/fotboll/osk/forum/6554.aspx/fotboll/osk/forum/6554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-10-27 09:58
Ser verkligen fram mot kvällens drabbning. AIK borta. Örebro brukar av gammal vana få till bra resultat borta mot gnaget. Kan kanske ha att göra med att aik-publiken oftast kräver vinst, någon som bevisligen inte är helt lätt mot något lag i AS. Hoppas att vi kan gå in och "överraska" i år igen. Vi ha ju revanch att utkräva efter missen på BA i våras.
Full fart frammåt Örebro.
Håll tätt bakåt Örebro.
Örebro Matta
2008-10-27 09:34
Jag tippar följane lag:

Alvåbåge
Antonnen,Ze, Henriksson, Wowoah
Johansson
Gerzic, Norback
Bassombeng, Rodevåg, Porokara
Örebro OnicO
2008-10-27 07:42
Det bli säkert en del ändringar idag, Berra och Oscar är tillbaka, även Eric spelar (enlig rapport)
Kanske Bertin Zé och Oskar Johansson bildar mittlåset. och flyttar Sebb på mitten.

Örebro Aspen
2008-10-27 07:28
Undrar om det blir 4-4-2 idag. Med tanke på det ansträngda läget med skador och avstängningar.
Örebro oroT
2008-10-27 06:51
Ingen SvartVit själ som bor i Växjö?

Jag och en rackarns gnagare ska kika matchen ihop och alltid trevligt med fler själar =)
Örebro singelolycka
2008-10-27 00:19
Jag har märkt av att det hänger en hel del exilkubaner här i Göteborg. Hoppas många har tid och lust att ta sig ner till sportbaren Plain Kitchen på Risåsgatan för morgondagens drabbning. Jag vet i alla fall att jag kommer att vara där.
Örebro Mittåt
2008-10-26 23:04
IFK Mariehamn, en klubb där ju ÖSK har vissa intressen, avslutade den finska ligasäsongen på ett starkt sätt genom att slå ligatvåan FC Honka (Ronis gamla klubb) med 3-2. Segermålet gjordes på övertid av Tommy Wirtanen, som påstås ha varit i Örebro för att bekanta sig med stan. Moses Reed spelade inte denna match.
Örebro OnicO
2008-10-26 21:27
ÖSK-Karl//

70% är mycker bra:)
Han stannar,det tror jag stenhård på.
Örebro OnicO
2008-10-26 21:22
nytt om Kim..
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-26 21:18
Midsomer//

Jag trodde Kim hade en lite äldre grabb också?

Det enda jag har hört om A-truppen är att det skall in tre spelare som kan ta en plats i laget, en av dem är Per J. Skulle Kim lämna ligger prio ett på att hitta en ersättare. Om Nordback lämnar skall även han ersättas.

Men det är bosmanspelare som främst skall jagas.

Sedan är Näfver ett ekonomiskt orosmoln, hittar han ingen ny klubb så är han en rätt stor kostnad nästa år och heller ingen försäljningsintäckt.
Örebro Midsomer
2008-10-26 21:01
ÖSK-Karl//

Jag tror inte att lilla Caroline (3 år om jag minns rätt) är speciellt svårövertalad. Hon följer nog med glatt bara hon får vara med mamma och pappa. Oavsett om det är Örebro, Novosibirsk eller Tromsö. :)

ÖSK-Karl//

Vet du hur ÖSK resonerar kring vänsterback Ismail från Skiljebo och Bedoya. Ryktas också att ÖSK vill förstärka med en högerback.

Bob Probert//

Välkommen! Alltid kul med nya infallsvinklar och skribenter.

Kanske gynnar Kims ständiga skador (även om de känns mest oturliga som armbågen senast) ÖSK i förhandlandet. Hälseneproblem är dock lite oroande. Minns Christian Johnsen, det hade blivit en kultlirare mas grande i Svatvitt men hälsenstrul i kombination med konstgräs = :(
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-26 20:57
Bob Probert//

Välkommen hit!

Vad gäller Kim så är det färdigförhandlat, alla parter är nöjda, men det är nu upp till Kims familj om de vill flytta till Örebro.

Värst är det nog för Kim att övertala barnen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-26 20:49
OnicO//

Nej, magkänslan vägrar att infinna sig ;))

Men chansen att han blr kvar är fortfarande 70%, det hänger på familjen, jag tror beskedet kommer på tisdag.

Att han inte kan medverka mot AIK förstår jag, men man ser ju ofta spelare med knäckta näsben medverka i matcherna med ett speciellt nässkydd, så jag fattar inte resonemanget om att han blir borta resten av säsongen, är det någon som gör det?
Örebro Chipset
2008-10-26 20:47
Bob Probert// Snyggt nick. En favorit i Red Wings när det begav sig. Fick inte stryk på hela 80-talet och kunde spela hockey ibland. Välkommen till svartvitt!
Örebro OnicO
2008-10-26 20:33
Bob Probert//
Kim har onekligen varit väldig viktig för oss.
Jag tycker han har redan gjort mycket för laget även om han skulle vara borta dem 3 återstående matcherna.
Hur som helst, jag tror han stannar, och jag litar på styrelsen att dem sköter sig när det gäller ekonomin. jag tycker dem har redan bevisad den biten.
Bob Probert
2008-10-26 20:23
Onico//
Tackar,
börjar debatten direkt, Kim är en mycket bra lirare i ÖSK, men skadan är kanske "redan skedd", skadad resten av året kanske, hur ser det ut nästa år ...? Prislappen, under börskrachen´s dagar, höjs den eller blir det realisation, eller realistic ...?
Örebro OnicO
2008-10-26 20:13
Bob Probert//
Välkommen till svartvitt.
Örebro OnicO
2008-10-26 20:12
Ämne: http://viastream.pla....
psoari //
han är en pajas.
Sådan far. sådan son.
Bob Probert
2008-10-26 20:12
Hello!
Jag är ny här, men har följt Svartvitt ett längre tag och ska bli mer aktiv på detta forum. Åsikter och debatt är bara utvecklande. ;-)
Örebro OnicO
2008-10-26 20:07
ÖSK-Karl//
Hur är det med magkänslan nu när det gäller Kim?
Mer positiv nu?
Örebro huggorm
2008-10-26 20:01
Om nu Kim inte väljer att stanna i ÖSK.Ska han då spela resten av matcherna eller ska man låta någon av dom andra spela för att testa till nästa år?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-26 19:41
DaSa//

Jag har ingen aning om hur det går med Bedoya, men om Kim stannar och Per J ansluter så är de ekonomiska resurserna knappa. Det är ytterliggare två spelare minst som skall in till nästa år, men troligen är nog Bedoya för dyr.
Örebro Chipset
2008-10-26 19:26
Med hela centrallinjen borta, dvs. Kihlberg, Wikström och Olsen, så vågar jag inte tro på poäng imorgon. Är därtill inte Nobbe eller Berra tillgänglig får man be till gudarna. Jag är nöjd med en pinne imorgon.
Örebro Bastard on Parade
2008-10-26 19:03
"I återvändande Johan Alvbåge har ÖSK en av Allsvenskans bästa målvakter och i offensiven har klubben fått de vapen som saknades under säsongens första hälft."

Varför blir man inte förvånad?
Örebro psoari
2008-10-26 18:56
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=sport_se&PKVideoID=16805

Det här är humor. Wernbloom har just gjort sitt frisparksmål, han springer iväg och lagkamraterna vill fira honom. Kolla extra på nummer 7, ungefär 17 sek in i filmen. Det är ju så bra...
Örebro GT
2008-10-26 17:07
I år är Stockholmslagen med sina x gånger budgetar mot oss helt överlägsna lilla ÖSK...

Med tanke på spelprogrammet har vi stora chanser på 7 poäng till i år, inga fel !!

6 Hammarby 27 10 8 9 37-39 38
7 AIK 27 9 9 9 29-30 36
8 Örebro 27 9 9 9 30-36 36
9 Djurgården 27 9 9 9 28-34 36
Örebro Mittåt
2008-10-26 17:06
Kul för Gefle. Nu ökade deras chanser att hänga kvar rätt ordentligt. De har ett svårt program kvar, men tar de poäng mot Trelleborg, så måste Ljungskile vinna två av tre för att kunna gå om och undvika kvalspel.

Negativt för ÖSK är att Hammarbys förlust kanske bättrar på AIKs motivation inför matchen i morgon. Vinst för Solnalaget innebär nämligen att de kan ta över som bästa Stockholmslag. Något som säkert motiverar en knackig säsong som denna.
Örebro Mittåt
2008-10-26 16:43
Jag tror att tajmingen var riktigt bra. Den bör öka chansen att han tackar ja.
AIK Saywee
2008-10-26 16:36
Vilken taskig tajming för främst Kim men även ÖSK att i förhandlingstider, "riskera" att superdansken blir skadad resten av säsongen ...

... en komplicerad affär blir ännu mer komplicerad ...?
Örebro Mittåt
2008-10-26 16:34
Ännu härligare med 2-0 då.
Annons: