/fotboll/osk/forum/6504.aspx/fotboll/osk/forum/6504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2008-11-03 17:03
Edit: Alltid någon som är före ;)

Var väl ganska väntat ändå men kul att det löst sig nu.
Örebro Brinkewall
Kim Olsen klar för ÖSK

ÖSK har gjort klart med danske Kim Olsen. Det presenterades idag klockan 17.00 på en presskonferens.

Kim Olsen och ÖSK har nu äntligen hittat en lösning som gör båda parter nöjda. Kim har skrivit på ett treårigt avtal med ÖSK.

-Vi inom styrelse och verksamhetsledningen i ÖSK Fotboll är väldigt nöjda och stolta med att kunna kontraktera Kim Olsen för de närmaste 3 åren. Vi har löpande under hela förhandlingsprocessen haft en stark vilja från bägge parter att enas om en framtid tillsammans. Omgivningens engagemang huruvida ÖSK Fotboll skulle kontraktera Kim Olsen för framtiden eller inte har självklart berört oss, det känns bra att så många bryr sig; både publik, allmänhet och våra partners, säger ÖSK Fotbolls VD Jan Karlsson.

- Kim blev den spelaren som vi så länge eftersökte innan och under vårsäsongen. En välväxt stark box-/huvud-/target spelare och målskytt. När han kom in i laget började vi producera både mål och poäng, säger sportchef Lennart Sjögren.

Vi hälsar Kim med familj hjärtligt välkomna till Örebro och ÖSK Fotboll och hoppas att vi får en fortsatt trivsam och utvecklande tid tillsammans.

Se presskonferensen i sin helhet här på oskfotboll.se
Örebro Rocky Dennis
Ämne: Jo jag förstå honom ....
Alltså jag menade inte att jag ville ha honom kvar, jag sa bara att jag förstår honom fullt ut och har inga problem med att han säger vad han tycker i dagens NA.
Örebro OnicO
2008-11-03 17:02
100år
är du på plats?
Örebro Rocky Dennis
2008-11-03 17:01
Vart hittar ni info från presskonferensen?
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-03 17:01
Jaaaaaaaa
Örebro Waldorf
2008-11-03 17:00
Jo jag förstå honom jag också, men hur hade det varit om han hade varit glödhet på marknaden?
Hade han valt att förlänga då??
Jag önskar honom all lycka, men tyvärr är det ingen social verksamhet som ÖSK bedriver, och kostnader måste hållas nere, han har inte levererat så då måste han tyvärr gå...
Örebro 100år
2008-11-03 16:59
Olsen är klar!!
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-03 16:59
Hallå! Ska försöka sluta smygläsa och vara lite mer aktiv i diskussionerna ;)

Håller tummarna för att Olsen stannar nu.
Örebro 100år
2008-11-03 16:58
YES!!! Som man har väntat på det här beskedet. Undra vem den nya spelare är som är på ingång? Någon som vet??
Örebro Mittåt
2008-11-03 16:54
pinup// Ja, det finns planer på det. Men det blir i efterhand.
Örebro pinup
2008-11-03 16:52
kommer det sändas på webben?
Örebro OnicO
2008-11-03 16:47
Ämne: Alvbåge, Sveriges bä....
Chicko //

Kim Olsen kommer att pressenteras kl 17:00.
Örebro kenya
2008-11-03 16:20
Ämne: Ryktas om att Rubart....
Tror det var Boskailo som var deras hemliga värvning.
Malmö FF Chicko
2008-11-03 15:50
Alvbåge, Sveriges bästa målvakt!!!!! KUNGEN. Stannar Olsen också? ;)
Malmö FF Chicko
2008-11-03 15:50
Alvbåge, Sveriges bästa målvakt!!!!! KUNGEN. Stannar Olsen också? ;)
Örebro Kronblom
2008-11-03 14:49
Inte så konstigt,han har trivts bra i stan och i klubben och ville fortsätta i ÖSK,vem skulle inte bli besviken?
Örebro Rocky Dennis
2008-11-03 14:47
Jag förstår Rodevåg. Han ska bli pappa i mars, hans fru har jobb här. Nu tvingas han att antingen flytta eller att lägga av med fotbollen, vem skulle inte bli förtvivlad i den situationen? Hellre att han gråter ut efteråt än att göra en näfver. Rodevåg ska ha cred enligt mig, han har aldrig klagat i media över att han har blivit förpassad till bänken eller till och med läktaren utan alltid satsat 100%.
Örebro Waldorf
2008-11-03 14:41
Är det bara jag som tycker att det är lite för mycket "gråta ut i tidningarna" av Rodevåg??
Örebro Hlynur
2008-11-03 14:35
Midsommer// Mötte han på i korsningen Nygatan/Rådmansgatan, förmodligen på väg från Behrns. Trots att han cyklade själv så hade han ett leende på läpparna.
Örebro pinup
2008-11-03 14:32
är det presskoferens klockan 17 idag ang. kim olsen?
Örebro Midsomer
2008-11-03 14:28
Hlynur//

Ett gott omen. Varåt cyklade han?
Örebro Hlynur
2008-11-03 14:27
Såg Kim Olssen cyklandes på stan idag. Han såg glad ut.
Örebro oroT
2008-11-03 14:14
"Nu behöver vi fler obstinata tonåringar som vill till Inter på sikt."

hehe, Sekt. E slog huvet på spiken, vem vill inte ha obstinata tonåringar?

Not: Inget hån, gillar bara formuleringen av ett bra tänk :)
Örebro Disasterpiece
2008-11-03 13:47
Ämne: Med den plattform oc....Håller med, det fins tillräkligt med "pappor" just nu. Men som tur är fins det en del unga talanger på g, typ Alejandro Bedoya, Prince Rajcomar, Mattias Mete och den där vänsterbacken (kommer inte ihåg vad han heter).
Örebro makkk
2008-11-03 13:38
Ingen som har hört något om Per Johansson? Kommer ÖSK försöka få loss honom eller hur ser det ut? Vore skönt att få över honom helt :)

Näfver vad händer med honom?
Örebro Sekt. E
2008-11-03 13:31
Med den plattform och nya möjligheter klubben för en gångs skull nu har i silly season tycker jag inte att vi ska använda pengarana på hemvändare. Vi har Kilen, Nobbe, Alven, Olsen, Wikström och Alven som pappor i laget. Nu behöver vi fler obstinata tonåringar som vill till Inter på sikt.
Örebro MACS
2008-11-03 13:08
Boende i 08-land så kan man inte låta bli att notera att det är ett positivt drag kring ÖSK just nu, här pratas det mycket om ÖSK:s roliga spel och att 6-10 "bygger något stort". Hoppas verkligen att ÖSK kan dra nytta av detta i värvningarna, t ex yngre talanger som vill spela i ett lag på väg uppåt med landets bästa fans i ryggen. Det skulle vara mycket roligare att få hit någon eller några J-landslagsmän än en trött 35-åring som var landslagsmässig för 10 år sedan.
Örebro Kramelet
2008-11-03 12:51
rirobban:
Jo visst, skadad gör han ingen nytta...

personligen tycker jag kihlberg gör ett jätte jobb, men ibland gör han helt galna passningar i uppspelsfasen, igår blev det någon, och jag minns även mot aik på hemmaplan då de bestraffades på hårdaste sättet.

Skulle vara roligt o ha alla ösk matcherna från säsongen så man kan analysera ordentligt, klippa ihop de bästa och de värsta med varje spelare. men jag antar att sixten har koll på vilka som gör bort sig endå.
Örebro go_osk
2008-11-03 12:48
Ämne: go_osk//

Blågula ....
Möjligt. Tror dock att det är Degerfors som gäller om han ska gå ner till spel i divison 1. Har dessutom hört från många att Rubarth ska vara högaktuell för VSK. Men den som lever får se..
Annons: