/fotboll/osk/forum/6630.aspx/fotboll/osk/forum/6630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2008-10-01 11:20
//Wivallius

He he, jag kunde inte låta bli att "älta" lite till.. ;-)

När det gäller Nordin så hoppas jag att han är smart nog att välja rätt. Sommarens diskussion visade ju på en viss "velighet".

Dessutom har jag noll förtroende för hans agent som verkar vara mer intresserad av sin egen plånbok än om Nordins karriär. Mycket tjat om AIK där..
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 11:14
Appropå ingenting: Det sades att montage/bilder på nya Östra skulle visas på storbilden på BA i måndags. Var det så? Om ja, då borde bilderna också finnas på nätet nånstans!? Någon som vet?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 11:12
Håller med vad flera tidigare här sagt: Ska Nordin säljas så ska vi ha riktigt, riktigt bra betalt inkl en väldigt hög vidareförsäljningsklausul. T ex belopp i "Riddez-nivå" måste avfärdas direkt och resolut!
AIK Saywee
2008-10-01 10:58
De svenska "storklubbarna" tror jag inte är något för Nordin om han är smart, det finns inget som "säger" att de ligger före oss i tabellen när nästa år AS summeras.

Det är nog bättre att utvecklas vidare i det svartvita lagspelet och lagbygget som pågår.

FCK känns möjligtvis som ett bra lag, men väntar han "lite till" då väntar nog betydligt bättre storklubbar(!) i Europa?
Örebro Matta
2008-10-01 10:34
Nordin jagas av storklubbar och kan vara på väg bort. "Alla känns intressanta" säger han till Sportbladet. Suck!!!
Örebro Sekt. E
2008-10-01 10:31
Erki och andra som jobbar med Tifo och Kubanerna//

Vill gärna uttrycka min glädje över att ni finns och jobbar så hårt för supporterkulturen. Jag har gått på ÖSK aktivt i ca 20 år. Fram till det att norra byggdes stod jag alltid på västra stå´s plankor, men återfinns numera på sittplats bland mazariner, företagsbjudningar och annat löst folk. Det känns som ÖSK-supporter otroligt roligt att Västra stå nuförtiden imponerar både match för match och i den stadiga utveckling som är ganska lätt att följa lite från sidan. Jag förstår att det varit en ibland tuff match att vända den trend som länge varit rådande. Ni verkar dock ha lyckats och jag vet att väldigt många är glada för att ni gjort det. Fortsätt kämpa så kommer fler att ansluta och Vallen är snart den borg vi alla vill ha. Från min sida lovar jag att försöka bidra till en mer aktiv sittplatssektion.

Allt gott.
Wivallius
2008-10-01 10:07
//KC Marten

Jag säger inte att det inte var försvarstabbar som låg bakom målen. Jag säger bara att vi borde ha ältat färdigt det och att det kan ha berott på en dålig dag hos Berra m fl. Tidigare har försvaret sett bra ut.

Vad jag ville lyfta fram var en viss krampaktighet i anfallsspelet som gör att vi inte producerar fler mål på vårt spelmässiga övertag mot Gefle och Norrköping. Där menar jag att om t ex Nordin, Nobbe, Porokara, Kihlen, Anttonen sköt mer så skulle vi kunna luckra upp motståndarförsvaret mer och därmed lägga ytterligare en dimension till vårt anfallsspel.
Örebro Erki
2008-10-01 10:05
Under "Länktips:" finns min film från matchen innehållandes tifot och lite av klackens sång. Håll till godo!
Örebro KCMarten
2008-10-01 09:20
Ett litet senkommet inlägg ang Norrköpings matchen..

Jag håller med om att vi borde gjort fler mål på alla chanser som vi hade, men gjorde trots allt två mål. Det skall normalt räcka till seger mot ett bottenlag.

Jag tycker nog att det är försvaret som sviktar då vi låter Peking göra två mål på två chanser.

Lite hybris i försvaret, som Thomas N säger, kanske?
Wivallius
2008-10-01 08:24
//paraply m fl

Ja, jag har också retat mig på högtalarreklamen mitt i spelet. Jag har inget alls emot reklam under byten eller andra spelavbrott men jag tycker inte, liksom någon tidigare skribent härinne, att vi skall "hockeyfieras" eller "basketifieras" alltför mycket.

Min uppmaning är: Håll själva spelet fritt från reklam. Annars blir det lätt mer och mer och fokus flyttas från fotbollen till något annat. Skyltar runt plan eller på kläder kan man välja bort att titta på, det som väller ur högtalaren på hög volym (i alla fall på Norra) är inte lika lätt att ignorera.
Wivallius
2008-10-01 08:20
Efter att ha idisslat matchen mot Peking i ett och ett halvt dygn nu och lämnat försvarstabbarna bakom mig, så har jag funderat på varför inte ÖSK kunde prestera mer framåt än vad vi faktiskt gjorde. Att Rodevåg inte klarar att hålla kant och att allt blev bättre till höger när väl Basse kom in har jag redan varit inne på.

En annan frapperande sak är ÖSKarnas ovilja att skjuta. Jag tror det var tre skott i matchen från Nordins, Ronis och Nobbes sida. På dessa tre skott blev det ett mål och de två övriga skotten gick utanför eller över men var ändå farliga. Det viktigaste med att skjuta mycket är dock att det lockar upp ett handbollsliknande försvar som Gefles eller Norrköpings. Det är alltså särskilt viktigt med skott i matcher mot försvarsstarka bottenlag. Att få upp deras försvar några meter ger möjlighet till instick till djupledslöpande medspelare vilket i sin tur gör motståndarna ännu mer konfysa. Dessutom ger ökade insticksmöjligheter både Rode och Mål-Göran chanser att visa det de är riktigt bra på, d v s spelet inne i boxen.

Tack för mig, leverpastej!
Örebro paraply
2008-10-01 08:04
Angående reklamen i högtalarna: Var inte på matchen mot Peking men har lagt märke till reklamen på tidigare matcher. I matchen mot Gefle tror jag det var ca fem reklaminslag under de första 10 minuterna varav 2-3 var reklam om att bli medlem i ÖSK Fotboll. Jag stördes av detta och tycker det är lite konstigt att ingen reagerat på detta tidigare.
Örebro kenya
2008-10-01 00:05
Snart är vi med och sänker ner han i SE.
Wivallius
2008-09-30 23:58
//Miroslav Kuba

Tja, han lirar ju i alla fall i Allsvenskan, vilket är ett steg upp från BK Forward
Örebro Miroslav kuba
2008-09-30 23:13
Undrar vad J.Touma tycker om sitt val av klubb i dag???
AIK Saywee
2008-09-30 23:01
Ämne: Undrar vad Åff höll ....
Apropå ÅFF´s resultat, sabla elände, men jag hoppas fortfarande på två derby´n nästa säsong, ett på BA och ett på Kopparvallen. Om så inte blir fallet vilket kan tänkas bli närmaste "derby"?

Dessutom än en gång, detta med högtalarreklam, jag har knappt uppfattat något av denna, är helt enkelt inte mottaglig för sådant när ÖSK spelar!

Men det är väl bra med reklam, jag kommer ihåg tiden när det bara fanns en tv-kanal i "svartvitt" mellan typ 17.00 och 22.30 samt när SR hade monopol på Radio ;-)
Örebro Mittåt
2008-09-30 22:57
Det verkar som om Roland Nilsson skulle behöva specialgnugga sina pågar i försvarspel. Det borde väl den fd. backkämpen klara av.

Malmö är med sina 39 insläppta mål näst sämsta lag i allsvenskan. Nästjumboplatsen delas iofs. med GIF Sundsvall. Sämst är IFK Norrköping med 43. ÖSK har som jämförelse "bara" släppt in 32.
Wivallius
2008-09-30 22:42
//ösknisse

Går på TV4sport
Wivallius
2008-09-30 22:36
//Orebro

Så var det ju! ...borg var det i alla fall ;-)
Örebro ösknisse
2008-09-30 22:35
Kommer Kalmars match på torsdag sändas på tv?
Örebro 0REBR0
2008-09-30 22:35
Ämne: Man U mosar Ålborg. ....
Alvbåge spelade/spelade inte i Viborg.....
Örebro Yggdrasil
2008-09-30 22:28
För det hjärta som brinner//
Följ länken.
Sen kommer det åtminstonde en film till.
Erki, vår hovfotograf ska bara redigera klart.
Wivallius
2008-09-30 22:26
Man U mosar Ålborg. 3-0 nu. Var det inte i Ålborg Kung Alve spelade? ... eller snarare inte fick spela ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 22:25
Undrar vad Åff höll på med borta mot Häcken ikväll. De ledde med 1-3, sedan får Häcken en man utvisad, vänder och vinner med 4-3.

Nu går väl det där eländiga laget utan publik upp i AS igen.
Wivallius
2008-09-30 22:22
Torsdagkväll blir spännande med både DIF-Peking och Kalmar-Feyenoord. Hoppas Kalmar får hyfsat med publik på Borås Arena
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-30 22:20
Jag har svårt för att förstå gnället om reklamen i högtalarna, men det kan bero på att jag är så focuserad på matchen att jag inte hör den. Dessutom är det så att de företag som lägger in runt 300.000:- och mer, i Team ÖSK har rätt till någon minuts reklam per säsong i högtalarna, igår passade väl många på att utnyttja den tiden.

Däremot är jag irriterad på att folk inte kan inta sina platser innan halvlekarna startar.
Örebro ösknisse
2008-09-30 22:01
Chipset//
Visst är en pinne inte kattskit, men tre pinnar vore guld. Stabilt avstånd till Malmö och ett steg mot målet 8:e plats. Om sedan Peking gör sin plikt och kör över Djurgården så har vi en fint utgångsläge inför slutspurten.
Örebro Chipset
2008-09-30 21:57
Malmö har fyra raka förluster. ÖSK har nio raka utan förlust. Alltså en match vi borde vinna. Tyvärr blir det sällan så med den kära sportklubben. Är oerhört nöjd med en pinne borta mot Malmö.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-09-30 21:53
Ämne: Ämne: Finns d....
Japp dom har jag sett. Tänkte mer om någon filmat själv, så att man kanske också kan få höra ÖSK klacken?
Men men, det kommer väl på youtube snart!

Tack ändå!
Wivallius
2008-09-30 21:52
//rirobban

ÖSK har inte varit sämre borta än hemma på slutet och med tanke på vad HBK gjorde efter förlusten mot ÖSK (4 mål visar att HBK är bra) så finns chansen där mot MFF. Jag tippar 0-1 till ÖSK med förhoppningen att det är Basse som spelar till höger och att Wiken inte är avstängd (vilket jag inte tror därför jag har för mig att han bara har två varningar). Det blir hårt i mitten mot psykfallet från Degerfors
Annons: