/fotboll/osk/forum/6525.aspx/fotboll/osk/forum/6525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-10-28 20:49
Bra, Helsingborg gjorde precis 2-0 mot Gais, Mff måste vi tyvärr "tillfälligt" släppa om oss.
Örebro in med Boniek
2008-10-28 20:15
2,50 ger en rysningar härliga rysningar :)

Övertala Kapten blod o göra comeback ;)
Örebro ÖSK!
2008-10-28 20:09
Dasa// Robin kom från div 2 och har gjort fyra mål på väldigt kort tid, så jag tycker att han är bra som reserv om Kim går sönder
Örebro DaSa
2008-10-28 20:05
Kul att fler har uppmärksammat att Nobbe är det svaga kortet på mittfältet. Hur kan ni hellre vilja ha honom istället Tjerna, såg ni matchen igår? Tjerna var ju klasser bättre! Att Nobbe gör mycket jobb i det tysta stämmer, men det gör ju Kihlen och Tjerna också men de lyckas ju även tillföra ngt offensivt och får nästan alltid toppbetyg.

Efter ha sett Prinsen sälj-DVD så tror inte jag att det blir ngt med honom. Tänk på att de klippt ihop allt det bästa han har gjort, skulle nästan kunna sälja Nobbe till Barcelona på samma sätt:)

Jag är både emot och för Staaf. Emot för att han inte passar in i ett 4-3-3 och för då han kan vara bra om vi spelar 4-4-2. Men samtidigt i en klubb som har så pass begränsade resurser som ÖSK så vet jag inte om vi kan ha spelartyper för att klara flera olika taktiker.
Örebro ÖSK!
2008-10-28 20:02
Ljungskille har kviterat mot malmö, det är bra för oss
Örebro ÖSK!
2008-10-28 20:02
Farsan fortsätter (igen) // den skulle vi sjunga på Behrn Arena, eller vad tycker du, den är bättre än många andra;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-28 19:55
Klockren! Nästan i samma klass som "vi är svarta, vi är vita" och "ÖSK, hej och hå" Mer sånt på Behrn!
Örebro ÖSK!
2008-10-28 19:50
den är ju faktiskt ganska bra, vad tycker ni?
Örebro Bastard on Parade
2008-10-28 19:49
Grattis Örebro SK!
Länge leve sportklubben!
Örebro Kramelet
2008-10-28 19:24
Makkk: Frempong och sannolikt Näfver har vi också.

Att de tar in testspelare är ju inget konstigt med det, bara för att holländaren och finnen kommer hit för att träna betyder ju inte att de redan finns planer på att de ska vara med nästa säsong...

Fint att etablerade spelare verkar tycka de är okej att åka till örebro o vill spela till sig ett kontrakt, finland har nog mycket guldkorn och om vi kan få iväg porokara så blir de säkerligen fler finnar som ser att man kan gå genom ösk vidare i proffskarriären.
Örebro BabyKladde
2008-10-28 18:38
Ämne: Hur mycket har ÖSK r....
ÖSK-karl avslöjar väl allt för oss? :P
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-10-28 18:23
Hur mycket har ÖSK råd att spendera på andra spelare om man nu löser Olsen?
AIK Saywee
2008-10-28 17:55
En prins, vad intressant!

Är Kungen av Danmark inblandad? En holländsk prins från Island? Bara inte att han får en "kyss" på träning/uppvisning för då kan det bli en groda!
Örebro makkk
2008-10-28 17:36
Vad tror ni om anfallarna och kantspelarna inför nästa säsong? Vi har i dagsläget:

Olsen, Staaf, Porokara, Bassombeng, Rodevåg och Stellan om man ska räkna med honom.

Är det tänkt att med dessa spelare köpa in 2 nya(!?) i Wirtanen och "Prinsen" eller är det tänkt att någon ska försvinna? Eller vill man prova lite olika enbart för att leta innan Olsen är helt klar? vad tror ni?
Örebro rirobban
2008-10-28 16:49
Om man jämför Nordin och Nordback så tycker jag att Nordback är mer stabil. Nordin är i sina bästa stunder en av lagets bästa spelare, men han har knappast samma höga lägstanivå som nobbe. Som ni säger är inte Nordback den där som drar fem gubbar och krutar upp bollen i kysset, men "vattenbärare" är viktigt för balansen mellan offensiven och defensiven.

Helt klart finns det säkert bättre alternativ, men när ni säger Tjernström blir jag lite skeptiskt. Ska vi ha två 34+ på mittfältet? Vad ger det för framtid för ÖSK undrar jag då!? Nej satsa på en yngre i så fall eller skriv nytt 5-års kontrakt med Nordback!!
Örebro Örebroare i STHLM
2008-10-28 16:49
Efter att ha titta på "Prinsen" så tycker jag att han verkar ha snabbheten som behövs som ytterforward. Lite mer konkurrens där skadar inte.
Örebro Kramelet
2008-10-28 16:39
Kajnus:
Det Tjerna sa igår när de intervjuvade honom tolkade jag tydligt som att det var AIK som gällde för honom nästa år, kommer inte ihåg exakt men något sånt här sades.
reporter:-Vart spelar du nästa säsong?
tjerna:-Här.
Örebro hunter
2008-10-28 16:32
Jag håller med Kajanus. Ni säger att han sliter. Men handlar fotboll bara om det eller. Har ni någonsin sett Nordback göra en bra passning framåt eller skjuta ett bra skott som han gjorde tidigare. Det håller liksom inte bara och kämpa, det krävs att man är kreativ kan följa med i anfallen men även göra en genialisk passning. Mig vette sjutton om han har gjort det en endaste gång.

Han lämnar allt ansvar åt Gerzic, men hur lätt är det när det inte finns några passningsalternativ förutom på kanterna, det blir väldigt lättläst och dessutom tappar han boll för att det är ingen som vill ha boll när gerzic har den. Det mesta är Nordbacks fel.
Örebro Kajanus
2008-10-28 16:25
Trots att han är ÖSKs mesta fighter så är han ett såll som mittfältare med fler felpass än någon annan spelare. Jag räknar med sånt när jag bedömmer spelare. Han har kämpat fantastiskt bra på planen i övrigt, men vad gör det när han dödar hälften av alla anfall på grund av dålig teknik?
Örebro OnicO
2008-10-28 16:21
rirobban
instämmer helt och hållet.
Nrodback är väldig viktig. Hoppas verkligen han stannar, som du tror.
Örebro rirobban
2008-10-28 16:16
Kajanus//
Tycker att du har fel.
Nordback har gjort en bra säsong och betyder mycket för ÖSK både på och utanför planen. Tjernström har inte många år kvar på elitnivå medan Nordback har några fler i alla fall. Nobbe har varit i ÖSK alltid (typ) och är lite av "Mr ÖSK" snart. Han gör alltid ett stort arbete och är mycket nyttig spelare. Tungt avbräck om han försvinner, men jag tror att han stannar...
Örebro Vegurra
2008-10-28 16:15
Kajanus//Du kan väl inte mena allvar med att ÖSK och Spelarinvest skulle investera i Tjerna. Han har ju ett år kvar på kontraktet med AIK och dom vill säkert ha bra betalt.
Bättre att investera i framtidssatsningar - eller hur?
Örebro Kajanus
2008-10-28 16:10
Jag ställde frågan i relevans till då att det verkligen var så att han var klar för laget då givetvis.
Om han inte skulle vara det så är Kihlen en given kapten.

Nordback verkar ju dra till Walkers lag nästa år och det ser jag som ett positivt drag och Per Johansson är alldeles för dålig fortfarande för att få platsa i en startelva.
Mambo Mumba kan glömma ÖSK.
Bedoya är väl intressant, men jag ser Tjerna på mittfältet som ett betydligt bättre alternativ. Han är ju en av allsvenskans bästa sliträvar trots allt. Som Nordback, fast bra.
Örebro rirobban
2008-10-28 16:04
Kajanus//
Kanske bättre och kolla ifall det verkligen är så att "tjerna" blir klar först innan man börjar diskutera ifall han kan bli lagkapten. Själv vet jag inte om han är den spelartypen som ÖSK behöver. Med Khilberg, Nordback och Johansson så känns det redan uppfyllt på den (de) positionerna. Jag skulle då hellre se Mambo Mumba eller Bedoya som verkligen kan tillföra något framåt.

Därmed inte sagt att Tjernström inte skulle tillföra något. Hoppas ledningen med Sjögren i spetsen vet vad de vill ha...
Örebro Kajanus
2008-10-28 15:58
Nu när Olsen är klar så kan vi fokusera oss lite på ett annat rykte som känns mer och mer aktuellt: Daniel Tjernström.
Denna mittfältsgigant ser ut att spela i ÖSK nästa år. Jag har kikat runt lite för att kolla sanningshalten i detta rykte och det ser faktiskt ut som att det verkligen stämmer.
Tjerna fick frågan efter AIK-ÖSK matchen och då sa han att han spelar "här" nästa år (vad ska han säga då båda klubbarna var närvarande). :)

Så Nordin och Tjerna som offensiva mittfältare i ett mittfält där Kihlberg är defensiv. Det kan bli allsvenskans bästa mittfält.

MEN, frågan jag då har är: Vem ska vara ÖSKs lagkapten?
Kilhberg är ju given idagsläget, men om Tjerna finns bredvid så känns det som ett svårt val.
Örebro # Mini
2008-10-28 15:27
Hur mår Gren idag, med tanke på hans axel?
Örebro MACS
2008-10-28 15:08
Ni som funderar på nästa års trupp, kan Jidsjö ta ett kliv in i truppen på allvar? Jag har inte sett honom spela men jag har för mig att han var bra i någon träningsmatch under EM-uppehållet.
FORZA ÖREBRO!
2008-10-28 14:46
ÖSK, 100 år!! GRAAAAATTIS :D
Örebro Nikki Sixx
2008-10-28 14:44
Ämne: Anledningen till att....
Nej han lär inte platsa i startelvan 2009.

Har han själv tagit beslutet att inte skriva på nytt kontrakt så är det väl ok. Hoppas ändå att Sport gör ett försök att få honom att stanna ett år till. Fixa en lite mjukare och skönare plats åt honom på bänken eller liknande.
Örebro E.Shams
2008-10-28 14:31

Detta fick mig att le. Vill bjuda andra på det.
Annons: