/fotboll/osk/forum/6629.aspx/fotboll/osk/forum/6629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tom Hell
2008-09-28 20:28
Ämne: Inför-rapporten komm....
De som är tveksamma till att gå på en sådan här match hänger knappast inne på ett sånt här ställe och låter sig påverkas av en inför-rapport. En artikel som ska handla om förutsättningarna generellt och skribentens tankar/känsla inför matchen.
Örebro Joerny
2008-09-28 20:26
Morgondagens publiksiffra: 10´624
Örebro ernot
2008-09-28 20:19
vill vara på matchen : suger att vara i exil... men har iaf säsongskortet så får hoppas de visar hur god stämningen är! 4-0 imorgon rejäl överkörning såväl på plan som på läktaren!
Örebro Mattias69
2008-09-28 20:18
Jag tog en liten titt i tabellen som jag brukar göra inför match och konstaterade då följande. IFK Norrköping gör 0,95 mål per match och vinner endast var 8:e match man spelar.

Man vann senast och då med ett udda-mål. Det finns mer som talar för en ÖSK-seger än för en Norrköpings-seger faktiskt. Sannolikheten att Norrköping skulle vinna 2 matcher på raken är ganska liten. Det är ju nästan bara topplagen som radar upp segrar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-09-28 20:13
STEFANO!//

Ja, det var en rejäl gnällbältesrapport.

Imorgon vinner vi och går äntligen om Trelleborg och Gais. Samtidigt måste man ju tro att vi vinner med minst 3 mål så vi passerar Djurgården också!
Örebro Mittåt
2008-09-28 20:13
Matchpuls: Jingblad om ÖSK
STEFANO!
2008-09-28 19:47
Herregud vilken tråkig inför rapport! Klart ÖSK har form! Klart vi ska spela ut peking. visa vilka som lirar den bästa fotbollen just nu! 3 poäng imorgon och mot topp 5 i tabellen! 3-0 slutar matcen! Målskyttar blir Olssen, Gerzic och så gör Berra sitt första mål på nick på en hörna!
Örebro Evigt ÖSK
2008-09-28 19:42
För övrigt, jävligt skoj att det blir väldigt mycket folk imorgon på Behrns! Hoppas att spelarna kan leva upp till förväntningarna!

ÖSK!
Örebro Aspen
2008-09-28 19:42
Inför-rapporten kommer inte att få tveksamma att besöka BA.
Örebro Evigt ÖSK
2008-09-28 19:40
ÖSK!
Örebro Midsomer
2008-09-28 19:37
Jag räknar med att ÖSK vinner mot allsvenskans klart sämsta lag. Precis som jag förväntar mig att man dikterar villkoren i matchen.
Örebro Mittåt
2008-09-28 19:07
Rynninge hittade ett halmstrå i näst sista omgången. Nu "räcker" det med att slå mittlaget Enskede i den sista matchen. Rynninges två konkurrenter i bottenstriden möter Karlslund resp. Eskilstuna City, så i de matcherna kommer det nog inte att utdelas några gratispoäng.
Örebro jappel
2008-09-28 19:01
bra införartikel.
Örebro måste vilja vinna till varje pris i denna match. Jag fortsätter att tjata om att om dom är mätta/nöjda så kommer det blir oerhört svårt att ta hem alla poängen.
Örebro Mittåt
2008-09-28 18:59
Jag tror att man kommer att starta försiktigt. Norrköping har släppt in många mål tidigt i matcherna och det vill man nog till varje pris undvika. Dessutom har man i Bamberg och Amuneke snabba kontringsspelare.

Om det fortfarande är oavgjort efter en timme kommer man förmodligen att satsa mer offensivt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-09-28 18:51
Undrar hur Norrköping spelar imorgon? De MÅSTE ju vinna och en pinne är ju inte tillräckligt i detta läge. Om de kommer anfalla för hela slanten kommer det skapas luckor bakom deras backlinje och isåfall hoppas jag vi har med Bassombeng för då kommer han vara kung imorgon!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-09-28 18:40
Ämne: reagera också på den....
Att "vara" "dåliga och ödmjuka" är en bra utgångspunkt att ta sats från. Tror vi att vi är världsbäst kommer vi att förlora. Peking har ju grymt mycket att spela för!
Örebro Midsomer
2008-09-28 18:36
Mittåt//

Eller så var han nära att sänka oss för domarfadäsen på Olympia.

Han visade också prov på att vara hemmadomare då han inte blåste straff till Nordin hemma mot Halmstad. Något han i efterhand har bett om ursäkt för.
Örebro Sekt. E
2008-09-28 18:10
Kanske hade författaren till införrapporten kollat upp vem som dömer innan han skrev...
Örebro Mittåt
2008-09-28 18:07
Jonas är en typisk hemmadomare, så det gynnar oss nog. Han räddade oss ju kvar i allsvenskan förra året. (Barsoms frisparksmål på något som inte var en frispark).
Örebro ernot
2008-09-28 18:01
reagera också på den negativa införraporten. Tycker vi ska gå in med lite kaxigare attityd än så! ÖSK mot seger!
Örebro Chipset
2008-09-28 18:00
Huvuddomare imorgon är Jonas Eriksson. *Suck* Why?!
Örebro Midsomer
2008-09-28 17:55
Tråkigt med en så negativ införrapport. Men visst, vi har åtta raka utan förlust. Klart vi skall vara gnälliga och klaga på formen. Vi är ju ändå från Närke.

Halmstad leder mot Gais med 3-0 på bortaplan i halvtid. Hade de ens tre målchanser mot oss? Den segern skall fan inte undervärderas.
Örebro Chipset
2008-09-28 17:54
Efter följande resultat...

16:00 Assyriska FF - Degerfors IF 1 - 0 Slut 16:00 Hammarby Talang FF - Älvsjö AIK 1 - 1

... är sannolikheten att Karlslund spelar derbyn mot Degerfors nästa år oerhört stor.
Örebro kocken..
2008-09-28 16:49
Ämne: Hur är det med perso....
Det är leg-kontroll på 18 år.
Örebro Tom Hell
2008-09-28 16:08
Ämne: Hur är det med perso....
De flesta nattklubbsägare skulle inte släppa in dom för att vara på den säkra sidan. Du kanske ska ringa krogen och fråga?
Örebro gesson
2008-09-28 16:06
Hur är det med personer under 18, finns det en chans att dom kommer in på mitt andra hem på måndag? Eller är det bäst att dumpa dessa hemma? Självklart kommer dom inte dricka något med alkohol om dom kommer in. Men som sagt, Skall man dumpa dom hemma under uppladdningen eller kan dom följa med ?
Örebro Sekt. E
2008-09-28 15:38
Man kan ju alltid hoppas att Mete är tänkt som en av de farliga uppåt. Att Roni får en lirarposition tillsammans med Nordin. Och att Bedoya kommer till och skapar konkurrens med Nobbe och Kilen. Och att Olsen är kvar. Och att Staaf utvecklas sjukt bra. Och att Joel hittar hem. Och att vi vinner SM. Och publikligan. Och sedan spelar bra i Europa. Och... Ja ni ser, det finns uppenbarligen ingen hejd på hur bra det kommer att gå framöver.
Örebro DaSa
2008-09-28 15:31
Ämne: Hej alla! Kommer amt....
Canal +, kl 18
Örebro DaSa
2008-09-28 15:31
Undrar hur vår värvningsstrategi för anfallare ser ut. Har aldrig sett Mattias Mete spela men är han tänkt som target eller ytter?! Att köpa fler Rodevåg/Staaf spelartyper som är varken eller tror jag inte på. Men det låter jävligt bra att vi är ute i tid och kontaktar spelar och låter dem provspela. Kommer ihåg förra säsongen då Dauda som nu spelar i KFF nästan fick komma på nåder. När sedan det var kaos i klubben ang. om vi skulle hänga kvar och vem som skulle träna klubben så var det nog inget svårt beslut för honom att välja KFF.
Örebro Conjuration
2008-09-28 15:30
Hej alla! Kommer amtchen Kalmar - Elfsborg visas på TV idag? Om svaret är ja, vilken kanal och tid?
Annons: