/fotboll/osk/forum/6569.aspx/fotboll/osk/forum/6569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2008-10-22 22:02
Håller med midsommer o mittåt In med Tjerna!
Örebro malge
2008-10-22 22:02
ja men snacka om kortsigtigt
Örebro Midsomer
2008-10-22 22:01
ÖSK-Karl//

Tjerna skulle nog kunna ersätta rätt bra. Om inte bättre. :)
Örebro SyreAtom
2008-10-22 22:00
ÖSK-Karl//

Den spelare som är högintressant för Ösk kan den ha som första initial "S" i sitt efternamn? :)
Örebro Mittåt
Det blir nog Tjerna som ersätter Nordback.
Örebro in med Boniek
Ösk-karl

Håller med! men Johansson? sprang dessutom mer Helsingborg än Nobben
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-22 21:58
Midsomer//

Vi får heller inte glömma att Nordback snart är kontraktslös. Enligt mig är han inte lätt att ersätta.
Örebro jappel
2008-10-22 21:57
Ämne: Midsomer//

Vi för....
Tack och tack, dels för att du inte skriver ut något som skadar förhandligarna. (inte för att jag är rädd att du skulle det heller...)
och framför allt tack för att det inte är dr bp.
Örebro Wuzac
2008-10-22 21:57
Med facit i hand. Skönt att det aldrig blev doktorn
Örebro in med Boniek
2008-10-22 21:56
Ösknisse/ omogen inställning till Näfver hoppas han hamnar i en bra ICKE svensk klubb o lyckas o säljs till Manchester U o får en fet bonusklasul o sen vänder hem till Svartvitt för han har inga har feelings..drömma kan man ;)
Örebro Conjuration
2008-10-22 21:56
ÖSK-Karl// Tack, det känns jävligt bra att du finns här på forumet och tar hand om personer som undrar saker :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-22 21:55
Midsomer//

Vi förutsätter att Kim stannar, då är det en spelare i varje lagdel. Man anser att truppen är för tunn för att hävda sig bland topplagen, en spelare är högintressant, tyvärr vågar jag inte skriva ut namnet innan det är klart, men då får Rodevåg inget fortsatt kontrakt med ÖSK.

Det är inte doktorn ;))
Örebro Midsomer
2008-10-22 21:55
Vore rätt kul om vi var i ett sådant läge inför sista matchen att Ljugskile kom till Örebro och var tvingade att vinna. Undrar när man börjat satsa offensivt isåfall. 85:e?
Örebro in med Boniek
2008-10-22 21:53
Chipset/ jag tar gärna den tråkiga silly season för dem 2 ;)

Ja o oroa sig för Nordin, Basse, Alven sticker. sen har vi en massa spännande talanger o följa upp ;)
Örebro ösknisse
2008-10-22 21:52
Om nu Näfver hamnar här tillslut, vart hamnar han? Förhoppningsvis enligt mig i alla fall på kallast möjligast plats.
Örebro Chipset
2008-10-22 21:51
Om Kim och Johansson blir klara tidigt kan silly season bli den längsta och tråkigaste någonsin. Fast det klart, det är intressant att se var Näfver tar vägen.
Örebro Chipset
2008-10-22 21:49
Ämne: Hände det något spec....
Hur kan bedömningen vara så godtycklig? Genom din analys fick jag upp ögonen för detta för första gången. Skandal!
Örebro Midsomer
2008-10-22 21:48
ÖSK-Karl//

Vilka postioner avser man förstärka? Mittfältet främst antar jag? Innerback? Ytterback?
Örebro ösknisse
2008-10-22 21:48
Är det bara jag eller känns planeringen till nästa säsong ovanligt planerad?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-22 21:47
Conjuration//

Affären med Kim påverkar inte övriga satsningar, tre spelare som kan gå in i laget skall värvas till nästa år, en av dem är Per J. I övrigt hoppas man finna bosman-spelare. Skulle affären med Kim spricka så skall fyra spelare in är tanken.

Sedan så är inte priset på Kim hutlöst, inte ens i närheten av vad Barsom krävde.
Örebro ösknisse
2008-10-22 21:45
Om man bara på något sätt kunde få reda på hur det gick!
Örebro Conjuration
2008-10-22 21:41
Hoppas att det verkligen löser sig med Kim men om vi lyckas få Kim för ett hutlöst pris hur blir det då med Per Johansson?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-22 21:34
Farsen på förbundet fortsätter.. vilka tomtar de är alltså..
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-22 21:32
Mittåt//

"Det är klart att det alltid finns praktiska detaljer att diskutera när man förhandlar om ett sådant här kontrakt"

Ja, det har du säkert rätt i. Vet att bostadsfrågan var/är en nöt att knäcka. Någon som har ett hus att hyra ut i tre år?
Örebro Wuzac
2008-10-22 21:31
jappel // Sixten fick en åthutning av domaren...
Örebro jappel
2008-10-22 21:30
Hände det något speciellt under matchen? skämde publiken ut sig? klagade ÖSK mycket på domaren?
Hur jag räknar kan jag inte förstå hur vi skulle kunna komma under 7,25...men som sagt förbundet är fullt med idioter. tråkigt nog verkar detta även gälla deras springpojkar som rapporterar om fairplay.

Matchdelegater följer alla matcher i Allsvenskan och Superettan och gör en fair play-bedömning av lagens Fair Play-prestation tillsammans med domaren. Bedömningen ska vara baserad på positiva hellre än negativa aspekter. Fair Play-bedömningen görs utifrån sex kriterier:

Röda och gula kort (max 10 p) = 10 (odiskutabelt)
avdrag från maxpoäng görs utifrån antal gula och röda kort.

Positivt spel (max 10 p) bör minst vara 6 (troligen bör det vara en 8) om man vinner hemma och gör mål i båda halvlekarna.
Belönar positivt och för publiken attraktivt spel (högt tempo, anfallsvilja, snabb igångsättning av spel etc)

Respekt för motståndaren (max 5 p) om inte spelarna hånade och dummade sig mot Hifarna under match ska detta vara en 5:a.

Respekt för domaren (max 5 p) spelarnas eller? 4a?. minst en 3a.

Lagfunktionärernas uppträdande (max 5 p) ok Sixten kanske drog ner detta till en 2:a då..

Publikens uppträdande (max 5 p)
Hemma- och bortafansens insatser för matchinramningen och fair play-andan.
Bör minst vara en 4a mycket publik och säkerligen inte allt för missnöjd sådan heller.
men ok 3a för att räkna lågt.

Poängtalen summeras och divideras med maximalt antal poäng - därefter multipliceras talet med 10. Maximalt antal poäng kan reduceras när någon bedömningsgrund inte är tillämplig (tex "publikens uppträdande" bedöms inte om laget ifråga inte haft ett väsentligt antal fans på plats).
29/40=7,25 lågt räknat. Denna mathc känns som 34/40=8,5...vilket kanske är aningens högt..men det borde inte ha varit omöjligt.. krävs det mutor?
Örebro Conjuration
2008-10-22 21:29
Alla älskar Henke - även jag ironiskt nog haha.

Helsingborg får en del tröstpoäng eftersom det är synd om dom. De har sveriges fulaste supportrar, någon sympati måste de väl få av någon?

(Hoppas du läser det här Kalix)
Örebro ösknisse
2008-10-22 21:28
Ämne: Ämne: I "....
Tomteförbundet rider igen! Med Lars-Åke Lagrell i huvudrollen!
Skandal är bara förnamnet!

Kom igen ÖSK, knyt ihop säcken nu med Olsen i den!
Örebro Arx
2008-10-22 21:27
Angående kostnaden för Kim (men det kanske redan har varit uppe, det var en evighet sedan jag var här på forumet). Om han stannar åker ÖSK på att betala skatt för den tid han redan spelat i klubben. Nu har han gått på artistskatt, stannar han blir det en retroaktiv skattesmäll för klubben. Även skattemyndigheten håller med andra ord tummarna för att han stannar i Örebro.
Örebro jappel
2008-10-22 21:24
Ämne: I "Fair play&qu....
Tyvärr verkar det du säger stämma.
Hur kan Örebro t.ex få 6,5 i omgång 26. Vi spelar ut Helsingborg hemma, vi har mycket publik, vi har inga varningar mot oss. vi spelar ut hela matchen på ett underbart vackert sätt.

I samma omgång får Helsingborg 7,75!!. Ett HIF som förlorar mot oss med 3-1 dom försöker/kan inte ens stå upp mot Örebro mot slutet. dom får två varningar..Varför skulle dom få bättre fairplay än ÖSK????
Annons: