/fotboll/osk/forum/6478.aspx/fotboll/osk/forum/6478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kajanus
2008-11-10 23:59
När det gäller lagkaptensrollen så är Kihlberg självskriven. Ingen annan (bortsett från Alvbåge) bör ens ha chansen med tanke på deras inställning under säsongen. Kaptenen ska axla en stor roll i laget.
Örebro Kramelet
2008-11-10 23:49
Vem som bör vara Lagkapten i ösk tror jag verkligen att sixten och spelarna i ösk har bättre koll på änn oss,
Att Kihlen ska gå in som lagkapten direkt i ett nytt lag vore en liten skräll, en del har sagt att de tycker wowoah ska va kapten har jag hört tidigare, men om de var någon mer som såg ösk- Lekebergs if i somras så kanske inte wowoah är någon vidare lagkapten...
Örebro Mittåt
2008-11-10 23:34
Nästa steg för AIKs supportrar borde väl vara att även bojkotta hemmamatcherna. Det om något borde få fart på styrelsen.
Örebro Uhlan
2008-11-10 23:28
Självförtroende, ja kanske. Som kapten ska man visa att man ska vara ett lag som ska vinna. Ej visa att man inte vågar. Om han inte vågar ska vi ha en annan kapten.

En kapten som springer omkring men kan ej visa laget med offensiva passningar tycker jag är fel.

Andra lag som har en mittfältare i samma roll som Nordback som Kapten. De visar kämparglöd genom att springa som Nordback men även slår offensiva passningar. De vågar och de kan. Det kan inte Nordback.

En kapten i mina ögon är en spelare som Kihlen.
Jag är så glad att vi har en sådan spelare i vårat lag.

Han tar för sig, visar vägen fram till seger i alla lägen. Vågar slå avgörande passningar. Detta gör inte Nordback. Om han nu försöker slå en avgörande passning eller liknande går den vädligt sällan fram.
Örebro Mittåt
2008-11-10 23:26
Superettan år 2005 - Olika falla ödets lotter.

Slutställningen i superettan år 2005 såg ut så här:

1. AIK 64
2. Östers IF 55
------------
3. GAIS 52
------------
4. Ljungskile SK 50
5. Örebro SK 45
6. IF Brommapojkarna 44
7. IFK Norrköping 44
8. Falkenbergs FF 41
9. Väsby United 39
10. Åtvidabergs FF 38
11. Trelleborgs FF 36
12. Mjällby AIF 35
13. Degerfors IF 34
----------------
14. Bodens BK 32
15. Västerås SK FK 27
16. Västra Frölunda IF 25

Av dessa lag har faktiskt hälften fått möjligheten att pröva på allsvenskt spel sedan dess och fem av dem spelar allsvenskt nästa år. En slutsats skulle kunna vara, att bidar man bara sin tid och om man har ett hyfsat lag så kommer den allsvenska chansen förr eller senare. Men sedan gäller det som bekant att hålla sig kvar också.

På nersidan så kan man konstatera att nästa år så kommer Degerfors, Västerås SK, Västra Frölunda och Öster att återfinnas i div 1 och Boden till och med i div 2.

"Stabila" superettanlag har bara Falkenberg, Åtvidaberg och Mjällby varit.
Örebro Disasterpiece
2008-11-10 23:21
Ämne: Håller med Uhlan!
....
Där är det nog hans självförtroende som brister. Men det är för hoppningsvis något Sixten kommer jobba med under vinteruppehållet.
Örebro Uhlan
2008-11-10 23:18
Tycker att ledningen gör bort sig om de tycker att Nordback är så viktig som du säger.

Jag blir alltid så förbannad på honom varje match. Killen kan ju inte passa. Kolla på Kihlen. Han är underbar i allt han gör. Vi behöver någon som är som kihlen men lite mer offensiv, lite snabbare, lite yngre.

Tyvär passar inte Nordback in där.
Visst har han varit ÖSK trogen men jag tycker det sportsliga går före.

Wivallius
2008-11-10 23:14
Jag tror inte ÖSK-ledningen håller med er. De vill nog förlänga till ett vettigt pris.
Örebro Uhlan
2008-11-10 23:11
Jag har sett de flesta de senaste 5-6 åren.
Han håller inte. Det Freddie83 skrev tidigare håller han inte om vi ska vara med och slåss om top4.

Nordback gör inte mycket på planen mer än att springa och jaga boll. Vi behöver en spelare på den positionen som springer och kan slå passningar framåt och inte bara bakåt eller till en helt fri spelare i sidled.

Jag tänker på ÖSKs bästa. Han är säkert en trevlig grabb men han håller tyvärr inte om vi ska utvecklas.
Wivallius
2008-11-10 23:06
Vad är det för matcher med Nordback ni sett? Inte de 16 jag sett i alla fall!
Örebro Freddie83
2008-11-10 23:02
Håller med Uhlan!
Nordback verkar få panik varje gång han får bollen. Han kan vara helt ensam och ändå får han panik som om han har 3 spelare runt sig och slår iväg bollen till ingenting, för att inte tala om alla felpass. Ska vi vara topp 4a måste även grovjobbarna kunna slå enkla passningar.
Örebro Mittåt
2008-11-10 23:01
För fyra år sedan spelade ÖSK faktiskt också säsongens sista match mot Ljungskile. Men det var på bortaplan och hemmalaget vann med 3-2. ÖSKs mål gjordes av Mirza och Jon medan Patriksson gjorde två och silverräven ett för LSK. I den matchen ställde ÖSK upp med följande spelare:

Från start:
Peter Westman, målvakt
Joel Riddez
Thomas Andersson
Lars Larsen
Magnus Samuelsson, lagkapten
Fredrik Nordback
Patrik Anttonen
Mirza Jelecák
Patrik Haginge
Jon Lundblad
Angel Carreño

Ersättare:
Simon Nurme, målvakt
Axel Kjäll
Fredrik Jansson
Ricardo Costa
Emra Tahiri

Tiden går och bara Nordback och Anttonen består, skulle man väl kunna säga som kommentar till den truppen.
Örebro Wuzac
2008-11-10 22:37
Även om jag gillar Nordback måste jag säga att årets säsong inte varit hans bästa. Han har varit sisådär. Frågan är väl hur Kilens entre i laget har påverkat hans spel. Nordback har ju inte riktigt legat i den positionen han brukar vara i. Som sweeper framför mittbackarna. Men han hade väl den rollen när Kilen var avstängd nu på slutet utan att glänsa. Tyckte han var ganska medioker mot Ljungskile också.

Önskar att han skulle våga lite mera. Han har ju ett riktigt bra skott också men skjuter för sällan. Vilket förövrigt hela ÖSK gör för sällan. Då menar jag på distans. Porokara haft några rökare på slutet dock.

Porokara som jag är mest oroligt för att vi inte får behålla. Det vore ett riktigt avbräck. Nästan värre än om inte Kim hade stannat. Tycker jag iaf.

Örebro Joerny
2008-11-10 22:36
Arneng har väl bara spelat i Aalesund i en säsong. Således är det troligt att han har 2-3 år kvar på sitt kontrakt. Nu är nog ÖSK i första hand ute efter bosmanspelare. Så jag tycker vi avskriver honom.
Örebro Uhlan
2008-11-10 22:28
Nordback håller inte. Han kan inte göra någonting på planen förutom att springa.

Ut med Nordback och in med någonting nytt.
Vi behöver en spelare där som kan slå en passning.
Johan Arneng skulle passa bra.

Tror ej att en toppklubb i Allsvenskan vill ha honom. Om han lämnar oss tror jag att det blir en mittenklubb i Norge!

Ljungskile David-C
2008-11-10 22:21
Grattis till segern igår. Är imponerad av er höstsäsong, känns som om det kan vara nåt stort på gång i Örebro. Ni har ett riktigt bra lag, speciellt ert tremannanfall med Bassombeng-Olsen-Porokara. Sen håller på ni på att skaffa er en riktigt fin arena. Med några bra nyförvärv så kan det här nog bli riktigt bra.
Örebro Mittåt
2008-11-10 22:05
Nordin skulle nog behöva bättra på sitt passningsspel innan han är mogen för vidareförädling i någon större klubb. Som någon skrev häromdagen så fastnar bollen alldeles för ofta hos honom. Han måste nog lära sig direktspelets fördelar också.

Risken är dock att han blir nervös därför att åldern smyger sig på. Han blev 25 igår och är bunden till ÖSK tills dess han blir 28. Kanske inte den bästa åldern om man har ambitioner att bli ett "utlandsproffs".

Ett år till hos ÖSK skulle dock inte skada. Varken för honom, för laget eller för ekonomin.
Örebro Wuzac
2008-11-10 21:53
Kalmar känns väl ändå ganska tveksamt om det skulle locka Gerzic. De lär tappa halva laget. Tycker också att Elm kontra Gerzic inte riktigt är så lika i sitt spel.

Och sen till det bästa. ÖSK behöver bara skratta åt det hela med Kalmar och de kan sitta där med sin lista. Han är säkrad tre år till och jag tror ÖSK helst ser en försäljning till en klubb utanför gränsen.

Edit: Och skulle Gerzic och hans agent gråta ut en gång till i pressen skulle det bara bli patetiskt.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-10 21:44
Viktor Elm har varit en stor bidragande orsak till Kalmars första SM-guld.

Nu lämnar succémittfältaren allsvenskan och Sverige för spel i Holland och Heerenveen.

Spelbolaget Betway har satt odds på vem som får den tuffa uppgiften att ersätta honom.

Enligt oddsen så står det mellan tre spelare.

Daryl Smylie, Ljungskile.

Nordin Gerzic, Örebro.

Adam Berner, Mjällby.

Så här kommenterar Fredrik Essevad på spelbolaget de tre spelarna:

Daryl Smylie:

– Ett jättefynd som gjort succé i Ljungskile sedan han värvades i somras. Kontraktet med LSK går ut efter säsongen och nyligen svarade han ”jag vill inte säga något” på frågan om han är på väg till Kalmar. Det luktar övergång lång väg!

Adam Berner:

– En ambitiös 21-åring som kämpar och sliter kopiöst. Anfallare i grunden men som även kan användas längre ner i planen. Jag tror att han spelar i allsvenskan nästa säsong.

Nordin Gerzic:

– AIK var ju och rykte i Nordin tidigare men han verkar inte intresserad av att flytta till en storstad. Sixten Boström har fått ordning på hans temperament, varför han gått framåt extremt mycket denna säsong. Däremot vill han säkert testa på Europaspel,vilket inte lär hända med Örebro.

Örebro Matta
2008-11-10 21:43
Äh, bry er inte om Mat for it.
Han bara håller på och triggar.
Örebro houston
2008-11-10 21:42
MAD FOR IT!//
Vad du håller på, du vet ju att du inte får säga nått förs det är klart. Nu är det många som är nyfikna här....
Det kommer att bli bra det här...

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-10 21:17
Wivallius// Nej nej. Stavar rätt och är inte en far(s) än.

Nicket bygger på farsen som inträffade 2004 och uppföljarna med SVFF efter det.
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-11-10 21:12
Mobius//

Den har redan varit uppe på tapeten sörru ;) Tycker väl dock inte att själva tabellen säger särskilt mycket.
Hammarby Mobius
2008-11-10 21:09
2000-talets maratontabell.

Kanske intresserar er... :-)
Örebro MAD FOR IT!
2008-11-10 20:55
haha! snart så =)
Wivallius
2008-11-10 20:44
Ämne: Fan vad härligt med ....
//Farsan(?) fortsätter igen

Stavar du rätt? Fick du nån tårta igår? Var fan är Saywee, Mittåt och ÖSK-Karl så vi kan höja nivån här inne lite?
2008-11-10 20:32
Fan vad härligt med silly season! En fars! personer som springer ut och in genom gästböcker och skriker ett rykte. Nån jagar efter och slänger igen dörren. EN annan drar ett dåligt skämt. Haha.

Var visst en farsdag igår.
Örebro Conjuration
2008-11-10 20:28
Hej Krille! Kolla på det här länktipset angående PSP ;)
Wivallius
2008-11-10 20:27
Ämne: Den här spelaren som....//Farsen fortsätter ...

Farsen fortsätter bara. Det är ingen som vet nånting utan de, t ex MAD FOR IT!, gör sig bara märkvärdiga. Om det nu vore så att allt kunde gå åt skogen för att det inte är hemligt längre, så är det just det det gjort nu. Det vet ni ju att den gamla definitionen på hemlighet är något som bara två personer känner till. Om nu tre vet så vet fem i morgon, åtta på onsdag, tolv på fredag etc etc.
2008-11-10 20:23
Den här spelaren som är så bra och känd visste vi ju redan för 2 veckor sedan. är väl ingen nyhet. Hoppas bara att det går i hamn och att det är en sån bra spelare som det förstorats till. Personligen tror jag det är Zavadill eller Touma. Arneng är väl inte omöjligt heller.
Annons: