/fotboll/osk/forum/6483.aspx/fotboll/osk/forum/6483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Plingu
2008-11-06 16:23

Robert Walker är truppens sämsta lirare. Utan tvekan. Sedan så hoppas för många på svåra värvningar. Innan man ropar efter Touma eller Arneng behöver man ha något att gå på, som ett uttalande som tyder på detta. Alvbåge var en bomb, Barsom med, men utöver dessa, som även har relation till staden eller laget brukar inte ÖSK värva bomber.

edit: riktad till fel person :/
Örebro Rasberg
2008-11-06 16:13
Näe nån Mirza blir det inte, det står helt säkert. Han är klassen under r.walker.
Örebro Rocky Dennis
2008-11-06 16:03
vet inte om länken varit uppe redan, men jag postar den ändå.
Örebro MACS
2008-11-06 15:40
Ämne: Jag kommer ihåg sist....
Hoppas verkligen att LSK åker ur direkt, de tycks ju inte ha några som helst ambitioner att bygga någonting positivt fotbollsmässigt. Vissa vill ge dem "kultstatus" och hyllar deras kämpaglöd, se t ex Fan-TV med Glenn senast. Själv tycker jag bara att det är tragiskt för AS om ett så svagt lag som LSK kan grisa sig kvar på de spelande lagens bekostnad.

Det kommer bli jobbigt och frustrerande på söndag när LSK köttar ihop sig runt eget straffområde från första minuten och sedan maskar vid alla fasta situationer. Då krävs det tålamod och j-ar annamma från våra spelare, kan ibland vara svårt att få fram detta när man bara är 99% motiverad vilket Gefle-matchen förra året visade. Här tror jag att vi på läktarna kan göra skillnaden!
Örebro MR_FALKEN
2008-11-06 15:25
Farsen fortsätter\\ bara vi börjar lika bra som vi har spelat efter EM så kommer vi nog ligga där uppe och kriga...

BTW: Bedoya vore en riktigt bra värvning han va vill inte mkt mer än 20 år heller va?
Örebro MR_FALKEN
2008-11-06 15:23
Plingu\\ det hör inte hit.. han håller inte tillräckligt bra klass därför så vill jag inte ha honom i Örebro SK och tror inte heller att han kommer till ÖSK heller
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-06 15:21
Sharbel eller Arneng skulle vara riktigt bra nyförvärv enligt mig. Hoppas det kan vara någon av de som är på G! Annars verkar ju Bedoya vara en riktig lirare.

Usch vad säsongen gått fort! Var ju inte länge sedan Saywee tjatade om sin "bomb" förra gången. Man spekulerade om den tuffa starten som ÖSK skulle få och att laget behövde en target, men att vi minsann hade Seb. Längtar redan till februari-mars när man kan få se försäsongsmatcherna och sitta och spekulera. Kanske kommer orden "nä i år tror jag på en 6:e plats" i vanlig ordning. Eller ska man bli ännu mer optimist!?
Örebro MR_FALKEN
2008-11-06 15:20
Plingu// landslaget i fotboll?? 3 st p17 landskamper för bosnien eller vad var det??

inse, han va inte bra i slutet av tiden i ösk och han e det inte nu heller... dock kanske det vore en ett bra köp för Degen,ljungskile,sundsvall eller liknande.. tycker du verkligen själv med handen på hjärtat att det är en spelare och satsa på!?
Örebro Mittåt
2008-11-06 15:18
Jag kommer ihåg sista matchen förra året. ÖSK hade säkrat sitt kontrakt omgången innan i Borås. Jag var så övertygad om att ÖSK skulle surfa vidare på sin framgångsvåg och på hemmaplan köra över Gefle så det stod härliga till. Tyvärr blev det förlust den gången.

Men killarna har i år haft mer tid till att anpassa sig till fortsatt allsvenskt spel så det kanske går bättre.

Jag hoppas verkligen att de slår Ljungskile - inte bara för tabellplaceringens skull utan även för Giffarnas.

Nu är jag iofs. rätt övertygad om att det kommer att bli vinst. Ljungskile har dock spelat rätt bra de sista matcherna utifrån sina förutsättningar. Deras inkast på offensv planhalva är jättefarliga nu när Senften spelar igen. Målen har dock uteblivit - det får de gärna göra på söndag också.

En bra taktik vore säkert att satsa på snabba kontringar efter deras fasta situationer. Då skickar de ju upp båda mittbackarna och bör vara rätt sårbara. Som gjort för en snabbspringande Bassombeng.
Örebro Plingu
2008-11-06 15:17
MR_FALKEN

Hörru din tvilling, taskigt att du pratar så taskigt om en bekant till dig.
Örebro Plingu
2008-11-06 15:16
MACS

För det första är det ju lite dumt att hävda att han inte är duglig då han en gång tidigare visat sig duktig i allsvenskan, till och med lirat landslags fotboll. Jag tror Mirza spelar i ett dåligt, oinspirerat lag som varken vill bu eller bä. Säger inte att Mirza är kung men jag tror han med bättre träning och i bättre miljö skulle kunna prestera.
Bois redaktionen kan inte vara några lyckliga typer, utan depression påverkar omdöme, därmed är kommentarerna inte överflödiga.
Örebro MR_FALKEN
2008-11-06 15:13
men vad e det här för rykten?

Plingu// kolla gärna de källorna en gång till.. de stämmer inte även fast att du vill att de ska göra det.. när nordin och mirza var 15-16 år så ville så va de grymma ihop.. men nu e det bara nordin som håller Allsvensk klass...

Örebro SK har nått på G nu, målet är juh att innom några år ta sig ut i Europa.. ska vi då värva gammla spelare som inte ens håller Hög klass?!?!?

nää!! det blir touma och arneng ;)
Örebro MACS
2008-11-06 15:11
Ämne: En fågel har viskat ....
Bois-redaktionen har betygsatt mittfältet och skriver om Mirza:
"Betyg 1
Ja, vad skall jag säga, han är ingen spelare som visat någonting överhuvudtaget. Han trivs ej med bollen och han har varken tempo, finess eller smartness. 11 varningar o en utvisning är ett bevis på att han hänger INTE med i Supperettan-tempot ens."

Kommentarer överflödiga ...
Örebro Mittåt
2008-11-06 15:11
Wuzac// Jag syftade enbart på tekniken med det efterställda lånet. Den bör man inte angripa om man diskuterar Helsingborg, eftersom ÖSK gjort samma sak själva. Då blir det alldeles för lätt ett självmål i diskussionen.
Örebro Plingu
2008-11-06 15:08
Vi kan sluta 6:a som bäst. Men det är föga troligt att Hammarby torksar mot Norrköping men det är deras hemmaplan och man vill väl bevisa ett och annat. Sedan får vi hoppas på att GIF tar alla poäng mot Malmö men det händer nog inte. MFF har bäst form just nu. Men Kalmar ska väl kunna ta Halmstad.

Oavsett så behöver ÖSK vinna mot Ljungskile, det kommer vara riktigt dåligt spel men hoppas dem verkligen kämpar för sist var det bara Alvbåge som presterade. Förlorar vi eller spelar oavgjort kan vi ramla ner till 12:e plats och fan vilken skillnad mellan 6:e och 12:e.
Örebro SyreAtom
2008-11-06 15:07
Plingu//

Ta tillbaka Mirza??

Det skulle verkligen förvåna mig. Har mycket svårt att tänka mig detta. Av vilken anledning undrar jag, behöver vi verkligen någon som ska överarbeta, snubbla och drälla med bollen var och varannan match? Nej jag kan aldrig tänka mig detta, då är de nog helt fel ute.
Örebro Woofi
2008-11-06 15:06
Jag anser att Mirza inte passar i dagens ÖSK, Forward eller Karlslund känns som klubbar han skulle passa i.
Örebro Wuzac
2008-11-06 15:05
Helst inte Mirza. Vi se frächt i ÖSK. Inga tillbakavändande medelmåttor.
Örebro Wuzac
2008-11-06 15:04
Ämne: Wuzac// Vi skall int....
Mittåt : Men jag tror inte vi använde oss av sådana suspekta betalningar.

Grundkritiken ligger i att storklubbar kan göra suspekta affärer, skylla på individen och sedan går livet vidare för klubben. Trots att de dragit fördel av affärerna.
Örebro ÖSKare i exil
2008-11-06 15:04
Mirza har ju inte lyckats något vidare i BOIS. Han började ok men har sedan underpresterat.
Örebro Plingu
2008-11-06 14:50
Djurgårdarna verkar bittra på att Per verkar hamna hos oss permanent. Se deras fans sida.
Örebro Plingu
2008-11-06 14:47
En fågel har viskat i mitt öra.
Mirza Jelecak är på väg tillbaka.
Ett nåja ungt Örebro mittfält med Nordin, Mirza och Per kommer snart att bli verklighet.
Örebro Conjuration
2008-11-06 14:38
Känns jävligt bra att vi får Per!
Örebro MACS
2008-11-06 14:31
Denna länk kanske redan har varit uppe i forumet? Touma verkar i alla fall försöka i Europa ett tag till framöver.
Örebro Mittåt
2008-11-06 14:27
Wuzac// Vi skall inte klandra HIF för konstruktionen med det eftersatta lånet från kommunen därför att:

- Redovisningsmässigt är det helt korrekt.

- ÖSK använde sig av samma (eller i alla fall en liknande) konstruktion i samband med rekonstruktionen för att undvika konkurs. Även om i ÖSKs fall beloppet var betydligt lägre.
Örebro Wuzac
2008-11-06 13:44
Helsingsborg räddades från tvångsdegradering för ett antal år sedan p.g.a att kommunen gick in med, egentligen ett lån, men man lät det framstå som mer eller mindre bidrag (från skattebetalarna), för att kringå balansräkningens röda siffror.

Helsingborg tackar genom att:

"Enligt skatteverkets beslut överlämnade en person i Helsingborg över 220 000 euro, alltså runt 2,2 miljoner kronor, kontant till presidenten M Keita i FC Djoliba som en betalning för Tamboura. "

Märkligt att storklubbar kan syssla med sådana här affärer och att det alltid slutar med "personligt ansvar", inte föreningens/styrelsen ansvar. En styrelse som aldrig vet någonting utan dyra spelare trollas fram och ingen frågar hur allt finansierats eller hur skatter betalats.

Ett "personligt ansvar" som passar SF perfekt eftersom man då inte behöver vedergälla klubben. Utan det betraktas då som ett civilrättsligt ärende och inget med klubben att göra. Trots att svart betalda spelare (eller att spelaren värvats med hjälp av suspekta betalningar till andra människor) ändå representerat klubben på plan.

Medan ÖSK körde med öppna papper och SF tjafsade om 500 000 kr plus eller minus som avgjorde tvångsnedflyttning. (Med facit i hand, var kanske ändå den tvångsnedflyttningen bra för ÖSK för då lades grunden för dagens organisation. Men det är ju inte relevant i denna fråga).

Örebro Plingu
2008-11-06 13:39
Ah Visst är Per ung och duktig. Men jag hoppas han utvecklas mer under försäsongen om han nu skrivit på det vill säga. För så som han spelar för tillfället är inte den klass som jag vill ÖSK ska prestera nästa år. Det samma gäller för Vovven och Basse måste göra sig mer delaktig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-06 13:23
Angående Näfver så finns han med som en reservplan om det inte blir något med "den duktiga mittfältaren", då kommer han att ingå som en delbetalning för en annan duktig mittfältare, vi kan väl kalla honom mittfältare nr.2, sticker Nobbe så är tanken att de båda mittfältarna skall försöka värvas.

Nu reserverar jag mig lite grann, för jag vet inte om Näfver istället ingått i affären med Djurgården och Per Johansson.
Örebro Midsomer
2008-11-06 13:14
Förresten, är det några spelare som ni tror blir utlånade till Division 1 nästa säsong? Kan Astwald, Oskar, Lundholm, Nilsson bli aktuellt för det?
Örebro Midsomer
2008-11-06 13:05
Chipset//

Vem vill INTE spela med Kim och Alven?
Annons: