/fotboll/osk/forum/6605.aspx/fotboll/osk/forum/6605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olleboii
2008-10-05 16:48
Vad sägs om att värva Erik Sundin? Står utan kontrakt till nästa år och han är grym mot kalmar!
IFK Norrköping Kee
2008-10-05 15:47
Hallå alla ÖSK:are!

Jag behöver ER HJÄLP! Jag skriver en C-uppsats som tar upp saker som supporterskap/sammanhållning etc och jag skulle behöva att ni svarar på en kort enkät där man graderar 1-5 i sina svar.

Maila mig på elias.mohsen@gmail.com så mailar jag sedan ut frågorna till er.

Om ni kunde ta någon minut och hjälpa mig med detta så skulle jag bli väldigt glad. Uppsatsen börjar nämligen bli brådskande. :-D
Örebro Henke,Old boys
2008-10-05 15:38
Det är både på gott och ont att vi får så mycket positivt rykte om klubben,vi lockar hit spelare av bättre kaliber samt att klubbar får öpp ögonen för våra spelare,ser fram emot en rolig Silly season i vinter.

Örebro Mittåt
2008-10-05 15:23
På Stockholms Stadion.
1-0 till DIF. Bra!

Näfver finns inte med i truppen denna gång heller. Siggi säger före matchen att man i första hand kommer att använda sig av de spelare man vill ha i laget nästa år. Jag undrar om inte frysboxen i Stockholm är minst lika kall som den var i Örebro.
Örebro Midsomer
2008-10-05 14:41
Skall bli mycket, mycket intressant att se hur ÖSK formerar laget mot Malmö. Personligen skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Per återkallas till startelvan.

Syrianska är klart för Superettan då borde alltså Mattias Mete komma på provspel nästa vecka?
Örebro Grixx
2008-10-05 13:38
Hmm bottenmötet...3 poäng till och vi hade snarare legat i toppen. Tätt är det och en vinst mot Malmö som skåpade ut oss senast skulle sitta som en smäck.
Örebro Plingu
2008-10-05 13:22
"För övrigt anser jag att Örebro leder svensk fotbolls utveckling. 10 666 såg bottenmötet Örebro-Norrköping. 8 608 såg seriefinalen Kalmar- Elfsborg. Örebro har insett att man måste jobba för att sälja biljetter." Anrell
Örebro GT
2008-10-05 13:05
Anrell hyllar ÖSK. Se sista stycket.

Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-05 10:26
Måste säga att det är mycket bra att det är svårt att skilja på de olika silly season perioderna i ÖSK. Detta innebär ju att vi harett fotbollsutskott som inte sover utan hela tiden försöker ligga steget före eventuella spelarförluster!
Bra jobbat ÖSK!

Tack också till Svartvitt som håller oss uppdaterade!
ÖSK2008
2008-10-05 00:05
Det var samma gamla visa varje år i Nerikes Allehanda kring den 20:e mars:

# Tjälen är fortfarande kvar i gräsmattan!

# Blir det någon premiärmatch elelr måste den flyttas?

# Hela bortre långsidan är ju helt jävla brun!

# Gräsmattan blir inte riktigt fin att spela på förrän i slutet av maj månad!

Tack och lov att det jävla orosmomentet är borta. Tack Örebro kommun!
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 23:59
N. Bates//

Tror du någon från Degerfors kan skrapa ihop 5.000:- ;))

Klart, byn kan ju gå ihop om en post!
Örebro N. Bates
2008-10-04 23:52
Även Degerforsare är välkomna att investera. Kan ju generera lite pengar att köpa nya spelare för ;)

Örebro N. Bates
2008-10-04 23:51
Tack, ÖSK-Karl.
Blir till att tömma sparbössan och panta lite burkar. :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 23:45
N. Bates//

Helt klart så är det ett gyllende läge att investera i Spelarinvest, det finns ju även andra guldklimpar än de redan nämnda, som Alvbåge och Ze.

Dina frågor om BA är Mittåt rätt man att svara på.
Örebro N. Bates
2008-10-04 23:37
Läge att investera i Spelarinvest. Klart mer intressant än Volvo, Swedbank, osv.
Förresten, angående konstgräs så är det väl förståss trevligare att spela på en riktigt bra gräsplan, men den senaste som ligger på Behrn verkar ganska lyckad. Inte ofta som spelare klagar vad jag uppfattat.
Vill minnas att det infördes regler för att behålla sin elitlicens som bl.a. innehöll att varje lag skulle garantera spelbar plan under en viss period. Samtidigt också regler för arenors utformning och säkerhet och klubbarnas ekonomi. Eftersom ÖSK inte kan slarva med att uppfylla något av de reglerna, utan att även behöva använda både bälte och hängslen för att inte degraderas så bestämde man sig för konstgräs. Det skulle även innebära lite lägre underhållskostnader plus kraftigt ökade användningsområden och tidsutnytjande. Det skulle göra att den ekonomiska biten skulle bli bättre men vändningen kom lite sent...
Vet inte om det var Kommunen som bestämde. Är inte så insatt i ägande osv. Så har jag fått för mig iaf. Kanske nån mer insatt kan förklara.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 23:37
N. Bates//

Normalt skulle jag säga ca.8 miljoner. Men vad gäller Nordin så räcker inte det, eftersom Rynninge skall ha 35% av summan.

Däremot är det moraliskt fel mot spelaren, Rynninge och sänder ut fel signaler till övriga distriktslag, om man inte säljer honom för 10 miljoner eller mer.

Moderklubbar kan ju sälja sina talanger för "småpengar" till ÖSK/Spelarinvest, mot att de får 20% vid vidareförsäljning. Nordin var ju unik, då knappt någon trodde på att han skulle lyckas, därav det höga beloppet till Rynninge, som från början faktiskt var 50%.
Örebro Disasterpiece
2008-10-04 23:25
Ämne: Ämne: Mirosla....
En motsvarig spelare till Nordin är ju redan på g. Alejandro Bedoja är ju en offensivt belagd mittfältare (som nordin) och dessutom en mycket tallangfull sådan. Hoppas bara han är villig att komma hit.
Örebro N. Bates
2008-10-04 23:22
Spännande med Nordin. Alltid svårt att uppskatta var gränsen går för när man inte kan tacka nej till ett bud. Fram till alldeles nyligen var den gränsen låg hos ÖSK, men i takt med förbättrad ekonomi så är vi inte i samma behov av att "cacha in" vid första bästa tillfälle. Så frågan är: vilken nivå måste buden ligga på för att släppa Nordin, Poro och Bassombeng t.ex?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 23:10
Disasterpiece//

Väntar man ett år finns risken att det går på samma sätt med Nordin som för Näfver.

Inte för att jag tror det, med tanke på den träningsinställning Nordin visar, men pengarna skulle garantera Kim, Per J och några till spelare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 23:06
Midsomer//

Vi skall vara tacksamma för att Rynninge tjatade in Nordin till ÖSK, för det fick de verkligen göra, tur att även Axén agerade. Rynninge har ju länge haft dålig ekonomi, men med eventuella Nordin-pengar kan även de satsa vidare på talanger.

Förövrigt skulle en sådan här affär visa samtliga klubbar i distriktet att det kan löna sig att släppa talanger till ÖSK. De enda som aldrig kommer att göra det är Forward med Torsten vid rodret.
Örebro Midsomer
2008-10-04 22:59
ÖSK-Karl//

Intressant om det utländska intresset. Men undrar lite vad du menar med fortssatt gott samarbete med Rynninge. De spelar nästa säsong på samma nivå som ÖSK Ungdom och de är inte en talangfabrik direkt. Tycker det känns primärt att ÖSK fokuserar på att "hjälpa" Karlslund och ÖSK U.
Örebro Disasterpiece
2008-10-04 22:59
Ämne: Miroslav kuba//

J....
Jag tycker man borde vänta åtminstone ett år till med att sälja Nordin. Dels behövs han ju här i örebro, men sen så kan han bli värd ännu mera pengar ifall han gör bra ifrån sig under nästa sesång.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 22:41
Chipset//

Inga summor är nämda, men det har inte bara visats intresse från Danmark som väl NA skrev. Två klubbar från Holland och en ifrån Tyskland har sagts sig vilja vara med i en budgivning.

Jag kan i detta läge inte säga vilka de är, men samtliga spelar i högstadivisionen.

Att en summa därför skulle stanna på under 10 miljoner ser jag därför som uteslutet.
Örebro Erki
2008-10-04 22:35
Såg att Frempong gjorde 2-0 målet i BP:s 3-0 seger borta mot Bunkeflo. Kul!

edit: inbytt i 82:a, målskytt i 85:e
Örebro Chipset
2008-10-04 22:20
...Luca Modric är en liknande spelartyp. Han hade suttit fint. ;-)
Örebro Chipset
2008-10-04 22:19
Ämne: Miroslav kuba//

J....
ÖSK-Karl//Finns det konkreta bud på Nordin? Om bud på över 10 miljoner börjar trilla in på Nordin så måste nog spelarinvest sälja. Annars är jag rädd att förtroendet hos investerarna dippar och det är riskabelt på sikt. Nordin är viktig för ÖSK så jag hoppas Taaler och CO redan jobbar för fullt för att hitta motsvarig lirare.
Örebro Wuzac
2008-10-04 22:13
Karslund klara för Ettan. Nu har ÖSK en perfekt klubb att plantera sin bästa från årets ÖSK U upplaga i till nästa säsong. Vi har ju , om jag förstått saken rätt, ett bra samarbete med dem.
AIK Saywee
2008-10-04 22:04
I ett land så nära Nordpolen är det nog riktigt att satsa på gräs som håller, konstigt eller?

Konstgräs håller i stort sett samma standard hela året, medan naturgräs varierar från fina mattor någon gång till leråkrar ibland eller tjälskotts-skadad eller t.o.m. med delvis vattendränkta sektioner.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-04 21:50
Miroslav kuba//

Just nu bedömmer jag chansen att få behålla Kim Olsen till minst 75%.

Men återigen, uppgifterna från Henrik Brändh i dagens NA är helt befängda.

Däremot får vi börja ställa in oss på att hitta en ersättare till Nordin, det handlar om så stora pengar att det är svårt att säga nej. Både för ÖSK/Spelarinvest. Även för Nordins skull och sist men inte minst för fortsatt gott samarbete med Rynninge.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-04 20:52
Ämne: UGM//

Respekt av ....
håller fullständigt med dig om det där sista du skrev om att konstgräs är nått motståndarna klagar på när dom förlorar på det.Alltså är det ju bra att det finns för då har dom nått att skylla på. Jag tror att dom fyra klubbar som har konstgräs förlorar mest på det själva med tanke på att dom måste byta underlag från match till match.Övriga klubbar vet ju att dom bara spelar fyra matcher per säsong på konstgräs och kan lättare förbereda sig för det underlaget när det är dags för en sån match.
Annons: