/fotboll/osk/forum/6570.aspx/fotboll/osk/forum/6570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 22:53
Sekt. E//

Det är alla ÖSK-supportrar värda, jag skriver heller aldrig något som kan äventyra eventuella affärer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 22:51
Saywee//

"anställning efter karriären med anställning i Danmark förstår jag inte hur den åstadkommits och vad den innehåller"

ÖSK:s största sponsor har en hyggligt stor verksamhet i Danmark, det var även det företaget som räddade kvar Larsen åt oss de sista åren och där arbetar han också kvar ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 22:46
Saywee//

"Snart är det onsdag!"

Kim kommer säkerligen att behöva hela helgen att tillsammans med sin familj prata igenom hur de skall göra, det slutgiltiga beskedet får vi nog tidigast måndag.

Om ÖSK kallar till presskonferans, då är affären hemma.

Örebro Sekt. E
2008-10-21 22:44
ÖSK-Karl // Tack för all intressant info du delger oss. Kul att få en inblick då och då!

Support your locals.
Örebro OnicO
2008-10-21 22:44
Ämne: Vilka tror att Kim s....
rirobban
jag tror han stannar, jag är rätt så säkert på det :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 22:41
-=joth=- (Old Boys)//

Kim agerar även proffsigt mot Spelarinvest och ÖSK. Han skulle lätt kunna spela ut flera klubbar mot varandra. Han har lagt fram en siffra vad han behöver för att flytta hit familjen, den är inte oreialistisk, bara högre än vad ÖSK/Spelarinvest är vana vid.

Den är dock inte i närheten av vad Barsom begärde.
Örebro rirobban
2008-10-21 22:38
Vilka tror att Kim stannar?

Själv är jag (efter att ha läst flera uttalanden och följt snacket här på forumet) 80% säker på att han lämnar.

Å andra sidan hade jag till 98% chans att få ett jobb förra veckan... men de där 2% åt upp alla 98%, så man vet ju aldrig:)
AIK Saywee
2008-10-21 22:25
Snart är det onsdag!

FORZA KIM!
AIK Saywee
2008-10-21 22:07
-=joth=-
Nio poäng känns nästan som ett krav (fast krav är jobbiga), men GAIS och Ljungskile hemma och Sundsvall var som helst borde väl vara nio poäng totalt, eller?

Klart att vi klättrar uppåt i tabellen, vi hör hemma på övre halvan med det lag vi har!
AIK Saywee
2008-10-21 22:01
Ämne: korken ur i andra fö....
När det gäller guldstriden är det inte några av de två kandidaterna som "tilltalar" mig, men det som "tilltalar" mig med dagens resultat är att årets AS inte är avgjord. Allsvenskan skall avgöras sista kvarten, men inte så som den avgjordes 1994!
Örebro jappel
2008-10-21 21:53
Ämne: För övrigt är det vä....
ja tack.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-21 21:50
För övrigt är det väl inte helt omöjligt att plocka nio poäng till denna säsong. 3 poäng mot GAIS, Sundsvall och Ljungskile. Bonus poäng mot AIK.
Med andra ord... en överhängande risk att vi avancerar i tabellen. :-)
2008-10-21 21:48
Kul att notera att Norrköping imorgon kan säkra ett allsvenskt kontrakt... för ÖSK. :-)
Örebro Chipset
2008-10-21 21:44
Ämne: När pratar de egentl....
Jag undrar detsamma. Måste ha försvunnit en del?
Örebro Rolletrubadur
2008-10-21 21:40
När pratar de egentligen om vår match i matchpuls??
2008-10-21 21:35
ÖSK-Karl//Tack för infon. Låter ju som att det jobbas hårt på att fixa en "rimlig" lösning.
Med andra ord så gör organisationen sitt jobb och med den infon så ligger väl bollen hos Kim. Väljer han bort ÖSK så har det i alla fall gjorts ett försök vilket jag kan nöja mig med.

För övrigt tycker jag att Kim agerar proffsigt i sitt agerande på planen mot oss supportar. Heder åt killen!
Örebro jappel
2008-10-21 21:26
korken ur i andra för guldjagande ife.
4-1 nu med 10 kvar.
Bra då det ökar på våra chanser att passera TFF.
Örebro Miroslav kuba
2008-10-21 21:14
Ska bli spännande att se i morgon om Olsen stannar.Men jag räknar med att han inte gör det.då blir man mindre besviken och meer glad om han skulle stanna.
AIK Saywee
2008-10-21 21:08
ÖSK-Karl//
Spelarinvests, eller eventuella sponsorers roll i "Kimaffären" är faktiskt riktigt spännande och kanske lite offside för många ...

... kontraktet med den mindre summan och tryggad och bra anställning efter karriären med anställning i Danmark förstår jag inte hur den åstadkommits och vad den innehåller, men kul ändå.
Örebro jappel
2008-10-21 21:07
Ämne: -=joth=- o Midsommer....
tack för bra information. (som vanligt).
Vi får således hoppas att Kim är vis nog att se bortom sin fotbollskariär och accepterar alternativet med garanterad anställning efter fotbollskariären. eller i alla fall nöjer sig med sign-on alternativet från Spelarinvest.
Örebro ösknisse
2008-10-21 21:01
DaSa//
Din chansing är lite fört saftig för min smak. Bla så ser förvsraet lite för tunt ut. Oskar är bra men han är enligt mig inte riktigt redo. Kanske näst,nästa. Nästa säsong tycker jag dock att han ska få spela lite mer, göra några inhopp och någon från start.
AIK Saywee
2008-10-21 21:00
Ämne: Nej, men seriöst så ....
DaSa, matematik och logik verkar stämma och ditt "resonemang" verkar logiskt!
AIK Saywee
2008-10-21 20:55
Ämne: Enligt mina säkra kä....
DaSa, verkar ju kunnat bli en flugsvamp, eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 20:51
-=joth=- o Midsommer//

Det som gäller är att Spelarinvest alternativt en större sponsor syr ihop ett tillräckligt lukruativt kontrakt till Kim. Han får imorgon två olika kontrakt att ta ställning till.

Ett med en hygglig summa om han skriver på, ett annat med en mindre summa, men där han är tryggad en bra anställning i Danmark efter sin karriär. Om det sedan räcker är 50/50.

Även med Kim kvar i laget så är tanken att truppen skall förstärkas med tre spelare som har kvalitë för att ta en startplats 2009. En av dessa är Per J. Skulle Kim lämna så är det fyra spelare det handlar om.
Örebro DaSa
2008-10-21 20:48
Nej, men seriöst så skulle jag kunna tänka mig att chansa med en mindre trupp för att kunna behålla spetsen (=Kim). Vi har inte råd att ha två allsvenska spelare på varje position, tycker att vi skall ha följande trupp nästa säsong.

Alven/Rosendahl
HB: PaAn/Green
Mitt: Berra/Glenn/Oscar
VB: Wovven (back-up Glenn och Per J)

Mittfältare: Kihlen/Nordin/Per J/Lundholm/(Tjerna eller Nobbe beroende på hur kontraktsförlängning m.m.)

Yttrar: Porokara/Bassombeng/Frempong
Target: Olsen/Jidsjö

Totalt: 2+6+5+5 = 18 "A-lagare"

Sen kan vi ha ngr ÖSK Ungdom spelare som vi kan ta in om det skulle krisa. Får vi långtidsskador får vi självklart vara beredda på att "panikköpa" ngn ersättare.

Gick vi inte runt på typ 16 spelare 94?
Örebro 0REBR0
2008-10-21 20:42
spana in nordin snackar "låtsas"-fotboll.(länken)

DaSa//
synd att det skulle falla på en sån sak! ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-21 20:41
Jag hoppas att det förlängs. Jag är mycket nöjd med deras jobb. De har en tydlig spelidé och vet vilka sorts spelare de behöver.
Örebro DaSa
2008-10-21 20:39
Enligt mina säkra källor verkar det kört med Kim, tydligen var de överens om lönen men de kunde inte komma överens om sista klasulen. Kim krävde att svampen skulle målas om röd och vit samt döpas till "Kim Olsen Tower". Men Sjögren vägrade måla om svampen i Degerfors färgerna så vi får klara oss utan Kim nästa år...
Örebro Mittåt
2008-10-21 20:38
Midsomer// Jag har inte forskat i ämnet än. Jag undrar om ÖSK själva vet. Det kommer att gå åt en hel del spelare för att fylla två lag plus avbytarplatserna. Om de nu inte fixat något lokalt motstånd.

Jag skulle tro att ÖSK kommer att spela med bänkspelarna från GAIS-matchen, några förtjänta talangtruppsspelare (Nilsson, Astvald borde vara rätt givna), kanske några av de spelare som testats i U21-allsvenskan och de två som var här på träning, några lokala förmågor (Calle Olsson t.ex). Men det blir ändå drygt att hitta ett 30-tal spelare som man behöver om man vill ha fulla lag.
Örebro BabyKladde
2008-10-21 20:33
Ämne: Hur långa kontrakt h....
nästa säsong också. men tror man kommer förlänga till kanske 2011.
Annons: