/fotboll/osk/forum/6581.aspx/fotboll/osk/forum/6581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-10-14 21:30
Vilka jobbar (har jobbat) med scouting i ÖSK detta år?
Örebro Midsomer
2008-10-14 21:28
Aspen//

Ja, för sportchefen läser säkert här inne och tar till sig anonyma skribenters "kritik".

Någon som vet om Boström/Axén tar ut sina startelvor efter vad forumintelligentian tycker?
AIK Saywee
2008-10-14 21:26
Jag hörde nog tyvärr till de som gnällde på Sjögren OCH organisationen lite i våras, tyckte att allt var så saktfärdigt - men med sommarens nya svartvita eleganter i svartvitt har jag tystnat (eller vad det kan heta på ett forum?).

Ting tar tid - nya spelare, nya tränare, nya läktare, nytt spelsystem, nya segrar etc. etc.

Jag var frustrerad och siktade mot toppen redan första året - men om vi jämför med t.ex Norrköping, varför vi nu skulle göra detta, så känns klassiska ÖSK stabilt - nästa år och året därpå blir ännu trevligare, det är jag (nästan) säker på!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Aspen
2008-10-14 21:25
Det som jag ser som den största bristen hos sportchefen är senfärdigheten. Den kostar mycket.
Man får hoppas att ÖSK-Karls hovsamma kritik gör att han presterar bättre i framtiden.
Örebro Aspen
2008-10-14 21:21
Visst hade ÖSK läge i sommras. Kim satt på bänken i ett lag i näst högsta ligan.
MEN glöm inte Larsen som hittade honom. Glöm inte att det är ÖSK som gjort honom attraktiv igen.
Örebro Midsomer
2008-10-14 21:21
Jappel//

Nu går det väl inte att jämföra riktigt så. För ÖSK var det primärt att lösa anfallskrisen denna säsong. Kanske hade man denna diskussion uppe men vem vet om vi inte fått se Olsen alls då.

Spelare står sig själv, och sina plånböcker, närmast. Om ser på det ur ett mer neutralt perspektiv vore det ju vansinne av Kim och hans agent att skriva på något slags option som reglerade framtida lön. Med succén han gjort kan han ju trissa lönen rejält då andra klubbar, större än "storklubben" Djurgården, visat intresse.
Örebro Aspen
2008-10-14 21:18
Sökte på ÖSK-Karls nick för att kolla påståndet om ständigt gnäll. Hittade bara ett inlägg bland över 100 av hans senaste som handlade om Sjögren.

Örebro jappel
2008-10-14 21:15
jo..och Kim lär väl inte begära mer av ÖSK där han i alla fall säger sig trivas, än vad han kan tänkas begära av andra klubbar i allsvenskan. (andra ligor är ointressant att gämföra med.)
Dock tycker jag att det känns konstigt att man inte skulle kunna täckna optionsavtal även med spelarna och deras lönekrav. ska dom fungera som egna konsulter får dom räkna med att ha fasta löner enligt avtalen så som vilken konsult/konsultfirma som helst.
AIK Saywee
2008-10-14 21:14
Aspen, det finns spelare (eller har funnits) som inte gillar att betygsättas å då menar jag inte genom poäng hit eller dit, det skiter dom nog lite i, utan "betygsättning" genom att bänkas eller som förra året få löpträna i skogen ...
Örebro Midsomer
2008-10-14 21:11
Tack Klas.

Precis vad jag menade. Ingen spelare är så dum att de skriver på en kontrakt som stipulerar lönevillkoren i ett, eventuellt, framtida kontrakt.

"Kim, oavsett om du gör succé i allsvenskan och snittar drygt ett mål på match och blir uttagen till danska landslaget så skall du skriva på ett kontrakt nästa säsong som ger dig 72 000:- i månaden."

Kim lär ha vetat att om han gör succé så får han ett topplön i ÖSK, och om inte de var villiga att betala, så hade han naturligtvis fått en topplön i en annan klubb. Givetvis då med en stor sign-on fee i sommar när kontraktet med Silkeborg löper ut.

Hade ha misslyckats hade ÖSK inte velat nyttja optionen i alla fall och varför då förhandla fram ett lönetak. Optionen gör att vi har första tjing på Kim, hur fan skulle det kunna vara dåligt?
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-10-14 21:07
Angående Kim.. Kan vi veta att han hade kommit hit om han tvingats skriva på ett prsonligt optionsavtal först? Kanske hade steget hit inte varit lika lätt om han vetat all along att även om han pytsar i varje match så blir det ingen topplön (ens med svenska mått mätt). Vi vet inte allt om vilka alternativ han hade.

Det blir ofta så att vi glömmer att se att det ofta finns mer än en part i alla saker. Om ÖSK inte plockar upp en viss regionaltalang blir det alltid ett väldigt liv men ingen verkar fundera över huruvida den talangens ens ville till ÖSK. Och om nån funderar så slätas det alltid över med att ÖSK varit för dåliga på att få talangen att vilja. Riktigt så enkelt är det inte tack vare den fria viljan, ack denna underbara pryttel. :-)

ÖSK sköter sig inte perfekt men ibland skadar det inte att kontemplera vad mer som kan spela in än att Sjögren gjort allting fel.
Örebro Aspen
2008-10-14 21:04
Midsomer//Det är fakta att Sjögren inte presterar på AS-nivå. Inget gnäll. Spelarna accepteras att betygsättas efter varje match. Det är ett sundhetstecken att någon kommenterar uppenbara missar. Annars blir vi aldrig bättre.

Sökte på ÖSK-Karls nick för att kolla påståndet om ständigt gnäll. Hittade bara ett inlägg bland över 100 av hans senaste som handlade om Sjögren.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-10-14 21:01
Vegurra//
Bortaspporters på södra är ju bara en temporär lösning. Stolarna komemr säkert tillbaka sen. Nånstans måste vi erbjuda plats för bortasupporters, det är tyvärr inget valfritt :-)
Örebro Chipset
2008-10-14 20:58
Ämne: ÖSK-Karl//

Du har....
Fast denna gång är kritiken hyfsat rättfärdigad. Köpoptionen är ju så gott som värdelös.
Örebro Midsomer
2008-10-14 20:25
ÖSK-Karl//

Du har mycket intressant info, men ditt ständiga gnäll på Sjögren börjar bli lite väl mycket nu. Enligt dig är allt dåligt som händer Sjögrens fel, medan allt bra enbart kan tillskrivas andra. Tycker det blir rätt genomskinligt.
Örebro DaSa
2008-10-14 20:06
Vore ju trevligt om Olsen kunde tänka sig gå ner 10-20 000 kr som tack för att hann nytändning av karriären. Sen vet han vad har, medan i t.ex. DIF så kan han hamna på bänken igen.

Tjerna vore en mycket bra värvning, precis som andra skriver så är åldern inte så viktigt. Han lär ju komma nästan gratis och inte kosta mer än Henriksson. Kommer ihåg hans sista säsong innan han stack, då var han grym. Tror han kommer att konkurrera Nobbe i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-14 19:35
-=joth=-//

Kims krav är inte i närheten av Barsoms, men de var högre än väntat.

Nu måste man återigen ifrågasätta kontraktansvarige (Sjögren). Varför skriva en option med Silkeborg och samtidigt ingen med Kim? Naturligtvis skulle det varit med en option även på Kim privat, med en maxlön inskriven.
Örebro Joerny
2008-10-14 19:06
Kul att du lagt upp bilder från östra, Anders! Nu väntar jag bara på att ÖrebroPorten ska släppa lite nya skisser på projektet.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-14 18:46
Hoppas att vi förlänger med Kim även om han kräver grymt mycket i lön i ÖSK ögon sett.
Får hoppas att våra sponsorer alternativt Spelarinvest kan lösa detta.

Hur ska man för övrigt värdesätta Kim? Hur mycket skulle vi vara beredda att betala honom i Lön? Man måste ju även ta i beräkningarna att det kostar rejält att hitta en spelare med Kims kvaliteér som går direkt in i elvan.
Örebro Vegurra
2008-10-14 18:30
BabyKladde// Hoppas att du har fel. Vilken idioti att riva bort befintliga sittplatser. Det är ju flera sittplatser som skall till eftersom efterfrågan är stor för att ha en bra komfort för publiken. Underlaget för säsongskort skulle minska drastiskt på detta sätt. Ingen bra idé.
Bortasupporters för väl köpa sittplatser som andra gör.
Örebro Midsomer
2008-10-14 18:28
Man har monterat galler på Sektion P i detta nu. Mer än halva östra är förresten försvunnen. :)
Örebro BabyKladde
2008-10-14 18:22
Ämne: BabyKladde// Bortasu....
vill inte bekräfta eller dementera det jag säger. men det jag hört av goda källor så kommer sektion P (eventuellt även O) bli bortaläktare och stolarna rivas bort, samt att heltäckande stängsel kommer sättas upp till sittplats på södra.
ÖSK Lions
2008-10-14 17:59
Någon som kan berätta något mer om denna Thorstensson? Hade han varit med i AIK tidigare?
Örebro Vegurra
2008-10-14 17:46
BabyKladde// Bortasupporters skall placeras på södra eftersom östra blir sittplats skriver du.
Man södra är ju också sittplatser.
Vad menar du?
Örebro Beo
2008-10-14 17:45
Toppen! Tack, Joerny.
Örebro BabyKladde
2008-10-14 17:21
Ämne: Ämne: Var exa....
bortasupportrar kommer bli stationerade på södra. eftersom östra blir sittplats.. så ignen tillfällig lösning
Örebro Joerny
2008-10-14 17:18
Beo// Se länk
Örebro Rojas
2008-10-14 17:14
Jag har tidigare läst från Ösk Karl att det skulle handla om 3,6 miljoner danska kronor vilket motsvarade 4 miljoner svenska. Tror inte han hittar på det är nog lite missförstånd, den totala kostnaden bör väl i vilket fall som helst gälla svenska kronor och inte danska eftersom frågan gäller retroaktivskatt i sverige och löneförmåner. Alltså 900 000 i övergångssumma och sen ca 2,5 milj svenska till lönen
Örebro jappel
2008-10-14 16:53
någon som har koll på var det finns ÖSK-teman till mobiltelefoner. behöver ett som passar till en G900.
Örebro Beo
2008-10-14 16:49
Jag brukar spela in alla ÖSK:s matcher, men tyvärr missade jag stormatchen mot IFK Göteborg 9 augusti pga ett åskväder (jag var dock givetvis på plats).
En vänlig själ tipsade om att nån hade lagt ut hela matchen på nätet. Stämmer det, och var hittar jag den i så fall?
Tacksam för hjälp.
Annons: