/fotboll/osk/forum/6464.aspx/fotboll/osk/forum/6464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MAD FOR IT!
2008-11-10 19:05
jag vet ngt som inte ni vet =)
Wivallius
2008-11-10 19:03
Nu har Ola Andersson avgått också! Suck ett sånt pappgäng!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-11-10 18:36
Intressant det Axén säger om nästa säsong. Hoppas bara vi slipper tunga skador på några nyckelspelare. Förresten känns nästan alla som nyckelspelare i förstaelvan. Bredda truppen!
Örebro Grohl
2008-11-10 18:36
När man ser filmen på Roninho så inser man att Näfver har uppförsbacke om han väljer att komma hem. Vilket jag dock hoppas att han gör, mycket möjligt att han precis som Porokara höjer sig några snäpp med Olsen brevid sig på topp.
Örebro Mittåt
2008-11-10 18:20
Man tycker ju att Thomas Nordahl borde veta att Roni är högerfotad.
2008-11-10 18:19
Säsongen har gått alldeles för fort! Jag vill ha mer!
2008-11-10 18:17
Fan vad bra han är! Hoppas han kan variera sina dribblingar mer nästa år då kan inte Baxter hålla honom borta från landslaget.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-11-10 18:17
Inte populärt att kicka Norling.
Örebro GT
2008-11-10 18:06
Här har ni Ronis trollkonster en gång till med bättre bildkvalité !

Lägger man till &fmt=18 på slutet av länken blir bilden mycket skarpare !
Örebro foppa (ÖSK)
2008-11-10 18:03
Sjöhage klar för TFF. Inte bra för våran del, om han lyckas komma igång där kan han bli ganska så farlig.

Se länktips för mer info.
Örebro Olsén19
2008-11-10 17:47
Underbar säsong!
Tack ÖSK och dess medarbetare!

Ni som är riktiga klippor på YouTube..
Kommer det upp någon film snart på samtliga ÖSK-mål anno 2008?
Vore kul o gotta sig med under vintertiden.
Örebro Grixx
2008-11-10 17:41
Kanske dags för styret att kolla närmare på tränarnas kontrakt?
...samt basses och Berras och Ronis och...
fan vad många man vill skydda:-)
Örebro ÖrebroSK.
2008-11-10 17:37
100år//

Vad vet du om Tahirovic!? Att han bara tänker på pengar är ju ett skämt. Vad grundar du det på? Att han gick så tidigt till Lille? Det är väl allas dröm att komma till en så pass stor liga som Franska ligan. Nu är han iof i Zürich. Emra är en av de största talangerna vi någonsin haft i klubben!

Örebro ernot
2008-11-10 17:33
Örebro är den största överraskningen i årets allsvenska, trodde aldrig deras offensiva satsning skulle hålla, men ÖSK har gjort en beundransvärd säsong och den där finländaren som till slut anställdes, Sixten Boström, som man först undrade om han kom från Mars eller Pluto, har varit genialisk i det tysta.

saxat från lauls blogg! skoj skoj
Örebro 100år
2008-11-10 17:29
Noterbart är att nyheten om Norling har kört över Kalmars SM-guld lite grann under dagen. Jävligt sjukt egentligen

Såg att det diskuterades om Tahirovic? Är det någon spelare som aldrig kommer spela för ÖSK igen så är det han. Dessutom tänker han bara på pengar, det badar vi ju inte i direkt. Och tror knappast Nordins toffs kan betala transfern för en sådan affär.
Örebro Mittåt
2008-11-10 17:21
Västbanken// Mina filmkunskaper är tyvärr alldeles för begränsade för att kunna svara på frågan om Wowoahs frisyr.

Men om du hade frågat vilken fotbollsspelare det var som introducerade detta sätt att klippa håret hade rätt svar blivit Ümit. En turkisk högerkantsspelare som representerade sitt land i EM år 2000 och i VM två år senare. Det var i samband med VM-turneringen som han uppträdde i mohawk-frisyren.
Örebro Västbanken
2008-11-10 17:17
Ämne: Västbanken // Jag ko....
Ja, visst är det "Mr.T". Tack!
Örebro Västbanken
2008-11-10 17:16
992 inloggade på Gnagarforum just nu. Jag drar lite på mungipan åt alla AIK-are där som just nu liknar varandra vid (vulgära namn på) kvinnliga könsorgan.
Örebro Volyes
2008-11-10 17:15
Emra Tahirovic kommer aldrig att komma till Örebro SK. De pengar han får i Zurich kan Örebro aldrig komma i närheten utav. Tyvärr, det finns många fler faktorer som det sociala som gör att Emra aldrig skulle komma tillbaka
Örebro Sekt. E
2008-11-10 17:14
Västbanken // Jag kom att tänka på Mr T, i serien A-team. Bara att hänga på en massa guldkedjor så är saken biff.
Örebro Volyes
2008-11-10 17:14
Ämne: ÖSKare i exil//

N....
Norling ska ha haft en klausul som säger att de endast behöver betala ersättning 6 månader framåt
Örebro Mittåt
2008-11-10 17:13
Nej, Stahrarna är inte släkt. I alla fall inte med varandra.
Örebro Chipset
2008-11-10 17:10
Minefield// Ska man värdera sanningshalten i ryktet så behöver man ju veta källan. Nå, vilken är källan? (Jag antar att du inte hittat på det själv)

Vegurra// Bomben är ju ett kul diskussionsämne. Dessuom finns det minst två personer som vet namnet. Självaste källan och en slags kontrollkälla (Saywee) för att motverka efterhandskonstruktion. Bomben är ett begrepp som återanvänts från förra säsongen så det skall du nog inte lägga så mycket vikt vid.
Örebro Västbanken
2008-11-10 17:08
Är AIK:s Stahre brorsa/registrerad partner med Degerfors f.d. Stahre? De är båda från vilda Väsby?

Vilken filmfigur är det som har samma frilla som Wovven har just nu? Det är nån amerikansk småtöntig 80-talsfilm, skådespelaren är afroamerikan.

Örebro Grohl
2008-11-10 17:05
Mina vänner här i Göteborg hävdar att Pappers-GP har tippat ÖSK som vinnare av Allsvenskan 2009. Ska iväg och träna nu och förhoppningsvis få med mig ett ex för att kontrollera om det stämmer =)
Örebro go_osk
2008-11-10 17:04
Ämne: Kanske inte spelar n....
Stämmer bra det. Jag vet att både ÖSK och Sundsvall ryckte i honom. Stahre är en mycket duktig tränare. Frågan är bara om han klarar av pressen i AIK. Tveksamt.

Tror hur som helst att det här kan gynna de övriga allsvenska lagen. För det råder enligt mitt tycke knappast någon tvivel om vad den här vintern kommer handla om. Räkna med turbulens i AIK.

Back to topic. Tahirovic vore ett mycket intressant nyförvärv. Hur tror ni att han skulle klara av att axla en offensiv mittfältsposition som playmaker?
Örebro Miroslav kuba
2008-11-10 17:04
Ämne: Onödigt vetande, för....
detta är inte för att jag gillar att klaga du har säkert lagt ner hårt jobb på att få fram den där tabellen o det mesta är nog rätt. Men vart är Ljungskile?
Örebro Brus-Nilsson
2008-11-10 17:03
Vi ska vara glada för att vi är en förening som värnar det goda inom idrotten. Jag kan inte låta bli att le lite i smyg åt turerna inom Gnaget. Hur många tränare har man sparkat de senaste 10 åren? Hur många gånger har fansen skämt ut sig?
ÖSK har förvisso figurerat i nåt litet pojkslagsmål och nån liten kinapuff har väl pyrt på Västra Stå. Vi kan dock hjälpa till att fostra varandra till att inte bära med pyroteknik in på arenan, DET KOSTAR PENGAR för föreningen, dessutom är det så enormt barnsligt. Fyra av dom utanför efter matchen om det nödvändigtvis kliar i fingrarna.
Säsongen blev väldigt mycket bättre än vad man nånsin kunde ana. Olsen, Kihlberg, Gercic, Porokara i all ära, men jag tror att förändringen framförallt stavas ALVBÅGE! Topp 4 bör vara målsättningen 2009!
Örebro Mittåt
2008-11-10 17:03
Norrköping tror jag skulle vara en väldigt intressant klubb för en ambitiös tränare att ta över. Relativt lätt att få upp dem i allsvenskan igen och goda förutsättningar att mer eller mindre på en gång etablera dem som en mittklubb i allsvenskan. Publikunderlaget finns, sponsorerna finns och arenan får just nu en ordentlig ansiktslyft. Dessutom kommer man i fortsättningen att spela på konstgräs. Bara en sådan sak ;-).
Örebro 100år
2008-11-10 16:56
Kanske inte spelar någon roll nu men lite rolig info bara :)

Enligt uppgifter utlovade AIK förra året att tränaren Stahre skulle ta över efter Norling. Detta eftersom han var väldigt nära att skriva på för en annan allsvensk klubb men att AIK ville ha honom.

Undra hur nära Stahre va ÖSK egentligen... För det måste varit sport han var på väg till. Tur att så inte blev fallet.
Annons: