/fotboll/osk/forum/6491.aspx/fotboll/osk/forum/6491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro OnicO
2008-11-05 19:03
Ämne: in med Boniek//
Du ....
Saywee//
Men säg bara vad du tycker. om det är en bomb eller ej, det fick du i uppdrag av Ösk-Karl:

Namn: ÖSK-Karl » Svara på inlägg
Sänt: 2008-11-05 11:46:39
Saywee och jag har varit med länge på detta forum, vi har utbytit info tidigare, kände att jag behövde avlastas ;))

Han får bedömma om det är en bomb eller inte, jag har backat tillbaks till en mycket bra AS-spelare. Det finns även en backup till spelare nr.1 som säkert är lika bra.

Vem Thaaler har på gång på anfallssidan har jag ingen aning om.
Örebro Conjuration
2008-11-05 18:55
Jag chansar på Pontus Farnerud!
AIK Saywee
2008-11-05 18:52
in med Boniek//
Du är en av många svartvita kompisar jag har ...

... MEN, en mussla kan varken säga något eller skriva något som den fått reda på i förtroende!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2008-11-05 18:52
Hoppas det verkligen inte är Erik Sundin... den filmande gnällspiken är den sista jag vill se i ÖSK oavsett om han nu faktiskt skulle platsa i vårat spelsystem. Då tar jag hellre tillbaka Walter Gigena.
Örebro Conjuration
2008-11-05 18:50
Rent allmänt och en ganska icke trolig händelse men om Henrik Rydström lyfter bucklan i Halmstad och sen slänger han brutalt ner den mot marken - kan SvFF bötfälla han då?

Jag tänker så här. Det var ju Aras medalj han får väl göra vad han vill med den?
Örebro OnicO
2008-11-05 18:49
Ämne: Musslan Saywee tacka....
Saywee//
men nu får du säga vad du tycker, om det är en bomb eller inte.
Örebro in med Boniek
2008-11-05 18:48
Jag tror antingen på mitt tips Johan Arneng men förvånar mig inte om de är Erik Sundin, vars flickvän flyttar till stockholm
Örebro Stephan
2008-11-05 18:40
Jag tippar på att det är Erik Sundin som kan vara värvningen. Har inte riktigt hängt med i diskussionerna här på forumet men, det känns väll mest troligt. Sharbel Touma känns lite för dyr.

När är allt klart?
Örebro ösknisse
2008-11-05 18:34
SvFF gör samma sak som FILA gör, de bestämmer båda vilka som ska bort hur som helst efter eget tycke. Båda är lika vedervärdiga och totalt hjärndöda, man fattar knappt hur de kan få göra det de gör. Tur bara att den åtminstånde finns någon/några som vågar stå upp mot FILA. Snart borde någon stå upp på SvFF också.
Örebro Conjuration
2008-11-05 18:33
Karl, inte kan vi, två stycken svartvita bröder ha hemligheter för varandra? Jag kan också vara en mussla :)
Örebro Conjuration
2008-11-05 18:29
Jag blir så jävla förbannad! Tycker ni att SvFF är äckliga? Personerna i den internationella brottnings förbundet är så pass äckliga, vedervärdiga att SvFF framstår som helgon.

Jag har följt Ara-jakten ändå sedan OS och om de här uppgifterna stämmer så blir jag än mer rosenrasade! (Se mitt länktips)
Örebro in med Boniek
2008-11-05 18:29
Saywee berätta..jag trodde vi var kompisar...
AIK Saywee
2008-11-05 18:26
Musslan Saywee tackar för pm ÖSK-Karl :-)

FORZA ÖSK!
Örebro Ðukanoviæ
2008-11-05 18:24
Ja vet!!!

Sjögren & Co ska ha cred om det löser sig
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-05 17:50
Fröjdfeldt borde gynna oss då SVFF(farsförbundet) troligen gett honom direktiv att ge oss fördelar, då Ljungskile inte är ett gäng som de vill ha kvar.
Örebro Midsomer
2008-11-05 17:41
2008-11-09 15:00 Örebro - Ljungskile SK Peter Fröjdfeldt
Örebro ÖSK öster
2008-11-05 16:40
Ämne: Någon som vet om två....
Ja hur funkar det? Det kan väl inte bli förlust annat än om det kommer mindre betalande folk än budgeterat? Det är väl antagligen budgeterat till ganska lågt antal besökare och allt över "kostar" väl inget? Utan ger, förhoppningsvis, bara mer intäkter i form av runtomförsäljning?

Helsidesannons låter dyrt men NA kanske sponsrar?

Läskigt med bara en match kvar.. ÖSK-abstinensen kommer bli enorm i vinter. Läge att tanka ner varenda ÖSK-torrent som finns.
Örebro rirobban
2008-11-05 15:53
ÖSK-Karl//
Nu är det ju många namn som det gissats på här under det senaste dygnet. Jag undrar ifall du skulle kunna säga om namnet varit uppe?;) Även om du svarar på den frågan så kommer ingen veta vem det är...
Örebro 100år
2008-11-05 15:23
Någon som vet om två-för-en kampanjen är någon sponsring eller äre sport som står för förlusten? Visst, kul att det kommer mer folk men isf blir det ju ingen direkt vinst för ÖSK

Edit: Borde dra minst 9000pers!!
Örebro Mittåt
2008-11-05 15:02
Gooner86// Wikströms kontrakt går ut i år.

Conjuration// Bra strategi, så länge tjejen inte läser sportsidorna i vår lokala papperstidning. Där var det nämligen idag en helsidesannons med ÖSKs erbjudande.

Det skulle verkligen vara kul om vi kunde få 9-10.000 åskådadare på matchen. Väderleksutsikterna för söndagen ser för tillfället godkända ut. Molnigt, åtta grader och inget regn. En sydlig vind på 5 m/s lär väl inte kunna ställa till för mycket problem.
Örebro Conjuration
2008-11-05 14:42
Det här nya erbjudandet inför matchen mot Ljungskile är ju guldvärt!

Jag kan ju t.o.m. ta med tjejen till BA och säga: "Älskling, idag tänker jag för första i vårat förhållande betala för dig, se det som ett tecken på hur mycket du betyder för mig"

Som sagt, guld värt ;)
Örebro Gooner86
2008-11-05 14:40
Mittåt // Han kanske även blir bättre med åren, det brukar ju oftast vara så med försvarare.

Wikström är en viktig del i ÖSK, hur långt kontrakt har han? Någon som vet? Om det går ut i år måste dom ju förlänga.
Örebro Miroslav kuba
2008-11-05 14:40
Spelare i ÖSK just nu som är M.B.A.S enligt mig. Är Olsen,Bassombeng,Porokara,Alvbåge,Kihlberg,Gerzic. Nån som har synpukter på det?
Örebro Mittåt
2008-11-05 14:18
Wikström är inte ålderstigen än. Han fyller 31 om en månad. Han kommer att kunna spela på sin nuvarande nivå fyra år till.
Örebro Walter Gigena
2008-11-05 13:48
// Vegurra

Det är väl det som är tjusningen med silly-season att spekulera,hoppas och skruva upp förväntningar. Vissa hoppas och förväntar mer, andra mindre.

Jag förväntar mig att vi förstärker med minst tre spelare till. En mittfältsbomb, en stabil anfallare och en allround spelare al'a Seb.
Ztroom
2008-11-05 13:44
Tänkte skriva att det var konstigt att ÖSK inte ville förstärka backlinjen. Men insåg att den är rätt bra som den är faktiskt. Green, "Berra" och Oscar som unga spelare som kan slå igenom i Allsvenskan. Antonnen och Wowoah som helt okej spelare på kanterna och Wikström bra men ålderbestigen backjätte. Det är väl på mitten som det skulle behövas förstärkas kanske. En mittback som även kan agera ytterback vore det optimala. Wikström blir inte yngre och tror inte Oscar kan spela till sig en ordinarie plats redan till kommande säsong. Holgersson ser jag mer som en vänsterback än mittback då jag inte tycker han har gjort särskilt bra ifrån sig som mittback.

Men när jag såg ÖSK-Karl skriva att ÖSK inte ville förstärka backlinjen blev jag lite irriterad och skulle skriva ett inlägg om detta men insåg att vi har en helt okej backuppsättning faktiskt!

EDIT: Vänsterbacken från Skiljebo (kommer ej ihåg namnet) kanske blir en värvning trots allt? Eller är han helt borta från diskutionerna? I så fall blir det väl han som blir back-up till Wowoah och Glenn får gå in som mittback trots allt..
Örebro Vegurra
2008-11-05 13:35
Det finns en tydlig tendens på detta forum att skruva upp höga förväntningar på ev. nyförvärv. De mest spretiga och vildsinta spekulationer förekommer.
Tror det skulle vara hälsosamt att tagga ner lite. Kom ihåg att ÖSK nyss har signat Kim för tre år, Alvbåge kom hem under året. Utrymmet för stora och dyra spelarsatsningar är inte obegränsat, det finns en ekonomisk verklighet att förhålla sig till. Tror för min del att satsningen ligger i att behålla kärnan i nuvarande trupp, spetsad med en och annan lovande talang med goda framtidsutsikter.
Att lösa etablerade spelare från tidigare kontrakt är dyrt, det borde alla ha klart för sig.
Örebro Sogen
2008-11-05 13:30
Ösk-Karl
Räknar du Nobbe som en mycket bra allsvensk spelare? Eller är Kihlen en M.B.A.S?

Att denna bomb skulle vara en mycket bra allsvensk spelare säger inte så mycket om man inte har nåt att jämföra med.
Örebro storastyggajohan
2008-11-05 13:30
Kanske vill Emra Tahirovic komma hem till nästa säsong...
Örebro Mittåt
2008-11-05 13:02
Utställningen SPORTKLUBBEN 100 år pågår fram till den 31 december på Örebro Läns Museum. Det är fri entré och på onsdagar (som idag alltså) är det guidade visningar kl. 15:00 och 18:00.
Annons: