/fotboll/osk/forum/6552.aspx/fotboll/osk/forum/6552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro OnicO
2008-10-27 18:44
På tal om licensnämnden så är det kanske dags igen att slänga ut ösk ur allsvenskan för att få upp Assyriska nu när dem inte klarade kvalplatsen.
Med Assyriska i AS får kanske Lagrell en bättre bud på tv rättigheterna.
Örebro Sekt. E
2008-10-27 18:40
Vegurra // det skulle inte kännas speciellt förvånande om de slog ner på ljungskile ganska rejält. Faktiskt. Lite som på oss en gång i tiden. Lillebror ska hållas kort.
Örebro 0REBR0
2008-10-27 18:38
Ämne: Vad säger licensnämn....
Fick Djurgården några straff för att deras match mot Nkpg blev uppskjuten?
Örebro Vegurra
2008-10-27 18:33
Vad säger licensnämnden om Ljungskiles arena?
Skall man inte som allsvenskt lag ha en spelbar plan från april till november?
Kvällens match är uppskjuten p.g.a av icke spelbar plan
Örebro Mittåt
2008-10-27 18:28
Jag tycker att det är en fördel om man har ett lag som kan spela både 4-3-3 och 4-4-2. Frågan är bara om dom kan det.
Örebro Mittåt
2008-10-27 18:24
Sixten ändrar inte gärna, men när han gör det så gör han det med besked. Som mot Kalmar borta.
Örebro 0REBR0
2008-10-27 18:21
sixten ringde just och meddelade dagens PUSSEL (han sa så) och rablade bara upp alla namnen utan någon somhelst ordning... hemlighetsmakeri på hög nivå!
Örebro Bastard on Parade
2008-10-27 18:17
Jag förstår ingenting. Sixten har tidigare envisats med att ändra så lite som möjligt. Nu ändrar han spelsystem och flyttar runt ett antal spelare.

Ska bli intressant att se hur det går.
Örebro ÖSKare i exil
2008-10-27 18:14
Någon som blev klok på sixtens startelva?
Örebro Chipset
2008-10-27 18:12
Mittåt// Vore tråkigt om det blev så. Skulle gärna vilja se Degerforsbussen svänga in på Rosta gärde/Trängens IP

Anderzon// Mitt i prick. Håller med. Varför ändra på spelsättet? Berra-Johansson hade varit perfekt i mittförsvaret. Bassombeng lär få svårt att agera target åt Roden.
Örebro Mittåt
2008-10-27 18:01
Nej, det är inte klart hur ettorna kommer att se ut än. Det beror nog på vilka lag som kommer upp alt. trillar ner. För vår region är kvalmatchen Vasalund mot Limhamn/Bunkeflo av intresse.

Jag har en känsla av att det kan bli rätt trångt i norrettan eftersom både Degerfors och Enköping åkte ur. Det är inte omöjligt att Degerfors slipper nesan att åka till Örebro genom att man placerar dem i div 1 Södra. I den serien spelar redan Carlstad United och då är det rätt logiskt att även Degerfors hamnar där.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-27 17:44
Mittåt//

Vet du hur de delar in de båda div.1-serierna, kan vi vara säkra på att Karlslund, Forward och Degerfors hamnar i norra?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-27 17:31
Farsen fortsätter (igen)//

Bekymret är att Nobbe valt att inte förhandla ännu. Mittåt anade Norge och då är väl det möjligt att Walker "snor" honom.
Örebro 0REBR0
2008-10-27 17:17
Ämne: Någon som har järnko....
du måste alltid ha sopcast för sopcast sändningarna men till vissa sändningar (läs AIK-ÖSK) behöver du VLC också för att kunna titta... (antar att det är någon avkodning som inte sopcast klarar)
Örebro Kramelet
2008-10-27 17:15
Det använder sopcast men spelas upp i vlc eller windows media spelare, vet inte varför det är så men det är inte så mycket svårare, vi får hoppas att det blir sändning på den där, ibland så är de bara lurendrejeri.
Örebro Ropesin
2008-10-27 17:10
Någon som har järnkoll på hur streamingen fungerar? Räcker det inte att kolla i sopcast, jag läste något om VLC. Vad är skillnaden? Se länk!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-27 17:06
ÖSK-Karl/ Vart är Nobbe på väg?
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-27 16:52
Ett innerbacksbar som kanske spelar sina sista matcher för ÖSK. Seb lämnar och Nordback verkar svår att behålla.

Själv skulle jag vilja behålla dem båda nästa år.
Örebro pemo
2008-10-27 16:41
Jag tror inte att ZE är helt skadefri. Det är nog lättare att spela med SEB och Nordback då de i alla fall pratar samma språk. Sen håller jag med om Basse. han var inte bra varken mot HIF eller GAIS, men om han slipper defensivt tänk ( i 4-4-2 ) så ligger han väl på rulle med sin fart. Sedan kommer Roden och nyper in returerna. 3 - 0 till ÖSK i kväll. Roden hattrick. Dags för Nordin att visa upp sig på vanligt (träsk) gräs och visa att han är den kommande stjärnan som vi tror. Spännande stund framför sportradion i kväll i alla fall.
Örebro Old Boys
2008-10-27 16:39
Henke// Pitchers?
Örebro Midsomer
2008-10-27 16:20
Nordback och Sebbe i luftspelet mot Burgic och Obolo. Det är oroväckande på min ära.
Örebro Mittåt
2008-10-27 16:14
Backlinjen är nog ok. Men kommer Per och Nordin att klara av att kontrollera det inre mittfältet på egen hand?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-27 16:10
Efter att ha sett elvan blir man smått orolig. Den backlinjen vi har idag kommer få det oerhört svårt. Hoppas ÖSK kan kriga sig till ett kryss!

Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-27 15:55
Jag vill se hur Stellan skulle sköta sig mot lite bra motstånd.
Örebro Mittåt
2008-10-27 15:49
Visserligen är kontraktet klart, men ersättningen från Svensk Elitfoboll är utformat på ett sådant sätt, att man får mer pengar ju högre upp i tabellen man slutar. Har dock inte kläm på hur stora skillnaderna är.

Håller helt och hållet med om att det är på sin plats att testa en del nu. Speciellt när det gäller Jocke Gren som inte fått så många chanser att känna på allsvenskan. Sammansättningen av mittbacksparet verkar dock inte vara en test för framtiden utan en konsekvens av skadesituationen.
Örebro Kronblom
2008-10-27 15:35
Ämne: Konstig elva. Men å ....
Eftersom kontraktet är klart så skadar det inte att laborera lite men tror att Basse längst fram med Roden inte blir ngn större hit,magkänslan säger iallafall det,Nobbe som mittback kan tyckas onödigt men han kan ju den positionen sen förut.Tycker gott man kunnat kört med 4-3-3 även denna match med Basse-Roden-Roninho i kedjan och haft ett mittfält med Nordin-Nobbe-PJ istället "na-elvan" som jag tror få svårt att hävda sig ikväll!
Örebro OnicO
2008-10-27 15:26
John Alvbåge nominerade till årets målvakt.
Örebro Mittåt
2008-10-27 15:24
Det blir inga större problem med sponsorpengarna för nästa år tror jag. Visserligen kommer existerande sponsorer kanske att dra åt svångremmen.
- Men vi har bara skrapat på ytan än, som Jan Karlsson brukar säga.

Det kanske är tur att det blir fler sittplatser genom bygget av Östra. Ju fler sponsorer som bokas in - ju fler sittplatser kommer det att gå åt.
Örebro Mittåt
2008-10-27 15:20
Jag hade iofs. gärna unnat Joakim Gren lite lättare matcher. Han debuterade mot AIK i juli. Ingen höjdarmatch - varken för Jocke eller för ÖSK. Mot Helsingborg gick det faktiskt rätt bra för hans del. Och så ställs han mot AIK igen - på Råsunda igen. Klarar han detta, så är han med på allvar i kampen om högeracksplatsen. Jocke är snabb och bollsäker, men tyvärr lite nervös ibland. Klarar han första kvarten kan det bli bra.
Örebro Hlynur
2008-10-27 15:19
Hoppas ÖSK:s ledning verkligen tänker till ordentligt gällande ev. köp av Kim Olssen. Vi har nog en rejäl lågkonjuktur framför oss. Sponsorpengar kommer garanterat att minska till nästa säsong och publikintäkter likaså.
Annons: