/fotboll/osk/forum/6497.aspx/fotboll/osk/forum/6497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hjortsberg
2008-11-04 12:08

Kim in action.

Örebro Disasterpiece
2008-11-04 12:00
Ämne: Händer det något run....
Några grävmaskiner jobbade för fullt i morse, så det går framåt iaf.

Här är en ritning (fast gammal):
http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/artikel.asp?id=150290
Örebro Sersant
2008-11-04 12:00
Ämne: Kajanus// Tjerna är ....
Glöm inte Elmarna, Svensson, LoLo... finns många som är bättre men tycker inte man ska glömma att han platsar i AIKs startelva och är deras kapten skulle vara prestige i att värva honom iumed hans bindel :).
Örebro dvd
2008-11-04 11:56
Händer det något runt östra läktaren? Finns det några bilder på hur den kommer att se ut?

Kul att Kim är klar!
Örebro Sersant
2008-11-04 11:55
Ämne: Ämne: Vad kan....
Glöm inte att han jobbar stenhårt för laget och har stor löpkapacitet.
Örebro Chipset
2008-11-04 11:51
Ämne: Vad kan ni säga om S....
Styrkor:
Snabbheten
Målfarligheten i boxen
Bra skott

Svaghet:
Teknik
Passningspelet
Örebro Wuzac
2008-11-04 11:40
Mittåt : Håller med om ditt beröm på J Green. Måste erkänna att jag var ganska negativ mot honom i våras. Tyckte han var för stillastående.
Han hade bevisligen också problem tidigare men visat fin utveckling/tillvänjnings kurva.

Just hans crosspassningar är av fint virke. Sett dem också. Inte för höga (och därmed inte av lobbkaraktär i en långsam dalande hastighet som ger motståndarna tiden att ställa om), hårda och bra adress.

Vad jag tycker han måste utveckla är det offensiva spelet. Med ett "smalt mittfält" på tre är det viktigt att ytterbackarna kommer regelbundet för att bredda. Joakim står allt för ofta hemma hos mittbackarna och kommer nästan aldrig på rulle i korridoren för överlappning/djup passning och gör sig spelbar. Liksom hans teknik för att utmana och ta sig förbi.

Samtidigt förstår jag att i hans första säsong främst vill säkra defensivt. Men till nästa säsong bör tränarna och han utveckla den biten.
Kan han det kan han bli riktigt riktigt bra.
SvenskaFans sanson
2008-11-04 11:38
Vad kan ni säga om Stefan Rodevåg?
Ryktas att han är på väg till Trollhättan i Superettan.
Styrkor svagheter?
Örebro Vegurra
2008-11-04 11:26
Kajanus// Tjerna är förvisso en duktig mittfältare, men att som du gör, utnämna honom till Sveriges bästa mittfältare tyder inte på någon djupare kunskap om fotboll. I varje fall kan du inte ha sett speciellt många allsvenska matcher. Det finns ganska många mittfältare som är bättre. Ett exempel är Helsingsborgs Markus Lantz.
Varför skall vi betala för att avlasta AIK?
Tjerna har kontrakt över 2009 och blir inte yngre.
Örebro Sekt. E
2008-11-04 11:04
Prima leverans av Kim igår. Starkt jobbat av alla inblandade. Speciellt när man får känslan av att han signades på ett "sunt" sätt.

Sponsorerna ökar sin insats. Spelarna har höjt sig. Som vanlig supporter kan man också visa sitt nöje. Genom att redan nu skaffa säsongsplåtar till nästa år, som kan gå i glädjens tecken. Det tänker jag göra.

Fö var jag på Danska krogen i torsdags innan uffe-konserten och käkade köttbullar. Tror att det kan ha hjälpt lite...

Så skönt å va Närkebo.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-04 09:12
Ämne: Jag kommer att tjata....
Nog för att kvalitet går före ålder men vårt mittfält har sina åldersmän i Kilen 35 och Nobbe 29. Dessa är också två spelare som får spela nästan varje match. Jag tror du får fortsätta tjata men ändå gå i oförrättat ärende Kajanus.
Örebro Mittåt
2008-11-04 09:09
Örebro nästa?
Örebro Mattias69
2008-11-04 09:02
Mycket talar för att ÖSK kommer före Djurgården i årets allsvenska och man kan inte annat än le lite grann av skadeglädje. Nu är det ju visserligen inte helt avgjort ännu men ÖSK måste förlora med 2 mål och Djurgården vinna med 2 mål för att de ska gå om oss. Undrar om Haginge tycker att han bytte upp sig?
Örebro Mittåt
2008-11-04 08:13
Gefle erbjuder kontrakt. Då kontrar höstsuccén Örebro:
- Vi tar beslut den här veckan, säger sportchefen Lennart Sjögren om Bernhard Nyström, 23.
Örebro Kajanus
2008-11-04 02:37
Jag kommer att tjata på att ta hit Tjerna tills det blir realitet.
Orsak?
Well, vi har bra spelare i truppen som är för unga för att kunna axla det stora ansvar som mittfältet faktiskt har. De ska få växa in i rollen successivt och det tar sin lilla tid.
Daniel Tjernström är Sveriges bästa mittfältare, han och Kihlen skulle bli den stora dunderduon i Svensk fotboll. Med vårat lag som det ser ut i dagsläget samt honom som nyförvärv där i mitten så utesluter jag inte en top 3-placering.
Örebro Midsomer
2008-11-04 01:15
Alvbåges insats mot Djurgården på länken ovan. Skönt att Lagerbäck är inklippt både i början och slutet av videon. :)
AIK Saywee
2008-11-04 00:46
Nej, skämt åsido, jag gillar lab-jobbet, mina arbetskamrater, miljön, min kund o.s.v. men datorn blev trög efter bombningen ...

Får kika på FANTV-inslagen senare idag på jobbet, där finns det snabba datorer :-)

FORZA KIM!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-11-04 00:41
Kim Olsen: - Jag ska ringa till Petr Cech
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-11-04 00:40
Sixten Boström: - Vi börjar få ihop pusselbitarna
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-11-04 00:38
Sportchefen Sjögren: - Vi har en bra grund i spelartruppen
AIK Saywee
2008-11-04 00:35
ÖSK-Karl//
Tja, kanske det, men då hade jag ju i alla fall fått betalt ...

... eller kanske kunde ha blivit sjukskriven eller fått ersättning för någon slags arbetsskada ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-04 00:24
Saywee//

Tur du inte var på jobbet då ;))
AIK Saywee
2008-11-04 00:22
Håller på att somna över tangenterna och vete tusan vad som hände, hela näven och pannan trillade nedåt ...
AIK Saywee
2008-11-04 00:20
Tänk vad läckert det skulle vara att presentera ett nyförvärv "av klass" genom ett fallskärmshopp till mittpunkten på BA inför storpublik, vem som får ta avsparken, ja det förstår ni redan. Tyvärr är det inte många match(er) kvar. Men man kan få drömma lite ...

zZZZzzzZZzzz
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-04 00:17
Saywee//

He, he.....
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-04 00:16
Saywee//

Har din dator hakat upp sig?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-04 00:15
go_osk//

Det lovar jag!
AIK Saywee
2008-11-04 00:14
Edit tyckte att jag tjötade ...
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-04 00:14
Saywee//

Förhoppningsvis senast om 2-3 veckor. Hoppas bara du blir lika nöjd som jag med "bomben" om den fungerar ;))
Örebro go_osk
2008-11-04 00:12
ÖSK-Karl//
Lova att berätta vem spelaren i fråga är om bomben mot förmodan skulle spricka. Krossa LSK!
Annons: