någon anledning (jag köper inte detta med publiktapp pga 16 lag)!

Han kan ju hitta på vad tusan som helst, det finns ingen demokratisk kraft i vårt land som kan stå emot Lagrells idéer och förslag och lagförslag, han driver igenom dessa vare sig vi vill eller ej, han har makten!

Hur många år till tänker han bestämma att han skall bestämma över svensk fotboll?

Ge oss en hederlig och genuin ledare för svensk fotboll!

Shine on ....
Örebro 100år
2008-09-23 15:08
Lagrell tar i: Allsvenskan kan bantas

Har gubben kommit överfull med att ÖSK har större chans att klara sig kvar med fler blåbärslag i serien? Nu när han inte kan komma åt ÖSK med den ekonomiska biten får han ta till andra desperata åtgärder.
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 14:50
Snackade med Lars Larsen idag och t.o.m han trodde det skulle bli svårt att behålla Olsen nästa säsong men han liksom vi andra hoppas naturligtvis att han blir kvar.
AIK Saywee
2008-09-23 14:39
Västbanken, är det 25 kg´s säcken behöver du nog inte låsa in den om det handlar om "vanligt" mjöl, det är väl ingen som stjäl en mjölsäck under den korta tid matchen pågår.

Nu har du fått tillräckligt med tips, jag föreslår att du ringer till SJ och styr upp detta med mjölpåsen eler mjölsäcken så att du kan heja fram ÖSK på BA utan en massa mjöl som stör!
Örebro Västbanken
2008-09-23 14:27
Tack för tipsen, det får bli inlåsning i ett "värde"skåp på stationen för min klenod. Har Södra Station några förvaringsskåp?
AIK Saywee
2008-09-23 14:25
Ämne: Beträffande Kihlberg....
Ja, Mittåt, det blir bara fler kungar i laget, Royal ÖSK känns bra!

Men vilka är knektarna, vilka är "essen", vem är spader 6, vem fixar klöver och är det någon som har ruter i sig?

Drottningen är väl ändå Rose-Marie Frebran?

Royal straight flush!
AIK Saywee
2008-09-23 14:18
Vad önskar ni för resultat i kvällens klassikermöte på Idrottsparken?

Med tanke på vår egen tabellplacering och med tanke på kommande hemmamatch, så önskar jag mig 0-0, men jag tror att det kommer att bli målrikt?

Vinner Peking ligger vi före MFF och östgötarna kanske blir nöjda ett tag med en vinst, eller så blir de sporrade inför "derbyt".

Kryssar lagen går väl MFF om, men poängmässigt är det inte mycket som skiljer, kanske endast målstatistiken som skiljer, vi passerar ändå skåningarna efter nästa omgång.

Vinner MFF, så spelar Peking i SE nästa år, medan MFF ligger lite före oss i tabellen.

Egentligen ganska tråkigt att derbymatcherna blir allt längre bort ...

... Degerfors, Västerås och Norrköping är väl trots allt lite av Derby?
Örebro Mittåt
2008-09-23 14:16
Beträffande Kihlberg och hans företräden så upptäcktes de till och med av lokalpressen i Halland. Så här skriver Hallandsposten i en liten krönika:

Plötsligt var ”smurfligan” – tja, bara smurfar som inte kom någonstans mot mittfältskungen Magnus Kihlberg och Örebros resliga backlinje.

Så plöstlig har vi minst tre kungar i vårt lag. Först och främst Kung Alve. Men även Mittfältskungen Kihlberg och Lejonkungen Berra. Var skall det här sluta? Snart får de kanske lov att döpa om laget till Royal ÖSK.
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 14:08
Fan vilket ös det kommer bli när Peking gästar oss,ser fram emot måndagen så inåt he***te.

Ner å upp,upp å ner peking ser vi aldrig mer!!
AIK Saywee
2008-09-23 14:02
Walter Gigena//
Tänkte inte på det förrän ditt inlägg kom, det blir lite Monopol över det hela, vi är ju en av få städer med två tågstationer, Centralstation och Södra station. Tar man upp chanskortet så kan det kanske bli "Om du har en säck mjöl - gå direkt till Behrn Arena"

Nej, Västbanken hade nog ett syfte och det var kanske att hålla oss heta ett tag till på svenskafans forum ...

... men som vanligt när den där sporten med "tre halvlekar" har börjat så är Luleå i topp, varför?

Har solen redan gått ned för året eller är det sensommarens knott och mygg som håller norrbottningarna inne bakom en bildskärm, eller snöar det som attan?
Örebro Midsomer
2008-09-23 13:57
Geflematchen var väl Öbo-matchen som man fick biljetter till?
Örebro Henke,Örebro
2008-09-23 13:54
Mattias69//är det inte dags för info om Aik-resan snart?
Örebro Mattias69
2008-09-23 13:48
Ämne: ANG. sektion P.
Är ....
Jo, men ryktet säger att man denna gång inte skulle skicka ut biljetterna med hyresavin utan de som är genuint intresserade får masa sig iväg och hämta ut sin gratisbiljett. Förhoppningsvis kommer det då inte blir massa luckor på läktarna.
Örebro micro_42
2008-09-23 13:43
ANG. sektion P.
Är det inte denna match som ÖBO´s traditionella en ggn. om året bjudningar inträffar?
Örebro Chipset
2008-09-23 13:42
Midsommer// Absolut. Du får t.o.m. håna mer än vanligt en dag som denna.
Annons: