/fotboll/osk/forum/6573.aspx/fotboll/osk/forum/6573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-10-20 22:17
Urtråkig första 45 och tur hade vi. 3 mål i baken hade det kunnat vara. Kändes bara som att Roni var med i matchen.1-1 ska vi vara riktigt glada över.

Snabba som tusan var helsingborgs passningar runt vårt mål och man satt och undrade om det var så att de var så bra eller om det var avsaknaden av Nordin och Anttonen som var det avgörande. Gren kan ha ett bra driv med bollen men såg inte alls ut som att han ville ta upp Anttonens spel. Ingen tog heller tag i spelet på mitten och höll boll. Alven skrämde livet ur en och Roni var sur på Samuel. Usch....

...och sedan kommer som vanligt ett annat lag ut i andra halvlek. Nu gick man tuffare fram och vi tog över. Kul att se det fina samarbetet med Roni och Samuel efter gnället i första. Givetvis såg jag när en viss back tappade bollen mot slutet men det förtar inte hans positiva spel i andra halvlek.
....men
Örebro OnicO
2008-10-20 22:17
Mattias69
Jag har hört att kim stannar, och det är så gott som klart.men det visar sig snart.
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-10-20 22:15
Matchen kändes sjukt avslagen i första halvlek, sen vet jag fan inte vad som hände men HeIF självdog i andra, det var inte mycket till spel dom bjöd på. Tänk så mycket deras enda spelare betyder när han är borta. Vi hade 3 ordinarie borta och vann rätt enkelt, sett till andra halvlek i alla fall.
Örebro öskung
2008-10-20 22:13
Midsomer//

Håller fullt med om att Per Johansson var riktigt bra idag. Förstår inte NA:s betyg som bara ger honom en 2:a...

Gren däremot varken gav eller tog. Vet inte om det var Grens förtjänst, men är det någon mer än jag som tyckte att Makondele knappt syntes på plan? Men som sagt, Gren var varken bu eller bä. Han försökte spela enkelt mestadels i passningsspelet, och när det inte gick så chansade han med en instickare eller långboll på chans (kändes det som iaf). Försvarsspelet går det väl inte att klaga på. Det var väl mittbackarnas positionsspel och brist på aggressivitet som lät HIF göra mål? Gren var på andra sidan och inverkade inget på det om jag inte missminner mig. Allt som allt en hyfsad match från honom tycker jag.
Örebro Mattias69
2008-10-20 22:13
Det surrade ett rykte idag bland klacken att Olsen och ÖSK inte kommit överrens och att Olsen skulle vara klar för någon annan klubb? Vissa i klacken var grymt sura, någon som vet om det ligger någon sanning i det?
Örebro gesson
2008-10-20 22:05
Jävligt skönt med vinst ikväll!

Men vad fan höll klacken på med i första?! Det är ju då vi behövs som mest!
Örebro David.P
2008-10-20 22:03
En som stärkte sina aktier var väl Olsen, Måste behållas. Nån utomstående borde ju gå in tycker man eller gå ihop några stycken och lösa detta tillsammans med ÖSK om de nu inte har råd på egen hand.. Mkt viktigt om vi skall fortsätta på den inslagna vägen mot toppen...
Örebro jappel
2008-10-20 21:56
Ämne: Visst tar vi väll o ....
Klart att det spelar roll vilken plats man hamnar på. Tror att det fortfarande skiljer några hundra tusen i bidrag från förbundet per placering i tabellen också, sist får minst och 1:an mest.
Örebro ösknisse
2008-10-20 21:55
Eftersom att Kalix är så mogen så otroligt mogen så kan han förmodligen inte leta upp fakta själv. Här komemr därför en länk till den senaste befolkningsrapporten som finna tillgänglig. Där står det klart och tydligt att Örebro kommun har 131 077 och Helsingbord kommun 125 984. Tror du mig inte så är det bara att du tittar på länken och kolalr själv.

Nur när det är avklarat så är det i alla fall skönt att det finns några vettiga och mogna Kalmaiter här. Skönt att Porokara fick näta och så skönt att höra ramsan "Inget utan Henke, ja ni är inget utan Henke".
Örebro Midsomer
2008-10-20 21:50
Per Johansson var riktigt bra igen. Vilket rivjärn. Svårt att bedöma Gren, vad tyckte ni andra?
Örebro Kramelet
2008-10-20 21:41
Någon som vet vem som brukar lägga upp matcherna på internet? hoppas denna matchen kommer upp så man får möjlighet att njuta av den på riktigt, komentatorerna på SR.se va riktigt dåliga.
Örebro Kramelet
2008-10-20 21:38
Visst tar vi väll o går om lite fler lag innan serien är slut? många säger att de spelar ingen roll ifall man kommer 6a eller 12a, man åker ändå inte ur och får ändå inte spela någon cup. Men visst måste det väll vara lättare att hitta sponsorer till nästa säsong, o att värva internationella spelare? visst fasiken spelar de väll roll?
Örebro Walter Gigena
2008-10-20 21:36
Fan vad skönt att Porokara fick sätta den, han är verkligen värd det. Lugnt bäst på plan ikväll och ger alltid 100%.
Riktigt stark andra halvlek igen av oss, undrar vad Sixten sa i halvtid. Lär ha rytit.

Synd bara att Henke inte kunde spela så det hade blivit match..
Örebro jappel
2008-10-20 21:34
Ämne: Imponerande höstsäso....
Kul att se alla glada Kalmariter här.
Alltid härligt med en sansad dialog med likasinnade. Vad är Kalix?
Hoppas ni har rätt i er analys av ÖSKs framtidsutsikter. Ingen (väldigt få i alla fall) skulle vara gladare än mig om vi är med och krigar nästa år där ni är i år. (vilken svenska...)
Kalmar kapten bölja
2008-10-20 21:32
Imponerande höstsäsong ÖSK. Spetsar ni truppen med ett par toppspelare så är ni med och kämpar om guldet nästa år.
Örebro jappel
2008-10-20 21:30
Så skönt 1: Vi vann.
Så skönt 2: Porokara fick äntligen göra mål.
Så skönt 3: Inga fler skador (vad jag kunnat se)
Så skönt 4: Inga fler varningar/avstängningar.
Så skönt 5: Offensivglada Örebro. tre mål frammåt med bud på fler.
Så skönt 6: nästan 8500 mot hif utan henke en regntung oktoberkväll!
Så skönt 7: Vi vann!!!
Så skönt 8: Kim nätade igen, kan bara hoppas att han stannar hos oss.
Så skönt 9: bara 3poäng till sjundeplatsen. och 6 till femte.
Så skönt att vara ÖSK:are idag.
Helsingborg kalix
2008-10-20 21:29
Svartvitt-redaktionen tackar Kalix för ikväll och spärrar härmed.// Admin
Örebro in med Boniek
2008-10-20 21:29
Kalix..tisdagarna är alltid jobbiga o gå upp kommer jag ihåg så lägg dig tidigt o dröm dig tillbaka till matchen mellan Örebro helsingborg o tänk på alla gånger ni tappat i örebro hmmmmmmm ;)
Örebro Olsén19
2008-10-20 21:22
Kalix...
Din omogenhet tyder på din unga ålder och ditt omogna beteende att kaxa på andra klubbars forumsidor gör det bara extremt fjantigt och jobbigt att läsa.
För det första så är Örebro en större stad (kolla SCB)
För den andra vann vi med 3-1
För det tredje så är ÖSK ett av de starkaste lagen efter EM, så en förlust mot oss är inte helt oväntat.

Tänk på att du skämmer inte bara ut dig själv när du skriver här inne, du skämmer även ut andra Helsingborgare som kanske har någonting bra att komma med i diskussionen.
Vi har sett nog av ynglingar som du, klockan är 21,21 och det är skola imorrn, GÅ OCH LÄGG DIG...

Tack ÖSK för en underbar match! Porokara, Äntligen!
Helsingborg kalix
2008-10-20 21:21
jag är 18

jävla bönder
Helsingborg kalix
2008-10-20 21:21
jag är 18

jävla bönder
Örebro OnicO
2008-10-20 21:19
Ämne: Härligt att se Kim k....
jo då....han stannar,,,,det kan jag lova:)
Örebro singelolycka
2008-10-20 21:17
Kalix//

Du är inte 18 år. Du är 10 år.
Sluta att vara bitter i vårt forum.
Dessutom bjöd Trelleborg upp till bättre kamp när de gästade Berhn Arena (1-0). Uppenbarligen är det HIF som är sämre än Trelleborg, oavsett tabelläget.

På förhand var det här den svåraste matchen, på pappret, av de resterande. (Vi brukar ju ha ganska lätt mot AIK borta, minst en pinne?). Hoppas vi kan fortsätta det positiva spelet, och framför allt de positiva resultaten! Femteplatsen, here we come.

I år har vi skramlat ihop 33p på 26 omgångar. Jämför med 25p förra året. Också ganska gött att Kalmar inte slog målrekordet på 61 (62?) mål.

Nu tar vi GAIS utav bara farten på fredag, väl mött!
Örebro Storm_90
2008-10-20 21:17
Ämne: Ämne: Jag säl....
Idag var vi i klacken inte bra. Men gå in på Youtube och sök på Kubanerna och du ändrar uppfattning.
Örebro Gummianka
2008-10-20 21:16
Roni såg säkert Zlatans mål mot Roma (tror jag det var). Skönt att lämna den där j-a 12:e placeringen en stund.
Örebro 100år
2008-10-20 21:14
Härligt att se Kim kyssa klubbmärket. Det måste betyda att han vill stanna här. Hoppas vi har råd bara. Hur det än blir med Kim så är han en sann hjälte!
Helsingborg kalix
2008-10-20 21:14
Ämne: Örebro är en större ....
aså den listan stämmer inte

jag lovar
Örebro OnicO
2008-10-20 21:13
Ämne: Premiärinlägg..
Göt....
det gör du rätt i...det kanske kommer ikväll :)
(så gött som klart)
Helsingborg Jozen
2008-10-20 21:12
Grattis till segern, vi får nog vänta 50 till nästa seger i Örebro. Ni kändes lite mer effektiva idag.

Kalix//

Du skämmer inte bara ut dig själv utan även oss andra HIF-are, så lägg ner
Örebro Kramelet
2008-10-20 21:12
Örebro är en större storstad ;-)

Tätort, folkmängd
1. Stockholm 1 252 020
2. Göteborg 510 491
3. Malmö 258 020
4. Uppsala 128 409
5. Västerås 107 005
6. Örebro 98 237