/fotboll/osk/forum/6528.aspx/fotboll/osk/forum/6528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2008-11-01 01:55
Ämne: wusac, djurgården är....
Djurgården e ju de lag i AS som inte vet hur dem vill lira boll är väl inte förnns nu på slutet dem gått över till en 4-3-3 för mer stabilitet inför nästa säsong.
Örebro Sersant
2008-11-01 01:53
jag fick ju fart på forumet iallfall genom mitt inlägg så här mitt inatten på skräckensnatt när den går över till dagen då vi ska sörja dem döda. ;)

Börjar väl från början

RiRobban:
Jag e alltid full o de vet du ;), hur går de med Leeds?

Per Johansson har ju tagit en plats i våran trupp och han var ju inte direkt ordinarie. Nu vet jag att ingen av oss har sett hans storhet som många här inne verkar ha sett men han har ändå tagit en plats.

Angående omskolning till vb så var de många som inte trodde på varken Riddez el Anttonen som ytterbackar. Vet en viss person som verkligen inte trodde på Anttonen som ytterback han var väl beredd på att satsa mycket på att han aldrig kunde bli en bra ytterback när vi var i SE. hans nick börjar på Ri och slutar på Robban ;).

Wuzac:
När han hade Riddez bakom sig så är jag beredd att hålla med men sen Riddez stack så och även när han fanns i klubben så tyckte jag han hela tiden försökte passa sig runt försvararna istället för att göra en snabb dragning.

Sen håller jag med om att Näfver slår bra inlägg problemet var ju bara de att vi inte hade någon som visste hur man handskades med bollar som kom i luften tidigare (före olsen).
Örebro rirobban
2008-11-01 01:50
Ämne: rirobban: Usla inläg....
Truppens bästa??
Okej det är verkligen så att man har olika åsikter;) Om Näfver hade truppens bästa inlägg så hade Rodevåg truppens bästa teknik. Näfver kunde ju inte slå ett inlägg rätt i slutet i ÖSK. Sen att han kanske kunnat det tidigare, men han är knappast någon bra inläggare om man säger:)
Örebro malge
2008-11-01 01:45
wusac, djurgården är väl det lag som spelar närmast det spel som ösk gör i allsvenska, 4-3-3
Örebro Wuzac
2008-11-01 01:43
rirobban: Usla inlägg? Han slog ju truppens bästa inlägg?
Örebro Midsomer
2008-11-01 01:30
Joint//

Man har precis rivit den östra ståplatsläktaren och tanken är att det skall bli en bättre (dyrare i alla fall) variant en den som står mittemot. Förhoppningsvis är den klar till säsongsstarten 2009. Vet ej var bortasupportrarna placeras då.

Ja, vi är många som är förvånade över att Richard aldrig riktigt fick chansen. Men samtliga tränare; Walker, Hammar och Boström har haft Westman som förstavalen. Samtidigt tycker jag att RiRi såg lite oinspirerad ut i U21-matcher och dylikt, han kanske var uppgiven redan från start.

Desamma. Nu när ni har uppfräschad arena och allt. Är er nya bortasektion klar eller får gästande supportrar fortfarande lyxen att stå på långsidan?
Örebro rirobban
2008-11-01 01:26
Ämne: rirobban; Att man in....
Hehe japp det stämmer ju:)
Men Näfver har så mycket fler svagheter än styrkor. T.ex. slår han usla inlägg och han är inte den som jagar boll utan vill att bollen ska jaga honom (komma till honom). Men ett år som reserv bakom Porokara (ifall han blir skadad eller avstängd) kan han alltid duga som. Jag har heller aldrig sett storheten i Frempong, men Näfver är i dagsläget knappast bättre...

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte på någon av dem... men de får gärna överbevisa mig;)
Örebro Wuzac
2008-11-01 01:18
rirobban; Att man inte platsar i Djurgården behöver inte innebära att man inte platsar i andra AS lag. Allt handlar om spelsystem, roller, placering, behov, tillgång och taktik.

Rosenberg platsade inte i Malmö så Halmstad lånade honom. Resultatet av det vet vi ju.
Örebro Wuzac
2008-11-01 01:16
Sersant`: Håller med, är du full? ;) Är det något Nävfer är bra i så är det just utmana man mot man. Jag har sett honom dra tre man i AS i en enda dragning.
Örebro rirobban
2008-11-01 01:03
En sak till... varför skulle en spelare som inte platsar i Djurgården platsa i ÖSK!? Båda lagen ligger ju i mitten av tabellen.

Djurgården - ÖSK:s farmaklubb:)
Örebro Conjuration
2008-11-01 01:03
Jag väljer Näfver före Frempong alla dagar i veckan. Jag tycker att Frempong är kass (ber om ursäkt till alla Frem-Fans)
Örebro rirobban
2008-11-01 01:01
Sersant//
Näfver är inte bra någonstans just nu. Men att skola om honom till vänsterback!? Är du full?;)

Nej han bör och skall säljas till första bästa klubb som inte vill ha betalt för att han ska komma dit. Finns ingen anledning att ha kvar omotiverade spelare som varit helt kass denna säsong (utom mot Djurgården hemma).

Som någon/några andra skrivit, om man gör sig av med Rodevåg så ska man absolut inte låta Näfver vara kvar... finns bra mycket bättre spelar påväg in i klubben som verkligen satsar på fotbollen. Näfver drar ju ut på krogen varje (?) helg...
Örebro Sersant
2008-11-01 00:50
DaSa & Wuzac:
Jag tycker de e jävligt knivigt det där med Näfver o Frempong. Jag e lite sugen på att skola om Näfver till innermitt eller vänsterback. Tror han skulle kunna göra bra ifrån sig där om han fick skolas in. Tycker inte han är tillräckligt bra en-mot-en för att nå några högre höjder än AS spel. Frempong å sin sida väger fortfarande lite för lätt på något sätt kanske skulle han få 1 år till i BP har inte sett han nåt där men vad man hört så har han ju inte gjort någon jätte succe tror han behöver få regelbunden speltid i ett SE el AS lag.
Örebro Matta
2008-11-01 00:18
Har just kikat på andra delen av summeringen av säsongen med Sixten och Nordahl. Måste säga att Sixten vinner i längden, vilket jag tyvärr inte kan säga om Nordahl. Tror att Sixten och Alec är en duo som verkligen kompletterar varann.

Sixten till Nordahl om nyförvärv av unga spelare "Det jobbar vi med hela tiden utan att du vet om det".

Vilken enorm uppryckning ÖSK gjort med sin scoutingverksamhet. Från 0-100 på en säsong.
Örebro Wuzac
2008-11-01 00:14
Sersant: Angående Näfver håller jag med dig. Rena hatstämningen mot honom här och det tycker jag inte han förtjänar.

Jag tycker också att han absolut kan vara värd en chans till och jag tror faktist denna säsong kan ha utvecklat honom personligt. Fått honom att landat.

Rent tekniskt kan jag inte tänka mig en bättre backup för Porokara/Bassonbeng än honom. Eller varför inte försöka slå ut Bassonbeng som verkligen inte varit bra sista matcherna. Näfver:s inlägg håller högsta klass. Den enda som kunde slå hårda bananskruvade inlägg i ÖSK (ok Porokara kan när han vill.). Klart grabben förtjänar en chans! Han är ju Örebroare.

Sen finns det säkert negativa saker i hans spel som defensivspelet. Men vad har man tränare till för? Hur bra är Bassonbengs defensiv?

Sen att han säger att han vill stanna i Djurgården är väl inte konstigt. Vad ska han säga? "Nja - Djurgården är en nödlösning eftersom jag är i onåd hemma. Jag valde er för ni var de enda som hörde av sig. ??"

Som ren kuriosa kan man nämna Nordin som också fick en andra chans. Inte många gnäller väl på det?

Frempong har väl inte bevisat någonting i BP? Jag tror han är en smula övervärderad.

Edit stavfel i vanlig ordning
Örebro DaSa
2008-11-01 00:12
Sersant// Känns som vi väljer mellan att ha Näfver eller Frempan som back-up för Porokara. För inte går vi i nästa säsong och gör samma misstag som denna säsong att vi har tre vänsteryttrar i truppen. Jag föredrar Frempan som har mera potential och inte har fått chansen.

Sen tycker inte jag att det är ngn hög prioritet att köpa hem Riddez. Tycker Vovven gör ett bra jobb och skulle hellre se att vi värvar en ung lovande spelare som vi kan spela in på vänsterbacken. Bättre att satsa pengarna på andra positioner (om vi nu har ngr pengar kvar:))
Örebro DaSa
2008-11-01 00:07
Känns som vi är på rätt väg nu, antingen åkte Roden p.g.a. att en bättre spelare är på väg in eller en 4-3-3-ytter/target. Vilket som så kommer vi få en starkare/bättre komponerade trupp nästa säsong. Känns fel att ha spelar som är 26-30 år som truppspelare (läs bänkvärmare), antingen skall det vara gamlingar eller talanger som har potential att utvecklas mera för att ta en plats i startelvan. Även därför jag inte vet om jag vill förlänga med Nobbe, får vi Tjerna eller köper loss Per J för 2 miljoner så tar ngn av dem den tredje mittfältsplatsen vilket medför att Nobbe hamnar på bänken (och då kommer han verkligen göra jobbet i det tysta som alla tjatar om i detta forum:)).
Örebro Sersant
2008-10-31 23:58
Det var ett väldigt daltande med Rodevåg. missförstå mig inte han är en bra spelare som springer som en iller och jobbar stenhårt, men det bästa för både honom och ÖSK är att gå skilda vägar. Rodevåg behöver komma till en klubb där han får spela kontinuerligt och ÖSK behöver inte hans egenskaper i det nuvarande systemet då han inte passar i ett 4-3-3 som sixten vill spela. Jag tror alla här inne är överens om att Sixten bör bli kvar iallafall nästa säsong också?

Sen angående Näfer så varför förtjänar han inte en till chans? Visst media hävdar att han sagt en del dumma saker men vi vet väl alla här inne att man inte kan lita på media inte ens citaten är ju garantier till sanning. Är han beredd att träna hårt för att nå upp till sin potential så varför skulle han inte få göra det i ÖSK. Innehåller inte alla kärleksaffärer lite smågnabb ibland ;).

hmm . . . Angående tifo el liknande för Seb och Rodevåg tycker jag också är fel tycker vi ska använda den sista hemmamatchen för att tacka HELA laget och inga enstaka individer.

ÖSK-Karl: Finns det några ambitioner på att försöka få hem Riddez? Någon som har koll på hur det går för honom ute i Europa?
Örebro ÖSK!
2008-10-31 23:37
Mittåt// okej, tack så mycket, det var synd att han fortfarande inte är tillbaka, speciellt nu när olsen är ett ? och Rodevåg är förkrossad.
Örebro Wuzac
2008-10-31 23:28
Ämne: Tack för RiRi :D

....
Om RiRi verkligen hade fått chansen tror jag att han slagit ut Westman. Han är oerhört uppskattad i Uppsala, inte utan anledning.
Sirius Joint
2008-10-31 23:27
Jajamän, följande står i vårt matchprogram:
”Fysiskt fulländad träningsprodukt som ofta jämförs med de gamla grekiska gudaavbilderna. Har förutom en näst intill overklig känsla för mål en arbetsradie lika stor som en sjumannamålvakts.” Det ligger en stor sanning i citatet. Skulle Hochen satsat på fotbollen helhjärtat redan i sin tid i AIK skulle han antagligen spela ute i Europa, men det gick ju som det gick. Men han är lite av en personlig favorit med sin unika mentalitet och sin fantastiska känsla för mål. Han gör skäl till smeknamnet "Kirurgen".

Saywee: Hoppas. Det var ett tag sen sist...

Wuzac: Absolut. Det närmaste derby vi har kommit den här säsongen är Enköping och det kan man ju knappt kalla derby. Derby mot ÖSK skulle vara Derby med stort D. Ni har (hrrm, hade) ju Peking att gosa med. :)

Midsomer: Desamma. Nu när ni har uppfräschad arena och allt. Är er nya bortasektion klar eller får gästande supportrar fortfarande lyxen att stå på långsidan?

Rodevåg vore helt klart intressant. Jag kan tänka mig att Johan ”P” Pettersson och Stefan ”Roden” Rodevåg skulle vara ett perfekt anfallspar för SE. Sen Hochen som supersub. ;)

Uppsalatok: Japp. Det var jag som fimade det, och det är jag som tillsammans med en annan driver den bloggen.

Jag brukar växla några ord med ”RiRi” och han var faktiskt lite bitter på att han inte fick chansen i ÖSK, men tyckte att klubben blivit stabil. Men nu vill jag inte jiddra för mycket, men han tyckte inte att Westman var sådär överdrivet bra. Sen är det klart att man inte kan rubba Alvbåge, en av Sveriges bästa målvakter.

Lycka till mot Giffarna på söndag!
Örebro Mittåt
2008-10-31 23:27
ÖSK!// I så fall får du nog lov att vänta till skinkcupen. Robin tränar inte med den övriga truppen än.
AIK Saywee
2008-10-31 23:25
Joint och Uppsalatok//
Uppsala och Sirius finns i en del av mitt hjärta!

Jobba på mot Allsvenskan!
Örebro ÖSK!
2008-10-31 23:22
Är det någon som vet när Staaf kommer tillbaka, jag ser honom gärna göra minst ett mål till denna säsong.
Sirius Uppsalatok
2008-10-31 23:18
Tack för RiRi :D

kolla länktips för film från presskonferensen hehe
Örebro Midsomer
2008-10-31 23:17
Joint//

Lycka till i jakten på allsvenskan. Av rent egoistiska skäl tycker jag att en bortarese till Studenternas 2010 vore grymt. Kanske läge för er att försöka värva Rodevåg också? Han är kontraktslös och var tydligen riktigt god vän med dubbel-Richard. Att han kan göra mål i Superettan (Rodevåg alltså, RiRi nätar ju bara i allsvenskan) är väl ett rätt välbordat faktum dessutom.
AIK Saywee
2008-10-31 23:08
Mittåt, en grej till, Daniel Hoch har jag sett i AIK i många matcher och citatet kan nog stämma, till viss del ;-)
AIK Saywee
2008-10-31 23:04
Men, Mittåt, vad tror du Näfver har lärt sig de senaste månaderna i Djurgården, på och utanför planen?!

Ja, inte vet jag. Men "klubbkänslan för ÖSK" kanske kommer smygande tillbaka sakta men säkert ... av någon anledning ...
Örebro Mittåt
2008-10-31 23:03
Veckans fotbollscitat:

”Fysiskt fulländad träningsprodukt som ofta jämförs med de gamla grekiska gudaavbilderna. Har förutom en näst intill overklig känsla för mål en arbetsradie lika stor som en sjumannamålvakts.”

Enligt uppgift är detta Olle Kullingers beskrivning av Daniel Hoch i ett av Sirius matchprogram.
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-31 22:55
Wuzac//

Du kan tända ciggaren redan nu, för visst måste vi kunna lita på ett rejält danskt handslag?

Du har rätt om Djurgården, de har dessutom betett sig svinaktigt, skönt att Kim struntar i nollåttorna, (han vill väl spela i ett bättre lag).
Annons: