/fotboll/osk/forum/6628.aspx/fotboll/osk/forum/6628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 16:31
Ämne: Midsomer//
Tack för....
Erki// Får också instämma i berömmet! Ett gediget arbete!
Förstår att det måste vara svårt att göra urvalet av spelare. Hur man än gör så kommer det alltid att finnas synpunkter. Roligt t ex att Yngve Hindrikes kom med. Trodde att jag tillhörde "ett utdöende släkte" som kommer ihåg honom. Själv hade jag dock bytt ut Olle Sääw (som hade sin storhet i bandy, men var en medelmåtta i fotboll) mot "ojojoj Hasse Borg". Det var en fröjd när han höll lekstuga med motståndarna!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-10-01 16:15
Måste rikta ett sent tack till tifogänget som gjorde allt arbete. De två OH som användes var grymma. Tycker att det togs ett viktigt kliv med detta läktararrangemang.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 14:45
Ämne: BBB//Inte några nya ....
Tack joth! Det kanske inte är så mycket ändringar sedan dess då? Men jag läste i NA i fredags att Östra skulle bestå av enbart sittplatser och bli lite större än Västra. 2.000 sittande skulle den svälja. Någon som vet förresten då hur det då blir med ståplatser för bortasupporters? Blir det t ex sektion P? Många frågor som kräver svar för en nörd :-) !
Örebro makkk
2008-10-01 14:26
Hoppas vi kan behålla stora dela av detta lag till nästa säsong. Olsen, Kilen, Per, Bertin, Antonen, Bassombeng, Rininho, Nordin osv. Tror det kan bli riktigt bra!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-01 13:59
BBB//Inte några nya vad jag vet. Men i länktipset har du en artikel med bilder som jag skrev för ett tag sedan. Mycket kan ju iofs ha hänt sedan dess.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 13:50
Ämne: Måste säga att det ä....
joth// Fritjof for president! (I'm just kidding
:-D )!
Upprepar min fråga från tidigare: Finns några bilder på nätet på nya Östra?
Örebro Mattias69
2008-10-01 13:06
Ämne: De svenska "sto....
Så här står det ju en bit ner i artikeln:

"Sportbladet har inte lyckats nå AIK:s sportchef Ola Andersson för en kommentar men Elfsborgs värvningsansvarige Stefan Andreasson hävdar i varje fall bestämt att Nordin Gerzic inte är aktuell för Boråsklubben.

- Vi har över huvud taget inte diskuterat det namnet, säger han kort.

ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren:

- Ingen formell kontakt är tagen angående Nordin. Men jag är inte förvånad att intresset är stort för honom med tanke på hur han har spelat i år."

Om någon dansk eller annan utländsk klubb kan tänka sig att betala väldigt bra så kan det väl vara okej. Men om det är AIK, Elfsborg eller någon annan konkurrent så hoppas jag att svaret är nej ovavsett summan de erbjuder.
Örebro Conjuration
2008-10-01 12:34
Jag håller inte med argumentet "Nordin är för smart för att gå till en annan allsvensk klubb". Nordins agent kan vilseleda Nordin å nolltid. Chansen är större att han hamnar i en annan klubb i allsvenskan än utanför Norden.
Örebro Midsomer
2008-10-01 12:03
Erki//

Tack, nu förväntar man sej ju liknande tifon i varje match framöver. :P

Inför Malmömatchen på måndag. Skulle inte förvåna mej ett dugg om man väljer en diamant på mitten (med Per, Nobbe, Kihlen och Nordin) ifall man bedömer att Bassom inte kan starta. Funka ju bra mot Kalmar. Nåväl, huvudsaken att Roninho får lira. :)

En sak till, vet någon om det kommer bli en testmatch där spelare får visa upp sig för klubben?
2008-10-01 11:55
Det var alltså inte meningen att kritisera tifot! Det var kanon, bra jobbat alla inblandade och alla som bidrog med pengarna!
2008-10-01 11:51
Måste säga att det är lite synd att Fritjof Olsson inte var med på tifot. För övrigt har inte NA heller med honom där man kan rösta på århundradets elva.

Fritjof gjorde 168 mål på 190 matcher för Sportklubben. Totalt 13 hattrick. Med sina 168 mål är han den bäste målskytten genom tiderna i svartvitt! Okej... han spelade aldrig i Allsvenskan men ändå.

Kan även tillägga att Fritjof blev landslagsman samtidigt som han spelade för ÖSK i Centrala Norra Divsion 3! I landslags debuten gjorde han två mål!

EDIT: 13 hattrick är även det klubbrekord.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-01 11:50
Om Nordin håller sig lite kall och väntar så kan han nog komma till större klubbar utanför norden. Tex Holland
Örebro Erki
2008-10-01 11:33
Midsomer//
Tack för berömmet :)

Från vänster: Yngve Hindrikes, Mikael Steen, Thomas Nordahl, Gösta Lindh, Thomas Andersson, Miroslaw Kubisztal, Olle Sääw, Orvar Bergmark, Sven Gunnar Larsson och Arnor Gudjohnsen
Örebro Mittåt
2008-10-01 11:30
Ja, de två tifona på Västra Läktaren var matchens behållning - prestationsmässigt sett. Mycket proffsigt.
Örebro Midsomer
2008-10-01 11:24
Glömde hylla Kubanerna efter matchen i måndags. Vilket underbart jobb av tifogruppen. Man känner sig så stolt. Är det någon som vet vilka legendarer som var avbildade?

Kände igen Orvar, Thomas, Kuba, Arnor, Micke och Nordahl. Vilka i övrigt?

Erki//
Underbar film!
Örebro KCMarten
2008-10-01 11:20
//Wivallius

He he, jag kunde inte låta bli att "älta" lite till.. ;-)

När det gäller Nordin så hoppas jag att han är smart nog att välja rätt. Sommarens diskussion visade ju på en viss "velighet".

Dessutom har jag noll förtroende för hans agent som verkar vara mer intresserad av sin egen plånbok än om Nordins karriär. Mycket tjat om AIK där..
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 11:14
Appropå ingenting: Det sades att montage/bilder på nya Östra skulle visas på storbilden på BA i måndags. Var det så? Om ja, då borde bilderna också finnas på nätet nånstans!? Någon som vet?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-01 11:12
Håller med vad flera tidigare här sagt: Ska Nordin säljas så ska vi ha riktigt, riktigt bra betalt inkl en väldigt hög vidareförsäljningsklausul. T ex belopp i "Riddez-nivå" måste avfärdas direkt och resolut!
AIK Saywee
2008-10-01 10:58
De svenska "storklubbarna" tror jag inte är något för Nordin om han är smart, det finns inget som "säger" att de ligger före oss i tabellen när nästa år AS summeras.

Det är nog bättre att utvecklas vidare i det svartvita lagspelet och lagbygget som pågår.

FCK känns möjligtvis som ett bra lag, men väntar han "lite till" då väntar nog betydligt bättre storklubbar(!) i Europa?
Örebro Matta
2008-10-01 10:34
Nordin jagas av storklubbar och kan vara på väg bort. "Alla känns intressanta" säger han till Sportbladet. Suck!!!
Örebro Sekt. E
2008-10-01 10:31
Erki och andra som jobbar med Tifo och Kubanerna//

Vill gärna uttrycka min glädje över att ni finns och jobbar så hårt för supporterkulturen. Jag har gått på ÖSK aktivt i ca 20 år. Fram till det att norra byggdes stod jag alltid på västra stå´s plankor, men återfinns numera på sittplats bland mazariner, företagsbjudningar och annat löst folk. Det känns som ÖSK-supporter otroligt roligt att Västra stå nuförtiden imponerar både match för match och i den stadiga utveckling som är ganska lätt att följa lite från sidan. Jag förstår att det varit en ibland tuff match att vända den trend som länge varit rådande. Ni verkar dock ha lyckats och jag vet att väldigt många är glada för att ni gjort det. Fortsätt kämpa så kommer fler att ansluta och Vallen är snart den borg vi alla vill ha. Från min sida lovar jag att försöka bidra till en mer aktiv sittplatssektion.

Allt gott.
Wivallius
2008-10-01 10:07
//KC Marten

Jag säger inte att det inte var försvarstabbar som låg bakom målen. Jag säger bara att vi borde ha ältat färdigt det och att det kan ha berott på en dålig dag hos Berra m fl. Tidigare har försvaret sett bra ut.

Vad jag ville lyfta fram var en viss krampaktighet i anfallsspelet som gör att vi inte producerar fler mål på vårt spelmässiga övertag mot Gefle och Norrköping. Där menar jag att om t ex Nordin, Nobbe, Porokara, Kihlen, Anttonen sköt mer så skulle vi kunna luckra upp motståndarförsvaret mer och därmed lägga ytterligare en dimension till vårt anfallsspel.
Örebro Erki
2008-10-01 10:05
Under "Länktips:" finns min film från matchen innehållandes tifot och lite av klackens sång. Håll till godo!
Örebro KCMarten
2008-10-01 09:20
Ett litet senkommet inlägg ang Norrköpings matchen..

Jag håller med om att vi borde gjort fler mål på alla chanser som vi hade, men gjorde trots allt två mål. Det skall normalt räcka till seger mot ett bottenlag.

Jag tycker nog att det är försvaret som sviktar då vi låter Peking göra två mål på två chanser.

Lite hybris i försvaret, som Thomas N säger, kanske?
Wivallius
2008-10-01 08:24
//paraply m fl

Ja, jag har också retat mig på högtalarreklamen mitt i spelet. Jag har inget alls emot reklam under byten eller andra spelavbrott men jag tycker inte, liksom någon tidigare skribent härinne, att vi skall "hockeyfieras" eller "basketifieras" alltför mycket.

Min uppmaning är: Håll själva spelet fritt från reklam. Annars blir det lätt mer och mer och fokus flyttas från fotbollen till något annat. Skyltar runt plan eller på kläder kan man välja bort att titta på, det som väller ur högtalaren på hög volym (i alla fall på Norra) är inte lika lätt att ignorera.
Wivallius
2008-10-01 08:20
Efter att ha idisslat matchen mot Peking i ett och ett halvt dygn nu och lämnat försvarstabbarna bakom mig, så har jag funderat på varför inte ÖSK kunde prestera mer framåt än vad vi faktiskt gjorde. Att Rodevåg inte klarar att hålla kant och att allt blev bättre till höger när väl Basse kom in har jag redan varit inne på.

En annan frapperande sak är ÖSKarnas ovilja att skjuta. Jag tror det var tre skott i matchen från Nordins, Ronis och Nobbes sida. På dessa tre skott blev det ett mål och de två övriga skotten gick utanför eller över men var ändå farliga. Det viktigaste med att skjuta mycket är dock att det lockar upp ett handbollsliknande försvar som Gefles eller Norrköpings. Det är alltså särskilt viktigt med skott i matcher mot försvarsstarka bottenlag. Att få upp deras försvar några meter ger möjlighet till instick till djupledslöpande medspelare vilket i sin tur gör motståndarna ännu mer konfysa. Dessutom ger ökade insticksmöjligheter både Rode och Mål-Göran chanser att visa det de är riktigt bra på, d v s spelet inne i boxen.

Tack för mig, leverpastej!
Örebro paraply
2008-10-01 08:04
Angående reklamen i högtalarna: Var inte på matchen mot Peking men har lagt märke till reklamen på tidigare matcher. I matchen mot Gefle tror jag det var ca fem reklaminslag under de första 10 minuterna varav 2-3 var reklam om att bli medlem i ÖSK Fotboll. Jag stördes av detta och tycker det är lite konstigt att ingen reagerat på detta tidigare.
Örebro kenya
2008-10-01 00:05
Snart är vi med och sänker ner han i SE.
Wivallius
2008-09-30 23:58
//Miroslav Kuba

Tja, han lirar ju i alla fall i Allsvenskan, vilket är ett steg upp från BK Forward
Örebro Miroslav kuba
2008-09-30 23:13
Undrar vad J.Touma tycker om sitt val av klubb i dag???
Annons: