/fotboll/osk/forum/6603.aspx/fotboll/osk/forum/6603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro _Adde_
2008-10-07 16:42
Lalat// Har svårt att se varför Nordin skulle byta till Kalmar? Känns som ett nerköp på alla plan. (Jo jag vet att ni leder allsvenskan.) Känns som om Kalmar är en dagslända, Örebro känns stabilare i långa loppet.

Men det är klart, några kvalmatcher till CL & Uefa är kanske nog för att locka över honom?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-07 16:29
Pesonligen tycker jag det är viktigare att behålla Nordin än Bassombeng. Nordins kvaliteér är svårare att hitta än Bassombengs snabbhet. Dock tycker jag det vore oerhört trist om nån av de försvinner för de är grymt roliga att se.
Örebro Gummianka
2008-10-07 16:08
Jag hoppas ÖSK lyckas behålla så många som bara är möjligt. Hur sjutton ska laget nå längre upp i tabellen än mitten om man blir av med nyckelspelare varje säsong. Det här gänget har potential.
2008-10-07 15:26
Känns som att ÖSK kommer sälja antingen Nordin eller/och Bassombeng i slutet av året för att kunna ha råd med Olsens lön/sign on. För inte har väl klubben råd med Olsen annars? Skulle vara riktigt kul att se samma trupp + något nyförvärv till nästa år. Tyvärr tror jag inte på det. Däremot kan det bli fina pengar om vi säljer båda. Är 20 miljoner att ta i för de båda tillsammans?
Örebro rirobban
2008-10-07 15:12
Ämne: Kanske redan varit u....
Jag tror att ÖSK inte är intresserade av att sälja till svenska klubbar utan vill nå ut till europa (eller i alla fall Danmark) med sina försäljningar. Vi har helt enkelt sålt spelarna för lätt och för billigt till någon svensk klubb som sedan sålt vidare spelaren i fråga för miljonbelopp.

Nu är det ÖSKs tur att få in dessa miljoner för de spelare som de utvecklar. Sen om Kalmar kan lägga ett bud upp mot 10 miljoner kr så är de säkert med i förhandlingarna. Men nu har Nordin intresse från holländska klubbar och kanske får Kalmar det svårt att lägga sig i budgivningen.
2008-10-07 15:09
Lalat// Tror inte ÖSK säljer någon i truppen för mindre än 10 miljoner när denne står under 3 års kontrakt och har blivit utnämnd till "allsvenskans lirare". Ni kan få Näfver för ett kompispris dock :-)
2008-10-07 15:05
Som sagt det så är det ändå positivt i och med avstägningarna att bänkkillarna får chansen. De har ju absolut ingenting att förlora utan går in och vill visa hur bra de egentligen är. Som sagt hoppas jag Stellan och Frempong kan vara med i truppen och på bänken.
Kalmar Lalat
2008-10-07 14:44
Kanske redan varit uppe...

Enligt Östran (länk) har KFF intresse i Nordin. Pengar är inget problem för oss numera, men jag vet inte om vi vill vara i närheten av att betala 10 miljoner för en 25-åring med en bra säsong i Allsvenskan bakom sig. Det är väl isåfall om vi tappar Rasmus Elm, men vad jag har förstått så är inte Nordin någon "spetsegenskapslirare", utan är bra på det mesta? Lite olikt Rasmus isåfall, som är grym med fötterna och kvick i huvudet, men lite klen och inte alltför stark.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-07 14:37
Vi kanske slipper Henke.
Örebro Gooner86
2008-10-07 12:55
Anttonen, Berra och Nordin är avstängda mot Helsingborg, det kommer att bli en VÄLDIGT svår match.
Örebro Kronblom
2008-10-07 11:24
Ämne: Jag tycker att båda ....
jorå straffarna är inget att säga,båda är lika solklara,synd bara att Degerforsfjanten ska få med sig straff när han är klart offside,oxå alldeles för tufft att få drabbas av rött kort,ska räcka med gult där.Blir svårt att få ihop laget mot Helsingborg när man saknar tre man,framförallt på mittbacksposten där man redan har problem,kan inte Oskar spela är det väl bara att slänga in Seb igen,PJ tar väl Nordins plats på mitten och vem går in som högerback?Green?Enda positiva med uppehållet är väl att Kihlens skada får tid att läka för han behövs tusan mot Helsingborg!
Örebro Grixx
2008-10-07 11:19
För den som i besvikelse klandrar att div spelare inte löpte rätt eller kom upp i normal standard så är det bara att tänka till en gång till.

Vi hade ju för tusan en man utvisad i stort sett under hela matchen.
Örebro Midsomer
2008-10-07 11:06
Erki//

Kan det inte vara så att man visste att Bassom inte kunde spela mer än en halvtimme (eller nåt sånt) och med rådande spelarmaterial ansåg att en diamantåtergång var det bästa alternativet?

Håller dock med dej. Man borde fortsatt med samma system som varit så framgångsrikt. Vi har inget att frukta nedåt och skulle kunnat våga mer. Men som sagt, tror det är Bassombengs skada som gjorde att man valde 4-4-2.

Helt klart inte rätt för Roni som drabbades av det. Hur tycker du man borde formerat laget, på samma sätt som hemma mot Gefle (med Per som ytter)?

Örebro E.Shams
2008-10-07 11:01

Farsen fortsätter//Jag tror du övervärderar betydelsen av att tippa rätt. En del av tippning är ren tur.

Jag menar inte att spelarna springer mer om Sixten säger 4-4-2. En del missförstånd kanske. Annars kan jag ”läsa” en del bitterhet i ditt inlägg när du var så nära i din tippning (2-1). Detta stycke avslöja nog dig:

”Vart "läste" du att Ofere skulle kontra in 3-1 i sista sekunden? Hade ju lika gärna kunnat sluta 2-2. Och vart "förstod" du att Berra olyckligtvis skulle bli utvisad i 10 minuten?”

Återigen, en stor del i tippning är på chans. Ta det inte så allvarligt.
Örebro Erki
2008-10-07 10:54
pemo// Jo, han var kass igår. Men taktiken och positionen gynnade inte direkt honom.

Jag är bara fundersam till varför Sixten och Alec inte kör på med 4-3-3. Okej om man anpassar sig till motståndet när man möter serieledarna på bortaplan, men nu mötte vi faktiskt ett lag som låg bakom oss i tabellen. Tycker inte ÖSK ska anpassa sig efter motståndarna då.
Örebro pinup
2008-10-07 10:46
finns det någon sida som har bilder eller skriver om eventuell offside på straffläget?
Örebro pemo
2008-10-07 10:26
Erki// Det är just ditt försvar för spelare som jag inte gillar. Spelar man allsvensk fotboll skall man klara av lite taktikförändringar.
Roni var kass i går helt enkelt. Om Nordin blir kvar eller inte bestämmer en girig agent som likt Leeman Brothers bara tänker kortsiktigt.
Örebro Erki
2008-10-07 10:04
pemo// Om man spelar 4-4-2 med Nordback och Per på kanterna, istället för 4-3-3 med Basse och Roni så tar man bort ÖSKs viktigaste del i anfallsspelet: Kantspelet.

Roni passar inte som forward i 4-4-2, utan han ska komma en mot en med sin ytterback och utmana, vika inåt i plan eller slå in bollen.

Tror också att vi får svårt att få 10 mille för Nordin då han är alldeles för ojämn. Bättre att vi behåller honom ett tag till, låter honom träna upp sig ännu bättre för att sedan sälja nästa säsong då han förhoppningsvis är snäppet vassare och betydligt jämnare.

Surt också att läsa NA på morgonen och konstatera at mina farhågor från igår stämde, det var både offside och hands på blondie innan fällningen :(
Örebro pemo
2008-10-07 09:30
upp som en sol och ....Vad gjorde Roni i går? Var han med på planen? Nåja, alla har väl rätt till en dålig dag. Lika så Nordin. Här skrivs det om att vi skall få 10 millar för honom. Då får man fan inte missa ett sådant läge som han fick för 2-2. Nordin är bra på Behrn och rätt underlag, men han behöver nog minst en säsong till i allsvenskan för att stabilisera sig som spelare.
Med tanke på nästa omgång där bottenlagen möter varandra och Ljungskile ett formstarkt Halmstad så blir väl kontraktet även i teorin säkrat. För visst slår vi väl Helsingborg. laget som älskar konstgräs.
Malmö FF johat - T & T
2008-10-07 07:49
Hej Örebroare!
Det är inte ofta man läser en matchrapport av motståndarna och håller med på alla punkter (jag kan nästan tycka att Marcus Avenbrand är lite väl blygsam).
Efter 2-1 var det vansinnigt obehagligt att stå i klacken emellanåt, att kraftigt pressa MFF av idag är kanske inte den svåraste av uppgifter, men det var imponerande (såhär i efterhand i alla fall) att se ett ÖSK som stressade MFF och skapade fina kvitteringslägen på vår hemmaplan, med en man mindre.

Jag är imponerad.

Men som sagt, tack för matchrapporten, ovanligt välbalanserad och intressant. Lycka till i fortsättningen!
2008-10-07 07:03
Hoppas få se både Frempong och Stellan nu mot Helsingborg. I alla fall på bänken!
2008-10-07 06:45
Haha! Ehsan din analys är komisk. Själv tippade jag 2-1 vilket är ett rimligt resultat i en tät match där det är två jämnbra lag som möts(och jag var ungefär 5 sekunder ifrån rätt). Dessutom kändes det på gång eftersom ÖSK har varit obesegrade en längre tid och Malmö inte vunnit på länge. Erfarenheten sa mig att det tyvärr var dax för en förlust nu. Menar du att spelarna springer mer för att Sixten säger "idag kör vi 4-4-2"?

Vart "läste" du att Ofere skulle kontra in 3-1 i sista sekunden? Hade ju lika gärna kunnat sluta 2-2. Och vart "förstod" du att Berra olyckligtvis skulle bli utvisad i 10 minuten?

Tyckte det var dax att någon analyserar dina inlägg också istället för tvärtom hela tiden...

Men du får en klapp i ryggen ändå av mig..
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-10-07 01:28
John Alvbåge om första förlusten på nio matcher
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-10-07 01:28
John Alvbåge om första förlusten på nio matcher
Örebro Miroslav kuba
2008-10-07 00:42
Ämne: Alltså, hur dummar i....
Hahahahahaha ja det där är humor.
Örebro Midsomer
2008-10-07 00:36
Alltså, hur dummar i höve är Pekingförsvarna? :D
Torsten den store
2008-10-07 00:12
Ämne: Jag tycker att båda ....Det var Sven-Martin Åkesson som dömde.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-07 00:01
Jag tycker att båda straffarna är solklara.Utvisningen på Berra är oxå rätt av domaren men den är fel i regelboken.Det borde räcka med gult kort. Men domaren gör en bra match. Föresten vem var det som dömde?
Örebro Chipset
2008-10-07 00:00
Ämne: Chipset//

Om nio ....
Midsomer// Kan hålla med om att denna var något mer extrem än de vi ser i andra fall. Men man ser ju sådana liknande situationer ialla matcher. Vår egen Wikström är expert på just detta även om han är lite skickligare på att dölja det.
Örebro E.Shams
2008-10-06 23:55

Att Berras beslut skadade laget kraftig är det inget snack om. Att det "var det ren och skär idioti" håller jag inte med om. Jag tror inte att 9 av 10 domare hade släppt den straffen men det var inte en målchansutvisning till skillnad ifrån Olas läge. Sen tycker jag att det är en bra regel med både straff och utvisning.
Annons: