/fotboll/osk/forum/6482.aspx/fotboll/osk/forum/6482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-11-06 19:15
Hur ligger Kalmar FF siffror till angående publik? Hur kan dem ha tappat? jag menar det är första gången de verkligen är med o strider om guldet.
Örebro Kramelet
2008-11-06 19:08
Wuzac:
Norrköping har sänkt sitt publiksnitt sen förra årets säsong i superettan.

Edit:
Även ljungskile har givetvis höjt sitt publiksnitt.

Hamnar vi kring 8700 pers på söndag så kommer det vara vi och kalmar av de allsvenska lagen som klarat att hålla snittet bäst, (bara tappat ca 100 pers)
Örebro Sersant
2008-11-06 18:46
Tycker vi ska fortsätta det som Djurgården började alltså att skola in honom som vänsterback. Där tror jag han kan bli riktigt bra på mittfältet så tror jag att han kan bli absolut duglig defensiv slitvarg men tror han kan bli utlandsproffs som ytterback kanske inte Real men Holland eller liknande iallafall :).
Örebro Mittåt
2008-11-06 18:45
Ja, så är det säkert. Det är också misstänkt många platser reserverade på O Nedre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-06 18:43
Mittåt//

1.000 platser är reserverade till olika ungdomslag i vårt distrikt. Respektive lag har varit på kansliet och hämtat ut sina biljetter.

Kan det vara 1.000 platser på K Nedre?
Örebro Mittåt
2008-11-06 18:36
Nej, några 10.000 åskådare blir det inte på söndag. Men det verkar trots allt kunna bli en hyfsad publiksiffra. I detta skrivande nu finns det bara 163 osålda platser på Södra. Fast man undrar ju förstås hur det kan komma sig att K Nedre redan är slutsåld. Uppbokad för något speciellt kanske?

Den betalande sittplatspubliken kommer inte att svika, tror jag. Det är trots allt fem månader kvar tills dess att vi kan gå på fotboll igen här i stan.

Avgörande för publiksiffrans storlek kommer:
- antalet utnyttjade firmaplatser
- antalet ståplatsåskådare
att vara.

Beträffande firmaplatserna så kan man möjligen befara att det blir ett visst tapp. Söndagar passar väl inte så bra i vissa kretsar för ett beök på Behrn Arena.

För ståplatspubliken borde väl prognosen å andra sidan vara rätt bra. Speciellt med tanke på 2 för 1 erbjudandet.
Örebro Midsomer
2008-11-06 18:33
Henrik(ÖSK)//
Se länktips.
Den visas.
Örebro Disasterpiece
2008-11-06 18:23
Ämne: Alltså spelare som P....Jag ser också honom som en framtida Fredrick Nordback, villket antagligen är positivt för laget. Det jag tycker han saknar lite är tekninken, men det vägs väll upp av hans fysik och spelförståelse. Men vem vet, han kanske får samma teknik i fötterna som Roni Porokara en vacker dag?
Örebro ernot
2008-11-06 18:19
jo fast finns endel stackare som har för långt att åka :
Örebro Plingu
2008-11-06 18:16
Alltså spelare som Per finns det många av i Sverige.
Han är inte en utlandsexport utan kan bli en duglig Nordback typ. Men han kan ju givetvis utveckla sin speluppfattning, skott och teknik men det återstår att se.

Vi vinner självklart inte med 11 Nordin i laget, det gäller att ha balans. Ingenstans har jag bestridit detta och jag har endast försökt kritiserat hyllningskören till Per. Han är inte så utomordentligt bra som vissa vill göra gällande.
Örebro Wuzac
2008-11-06 18:15
Kramelet: Ja, men Sundsvall kom ju från SE och det skall ju mycket till att man skall få lägre snitt i AS året efter. I realiteten är väl bara ÖSK som kan hålla ett AS-snitt från förra året.
Örebro Kramelet
2008-11-06 18:11
10 131 personer behöver vi dra till med på söndag för att inte få ett sämre snitt än förra året, Säkert därför de vill dra dit lite extra folk med gå två betala för 1. lättare att skaffa sponsorer etc om man har en positiv trend...

Tyvärr känns väll 10131 som 1000 pers för mycket för en novembermatch mot ljungskile.
Skulle vi klara det så är det endast vi och sundsvall i årets allsvenska som har ett högra publiktryck detta året än förra...
Örebro Disasterpiece
2008-11-06 18:03
Ämne: Någon som förresten ....Den sista matchen för sesången borde man ju se på plats, dessutom kan man gå två & betala för en den här gången :)

Alla till Behrn arena på söndag!
Örebro ernot
2008-11-06 17:51
Ämne: Någon som förresten ....
står på tvmachen.com att den ska visas iaf!
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-11-06 17:46
Någon som förresten vet om matchen på söndag visas på PPV? På com hems hemsida är det helt blankt på söndag men det kan ju inte riktigt stämma.
Örebro rirobban
2008-11-06 17:45
Per känns på något vis som en Nordbacktyp. Tror inte han kommer bli någon Nordin direkt, men en bra ersättare till Nordback för framtiden är inga fel.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-06 17:43
Stora lungor behövs också i ett lag för att det ska vara komplett. 11st Nordins vinner inget SM-guld. Grabben är 19 år. Mycket kan hända.
Örebro Plingu
2008-11-06 17:35
Falken

Håller faktiskt med vad gäller Per. Han har blivit lite överdrivet uppskattad här på forumet. Han är en framtidsspelare men absolut inte någon av de bättre i truppen. Ganska svag på många saker. Stora lungor ska inte räcka för att bli en av de bästa i ÖSK.
Örebro ösknisse
2008-11-06 17:18
Jag tyckte även då på den tiden med "tråkiga ÖSK" att ÖSK inte riktigt spelade så fin och rolig fotboll. Dock spelade detta ingen roll för mig då detta var min egen klubb och kärleken till denna vägde mer. LSK däremot, 2932 i publiksnitt (behöver jag säga vad jag tycker om det), tråkig fotboll (detta är inte mitt lag så då väger det in) och usel arena. Sundsvall då, bättre geografisk spridning, roligare fotboll, 4596 i publiksnitt (inte tillräckligt men mycket bättre än LSK) samt att Sundsvall känns mer "hemma" allsvenskan än LSK.
Örebro Västbanken
2008-11-06 17:18
Ämne: Ämne: Vilket ....
Jag vill helst se BP i AS nästa år:
Plus Giffarna: trevliga fans, i verkligheten/ på www.
Minus Giffarna: det var de som uppfann bögfotbollen vid hörnflaggorna för att maska bort tid?, Fredrik Sundfors är en kaxig mupp som jiddrar om hur fantastiska Giffarna är inför varje säsong, de maskade sjukt mycket på Vallen 2002.
Plus LSK: Deras förre målvakt Niklas (Svensson?) gav alla oss tjockisar näring till drömmen om att bli fotbollsstjärna.
Minus LSK: Minimalt publikintresse, minimal möjlighet att utveckla ett framgångsrikt lag på sikt.
Plus BP: Satsar på (invärvade stockholms-)talanger, framtiden för svensk fotboll. Hyfsat passningsspel.
Minus BP: Inget publikintresse - testa att gå på Grimsta, ingen j-l blir besviken när BP släpper in ett mål. Runt alla andra fotbollsplaner i världen blir åtminstone delar av hemmapubliken mycket besviken vid insläppta mål, men på Grimsta säger man "jaså, det blev visst mål för det andra laget, jaha ja." Om man är en av de 583 åskådarna vill säga.
Örebro Conjuration
2008-11-06 17:16
haha bra sagt MACS, håller med
Örebro MACS
2008-11-06 17:09
Ämne: Mycket snack om &quo....
Farsen// ÖSK förtjänade kritiken på den tiden precis som Ljungskile gör det idag. För fansen gäller emellertid att kärleken är blind ...
Örebro Conjuration
2008-11-06 17:08
Jag har alltid tyckt att ÖSK har spelat sexigt ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-06 16:52
Mycket snack om "tråkiga Ljungskile"! Kom ihåg att det inte var så speciellt många veckor sedan ÖSK var känt som ett tråklag(kanske fortfarande) ute i fotbollssverige. Det var vi mot världen. Jävligt kul att då få retas med de andra. Kommer för evigt att komma ihåg matchen mot Djurgården som vi vann med 1-0 för några år sedan trots tidig utvisning. Samuelssons hockeytackling på Elmander med ett hånflin som ursäkt till denne. Buropen till Källströms osportsliga spel. Efter matchen kallade Åkeby oss för "fotbollsmördare" Underbart var det då!

MEN det var då och nu är nu. Och spelet som ÖSK visat upp i höst har varit en fröjd! Och om jag får välja så väljer jag det offensiva och anfallande ÖSK istället för det gamla retliga ÖSK.
Örebro MACS
2008-11-06 16:48
Ämne: Vilket lag vill ni s....
Midsomer// Hjärtat säger BP (min dotter spelar i ett av deras ungdomslag), hjärnan säger GIF (roligast fotboll, bästa geografisk spridning)

Conjuration// Roni är underskattad av många, tycker personligen att han toppar truppen tillsammans med Kungen, snäppet över Kihlen o Kim.

En egen fundering: Är Nordin för dåligt tränad? Han springer visserligen mycket men jag har för mig att han ovanligt ofta måste bytas ut pga kramp eller trötthet.
Örebro Conjuration
2008-11-06 16:42
Kul fråga :)

1) Helst har jag kvar Ljungskile kvar i allsvenskan

2) BP, av anledningen att det finns så många talangfulla spelare i klubben. Tänk om det skulle komma en ny Albin Ekdahl och slå igenom i AS?

3) Norrland suger
Örebro MR_FALKEN
2008-11-06 16:41
Plingu\
där håller jag nästan med dig.. just nu så tycker jag att Per J e sämst i truppen, dåligt passningspel,urusel i luftrumet och ingen direkt teknik, MEN!! han e snabb och har en jävla kämparanda.. därför e jag så överaskad över att han har fått så mkt speltid.. speciellt på mittfältet och i anfallet, eftersom att han är vänsterback i grund och botten... men ablolut en kille för framtiden..

walker är som mirza.. jag annser inte att han är nått och satsa på om ÖSK ska försöka uppfylla målet och nå ut i Europa, men varför inte låna ut killen till en Superetta-klubb och se vad som händer?

för övrigt: va inte berra och eric bomber oxå i år??
för och citera Sixten vad det gäller scouting.. "det är exakt vad vi håller på med fast du int vet" =)
Örebro ösknisse
2008-11-06 16:40
Ämne: Vilket lag vill ni s....
Giffarna helt klart. De andra lagen (speciellt BP) är så tråkiga och tillför inte någonting. Heja Giffarna mot Malmö!!
Örebro Conjuration
2008-11-06 16:36
Tänkte på vilka sjukt bra spelare vi har i truppen i nuläget. Tänker speciellt på Roni Porokara, kommer ihåg första matchen som jag såg han spela. Han är så sjukt starkt i överkroppen!

Roni är min bomb alla dagar i veckan, hell yeah ;)
Örebro Midsomer
2008-11-06 16:33
Vilket lag vill ni se i AS nästa säsong? BP, Giffarna eller LSK?

Plingu//

Edit: Orkar inte gå i svaromål med tröttskallar.
Annons: