/fotboll/osk/forum/6592.aspx/fotboll/osk/forum/6592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro SyreAtom
2008-10-16 14:25
ÖSK-Karl//

Får hålla med joth i detta, tycker också du driver personliga korståg mot Sjögren vilket är ganska tröttsamt att se.

Vill minnas att du gjorde samma sak mot Sixten första delen av säsongen och det var alla möjliga fel på honom, en massa gnäll att du inte tålde honom, och alla "fel" han gjorde osv etc och du var skitförbannad och trött på honom.

Tror vi alla nu förstår att detta är dina personliga åsikter, men lite tröttsamt att se att du vill ha det som en sorts sanning för alla. Missförstå mig inte, du är säkert en trevlig prick, men man får nog försöka skilja på den Ösk-Karl som har åsikter mot den Ösk-Karl den som kan framföra fakta från ÖSKs insida.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-16 14:04
hehe... kolla länktips! :-)
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-16 14:02
Oj oj oj säger jag. Riktigt synd att man missar.
Örebro TJC
2008-10-16 13:41
Inga mindre än Kuba och Dala finns idag på Parkhallen mellan kl 16 - 18. Försäljning/signering av ÖSK-böckerna.

Allt enligt annons i dagens pappers-NA.
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-16 13:30
Kuba på parkhallen?
Örebro Shumway
2008-10-16 13:15
Så. Blir det någon uppställning på Parkhallen idag för att träffa Kuba?
Örebro Midsomer
2008-10-16 11:59
Tack för infon Faxe. Precis vad jag velat antyda tidigare. Om agenten/Kim gått med på en löneoption vore man faktiskt grymt korkade. Speciellt om Kim inte var speciellt sugen på att lämna Danmark.
Örebro jappel
2008-10-16 11:09
Ämne: Att ha en spelare so....
Hoppas det blir som du hoppas.
Örebro jappel
2008-10-16 11:07
Ämne: Var i helgen på 50-å....
Härligt med lite inside info.
Krävdes kanske inte någon raketforskare för att komma fram till det mesta av detta, men alltid trevligt att få farhågor bekräftade.
Silkeborg ska trots allt vara nöjda med att ÖSK tog sig an Kim, de danska lagen var bevisligen inte intresserade, och tysklande eller holland hade det nog på sin höjd blivit tredjedivisionen.
För Kims och troligen Silkeborgs del var detta en bra affär. (900 000 är mer än inget alls)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-10-16 09:26
Ämne: Ämne: spana i....
jappel// Håller med dig! Dålig stämning hos såväl(antagligen) spelare som supportrar + ett djupt hål i klubb-kassakistan är väl de spår PFO lämnat efter sig i alla klubbar han vinglat igenom o förbi...
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-10-16 08:59
Var i helgen på 50-årskalas hos min frus släkt utanför Silkeborg,där träffade jag en högt uppsatt person i Silkeborg IF:s styrelse och pratade en del fotboll. det jag bl.a fick höra var att både ägare och fans framfört en hel del kritik angående den dåliga optionen (för Silkeborg) med ÖSK.Men optionen gäller bara ÖSK och kan inte överlåtas vidare.Om inte ÖSK och Kim kommer överens är han fortfarande under kontrakt med Silkeborg, och Allsvenska eller andra intresserade klubbar får börja förhandla med Silkeborg. men nu trodde han att priset, efter Kims framfart i Allsvenskan, minst hade tredubblats.Så allså har ÖSK en bra option. Vad gäller Kim så ville han helst stanna i Danmark men övertaladesav bl.a Larsen att komma ett halvår på ett lånekontrakt.Att i det läget skriva ett options-kontrakt med ÖSK, och med tidigare utlandserfarenheter i minnet, var nog långt från aktuellt.Och varför skulle någon agent gå med på något sådant? om Kim misslyckats hade ÖSK inte utnyttjat optionen, men om han gjorde succe bleve utgångsläget ett helt annat än det ÖSK kunnat erbjuda, för ett oskrivet kort, i sommras. Med detta inlägg Vill jag mena att Sjögren, Larsen m.fl. gjort ett hittills mycket bra arbete//Faxe
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-16 06:33
Att ha en spelare som Alven i Ösk påverkar nog en del för att Kim ska skriva på,att Alven spelar tyder ju på att vi som klubb har framtidsvisioner och att vi inte längre vill vara ett bottenlag/mittenlag utan att vi har målsättning att komma betydligt högre upp i tabellen,så Kim jag hoppas att du tar pennan och signerar ett treårskontrakt med den bästa av klubbar(ÖSK),skulle inte vilja att du går till ett annat allsvenskt lag för att sen skjuta oss i sank när vi möts.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-16 06:26
ÖSK-Karl//Mycket kul att du bidrar med information om ÖSK... MEN jag börjar bli lite trött på ditt korståg mot Sjögren.

Lennart Sjögren är ansvarig för den gruppering som tar hand om det sportsliga, jag tycker inte att ÖSK har misslyckats med det sportsliga. Det handlar inte om vem som tar kontakten i värvningar utan om att tillsammans lyckas.
Alla de värvningar som har gjorts under den senaste tiden är naturligtvis sjögren OCH Co förtjänst!

Det du gör just nu är ju ungefär som att konstant klaga på målvakten i laget för att han släpper in ett mål i varje match även om vi vinnner alla matcherna med 2-1.

Med andra ord, jag tror att vi har förstått att du personligen inte gillar Sjögren så tona ner lite nu.

För övrigt är det som sagt kul att du är här sprider information som tillför de övriga debatterna mycket!
Örebro Midsomer
2008-10-16 00:48
Riktigt bra krönika av Cecilia.

Arbetslös, vore så kul om du hade rätt. Kan du inte ge oss något mer? :)
Örebro Sekt. E
2008-10-15 23:09
Nja, tyvärr inte så mycket danskt i högtalarna. Men jag vill gärna tro att det är ett gott omen om han hänger med alven, som känns som en god ambassadör.
Örebro Disasterpiece
2008-10-15 23:01
Någon som hänger på & bada näck i fontänen på stortorget om Kim skriver nytt kontrakt för Ösk? Och självklart så måste vi sjunga "vi er sorte, vi er hvide, vi har olsen vid vår side" för full hals.
Örebro malge
2008-10-15 22:59
vad var det som spelades då? olsen brothers kanske:)
Örebro Sekt. E
2008-10-15 22:55
Kom just hem från pop-quiz på harrys. Där var kim, alvbåge, anttonen och staaf tillsammans och hängde.
Kanske kanske en positiv grej i sammanhanget?
Örebro Erki
2008-10-15 22:54
Ämne: Har hört från säkra ....
För vilken klubb? Vilken Olsen förresten, PFO? Var det ett kontrakt han skrev på eller var det på en autografjägares lapp?
Örebro jappel
2008-10-15 22:53
Ämne: spana in länken! avd....
Tycker uppriktigt synd om Tff, eller annat lag som råkar ut för VingligPetter. Han för inget bra med sig. och lämnar dålig stämning samt ett djupt hål i plånboken.
Örebro malge
2008-10-15 22:53
ösk karl har inte du hört nåt om olsen?
Örebro Disasterpiece
2008-10-15 22:48
Ämne: Har hört från säkra ....
Är dom så säkra så man kan öppna champangeflaskan redan nu?
Örebro 0REBR0
2008-10-15 22:30
spana in länken! avd. WTF!?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-15 22:22
Henrik(ÖSK)//

En inhemsk dansk spelare har inte mer pengar över efter skatt mot en AS-spelare och defenitivt inte en i andradivisionen. Larsen visste om Kims potential. Den måste varit rena drömmen för agenten när ÖSK dök upp.

Affären med Silkeborg görs sedemera upp av Sportchefen, i det fallet borde det inte varit något bekymmer att även skriva en privat option med Kim, detta med en maxlön som ÖSK hade haft råd med.

Om det nu var så att Kim vägrade skriva en option, då är det ju enkelt att berätta det.

Men varför gå ut med att man har en option som visat sig värdelös?

Kim har säkert 3 goda år kvar, han kommer nu att säkerligen tjäna minst 1 miljon mer per år i en annan klubb. Självklart tar han det, det är ju hans pensionsförsäkring.

Nu är ju en option en värdehandling, så förhoppningsvis kan kanske ÖSK sälja sin vidare till den klubb Kim väljer och tjäna några kronor på den. Men det är i sammanhanget en klen tröst.

Bara nu inte Sjögren går ut på jakt efter doktorn igen, då är katastrofen fullbordad.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-10-15 21:51
Bra krönika där. Rykten jag hörde för ett par veckor sedan talade om en lön som skulle kunna spåras tillbaka till Ove Lindqvists dagar och en sådan löneutveckling vill man inte riktigt se. ÖSK och agenten var rätt långt ifrån varandra i förhandlingarna,minst sagt.Sen angående diskussionen om optionen som visat sig "värdelös", har den att göra med att ÖSK inte skrev ett avtal direkt med Kim som skulle reglera hans lön? Vet man om att inga försök gjordes? Jag har svårt att tänka mig hur en agent ens skulle fundera på att godkänna ett sådant upplägg (dessa agenter ÄR spelarna tyvärr...). Tycker personligen att ledningen får oförtjänt mycket skit i hela Olsen-karusellen.
Örebro Arbetslös
2008-10-15 21:48
Har hört från säkra källor att Olsen skrivit på!!!!!!
Örebro Mittåt
2008-10-15 21:32
ÖSKs sjuttonåringar eller vad man nu skall kalla laget (ungefär lika delar talangtrupp och ÖSK Söder samt med 16-åringarna Axel Svedberg resp. Nils Karlsson i mål) hade inga som helst problem med Ludvikakombinationen i kvällens match. Segersiffrorna skrevs till 6-0 efter en halvtidsledning med 2-0 i halvtid. För starka prestationer svarade framför allt vänsteryttern Jonathan Ring och mittbacken och lagkaptenen Gustaf Källberg.

Målkvalkad:
1-0 Zammi Strömblad
2-0 Viktor Lindqvist
3-0 Jonathan Ring
4-0 Pontus Jacobsson (inlånad från Sturehov)
5-0 Boris Lumbana
6-0 Benny Kaya

När killarna får möta jämngammalt motstånd inser man hur mycket de har utvecklats under året som snart gått.
Örebro Joerny
2008-10-15 21:26
Har vi tur så är det inte bara pengarna som avgör om Olsen stannar i ÖSK. Han kanske har rotat sig lite nu i stan och vill kanske inte byta klubb pga familjen.
Örebro MR_FALKEN
2008-10-15 21:18
olsen är en spelare som jag tror att de flesta lag i AS vill ha.. stor, stark bollvinnare som alltid ger allt! plus att han är riktigt målfarlig när bollen är i straffområdet.. men att ge honom ett skyhögt kontrkat med ev. sign-on-bonus och klasuler som är upp åt vägarna är inget som jag tycker att sport ska sattsa på...

naturligtvis ska han vara en av top 3-5 bäst betalda spelarna i klubben, men begär han för mkt så ska man nog se sig efter en ny "center"! =/

så snälla Kim! va nu lite resonlig och skriv på.
namn lista kanske kan övertyga!?
Örebro SyreAtom
2008-10-15 20:28
Man kan ju undra hur Cecilia vet att Anelka bara spelar fotboll för pengar. Det var nått nytt faktiskt önskar jag också visste sånt.

Sen att Nordin kommer känna sig ledsen över att hans kontrakt blir mindre än Olsens...det visste jag inte heller. Vilka hemska intriger och sura miner det kommer bjudas på i vår klubb Ösk. :(

Annons: