/fotboll/osk/forum/6473.aspx/fotboll/osk/forum/6473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2008-11-09 00:51
Är det inte möjligt för ÖSK att gå runt kommunen? Dvs att överklaga ett beslut till länstyrelsen?

Edit: Ett beslut mot att öppna en folkpub menar jag
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-09 00:49
Jaha, nu är årets sista allsvenska dag inledd, trist och vad fort det gått.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-09 00:47
jappel//

Nej, det har jag haft ögonen på, de betalar ur egen ficka, sedan vet man ju inte om det går på något representationskonto, men det vågar de nog inte med tanke på alla grävande journalister.

Men ÖSK har tappat mycket i intäkter sedan gamla puben och matserveringen revs, det nya ägs ju helt privat och ÖSK får bara 10:- per såld öl, som förövrigt kostar 60:- för 50cl.
Örebro jappel
2008-11-09 00:42
Ämne: Wuzac//

Problemet....
där är spriten helt säkert gratis för de som bestämmer....klart att man håller gratisleverantören om ryggen :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-09 00:41
Wuzac//

Problemet är bara att just i denna fråga verkar samtliga partier vara överens, det är bara sådan dubbelmoral när man sedan ser företrädarna inne i sponsorpuben och på 4E-våningen.

Örebro Wuzac
2008-11-09 00:37
ÖSK-Karl: Ja, det lät ju som han argument helt rann ut..
Örebro rirobban
2008-11-09 00:33
Ämne: * Årets ÖSK-målvakt....
Jag hade valt Magnus Kihlberg som årets mittfältare. Han är jämnare och har en högre lägstanivå än Nordin. Sen överarbetar Nordin vissa situationer, men han har helt klart tagit ett stort steg åt rätt riktning:) Hoppas han fortsätter med det nästa säsong...
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-09 00:32
Wuzac//

För några år sedan pratade jag med den då ansvarige socialdemokraten (tror han hette Björn någonting) för kultur och idrott. Han sa att öl och fotboll inte hör ihop, sedan visste jag att han är ett stort bajenfans och jag påpekade varför Hammarby och inte ÖSK skulle få tjäna pengar på en pub för allmänheten, samtidigt sa jag åt honom att gå runt på pubarna närmast BA före match, han blev helt tyst, efter långt övervägande svarade han att ÖSK inte skall konkurera med pubarna??? Nähä, men Hammarby då, jag bara skrattade åt honom, svaret var så dumt.
Örebro Wuzac
2008-11-09 00:24
Skicka det inlägget till kommunen!

Kan nämna att jag var på konsert på konserthuset. Vad hände där? Jo efter ungefär halva föreställningen blev det plötsligt paus och en pub/bar uppenbarade sig och man kunde ta ett glas vin eller en öl. Sedan fortsatte föreställningen och ingen rev lokalen.

Nej, det var inte kammarorkestern med frackfolk. Det var "A tribute to Pink Floyd"
Örebro jappel
2008-11-09 00:10
Ämne: jappel: Självklart i....jo, jag har själv varit på studie besök på FBKs matcher både en och två gånger under tiden då jag jobbade åt fmv i karlstad. Självklart nyttjade vi puben i periodpauserna. och man kan lugnt säga att det krävs mycket vilja och en hel del jävlar annamma om man ska hinna få i sig mer än en pilsner under pauserna..så visst borde det fungera bra även på BA. Ingen större risk att vanliga dödliga lyckas bli överförfriskade p.g.a. puben på arenan i alla fall. och trevligt var det..kan varmt rekomdera de styrande i BA frågan att åka till löfbergslila arenan. där har dom lyckats få publiken att vilja spendera pengar under matcherna (utan att man känner sig lurad efteråt.)
Örebro Wuzac
2008-11-09 00:03
jappel: Nej nej. I min ide om folkpub ingår det inte läktarförsäljning av öl. Utan i speciell lokal. Och man får absolut inte ta med sig muggar eller öl ut.
Örebro Wuzac
2008-11-09 00:00
jappel: "25centiliters inkastsplastmuggar" hahahah
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:58
jappel: Självklart inte. Fast jag förstår inte varför vi inte skulle vara vuxna nog att ta en bira i paus (och halvtimmen före match) samtidigt som vi ser highlights från första halvlek på 50 tums skärmar? Samma regler kan väl gälla där som i det "civila"? Nämligen att överförfriskade och mindreåriga serveras inte?
Fattar inte. Sen säger många att idrott och alkohol inte hör ihop. Jaså? Därför varenda pub i stan har "Em Extra" osv. Det är väl så att UTÖVANDE av idrott och alkohol inte går ihop. Att TITTA på idrott så kopplas alkohol ihop allt hårdare för varje decennium av marknadskrafterna. "Problery the best beer in the world.." är väl en ganska flitig sponsor av stora fotbollsturneringar..eller?

Örebro jappel
2008-11-08 23:48
Ämne: ÖSK-Karl: Haha - Ja ....
haha.. ja det skulle vara riktigt kul om det fanns speciella 25centiliters inkastsplastmuggar för 25 kronor styck... (som garanterat tappar all vätska och därmed fart och tyngd på vägen in mot planen.....sköna slantar till föreningen :-)
Fast jag är mot alla former av pubertala läktarfasoner så om man ser mer nyktert på detta med pub inne på läktaren så krävs det mycket kontoll och ordning för att det ska fungera. jag vill absolut inte se några föremål kastas mot planen...inte ens tomma plast/papp muggar.
Örebro jappel
2008-11-08 23:44
Ser riktigt bra ut inför nästa år. Laget i nuläget känns bra mycket bättre än det vi hade inför silly season förra året. och med tanke på att ledningen och spelarinvest ser ut att ha koll på sina saker numera så ser det mycket lovande ut.
ÖSK mot SM-guld 2009.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:43
ÖSK-Karl: Haha - Ja kast med liten mugg ger nog sköna stålar ;)
Örebro jappel
2008-11-08 23:42

Nej, jag ....
hoppas att du har rätt... Alvbåge är ju rena ungdomen speciellt bland toppmålvakter. han bör ju har bortåt 15 år kvar i eliten ;-) då ska han väl hinna med att spela i underbara Örebro SK i tre fyra till, så att han hinner få med sig ett SM-guld. (vilket jag tror stenhårt på redan till nästa år.)
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:36
Wuzac//

Även Hammarby tjänar visst bra på ölförsäljningen på Söderstadium. Kan ju bero på att de slänger ut så många fyllda plastmuggar på plan också ;))
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:34
Wuzac//

Nej, jag har inget hört om Alvbåge (som tur är), hoppas han blir kvar hela nästa år, nu har han ju även köpt hus här i stan.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:33
ÖSK öster: Jo jag har förstått motståndet detta med en pub. Funkar på Löfbergs Arena i Karlstad (sägs det, jag har inte varit där men ett rykte säger att man kan köpa pilsner i pauser där) men inte här tycks det.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:31
Wuzac//

En folkpub vore guld värd, tyvärr så är ju samtliga partier emot det. Sedan ser man dem på sponsorpuben, de lever inte som de lär, idag tjänar ÖSK bara en tia på varje såld öl där inne.
Örebro ÖSK öster
2008-11-08 23:30
Ämne: ÖSK-Karl; En tia på....
Wuzac // Det där med folkpub verkar vara en helig fråga. Jag har en kompis som tagit upp ölförsäljning och bankomat på BA under flertalet medlemsmöten. Har folk möjlighet att ta ut pengar runt arenan tror jag garanterat det resulterar i merförsäljning.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:29
ÖSK-Karl: Hört något om utländskt intresse på Alvbåge?
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:28
Wuzac//

Ja, det kanske är dumt att chansa med biljettpriserna, hellre mycket folk på matcherna. Dessutom går ju sponsorförsäljningen förvånansvärt bra i dessa "kristider".
Örebro Djäflun
2008-11-08 23:28
Alvbåge har fixat en kul bild på sin blogg rörande matchen imorgon.
Vi har sveriges coolaste målvakt.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-08 23:25
* Årets ÖSK-målvakt: John Alvbåge – ett självklart val och en spelare som utgjort grunden till det pånyttfödda laget.

* Årets ÖSK-back: Bertin Ze. Kanske inte lika självklart för alla, men åtminstone för många. Berra var efter träningsmatchandet starkt ifrågasatt och ansågs t.o.m. på sina håll vara ett misslyckat nyförvärv. Starkt av honom att ändå kunna acklimatisera sig så bra till ett nytt land och en ny fotbollsstil och att kliva in i hetluften efter en vårsäsong på bänken. Trots allt är han fortfarande bara tonåring.

* Årets ÖSK-mittfältare: Nordin Gerzic. Visade redan i höstas tecken på en blivande storspelare efter sina korta inhopp, men har i år verkligen blommat ut och blivit efterfrågad på spelarmarknaden. Vald till allsvenskans lirare av sajten ”Svenska Fans”.

* Årets ÖSK-anfallare: Kim Olsen. Lika självskriven som Alvbåge och utan danmarksimporterna hade det helt klart sett annorlunda ut, troligtvis en kvalfylld höst. Olsens åtta mål säger allt, dubbelt så många som hela laget gjorde under vårsäsongen.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:25
ÖSK-Karl; En tia på sitt är möjlig. Man bör också undersöka vad man kan öka på i försäljning på arenan. Jag har ju min dröm om en folkpub....
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:23
Wuzac//

Kalmar är ju en oerhört fattig kommun om jag förstått saken rätt, har för mig att Nanne sa att Santin-pengarna skulle gå till Arenan. Victor Elm får de ju inga pengar för alls, de har ju heller inte så mycket publik. Nästa år kan bli tufft, även om de inte åker ur.
Örebro Wuzac
2008-11-08 23:22

Men nollå....
ÖSK-Karl: Ja hehe. Men sittplats tror jag är svårt att höja på. De kostar idag mellan 180-220 kr. Möjligen skulle man kunna höja en tjuga på ståplats (110/60 idag).

En annan sak är alla fribiljetter. Det är ganska många på varje match. Alla möjliga som har fri entre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-11-08 23:19
Wuzac//

Men säg en höjning med en blygsam tia bara, 150:- för dem som ser alla matcherna, skulle ge runt 1,3 miljoner.
Annons: