/fotboll/osk/forum/6516.aspx/fotboll/osk/forum/6516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-11-02 13:34
Född i "Oxen" och för närvarande 1 meter och 89 centimeter ...

Oxen i boxen, skulle nog kunna nicka in, en och annan hörna, om någon skjuter prick i skallen på mig, sedan blir det akuten!
Örebro Elvinsson
2008-11-02 13:34
Tjaa någon som har koll på om de finns någon stream? Vill gärna se vårt ÖSK spela ut giffarna idag :D
Örebro ÖSK!
2008-11-02 13:30
Saywee// jag ber om ursäkt, har inte sätt det inlägget;)

En fråga bara, vad menar du med ''lång oxe'':P
AIK Saywee
2008-11-02 13:25
Ämne: Vi skall ha spelare ....
Annars kan ju Rubarth ta ett chanskort och kanske få gå direkt till GÅ, eller riskera att hamna på östra station (Stockhom stadion) ;-)
AIK Saywee
2008-11-02 13:19
ÖSK!//
Du menar några ... jag grattade ju Kim strax efter soluppgången

lång Oxe
Örebro ÖSK!
2008-11-02 12:48
AllsvenskanÖSK // då var det iallafall någon som såg mitt inlägg igår där jag sa att vi skulle gratta honom;) själv glömde jag dock att göra det:S

Stort Grattis Kim Olsen!

Vem vet, jag är också Skorpion och lång, jag kanske blir som han i framtiden;)
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-11-02 12:43
Grattis Kim!
Örebro ÖSK!
2008-11-02 12:42
Är det någon som vet var man kan kolla vilka som är kommentatorer på PPV idag?
Örebro Grixx
2008-11-02 12:36
För övrigt ser jag med spänning mot vad det kan finnas för andra namn på ingång...kan det finnas något oväntat eller stjärnskott. Billigt antar jag eftersom kimaffären kostat på...för han är väl klar!?

pÅ nästan samma spännandenivå är hur det går med Näfver. De som avskrivet honom pga av att det bara funkade med kompanjonen Riddez bör ju tänka på att det funkade bra i de tidiga matcherna under årets säss.

Trodde kanske att han var större stjärna än han var och kände sig -dumt nog- åsidosatt när han inte fick spela alla matcher. Kanske gick hans karriär för fort 2006-07 och stannade av efter skadan, men han fixade det inte mentalt.

En mognad efter djurgårdsäventyret gör kanske den förändring som behövs.

I läget i våras så var det kritik mot både Näfver och Roni. Det som def fällde avgörandet var att Roni visade sisu och gav aldrig upp.
Efter Näfvers utgång så har Roni bara växt och med Kims inträde så har han varit ruskig med "sista passet" två cm från linjen.

Hade Näfver alltid kämpat till sista cm av planen och verkligen visat kämpatakter hela matcherna igenom så hade det inte blivet den soppa det blev.Det är ju inte tekniken som varit det som "den stora massan" hakat upp sig på för tekniken/speluppfattningen är ju det som Djurgården föll för. Ssdan är det svårt att hävda sig i lag som är utsatt för den måltorka och poängnöd som båda lagen varit i.

En sak är säker och det är att vi inte bara kan avhända oss hur lättvindigt som helst det kapital som han ändå besitter. Några skulle säkert vilja ha honom på läktaren som avskräckande exempel...men då har vi verkligen fått hybris och ser inte hur fort allt kan vända både ekonomiskt och resultatmässigt. Spelarinvest som stött kan inte bara slänga bort pengar, och sinar deras kassa så blir det klart tuffare.

Måhända gör klubbarna ändå ett byte på något sätt med Näfver och PJ.

...förresten är det match i dag;-)
Örebro Wuzac
2008-11-02 12:12
Mittåt: "Gå direkt till Sörbyvallen utan att passera Behrn Arena" - Hehe :o). Håller med.
Hammarby ACE
2008-11-02 12:10
Vi saknar Örebro SK innan ligan Allsvenskan drar igång! Ansök till liga ID 27176 så blir du antagen!
Örebro BabyKladde
2008-11-02 12:02
Ämne: Missar Olsen en matc....
han missar säsongen ut.. han skulle spelat om han kunnat ha mask, men i dagens fotboll finns det inga såna masker som är godkända att använda..
Örebro Wuzac
2008-11-02 12:01
Angående "Berra på topp" så är det förmodligen ändå så att de vill köra Sebbe/Wiken som mittbackar och samspelar dem på träning medan de kör Berra på topp för att ge honom lite anfallsträning ifall han kastas in sista 10. Så det blir Rodevåg på topp förmodar jag.
Örebro Mittåt
2008-11-02 12:01
Vi skall ha spelare i ÖSK som verkligen vill spela i klubben - inte sådana som kommer hit för att de inte kan hitta något bättre.

Därför tycker jag att Rubarth kan gå direkt till Sörbyvallen utan att passera Behrn Arena, om han nu nödvändigtvis vill fortsätta spela fotboll efter det att AIK spolat honom.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-02 12:00
En billigare Ronikopia får vi nog inte...
2008-11-02 11:58
Prestationsbaserat 1+1 för Rubarth kanske?
Örebro Grixx
2008-11-02 11:51
Tycker tränarna att det är ok med Rubbe så är det ok för mig. Äldre spelare har ju varit melodin att få tonhäftet att fungera i årets ÖSK.

Givetvis läggs det inte några större pengar och möjligen kan det bli en jävla kick både för Rubbe och laget....energi är ordet.

Sedan kommer det alltid att finnas en risk för att det blir slagsida mot lite för äldre kontra nytt friskt blod...men det får som sagt tränarna bedömma.

Det finns en jäkla massa om och men om R´s vara eller icke vara men allt för mycket för att orka skriva ner.
AIK Saywee
2008-11-02 11:45
Detta med att ta hem Rubarth, håller med bl.a. dig Dasa, det vore kul att hälsa honom välkommen hem, kanske, MEN! ... vi skall inte ta hem spelare för att det passar dem, utan vi skall bygga framåt med det som passar "oss" och skaffa förstärkningar som "nya ÖSK" behöver för att fixa guldet snarast! Rubarth är dessutom mycket "kortbenägen", ibland för snack.

Njaej, jag är mycket tveksam till en sådan hemvändare ...?!?
Örebro K.Carlos
2008-11-02 11:40
Missar Olsen en match till pga bruten näsa?! Brukar ju vara spelklara direkt efter sådan skada. På med Hannibalmasken och kör!
Örebro DaSa
2008-11-02 11:32
Vore ju trevligt att se Rubarth i ÖSK tröjan igen, men när vi har en klasspelare på samma position plus två talanger så tror jag inte vi kommer att lägga ngn enerig på att få honom till klubben.
Örebro DaSa
2008-11-02 11:29
Tycker att de senaste två matcherna verkligen visar hur beroende vi är av Olsen samt att hitta en back-up med liknande egenskaper. Jag hoppas att vi spelar med en 4-3-3 uppställning med följande spelare:

-------------------Alven-------------------
---Green-----Berra---------Wiken--Wovven---
---------Kihlen---------------------------
------------------------Per Johansson-----
-----------Nordin-------------------------
--Bassombeng--------------------Porokara--
------------------Sebbe-------------------

Sen är fokus på matchen att se om Per J sköter Nobbes position bättre eller sämre än Nobbe. Ge Green mera speltid då jag tycker att han varit bra senaste matcherna och självklart ta tre poäng för att klättra till övre halvan av tabellen.
Örebro Wuzac
2008-11-02 11:28
"Mats Rubarth lämnar AIK - utesluter inte ÖSK-spel"

Nej, men jag tycker vi ska utesluta spel för honom.
2008-11-02 11:18
Kanske lurar Sixten på nåt nytt trix likt det förra på Råsunda?
Örebro Stolproten
2008-11-02 11:16
Intervju med den snart klubblöse Rubarth i "allt om Stockholm" .....Avd. örebroare reser monument.
Örebro Kronblom
2008-11-02 11:14
Ämne: Lycka til med vinste....
Japp,hoppas ÖSK kan tvåla till sundsvall,trodde Lsk skulle rå på Gais igår.Billig straff?
Örebro jocke.
2008-11-02 11:14
Tycker som några tidigare nämnt att Berra och Wiken ska spela mittbackar idag. Är berra helt återställd finns det ingen anledning att spela med Seb trots att han har gjort det bra sista matcherna - han försvinner ju trots allt till nästa år. Samma sak egentligen med rodevåg men där har vi inga bättre alternativ så därför tycker jag att han ska spela, alt. Seb
Örebro Wuzac
2008-11-02 10:58
Pluxen: Sa aldrig Rodevåg på topp utan jag tänkte Sebbe på topp och Wikström/Berra som backar idag.

Men Eftersom Sixten/Axen gärna ändrar på många positioner för att slippa ta in unga/nya spelare i laget om en person är borta så skulle det inte förvåna mig om Berra, innerbacken spelar på topp och Sebbe, med mångårig vana som Target spelar innerback.

Går Alvbåge sönder i sista träningen kan de väl sätta Anttonen som målvakt. Porokara som hö back och Westman som vä anfallare.

Jidsjö är ännu inte återställd.

Edit: Pluxen: Såg att ditt inlägg sedan inte var en kommentar på mitt. ;)
Ljungskile lsk-dansken
2008-11-02 10:53
Lycka til med vinsten över GIF idag:-)
AIK Saywee
2008-11-02 09:39
2.033.000 minus 572.000 är 1.461.000

Då finns det alltså mycket pengar i den möjliga potten för flera lag i "mitten" av tabellen! 1,5 mille?!

Edit - iofs handlar det ju om en massa laxar

Saywee- tänkte inte på det
AIK Saywee
2008-11-02 09:33
1000 tack Mittåt.

Jag "blev" kvar i Halland Alla helgons helg, papperstidningen i Norra Halland är HN, den handlar mest om kor och lax.
Annons: