/fotboll/osk/forum/6586.aspx/fotboll/osk/forum/6586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-10-09 22:33
Ämne: Elmander var ju "hyf....
Helst vill jag se Berg. Han gör ju mål i varje match i Groningen, dvs. precis som i Göteborg. Nä, landslagsnacket åt sidan nu. Hur långt har de kommit med läktarrivningen?
Örebro Midsomer
2008-10-09 22:24
Generalaren//

Mår du måhända i Göteborg? :P
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-09 22:21
Elmander var ju "hyffsad" mot Spanien i EM-kvalet, som spelar ganska liknande Portugal.
2008-10-09 22:19
Enligt mig är det bra att andra får chansen. Nu kommer troligen Elmander in i stället och han är bättre att satsa på än Henke på längre sikt. Dessutom får vi mer kraft framåt med våra två fyrtorn. Hoppas också Stoor och Sebastian Larsson nu tar chansen och visar att de ska spela i fortsättningen!
Örebro malge
2008-10-09 22:16
vem bryr sig om landslaget, lagrell och lagerbäck har pajat allt!!!
Örebro Chipset
2008-10-09 22:12
Ang. Henke Larssons skada så måste jag säga att jag är lika glad för ÖSK:s skull som jag är orolig för landslaget.
Helsingborg Generalaren
2008-10-09 21:34
Hoppas ni kan Meta lite med "Mete". hahaha
gott snack..
Örebro Mittåt
2008-10-09 20:18
ÖSK kommer att arrangera en testmatch den 25 oktober kl. 12:00, skriver man på hemsidan. Då lär Mete, Ismail mfl. få en chans att visa upp sig. Kvällen innan (alltså på fredagen) spelar ÖSK hemma mot GAIS, så det lär väl komma med några bänkspelare från ÖSK också. Det verkar väl närmast vara någon slags audition som kommer att arrangeras. Det kan ju bli intressant.

Vad mer i fotbollsväg utöver A-lagets framträdanden.

Ja, på lördag är det ju match i Kumla i Folksam Cup. Avspark kl.: 15:00. Att döma av laget igår, så kommer man att matcha ett mycket starkt lag mot Kumla. Det finns revanch att utkräva.

På söndag den 12:e möter Forward Brage på Trängen. Avspark kl. 15:00. I Forward finns det en del mer eller mindre kända fd. ÖSK-profiler. Vem vet -kanske en del blivande också. I Brage agerar numera Fredrik Jansson försvarsklippa och så är väl antagligen även sommarens provspelare (U21) Pontus Hindrikes. Frippe gjorde för övrigt mål för Brage i den senaste matchen efter hörna. Tyvärr (eller vad man skall säga) förlorade Brage den matchen och laget är i högsta grad indraget i nedflyttningsstriden, även om man för tillfället ligger på rätt sida strecket. De kommer säkert laddade till tänderna.

På onsdag nästa vecka kommer ett gäng av de yngsta talangerna att möta en Ludvika-kombination. Det handlar om spelare födda 1991 och -92. Alltså 16- och 17åringar. ÖSK har ju ett gäng sådana i talangtruppen och kan sedan förstärka med spelare från ÖSK Söder resp. ÖSK Ungdom (Ekäng). Avspark 18:30

På fredag nästa vecka (alltså den 17:e) skall Talangtruppens och ÖSK Söders höstsäsong avslutas med en internmatch mellan de båda lagen. En hel del prestige står på spel. Arrangemanget är väl inte helt klart än, men blir det av så lär det bli avspark strax efter 18:00, då Talangtruppen har träning.

Efter detta tar talangerna två veckor höstledigt och är inte tillbaka i träning förrän den 3 november kl: 16:30.
Djurgården Gabii
2008-10-09 20:15
Nej men, låt han vara inhoppare första halvan av säsongen så han hinner lära sig lite om allsvensk fotboll och smälta in, sen kan ni använda honom för det han är bra på, göra mål ;) och köra över nån backlinje of course..
Djurgården Gabii
2008-10-09 20:13
haha, använd honom mot Hammarby, AIK och Djurgården :P han kommer köra över deras backlinje hela packet.
Djurgården Gabii
2008-10-09 20:11
Låt Mete blomma ut så kommer ni aldrig ångra att han skrev på..

Eller så kan han skriva på för Djurgården eller AIK, då får ni se vilken spelare han egentligen är! Han är fortfarande bara 21 år och är inte helt utvecklad än, han har mycket att lära, och i allsvenskan kan han bli ett proffs, blir han kvar i sämre lag så kmr han fastna o inte utvecklas.. inom 3-4 år kanske Mete lämnar sverige för holländska klubbar? Något som är mycket möjligt då flera utländska klubbar visat intresse 2006-07 , men det blev inte helt av med kontrakten! Nytt försök med Örebro kan gå hem.
Syrianska FC Syrianska_fan_87
2008-10-09 20:11
Ämne: Ämne: Mete är....
Sätt han i mål ;)
Örebro Chipset
2008-10-09 20:08
Ämne: Mete är ingen en mot....
Han är helt klart en intressant spelare med fina meriter. Frågan är bara vart ÖSK skulle göra av honom? ;-)
2008-10-09 20:05
Mete är ingen en mot en spelare det stämmer, men han är en jävel på att göra mål ;) Glöm offensiv mittfältare skulle inte funka alls
Örebro Chipset
2008-10-09 20:02
Mete låter som en spelare man kan placera i kategorin "Johnny Rödlund", dvs. spelare som aldrig blommar. 21 år och fortfarande i division 1. Mete är väl inte heller en-mot-en spelare, en sån där ytteranfallare som kan göra sin gubbe? Är han inte det så är det inget för ÖSK. Iallafall inte så länge Sixten-Axen tränar laget. Vi har redan spelare som inte passar in och som måste bytas ut, typ Rodevåg. Fyra yttrar och två target till nästa år är väl det optimala.

Yttrar: Bassombeng, Roninho, ny spelare (alt. Frempong, ny spelare (alt. Näfver)
Target: Staaf och Olsen.

Eller kan Mete funka som offensivt mittfältare? Tveksamt va?
2008-10-09 20:01
mete behövde ett miljöombyte och det fick han vilket resulterade i en succe. Tror att han kan lyckas i ÖSK.
Syrianska FC TriZ
2008-10-09 19:51
Mete har nästan fått den klassiska epiteten "talangen som aldrig blommade ut". En kille som spelat massvis med juniorlandskamper och som haft ögonen på sig från Stockholmslagen, främst Djurgården, sedan ett par år tillbaks. Tydligt är också att han behöver ett miljöombyte då han inte passar in i Syrianska FCs spelssystem, vilket tydliggörs av hans facit efter hans matcher i Syrianska IF Västerås. Det luktar succé över Mete om han skriver på för ÖSK, om killen når upp till sin potential, snackar vi utlandsproffs och också miljoner till ÖSK om ledningen sköter korten rätt.
Djurgården Gabii
2008-10-09 19:50
Vi ses i Allsvenskan! 2009 ;)
Djurgården Gabii
2008-10-09 19:37
Ytter är inte riktigt hans position.. Men man vet aldrig, kanske funkar det till slut :)
Djurgården Gabii
2008-10-09 19:34
Ni kommer säkert locka till er syrianer till klacken, finns ju en del syrianer i Örebro.

Mete skulle kunna passa i ett 4-3-3 system, upp till bevis att se om det går bra, men han är livsfarlig i straffområdet med boll. Han är en bra målgörare och sätter dit de flesta chanserna. Ni som såg matchen mot Hammarby såg ju hur han körde över deras backlinje..

Mete är en släkting, så ;)
2008-10-09 19:00
Mattias69// Ok det kanske bara var 5 men vann han inte den interna skytteligan på det? Dessutom var han en viktig kugge i det systemet vi spelade då. Finns sämre anfallare som man kan lägga negativ kritik på som tex Walter Gigena och Dragan Djukanovic.

Mete verkar vara en bra spelare men som några andra var inne på skulle man vilja veta hur han ter sig i 4-3-3. Han verkar vara en mer måltjuvskille i ett 4-4-2. Men syrianer brukar gilla att dribbla och visa god teknik så hoppas man får se mer av honom. Dessutom kanske han skulle locka till sig lite av den syrianska klacken så vi får ännu mer fart på Berhn!
Örebro Midsomer
2008-10-09 18:45
Gabii//

Jag är tveksam till om ÖSK kommer spela 4-4-2 nästa år. Man fortsätter nog på den inslagna vägen med 4-3-3. Skulle Mattias kunna funka som ytter i en sådan uppställning tror du?
Örebro Bastard on Parade
2008-10-09 18:45
Gabii/

Mete är säkerligen en bra spelare. Har inte sett honom sedan cup-matchen mot Hammarby, men så bra lär han inte vara att Sixten ändrar spelsystem för honom.

Jag tror inte han passar så bra som centerforward i 4-3-3, men jag kan ha fel. Jag tror han mer än tänkt som ytterforward. Någon som har en träningsrapport om spelarna+
Örebro Mattias69
2008-10-09 18:40
Farsen// Paul Oyuga gjorde "bara" 5 mål under sin sista säsong.

2001 års skytteliga vanns av Stefan Selakovic på 15 mål (som spelade i Halmstad den säsongen) Johan Paulsson kom på 3:e plats (Andreas Hermansson, Hammarby 2:a på 14 mål)
Djurgården Gabii
2008-10-09 18:40
Ville ha med Mattias Mete i Assyriska, men han kommer antagligen skriva för Örebro, Grattis!

Spela 4-4-2 , med Mete, så kommer det spruta in mål som rinnande vatten :)

Och.. Han är bra mot bra lag.
Örebro Grixx
2008-10-09 18:36
De intervjuade killarna verkar sympatiska. Hoppas att de visar att de är några att satsa på.

Metes bollkontroll ser verkligen bra ut i videoinslaget.

...vi får se vad som händer.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-09 18:34
Ämne: Johan Paulsson gjord....
Okej då Paulsson kanske var bättre än va man trodde. Lätt att glöma nu när vi har så bra anfallare.Kommer ihåg att Paulsson började göra rätt mycket mål när Skoog blev såld. Jag menade inte att Paulsson var den sämsat vi haft håller med om att det har funnits många sämre.
2008-10-09 18:18
Johan Paulsson gjorde 13 mål 2001 så att säga att han var dålig är oerhört överdrivet. Jag minns honom som en av de tre i ÖSK:s frejdiga offensiv med Skoog och Rubarth. Det året var det riktigt kul att gå till "vallen" med Jingblads offensiva spelsystem. Sen att gnälla på Oyuga tycker jag också är fel! När hans huvuduppgift var att ta emot alla långbollar i Stefan Lundins långtjongarfotboll är det inte lätt att spruta in mål. Tror han gjorde 8-9 mål sista året i klubben. Dessutom var han en väldigt duktig target och lyckades ofta med mottagningar och vann kamperna mot mittbackar.

Finns mycket sämre anfallare som spelat i vårt kära ÖSK.
Örebro Joerny
2008-10-09 17:58
Johan Paulssons första säsong var väl sådär. Han spelade helt ok men hade inte riktigt flyt med målskyttet. Men det lossnade ju rejält andra året när han vann? den interna skytteligan. Visst sprang han mycket offside men det var just han spelstil att ligga på gränsen hela tiden.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-09 17:47
Ämne: Miroslav kuba//Nedim....
ja det har du rätt i.Men Nedim gjorde ju iaf totalt bättre ifrån sig som spelare än Oyoga (Kanske därför jag glömt hans offsidespringande)Nedim ska vi inte hacka för mycket på han var en stor bidragand orsak till att vi gick upp i Allsvenskan sen var det synd att han inte höll klass för Allsvenskt spel. Om Johan Paulsson säger jag hum suck. Nån som vet om han gjorde någon bra match? Jag vet att han gjorde några mål. Nån som vet hur många?
Annons: