/fotboll/osk/forum/6489.aspx/fotboll/osk/forum/6489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:23
Wuzac//

Kalmar är ju en oerhört fattig kommun om jag förstått saken rätt, har för mig att Nanne sa att Santin-pengarna skulle gå till Arenan. Victor Elm får de ju inga pengar för alls, de har ju heller inte så mycket publik. Nästa år kan bli tufft, även om de inte åker ur.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:22
Ämne: Wuzac//

Men nollå....
ÖSK-Karl: Ja hehe. Men sittplats tror jag är svårt att höja på. De kostar idag mellan 180-220 kr. Möjligen skulle man kunna höja en tjuga på ståplats (110/60 idag).

En annan sak är alla fribiljetter. Det är ganska många på varje match. Alla möjliga som har fri entre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:19
Wuzac//

Men säg en höjning med en blygsam tia bara, 150:- för dem som ser alla matcherna, skulle ge runt 1,3 miljoner.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:19
ÖSK-Karl: Jaså? Är Kalmar medfinansiär till nya arenan? Men SE tror jag inte på. Nanne är nog på det klara med vad som krävs för att hålla sig kvar. Kalmar kommer nog alltid vara svårspelade under honom.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:16
Wuzac//

Men nollåttorna klagar ju på allt utanför Stockholm ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:12
Wuzac//

Jo, de har väl en del att handla för, men sedan skall det ju bli ett lag också. Dessutom börjar Kalmar bli rätt åldersiget och enligt mig har de en av de sämsta målvakterna i AS, bara det att han knappt behövt ingripa.

Men en stor del av pengarna tror jag är avsatta till deras nya Arena ihop med kommunen. Kan bli från SM-guld till SE, har för mig att något mer lag gjort den "bedriften"?
Örebro ÖSK öster
2008-11-08 23:12
Mittåt // Galet imponerad hur du hittar alla artiklar i div. småtidningar. Vi behöver inte göra nått slitgöra, all information kommer till oss. Stort tack!
Örebro ÖSK öster
2008-11-08 23:10
Ska kalmar ta ett "mellanår" som malmö? Vi vet ju hur det gått..
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:10
ÖSK-Karl: Biljettpriserna är redan relativt höga. I superettan hade vi allsvenska priser på biljetterna. Särskilt Stockholmare klagar på våra biljettpriser. Det är billigare att se AIK hemma än ÖSK hemma.
Örebro Mittåt
2008-11-08 23:09
Årets mesta ÖSKare kan redan koras. Samuel Wowoah har spelat alla 29 matcherna så här långt och minutmässigt är försprånget ointagbart. Speltidsmässigt fattas det 3 minuter för att nå upp till ett 100-procentigt resursutnyttjande. Han är slitstark den gode Samuel. Dessutom har han trots en ibland utsatt position på vänsterbacksplatsen i tillräckligt hög grad hållit sin inom lagens råmärken.

Samuels väg till denna position tillhör inte de traditionella. Man skulle nästan kunna säga att han värvade sig själv. För ungefär ett år sedan dök han upp på talangtruppens träningar för att rehabiliteringsträna efter en skada som han ådragit sig då han spelade på Cypern. (Dit åkte han ju efter att ha blivit förskjuten av IFK Göteborg).

Efter nyåret fick han lov att träna med A-truppen och så småningom togs han även in i truppen. Till att börja med verkade det ha varit avsikten att spela honom som central inre mittfältare. Där förekom han i allmänhet på försäsongen i alla fall.

Men under träningslägret på Cypern hittade han den plats som han sedan skulle hålla för sig under resten av året. I träningsmatchen mot GIF Sundsvall (förlust med 2-1) så tvingades Patrik Haginge av planen redan efter en halvtimmes spel. Patrik spelade då mittback och han ersattes på den positionen av Glenn Holgersson. Samuel fick rycka ner ett steg på planen för att täcka upp luckan efter Glenn. Resultatet av dessa omflyttningar blev så pass lyckat, att Hagingen fortsättningsvis fick spela högerback, Glenn mittback och Samuel vänsterback. Av dessa tre är det bara Samuel som överlevt hela säsongen på sin dedikerade plats. Haginge gjorde ju så bra ifrån sig som högerback att Djurgården köpte honom och Glenn drabbades av en knäskada.

Så kan det gå. Om inte Haginge fått kramp den där dagen i Cypern hade Samuel knappast klarat av att bli en om än något avrundad hundraprocentare.
Örebro ÖSK öster
2008-11-08 23:09
Det här med att Berra just hade en avstängning för rött kort och nu, ett gult kort senare, får ytterligare en avstängning stör mig lite.

Borde inte ett rött kort "räknas" som ett gult kort? Kan inte lagrell vara lite schysst mot oss i denna situation? =)

1230 MAH imorn. Ses där!
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:07
Einar B//

Slutsumman för Kim är nog inte lätt att få reda på. Spelarinvest var ju inte inblandade ekonomiskt utan istället betalade samtliga sponsorer i Team ÖSK, Inre Cirkeln och huvudsponsorn 10% mer för nästa år och det lär räcka till mer än Kim.

Undrar om biljettpriserna skulle gå att höja med 10% också utan publiktapp, vilket lag vi skulle kunna få ihop!
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:07
ÖSK-Karl: Beror ju på vad Kalmar ersätter med. De lär väl få/ha en hyfsad kassa. Nanne ha ju sagt att de/han är beredda att börja om med jämna mellanrum. Blir väl som 2005 ungefär, Mediokert defensivt lag spetsat med väl scoutade Brassar som gör skillnaden mellan 11:fte och 5:e plats.

Edit stavfel
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:01
Wuzac//

Ja, bomben ångrar jag bittert, särskilt när man såg vilka namn det spekulerades om.

Men jag skyller på Saywee ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 22:49
Kalmar kan nog bli årets flopp nästa år, de blir troligen av med samtliga Elm-bröder och tydligen Ingelsten också.

ÖSK däremot har ambitionerna att förstärka ytterliggare, tycker laget skall satsa på en tredjeplats nästa år så vi får se dem i Europa!
Örebro Wuzac
2008-11-08 21:32
"Jag kan utveckla defensiven och löpa ännu mer" säger Nordin. Jag det är nog sant kanske. Jag skulle vilja tillägga "Utveckla spelet med ett tillslag." Det finns inte på kartan för Nordin.

Det tycker jag är hans svagaste punkt. Att värdera när/om han ska släppa bollen vidare direkt eller dra sina 3 snubbar. Därför han har sådana problem när motståndarna överbelastar mittfältet och han spelar under press.

Han stirrar också väldigt mycket på bollen i mottagandet och har väldigt ofta inte kollen (på omgivningen) första sekunderna.

Missförstå mig inte. Jag gillar killen och tycker han är en tillgång för ÖSK. Men han har potential att bli ännu bättre. Klart mycket bättre. Idag är han ingen 10-15 miljoners försäljning.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-08 21:28
Daryl Smylie och Michal Slawuta saknas på grund av skada. Däremot kommer försvarsresen Etchu Tabe tillbaka efter en lårskada.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-08 21:22
Nordin siktar på en värdig avslutning.
Örebro Wuzac
2008-11-08 21:22
MACS: Tyvärr kan vi inte, i första hand konkurrera om de lägre skatterna. Eller Oljan. tänk dig själv om du blir erbjuden din nuvarande lön * 4 med 25% skatt coh att du vet att du bara kan utföra ditt jobb tills du är 33 år gammal - typ.
Örebro Wuzac
2008-11-08 21:17
ÖKS-Karl: Bomb-begreppet kommer du aldrig bli av med. Du får säga Kina-puff nästa gång :0)

Edit: Btw: Drog en single malt och myste över att Kim var klar medan jag botaniserade bland böckerna :0)
Örebro Einar B
2008-11-08 21:09
Det kanske redan har avhandlats här, men vad blev slutsumman för Kim?
Och, ang "the böömb" är den släppt?
Örebro Einar B
2008-11-08 21:03
Hoppas grabbarna gör en helgjuten fight imorron så fansen har det i åtanke när säsongskorten till nästa år ska betalas in.
Hoppas att ramlar in lite folk också!
Ett rejält avtackande skulle sitta fint. Det är boysen väl värda.

Örebro MACS
2008-11-08 21:00
Uttalande från Ingelsten: ".. om KFF uppträder schysst nu så är det här ju en klubb som man skulle tänka sig att komma tillbaka till om några år, säger Ingelsten." Schysst innebär för honom att Kalmar ska sälja honom till FC Kopenhamn eller Rosenborg för en skitsumma. Dessutom ska det tvingas fram genom detta pinsamma försök till utpressning, hoppas verkligen Kalmar brännmärker killen!

Det vore ju OK om den allsvenske skyttekungen 2009 hade ett erbjudande att gå till en storklubb i en stor liga men att vilja spela i småligorna i Norge eller Danmark, det är pinsamt för allsvenskan. Dags att sätta några riktiga proffs i Svenska Fotbollsförbundet som kan bygga en liga som åtminstone är attraktivast i Norden. Vi har fler aktiva spelare, fler potentiella sponsorer, ett mer framgångsrikt landslag etc, "what is the problem"?
Örebro Mittåt
2008-11-08 19:10
Jo, det stämmer att han var avstängd. Men det var för ett rött kort.
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-08 18:57
Ämne: Ämne: Om upps....
Haha, jag ska bättra mig. ;)

Men jag hade för mig att han var avstängd för inte så länge sedan, och tänkte då att inte ens Berra kan samla på sig så många kort så fort!

Örebro Sersant
2008-11-08 18:47
Hur står de till med OsJo? Skulle gärna se honom istället för seb om han är frisk.
Örebro BabyKladde
2008-11-08 18:42
Ämne: Om uppställningen so....
vi inbitna, trogna supportrar har koll på att han är avstängd ;)
lite smålustig måste man vara ^^

tycker startlevan ser bra ut också.
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-08 18:26
Om uppställningen som SvenskaFans skriver stämmer, har vi ett mycket starkt lag imorgon.

Är Bertin Zé skadad eller avstängd? Om inte fallet är sådant, ser jag gärna att han spelar istället för Seb, fast jag tycker ändå Seb har gjort det bra sista tiden så det är ju ingen jätte förlust. Annars ser det riktigt bra ut!

Forza Svartvitt!

EDIT; Konstig mening.
Örebro Kramelet
2008-11-08 17:50
-Håll utkik på FanTV under veckan för Inside ÖSK filmen om våran sista borta match för året :).

Klippt från alvbågesblogg, ska bli spännande o se.
Örebro Plingu
2008-11-08 17:43
Falkenberg är intresserade av Rodevåg.
Undrar om det finns bättre alternativ för någon allsvenskklubb lär inte värva Stefan men man vet aldrig. Håller Sundsvall sig kvar, eller Ljungskile kanske dem vill ha han.
Annons: