/fotboll/osk/forum/6565.aspx/fotboll/osk/forum/6565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vegurra
2008-10-21 16:28
=joth=// Porokara är knappast lämplig i en offensiv mittfältsroll. Hans långa steg lämpar sig inte så bra på mycket små ytor som det oftast är i mitten. Jämför med Nordins korta steg och förmåga att hålla bollen nära kroppen.
Porokara skall komma med fart på en fri yta och utmana när motståndaren närmar sig.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-21 16:23
ÖSK KRILLE//Ja vi ÖSKare får vara glada för det lilla... :-)
På vilken position ser du staaf i din elva? Jag har verkligen svårt att peta in honom någonstans.

För övrigt skulle jag vilja se Porokara i en offensiv mittfältsroll. Tex som ersättare för Nordin i senaste matchen... bara för att se om han skulle prestera ännu bättre där.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-21 16:16
Ja vi får väl vara glada för att Kim vill spela i ÖSK för huvudtaget! Jag ser inte staaf som en ersättare till kim. ÖSK måste köpa in en etablerad target om nu inte Kim skriver på.
Örebro Kramelet
2008-10-21 16:11
Jag skulle tycka det vore intressant att jämföra vad kim har för någon lön i dagsläget, och vilken lön han haft i danmark o eventuellt också i england. vill han dubbla lönen närmaste 3 åren för att agenten ser en möjlighet att suga ut pengar? Ösk tjänar helt klart pengar på billiga övergångssumman, men är de dessa pengarna som kim och hans agent försöker lägga beslag på så kanske de är lika bra o leta vidare.

Kim har även svagheter, tekniken är inget o skryta om och målflytet tar väll slut tillslut.
någon annan lång stabil typ måste väll finnas någonstans o slå inlägg mot? säkert i norrland?
2008-10-21 16:09
Farsen fortsätter//Tycker att klubben har det om man läser mellan raderna. Har för mig att klubben har anställt ännu en säljare på marknadssidan... det om något borde väll vittna om kommande intänkter tex.
2008-10-21 16:07
ÖSK Krille//Tycker nog inte att Kim ska vara tacksam för något... däremot ska vi supportar var det för det han gett oss under den tid hansepnderat här. Han har gjort det jobb han är anställd för under den tid han är i ÖSK.
Det är upp till ÖSK/Spelarinvest att lösa detta.

För övrigt tror jag inte på Robin Staaf. Ser inte vilken position han skulle kunna ta i vårt spelsystem. Han är enligt mig ingen som kan ersätta Kim Olsen... då ser jag hellre Rodevåg på den positionen. Staaf hade nog bättre passat in i en 4-4-2 uppställning.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-21 16:02
ÖSK Krille/ Man kan inte begära att en spelare ska skriva på för en klubb i ren tacksamhet i dagens fotboll.

Frågan kvarstår: Har ÖSK ekonomi för att vara topplag??
2008-10-21 16:02
Sekt. E//Vad säger du... förlorade Degerfors på Råsunda... :-P
Örebro ÖSK KRILLE
2008-10-21 15:57
Jag hoppas att Kim Olsen skriver på för ÖSK. Med tanke på den sjuss Kim fick i sin karriär så borde han som tack skriva på ett nytt kontrakt. Det vore synd om han gick till en annan svensk klubb. Jag skulle hellst av allt se att han valde en dansk klubb i så fall.

Samtidigt så ska inte ÖSK riskera sin ekonomi för en spelare. Om nu inte Kim skriver på ett nytt kontrakt så tror jag ÖSK har andra alternativ som man jobbar på. Scoutverksamheten verkar vara rätt bra nu för tiden. Det finns en spelare som jag tror mycket på till nästa säsong och det är Robin Staaf.

Till sist vill jag säga till Sjögren och co att: Hur det än går med förhandlingarna med Kim så gör det som är bäst för ÖSK!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2008-10-21 15:51
joth // mmm , tydligen spelades det en match någonstans i solna igår också. Dock en helt ointressant sådan där några som heter dif förlorade. Rejält. Har inte de för övrigt lockat över några av våra spelare med förmodade löften om guld och gröna skogar...?
Örebro Sersant
2008-10-21 15:50
Egentligen så tycker jag inte Kim affären är så komplicerad. Om ÖSK vill ha en spelare med spetskompetens så får man betala anars får vi rikta in oss på en sämre spelare för tror inte vi hittar nån med dokumenterad spetsegenskaper för billigare peng. Så länge han presterar bättre än dem andra spelarna så förtjänar han högre lön.

Sen om pengarna finns eller inte det är en annan sak.
Örebro Sekt. E
2008-10-21 15:48
Kul att Karl tror chansen för Kims fortsatta närvaro är 50%. Personligen trodde jag den var mindre. Och att hans utspel igår var en gest av tacksamhet och glädje över att ha fått lira några matcher i den finaste av tröjor.
2008-10-21 15:40
För övrigt väntar jag på att NA ska införa en "Bäst-i-stan" pokal... kan man inte vinna Allsvenskan får man hitta på något eget. :-P
Örebro Erki
2008-10-21 15:31
Med hjälp av Spelarinvest och sponsorer borde det inte vara omöjligt att få ha kvar Kim. Både spelarinvest och sponsorerna borde även ha intresse av att behålla honom. Han får ju mycket plats i media redan nu och ökar ÖSKs marknadsvärde.

Jag tror att vi kan få mer betalt av att sälja Kim om någon säsong än vad hans treårskontrakt kostar, om han fortsätter prestera som han gjort i höst i en säsong till.
2008-10-21 15:25
ÖSK-Karl//Så du menar att det det finns ett intresse från Spelarinvest till att signa Kim?

Om Kim går förlorad har Fotbollsutkottet en mycket intressant uppgift framför sig. Att hitta en spelare med Kims kvaliteer som går direkt in i elvan till nästa säsong.

Är det nu också så att man inte är beredda att sattsa så kan man lika gärna sälja av lite andra lovande spelare som i alla fall kommer att vara för gamla när det väl är dags att sattsa på SM-Guld. Minimera kostnaderna rejält så att vi kan sattsa en klumpsumma 2015?
Örebro Midsomer
2008-10-21 15:23
ÖSK-Karl//

Hur bedömer du chansen till andra nyförvärv om vi skulle kontraktera Kim. Innebär det t.ex att vi inte får se Per i ÖSK anno 2009?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-21 15:15
One¨touch//

"Synergieffekten" är helt klart med på tapeten vad gäller Spelarinvest, utan den hade denna affär redan varit sprucken. Just nu bedömmer jag chansen till att Kim stannar till 50%.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-21 15:09
Jag tror inte Kim kommer spela i ÖSK nästa år. Antagligen kommer prislappen ligga på minst 5 miljoner. Småpotatis för klubbarna som rycker i honom.

Tyvärr är inte ÖSK redo för att bli ett topplag i allsvenskan om man inte ens har råd att spendera 10 miljoner på nya spelare. Tråkigt när det hade varit en realitet med det spel vi har fått se i höst. Men kanske kan vi ha tur och hitta nåt nytt fynd i Kamerun eller liknande??
Örebro Erki
2008-10-21 15:06
Hoppas ÖSK funderar ordentligt på hur mycket man skulle kunna tänka sig att lägga på Kim. Man måste ju kunna lägga lika mycket pengar på nytt kontrakt för Kim som på ett nyförvärv i samma klass om Kim lämnar. Antagligen blir det billigare att kontraktera Kim än att köpa loss en annan forward i samma klass, ge honom en fet sign-on bonus och betala hans lön i några år.

Säg att en forward i Kims klass kostar 5 miljoner i bara övergångssumma, nog borde det kunna räcka till att uppfylla Olsens krav under 3 år?
Örebro rirobban
2008-10-21 14:58
Kim-affären är ungefär som ÖSK i stort. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan:S

Aja om ett par dagar lär vi inte behöva diskutera om han stannar eller inte stannar...
2008-10-21 14:57
Sekt. E//Man skulle ju nästan kunna tro att de har förlorat ett derby... ;-)
Örebro Sekt. E
2008-10-21 14:51
Det verkar som om dif har det lite körigt på forumet, ty nu får endast difare skriva där...
Örebro One¨touch
2008-10-21 14:46
En aspekt som jag tycker spelarinvest borde beakta är "synergieffekten". Även om man inte tror sig tjäns några pengar direkt i K.O. så höjs kvalitén i laget i och med hans närvaro. Den synergieffekt jag surrar om finns i kvalitetshöjningen av ÖSK spelet vilket lyfter såväl laget som enskilda spelare. Därmed får vi en positiv synergieffekt för de spelare SpelarInvest har kapital i. (är en smula stressad, därav den något hastiga formuleringen).
~Forza Svartvitt
2008-10-21 14:45
Kronblom//Långtidsskador täcks väl av det normala sjuksystemet...

Sen handlar det om att skicka ut signaler till fotbollssverige. Positiva sådana.

Jag tror inte att Kims löneanspråk är så stora att det på något sätt kan äventyra klubbens ekonomi på sikt. Var går smärtgränsen?
2008-10-21 14:40
Sen kan vi ju även diskutera Kims ålder... är 29 år så fasligt mycket? Hur gammal var Henke när han drog på sig Manchester tröjan?
Kan inte Kim vara den typen av anfallare som faktiskt kan hålla på några fler år än genomsnittet? Typ Henke, Hasse Berggren m.fl.
Örebro Kronblom
2008-10-21 14:37
Ämne: Kronblom, egentligen....
Det är ganska öppen fråga om var han spelar nästa år,hoppas han stannar men det är stor risk att han söker sig annanstans,ÖSK kan inte erbjuda det lönekuvert som många storklubbar kan och finns ingen anledning att riskera ekonomin för en enskild spelare hur viktig han än må vara.Ponera att ÖSK faktiskt har möjlighet att få hit honom permanent och att han åker på en skada,då har man kanske inga ekonomiska möjligheter att få hit en ersättare,iallafall inte av den kalibern.Hoppas man löser detta men det är ett vågspel när det handlar om de summorna!
Örebro SyreAtom
2008-10-21 14:35
One Touch//

Håller med dig, gillar också vad Sjögren har gjort i Ösk, mot hur det sett ut innan i klubben. Har fullt förtroende för Sjögren.

AIK Saywee
2008-10-21 14:33
Se upp med kopior!

Edit undrade om några fler har samma problem?
AIK Saywee
2008-10-21 14:33
-=joth=-

Mycket intressant aspekt!

Det är många kockar och många olika roller och beslut som skall styra mot samma mål!

PS Fick skriva detta inlägg ytterligare en gång eftersom jag trodde att jag skulle vinna tid genom att kopiera joth´s nick, men se då, inträffade det som inträffade även förra veckan, när jag skickar meddelandet, så kommer jag till svartvitts startsida ...?
2008-10-21 14:22
Känns det inte lite som att Spelarinvest är boven i detta? Som jag fattar det är inte Spelarinvest intresserade av Kim eftersom det på sikt inte ger någon vinst.

Tycker Spelarinvest borde ge Kim en rejäl sing-on fee som i sin tur kan sänka de lönekrav han har mot klubben.

Kim affären kommer för mig bevisa om intresset för plånboken är större än intresset för ÖSK när det gäller Spelarinvest.

EDIT: Naturligtvis kommer jag inte att klassa Kim som en svikare om det inte blir något kontrakt med ÖSK. Däremot kommer jag bli besviken på organisationen ÖSK som helhet inkluderat Spelarinvest, Bolag och Förening.

Som någon sa så är Kim mer än bara det han utför sportsligt. han är ett varumärke som på ett positivt sätt kan förknippas med ÖSK.
Annons: