/fotboll/osk/forum/6506.aspx/fotboll/osk/forum/6506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-11-02 22:38
Några bilder från dagens match.
Örebro GT
2008-11-02 22:36
Ämne: Ämne: Midsome....
jappel //

Kan du länka till artikeln där Näfver uttalar sig ?
Örebro Mittåt
2008-11-02 22:28
Fotbollssnack: GIF-Örebro 1-2
Giffarna förlorade mot Örebro, en förlust som till och med motståndarlagets målvakt tyckte var orättvis. Hör snacket med spelarna och tränaren.

Alvbåge är fruktansvärt ödmjuk efter segern. Det är nästan så att han ber om ursäkt för att ÖSK vann.
Örebro OnicO
2008-11-02 22:26
Ämne: Midsomer//

Ja, en....Vem är Tahler? Menar ni Arvi Taaler??
Örebro Aleq
2008-11-02 22:22
Ämne: Om Sundsvall åker ur....
Klokt Mumba istället för Nordback vore nåt!
Örebro jappel
2008-11-02 22:07
Ämne: Midsomer//

Ja, en....
Låter onekligen intressant. Thaler har överraskat positivt tidigare. Jag väntar med spänning både på att se vad Örebro sport vaskar fram både på anfalls och på mittfältssidan.

Sedan måste jag bara beklaga Näfvers inställning på nytt. Synd och skam att han ska gå och göra så många galna uttalanden om klubben från hans egen hemstad. Han hade annars kunnat passa in perfekt i "Nya" Örebro han hade i alla fall en del offensiva kvaliteer.
Skämmes Christoffer. Skämmes.
Örebro jappel
2008-11-02 21:58
Ämne: Erki//

Håller med....
Nordin har bara träningsverk efter allt slit att ta sig från div2 klass till Allsvensk toppklass. Klart att det måste bli en liten dipp någon gång under säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:58
Midsomer//

Ja, en anfallare utöver Kim, hörde att Thaler har något fynd på gång, men inte vem eller varifrån han kommer. Vem vet, ett nytt Lejon kanske?
Örebro jappel
2008-11-02 21:55
Ämne: Sjukt och skriva att....
Ja du Björn Sjödin.. vad ska man svara på ett sådant inlägg?
Inte mer än att
VI HAR SVERIGES BÄSTA MÅLVAKT! JOHN ALVBÅGE HETER HAN.
Vad har ni i Skansen?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:53
Midsomer//

Om Nobbe sticker så blir det ytterliggare en mittfältare, men det har nu bestämts att Nobbe och fotbollsutskottet skall sätta sig ner V46.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:51
MACS//

Det finns inte en chans att Alvbåge går till Danmark igen, då måste han skatta fullt. Det är därför de utländska spelarna bara är där i tre år.

Sedan får vi hoppas att oljepriset fortsätter att rasa, då får även de norska klubbarna det tungt.
Örebro Midsomer
2008-11-02 21:49
ÖSK-Karl// En anfallare utöver Olsen alltså? Känns futtigt att "bara" värva en mittfältare. Räknar man med att Nobbe blir kvar?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:47
Såg ni Cratz i sporten? Jag trodde han skulle dra till den spelare i Norrköping som blev utvisad.
Malmö FF Chicko
2008-11-02 21:47
Kung Alvbåge. Sköna 3 poäng idag igen! :)
Örebro Midsomer
2008-11-02 21:46
Förresten tycker jag det är trevligt att konstatera att Jocke Green gått in och gjort några riktigt bra insatser på senare tid. Alltid kul när egna (nåja, Mellringe-Eker) spelare visar att de kan ta steget upp till denna nivå. Nilsson, Astwald och Lundholm gör likadant nästa säsong?

MACS//
Håller med till viss del. Spelare som Alvbåge skall inte gå från ÖSK till klubbar som Viborg, Fredrikstad eller Strömsgodset. Hoppas sådant är över.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:44
Midsomer//

Det vet jag inte och allt är ju inte helt klart ännu, men minst en bra mittfältare skall in i truppen samt en anfallare!
Örebro MACS
2008-11-02 21:42
Ämne: Ämne: Ämne....
One¨touch// Det var tydligen lite känsligt att nämna Modric och Alvbåge i samma veva, antar att det är orättvist mot någon av dem ... ;-)
Jämförelsen haltar förstås lite men poängen är att vi måste sluta sälja duktiga svenska fotbollsspelare till danska o norska klubbar för underpriser. Det borde väl åtminstone vara lika intressant att stanna i Sverige och bara flytta om det handlar om riktigt stora klubbar och pengar.
Örebro ösknisse
2008-11-02 21:39
ÖSK-Karl//
Håller med, skulle vara härligt att veta vad Haginge har att säga om Örebro, och alla andra örebroare.
Örebro GT
2008-11-02 21:38
- Kung Alve bör få en 6:a i betyg av NA i morgon, allt annat är tjänstefel.

- Det vi kanske inte märkte men som märktes var Nobbes typ 13 kilometers löpande offensivt och defensivt.

- RMM är fortfarande het, vill knappast spela i SE 2009.

- Ronis finter och passen till Basse innan 1-2 bara så jävla snyggt !!
Öreskå
2008-11-02 21:33
Välkommen Penny!

För vi har världens bästa målvakt och Kung Alvbåge, heter han!!!

Edit /stavfel
Örebro Midsomer
2008-11-02 21:33
ÖSK-Karl//

När skall den där mittfältaren du pratade om presenteras?

Penny//

Välkommen, alltid kul med nya skribenter som kan ge andra infallsvinkar i diskussionerna!
Örebro Penny
2008-11-02 21:28
Äntligen lite tur kära Örebroare,,känns som vi aldrig riktigt hur vunnit såna här typer av matcher tidigare..Tror nog vi kan nå topp 5 nästa år med den truppen vi har idag. 2-3 klasspelare och vi kan titta högre upp. Passar på att hälsa mig själv välkommen, dags att sluta tjuvläsa nu=)
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-11-02 21:24
Angående ett Allsvenskt utåg för Gif Sundsvall så tycker jag vi borde ta oss en närmare titt även på Linus Hallenius riktigt kvick rackare.
Örebro Del Vecchio
2008-11-02 21:19
Om Sundsvall åker ur, så köp köp köp Mambo Mumba som ersättare för Nordback!!!!!!!!!
Örebro OnicO
2008-11-02 21:16
Kul och mycket viktig med 3 poäng.
Det händer en del positiva saker kring klubben känns det som.
Jag håller med ÖSK-Karl, vore kul att höra vad "dem örebroare" tänker och tycker.

Örebro Mittåt
2008-11-02 21:12
Ja, Nordin sprang in i ett antal återvändsgränder i dag. Men det berodde nog inte bara på honom utan minst lika mycket på att det inte fanns så många passningsalternativ.
Örebro Fang
2008-11-02 21:06
Tycker allt att Nordin gjort ett flertal riktigt bra matcher sen han skrev på det nya kontraktet. Så att det skulle ha med det att göra har jag svårt att tro, han har väl helt enkelt blivit sämre i takt med att övriga laget blivit det. För spelmässigt sett är ju de senaste 4,5 matcherna är ju inte alls i klass med dem vi såg sent i somras. Och det är väl inget konstigt, kontraktet är säkrat för länge sedan, många skador och avstängningar har stört och dessutom så varar ju inte formtopparna i all evighet.

Jag tycker det är imponerande att de slagit både Gais och Sundsvall nu den senaste tiden trots att spelet allt annat än imponerat.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-02 21:01
Nu får vi verkligen hoppas att Djurgården och Malmö håller sig kvar bakom oss efter sista omgången, sedan skulle jag vilja se några intervjuer med de Örebroare som gick till dessa "storklubbar", bara för att de är "storklubbar".
Örebro Midsomer
2008-11-02 20:52
Erki//

Håller med, känns lite som att Nordin tappat någon nivå sedan han kritade på nytt kontrakt. Nåväl, vi vet alla hur bra han kan vara och tror att motståndarna är på honom mer nu. Det är därför jag tycker det är så viktigt att ha två spelsckiliga mittfältare framför Kihlen. Är inte säker på att Per/Nobbe riktigt håller för det. Nu läggs (alltför) mycket konstruktivt ansvar på Nordins axlar.
Örebro Erki
2008-11-02 20:30
Skönt med tre poäng, det bäddar för en hyfsad placering i år. Jag tror att vi blir 7:a eller 8:a.

Alven gör såklart en kanonmatch, men Giffarna var rätt duktiga på att skjuta rakt på honom.

Vad har hänt med Nordin? Han har ju varit helt usel på senaste tiden.
Annons: