/fotboll/osk/forum/6578.aspx/fotboll/osk/forum/6578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg Scrubs
2008-10-17 20:13
Två sjukt skadedrabbade lag.. kan bli hur som helst.. jag skulle nog inte satsa några större pengar på denna matchen...
Örebro bleke
2008-10-17 20:12
hoppas att nr.100 är kurant till helsingborgsmatchen, börjar bli ont om alternativ...
AIK Saywee
2008-10-17 20:06
Har ni parkerat i lördagssoffan redan ...

... i morgon "återstartar" AS inför slutspurten, d.v.s. de sista 5 omgångarna, sista sjättedelen av 30 matcher totalt.

Alla lag har möjlighet att spela hem 15 poäng eller riskera att inte ta någon poäng, vilket gör att det blir spännande både i toppen och i botten å kanske till och med i mitten ;-)

"Tänk er" att Norrköping slutar på plusmål med 31 poäng och passerar MFF som också har 31 poäng men sämre målskillnad ...?

Kalmar blir bara fyra på 53 poäng eftersom Elfsborg, Helsingborg och Göteborg har fler poäng ...?

Crazy!
Örebro DaSa
2008-10-17 19:53
Jonathan Berg var ju mycket bra i Trelleborg förra säsongen så jag tror han skulle kunna vara en perfekt back-up för Bassombeng. Men det kanske är bättre att satsa på en ung lovande?!

Har för mig att Berg har grymma frisparkar också, det är ngt vi saknat de senaste åren.
AIK Saywee
2008-10-17 19:17
Jag har feber och är kvar på Västkusten, men Alvedon, eller heter det Don Alve, tänker ta mig hem till Närkes pärla´s allra finaste arena på måndag kväll.

Alla till BA, även KUBA!!!!!
AIK Saywee
2008-10-17 19:13
Går Kuba´s plan 10.30 på måndag och ÖSK spelar Allsvensk match 19.00 SAMMA DAG(!) då är det "taskig tajming" detta jubileumsår, det vill jag bara skriva!

KUBA, KUBA, KUBA!
Örebro Don Tommaso
2008-10-17 18:59
Heja ÖSK 100 ÅR
Örebro Don Tommaso
2008-10-17 18:59
planet går 10.30 på måndag,å det 'är inte så förhoppnings fullt.Men Peter Joahansson på ÖSK Ungdom sa vi ska göra allt vi kan.Hur det går ingen anning.Arnor kom för inte så länge sedan till Grand rena nostalgi afton alltså.Dan Sahlin skulle också duka upp en annan kanon skytt.Kuba gick förövrigt iväg från Grand för att träffa gamla bekanta från Örebro tiden 11 år sedan
AIK Saywee
2008-10-17 18:41
Don Tomasso, ÖSK, Svartvitt, NA, Kuba, Kubaner m.fl. gör något, så att vi kan få spräcka ljudvallen på BA på måndag kväll!

KUBA, KUBA, KUBA!
AIK Saywee
2008-10-17 18:37
Don Tommaso//
Hoppas att Kuba´s plan går sent på måndag typ 23.33 så att han hinner medverka på BA.

Han måste bara var med, annars tycker jag att det är en bedrövlig (höll på att skriva katastrofal) planeringsmiss av de som planerat.

Don Tomasso, ditt uppdrag blir väl att kanske få Kuba att boka om, jobba på, du har mitt 100%iga stöd!

Kuba ökar lätt publiken med över 1000!

FORZA KUBA!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-17 16:59
Har Arnor fått diplomatisk immunitet?
Örebro Midsomer
2008-10-17 16:08
Nordback blev skadad i ryggen i går förresten. Var inte alls med på träningen i dag. Vet ej hur allvarligt det är och om HIF-matchen är i fara för hans del. Kanske Johannes kan luska ut?
Örebro Don Tommaso
2008-10-17 15:40
Jag var presis på Grand Hotell å snacka med Kuba tyvärr går hans plan på måndag.Han verka inte ha en anning om att ÖSK spela på måndag.Innan jag snacka med honnom.Men jag ska gå tillbaka till Grand å snacka med honnom å Arnor som kommer snart
ÖSK Lions
2008-10-17 15:26
Något för ÖSK, kanske? Vet inte hur bra Berg passar in i ett 4-3-3-system?
Jonatan Berg, petad mittfältare som varit i Rehn och Olssons frysbox en längre period. En spelare som inte verkar få förlängt kontrakt med klubben, och som fått se yngling efter yngling gå före i kön under sommaren.
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-17 14:01
Kul att Alvbåge är med på listan och nog tycker jag han är bättre än Kim. Svårt att argumentera med att Wiland får toppplatsen med sitt facit även om jag håller John som bättre.

Tummen upp för panelen. Bra besittning och bra frågor.
Örebro Chipset
2008-10-17 13:23
Ämne: För övrigt anser jag....
Orvar// Arnor kommer nog hyllas så det räcker och blir över imorgon. Hoppas Arnor, Kuba, Sahlin och resten även dyker upp på ÖSK-HIF.

in med Boniek// ?
Örebro Orvar the legend
2008-10-17 12:44
Visst är Kuba en hjälte! MEN är inte flera av de andra gamla ÖSK-hjältarna också i stan för att fira 100 år? Kankse läge att upprepa tifot med alla hjältar på måndag till deras ära. F.ö. håller jag Arnor som den bäste nu levande ÖSK-spelaren. Om han är i stan och på läktarn är det stort och bör uppmärksammas.
Arnor the great!
Örebro in med Boniek
2008-10-17 11:39
För övrigt anser jag att de är skämt att svenskafans tycker Alvbåge bara hamnar på en tredje plats, lugnt bättre än KIM, Kim öppnade fantastiskt dem första 5 matcherna nu tycker jag han är en vanligt stabil målvakt med duktiga reflexer men kass i luften
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-17 11:37
I dagsläget tycker jag det finns två viktiga punkter för ÖSK:
- de resterande matcherna
- kontraktsläget i laget

Jag vill se ett taggat lag som fortsätter spela bra boll. En bra avslutning på säsongen gör att vi kan lägga våren bakom oss för gott.

Vilka mer än Kim, Seb och Nobbe sitter på utgående kontrakt i år? Finns det några andra kontrakt man bör förlänga.
Örebro ernot
2008-10-17 07:47
nya arenan tar snarare runt 18-19k om jag minns rätt... tror dock att det kmr bli svårt för dem att fylla den.
Örebro _Adde_
2008-10-17 06:25
Saywee//

Tror nya Gamla Ullevi tar in cirka 25 000 åskådare. Dessutom tror jag att det lyfter lagen publikmässiig inledningsvis. Pratar man med göteborgare så beklagar sig de allra flesta för att de spelar på nya och att det då är bättre att se matcherna på tv så man ser nåt.

Dock brukar alla framhålla att det blir bättre när den nya arenan blir klar. Återstår att se ifall de knatar ner till match sen då eller ifall de har blivit för bekväma... :)
Örebro SyreAtom
2008-10-17 04:56
Ämne: SyreAtom//

Jag ka....
ÖSK-Karl//

Ja verkligen, en jäkla tur att vi tog oss upp ur det mörka hålet med ekonomi, superetta och allt va fasen det var. För att inte säga Lundin hehe. Nä vi får vara glada att det går så bra för våran klubb numera. Läste dessutom om de stackars jötabörjarna där de ska dela en arena med tre jötebörjsklubbar...sådana problem har vi inte här i fina Örebro! :)

Peppar peppar knack knack ta i trä ;)
AIK Saywee
2008-10-17 00:29
Jaa, du Jappel, Göteborgarna mår alltid sämst av av att som oftast vara nummer två å då handlar det för det mesta om antalet invånare eller någon annan slags kvantitet, vilken töntig jämförelse, men GT (tidningen alltså) börjar redan tjöta om fotbollens huvudstad, vilket betyder att de har ett lag mer i allsvenskan än Stockholm, så fånigt, Publikt är de ju inte ens i närheten bortsett från något enstaka derby.

Före detta Gamla Ullevi, d.v.s den nya Ullevi, skall nog kanske heta Gamla Ullevi åtminstone inledningsvis, och Nya Ullevi, som blir gammal, kanske bara skall heta bara Ullevi tills man hittar något annat med Göteborg i ...

... att dom bara orkar.

OK, arenorna kan heta vad de heta vill, men heta verkar de inte, publiken kommer väl inte bara för att det är en ny arena, eller? Visst hjälper det lite grann i en stad med annan storlek (typ Örebro´s) men i Göteborg, nja?

Publikintresset, eller supporterantalet för Göteborgsklubbarna är inget att skryta med.

Hur många åskådare tar nya gamla Ullevi eller vad de vill kalla den efter år av namnförslag, d.v.s. den nybyggda snart färdiga arenan?

60.000 eller?
Örebro jappel
2008-10-16 23:43
Kanske inte helt oväntat, men dom verkar ha ställt till med en riktig fisksoppa på västkusten. tungt om det är så att dom måste betala per åskådare...vilket idiotiskt avtal. Tur att vi har bra styrelse i Örebro ;-)
AIK Saywee
2008-10-16 23:34
Kanske Lagrell kunde vara med på något sätt, grilla korv eller grilla något annat?

Nej, skämt åsido, när en förbundsbas har möjlighet att fira någon/något som fyller hundra år, så kanske det vore på plats att ta egna initiativ och visa vad en svensk fotbollsklassiker har för historia och bjuda upp till lite fest ...

... men det är väl inte att förvänta?
AIK Saywee
2008-10-16 23:17
Kul filmsnutt Conjuration, det gäller att ha kontroll over fjärrkontrollen annars kan man tappa kontrollen om man är off side alltså, själv är jag on side på BA och hoppas att KUBA och Kubaner förgyller denna match detta födelsedagsår ...!
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-16 23:15
Saywee//

"Jag vill se KUBA på BA på måndag!"

Jag läste att Glenn Strömberg fått vara med och lira i några minuter för Atalanta, han är visst väldigt populär där. Tror du Lagrell går med på att Kuba får slå avsparken? ;))

Skämt åsido, det kanske är värt ett byte om Kuba var med från start, självklart skall det annonseras ut, tror som dig att han skulle kunna dra över 1.000 åskådare extra minst.

Drömmen är att ÖSK får straff, Kuba byts in och sätter den, hela BA skulle koka zzzzzz.
AIK Saywee
2008-10-16 23:06
FORZA KUBA!
Örebro Conjuration
2008-10-16 23:05
Nu är man sjukt laddad inför Helsingborg matchen!
AIK Saywee
2008-10-16 22:54
ÖSK-Karl//
Trots tokmycket jobb just nu, så måste man planera ...

Tror min planering stämmer, både HIF och GAIS, och så småningom även Ljungskile, 3 Hemmamatcher verkar stämma.

Kanske t.o.m. AIK borta, fast med ångest, men novembersnö i Sundsvall är inte med på agendan.

Jag vill se KUBA på BA på måndag!
Annons: