/fotboll/osk/forum/6541.aspx/fotboll/osk/forum/6541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sundsvall GIFÅsskar
2008-10-28 11:20
Ett av lagen Ljungskile, Bromma eller GIF Sundsvall ska spela allsvenskt nästa år. Vilket lag ger allsvenskan en bättre glans enligt Er mening?
Örebro OnicO
2008-10-28 11:17
Mambo Mumba valde GIf framför ÖSk, så för mig är han är en avsultat kapital i ÖSK historian.
Kim bli kvar nu, hoppas vi kan behålla Per Johansson, sedan ska minst 2 spelare till in.
Örebro Chipset
2008-10-28 11:12
Rodevåg och Mambo Mumba hade jag mer än gärna sett i ÖSK om vi spelat våra klassiska 4-4-2 med högre bollar och mer statistiska positioner. I det nya spelande 4-3-3 hör ingen av dom hemma. Visst, Mambo Mumba kanske har allsvenskans bästa huvudspel men passningspelet är under all kritik. Sixten och Alex är nog mer intresserad av mittfältstyper som Zavadil. Mambo Mumbas landsman Jamal Mohammed hade säkert kunna vara aktuell om det inte varit för att han fuskar en del i det konditionskrävande arbetet.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-10-28 11:05
Olsen snart klar för ÖSK... se länktips.

EDIT: Jäklar vad snabba ni är... :-)
Örebro Sekt. E
2008-10-28 11:00
Jag såg matchen igår. Visst, Rode har inte den bästa av tekniker, men oj vad mannen kämpar. All heder för att han försöker göra det bästa av sin förmåga och krigar för laget. Det kan inte sägas om alla i truppen.
Örebro Kex Gunnar
2008-10-28 10:59
Artikel från Jyllands posten
Örebro Rocky Dennis
2008-10-28 10:57
Härligt Kim!
Örebro Rocky Dennis
2008-10-28 10:54
Varför detta agg emot rodevåg? Okej att han inte har bländande teknik men han gör i alla fall mål de få gånger han får chansen. Jag skiter hur det går till, seriöst. Såg igår att folk inte ville förlänga hans kontrakt etc. 10-15 minuter efter att han gjort ÖSKs ledningsmål borta mot AIK. Vissa har verkligen blivit bortskämda.
Örebro OnicO
2008-10-28 10:52
angående Kim:

Det verkar som det är klart nu att han skriver på, eller rättare sagt det är klart.
när som helst kan det bli officellt.
Grattis ÖSK
Örebro Rooka
2008-10-28 10:51
Kim Olsen: Vi är nära varandra, skriv det
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2008-10-28 10:48

Kim Olsen tror att han kommer att skriva ett treårskontrakt med ÖSK den här veckan. – Vi är nära varandra, det kan du gott skriva. Jag hoppas verkligen att det löser sig så att jag kan förlänga min vistelse i Sverige, säger den danske anfallaren till Jyllands-posten.

Kim Olsen har gjort åtta mål på 14 matcher under sin låneperiod i ÖSK. 29-åringen har kontrakt med danska klubben Silkeborg men ÖSK har en köpoption på spelaren.
Örebro OnicO
2008-10-28 10:51
kim är snart klart.
Örebro Erki
2008-10-28 10:46
Ämne: Ämne: Viktor/....
På länktips kan ni se hur Östra såg ut i torsdags. Tycker inte att det var någon större skillnad närjag var där igår.
Örebro Wuzac
2008-10-28 10:35
Viktor_AIK // Ja, och i matchen efter Gais torskade ni mot Henkeborg när ni mötte "Bra" motstånd. Man är så bra motståndaren tillåter sägs det. ÖSK hade torskat med 0-4 mot Norrköping om de spelat mot oss i samma match.

Jag slog min 11-årige son med 6-1,6-0,6-1 i tennis. Men inte tycker jag att jag förtjänat Jerringpriset för det.

Sensmoral: Det är lätt att vara bra och spela ut när man möter dåligt motstånd. Klass är att spela ut mot bra/jämbördigt motstånd. Ungefär som Bajen gjorde med 3-0 i sista derbyt. Eller vinna "när det gäller".

Edit stavfel
Örebro Disasterpiece
2008-10-28 10:09
Ämne: Fy fan vad negativ p....
Är det någon som är gnällig så är det den person på NA som betygsätter spelarna. Hur bra dom än spelar så får dom ALLTID dåligt betyg! Man kan ju tro att dom hatar ösk dom också.
Örebro Disasterpiece
2008-10-28 10:05
Ämne: Viktor/

Den märks....Hela läktaren är riven nu. Men om dom börjat bygga på den nya vet jag inte.
Örebro Olsén19
2008-10-28 09:37
Viktor/

Den märks att du är 08a... Det enda ni gör är att komma in efter en vinst och käfta som f*n. Heder åt alla aikare som kommer in och är bra vinnare, men klappmongon som du Viktor ger jag ingen respekt till och önskar all olycka!!

Ta dig till gnagarforum och diskutera vad som skall diskuteras!!
-----
Tråkigt med förlust, men jag kunde se det komma.
Tror ändå att vi tvålar till Sundsvall och Ljungskile och därmed tar nåra kliv i tabellen.

Någon som vet hur det ser ut vid Östra? Har inte varit där på bra länge nu...

Örebro Midsomer
2008-10-28 09:28
Babykladde//

Ah, min miss. Fick för mig att han fick sin sjätte varning för säsongen i går och att det var sjukdom, inte avstängning, som gjorde att han missade HIF.

Nåväl, bara bra. Nordin behövs på mitten även om han var mindre bra i går.
Örebro Henke(Old Boys)
2008-10-28 09:27
Jaja,gårdagen spektakel kommer Sundsvall få sota för.
Örebro psoari
2008-10-28 09:18
Jag vet vems "fel" det var att vi inte ledde med 2-0 i halvtid. Såg just sekvensen på Viasatsport.
Vad gör Rodevåg? Istället för att vara spelbar och aktivt delta i spelet genom att placera sig vid bortre stolpen (jaja, inte ända vi stolpen pga offside) så lunkar han från situationen långt innan den var över. Nåja, ett snyggt mål gjorde han.
Örebro BabyKladde
2008-10-28 09:12
Nordin avstängd? hur får du till det ?
han var avstängd mot Helsingborg och har inte fått nån varning varken med GAIS eller AIK..
Örebro Midsomer
2008-10-28 09:06
ÖSK får en viktig roll i avslutningen på säsongen. Möter både LSK och GIF. Vilka vill vi ha kvar? :)

Så både Nordin och Nordback är avstängda mot Giffarna på måndag? Hur formeras laget då? Sebbe target och Berra/Oskar in i mittförsvaret jämte Wikström? Dvs:

Alvbåge
Anttonen-Berra-Wikström-Sammy
Bassom-Kihlen-Per-Roni
Sebbe-Rode
Djurgården 13 augusti 1990
2008-10-28 08:35
Pavey var klar offside när passningen till Markus Jonsson slås. Jonsson tar den på en touch tillbaks i mitten till Pavey som inte varit så ren om han inte varit offside i förstaläget. Offside i min bok, men jag är ingen domare.
Örebro Västbanken
2008-10-28 08:00
För er som diskuterar med ***-are så är det nog inte helt meningsfullt; petflaskor och galgar.
Örebro Grixx
2008-10-28 07:45
Rojas// Tycker att Pelle talade väldigt positivt om ÖSK , att AIK spelade bättre än oss kan han inte mörka som kommentator.
AIK Viktor_AIK
2008-10-28 03:06
gatti: Vad sa du? Jag hör bara gnällande. :( Är det inte dags för dig att dra ut och mjölka korna och se till grisarna nu? En kris, en ko, ÖREBRO!

Ne, det är inte ens kul att retas här inne med tanke på att ni inte har vunnit mot oss sen,... högertrafiksomläggningen typ. 2-1, 4-1, 4-1, 1-1, 5-0. bla bla. Det blir liksom ingen utmaning.

Tack för god match. (för övrigt borde 3-1 målet ha godkänts, läs själv reglerna om ni tvivlar).
Örebro Rojas
2008-10-28 02:21
Fy fan vad negativ pelle blohm är hela tiden, man kan ju nästan tro att gubben hatar ÖSK. Blir så j*vla tröttsamt att höra gnället 24/7.
Örebro rirobban
2008-10-28 01:05
Ämne: Hade hoppats på oavg....
Jag håller med om Gerzic, och därför är det roligt att matchvärdarna på Råsunda utsåg honom till "matchens lirare" i ÖSK.

Men de vill nog gärna ha honom till AIK och hade redan inför gjort upp att han skulle bli "matchens lirare":/
Örebro Erki
2008-10-28 00:37
Hade hoppats på oavgjort mot gnaget och sen två segrar. Hoppas vi avslutar med två segrar i alla fall trots fölusten igår.

ÖSK gör en bra första halvlek, och borde givetvis haft 2-0 för ett sånt läge som Nordin får kan man inte missa (sa likadant efter mff borta). Nordin får nog träna upp avsluten lite.

När AIK sen gör 1-1 alldeles för tidigt i andra känns det riktigt tungt och AIK tar över mer och mer. Bara en tidsfråga innan 2-1 skulle komma.

Plus till Bassombeng i första och Anttonen, Gren och Per skötte sig bra med.
Rodevåg var bedrövlig med förstatouchen och Gerzic gjorde väl sin sämsta match i ÖSK, tappade bort bollar till höger och vänster.
Porokara var riktigt blek också och Wowoah var inte i närheten av godkänd.

Rätt svårt läge att få spela med endast 1/4 av backlinjen ordinarie och inte ens andra eller tredje reserverna som mittbackar. Kihlberg och Olsen saknas givetvis massor, särskilt Kihlberg med sinförmåga att hålla bollen.

Skönt i alla fall att Kim stannar kvar, viktig signal från ÖSK att man vill bygga vidare på detta! (om det högst troliga ryktet stämmer ;) )
Örebro Brus-Nilsson
2008-10-28 00:27
Ämne: Nyss hemkommen från ....
Det hoppas vi stämmer! Vi aer röde, vi aer viide....:-D
Örebro gatti
2008-10-28 00:26
Ämne: Wuzac: 2-2 mot Gajs ....
Din patetiska nolla håll dig på ditt eget forum.
Jag garanterar att ingen är intresserad av vad du tycker och tänker ditt kretin!!!

P.s slå upp det i saol

M v h
Annons: